Citat:
Ursprungligen postat av
Hacker
Du menar att du tycker synd om Jonas ?
Jag tycker inte ett dugg synd om han, hade han mördat någon i min familj hade inte brutna fingrar, armar och skjuten till döds släckt min blodtörst.
Jonas som person skulle aldrig sälja en vän, han var väldigt privat och förändrades en del efter fängelsetiden. Vissa av er verkar tro att han var en superfighter och nej det var han inte däremot älskade han kniven och älskade att använda kniven. Han är en av de mest iskalla mördare jag mött på kåken. Jag tror inte heller han begått endast 2 mord utan många fler.
Det handlar inte om att tycka synd om eller ej.
Det handlar om att det inte är okej att tortera/avrätta någon på detta vis.
INGEN människa ska behöva uppleva så vidriga minuter i slutet på sitt liv.
Inte Jonas offer heller.
Jonas fick sina straff och tog dem. Vilket jag hoppas Jonas mördare också kommer få göra.
De flesta av oss skulle nog känna hat och få alla möjliga hämndkänslor om ett mord skedde våra nära anhöriga. Men de flesta av oss skulle gå igenom dessa känslor och sorgen, utan att agera på dem. De flesta av oss har förmågan att finna gränsen inom oss, av vad som är rätt och fel. Vi skulle även förstå följden av sådana handlingar. Att vi inte vill utsätta vår familj för ännu mer sorg, genom att själva bli mördare. Att vi inte skulle vilja utsätta mördarens familj för en lika stor sorg och smärta som vi själv går igenom.
Vi skulle helt enkelt låta det stanna vid tankar och känslor, och inte handlingar.
Men som jag redan sagt;
Ingen människa ska behöva uppleva så vidriga minuter som avslut av sitt liv. Så ja, jag kan känna empati för Jonas just nu, som fick uppleva det före sin död.