2018-10-17, 11:37
Medlem
Ser mnga som gnller hr och det r inte svrt att frst varfr. Nr jag var singel och var p tinder var det vanligt att p killarnas profil fanns:

- ingen bio-information, man vill ju lra knna personen lite grann
- dliga bilder dr killen ser dryg ut eller inte ler
- om det fanns info var det typ vill knulla har 30 cm kuk.
- ingen info om lngd, d antar man att han r kort
- ingen vettig utbildning och jobbar p ica, svetsare, metall eller annat lgstatus

S istllet fr att gnlla p tjejer som r krsna fr ni vill se er sjlva i spegeln med vad ni har ett erbjuda vilket antagligen inte r mycket om ni inte matchar.
Citera
2018-10-17, 11:50
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Ser mnga som gnller hr och det r inte svrt att frst varfr. Nr jag var singel och var p tinder var det vanligt att p killarnas profil fanns:

- ingen bio-information, man vill ju lra knna personen lite grann
- dliga bilder dr killen ser dryg ut eller inte ler
- om det fanns info var det typ vill knulla har 30 cm kuk.
- ingen info om lngd, d antar man att han r kort
- ingen vettig utbildning och jobbar p ica, svetsare, metall eller annat lgstatus

S istllet fr att gnlla p tjejer som r krsna fr ni vill se er sjlva i spegeln med vad ni har ett erbjuda vilket antagligen inte r mycket om ni inte matchar.

1. Det har man visserligen chatten till, men visst, lite efterblivet att inte skriva ngot om man nu vill maximera chanserna.

2. Se dryg ut r aldrig attraktivt. Att inte le kan faktiskt ge en god effekt enligt vissa underskningar. En neutral posering och blicken fixerad p ngot utanfr bild.

3. Jsses! Skmt/fakeprofiler? Om de har sin FB kopplad till kontot, som de flesta, s kan de ju i vissa fall identifieras, men dumheten har frsts ingen grns.

4. Mrkligt antagande. Inte heller blir man vl kr i en lngd?

5. De har sannolikt mest tid ver.
Senast redigerad av lakritc 2018-10-17 kl. 12:05.
Citera
2018-10-17, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixen90
Men rent krasst - varfr swipa hger p mig d? Tror nd inte jag siktat fr hgt. Fattar helt vad du menar, men swipar inte p killar jag tror r omjliga pga att de har tusen tjejer att vlja p. Har nd frskt vlja nn som verkar rimlig. Men du kan ha rtt. Jag fr ganska mnga likes (tror jag?) men jag swipar ju inte hger p typ mer n en p 50-70 kanske.

Att inte swipa p killar som du inte tror du har en chans p knns ju rtt dumt. Jag har vldigt mnga val p tinder men skriver sllan med dom som anses allmnt snyggast, utan jag vill ha " the girl next door" som r vldigt st och r lite egen.
Citera
2018-10-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Det kan helt enkelt vara s, och som jag misstnker r ganska vanligt, att man resonerat annorlunda vid swipen. Har sjlv gjort s otalet gnger, tom s nyligen som igr. Nr matchen vl dimper in s hjs kravnivn mrkligt nog en aning, vilket ju inte gynnar viljan att skriva till ngon, samma nr det kommer till att frga ut ngon.

Som NirvanA skrev, d mste det verkligen rycka till i byxan - ngot som inte alltid r en frutsttning fr att swipa hger.

Lgg drtill faktumet att mn i stor utstrckning swipar hger p allt (en metod som jag sjlv inte alls fresprkar, utan tvrtom avrder till).

Kan ocks vara s att han gjort sin due dilligence och stalkat upp dig p FB/Insta och konstaterat att du inte hade riktigt hade representativa bilder p Tinder.

Men kan ocks vara s att han har haft dig som en "backup", och hllit igng konversationen vid ett bare minimum, ifall det inte skulle funkat med ngon annat matching han gillar bttre.

Kan ocks vara att han har mycket fr sig som du sger med jobb osv. Ge det en vecka. Men frsk brja g vidare redan nu, s om han dyker upp igen s r det bara en bonus.

Ett stalker tips frn coachen: om du vill se om han anvnt appen nyligen s kan du kolla p om personens km-avstnd frndras (du sjlv mste vara p samma plats).
  • Frndrat = personen har gtt in i appen.
  • Ofrndrat = personen kan fortfarande ha gtt in i appen men frn samma plats, eller s har personen inte varit inne alls.

Ja - angende avstndet: det har varit samma sedan i sndags typ, nr jag kollat. Det frndrades innan men inte lngre. Men om han r p samma plats och jag p samma plats nr vi gr in i appen s r det ju ingen skillnad i uppdateriAngen som du sa. S han kan ha kollat frn samma plats.

F.. r min FB dold. Och ja... jag skrev och frgade hur det var i morse utan respons.
Citera
2018-10-17, 15:19
Medlem
qztars avatar
eWhoring.
Citera
2018-10-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkyRaider
Fast i det hr fallet var det en tjej som pratade p dlig Engelska som frskte f mig att g med i en massa sex sajter

Tva p bollen men du verkar ju inte frsttt frsta gngen, det r en bot!
Citera
2018-10-17, 18:09
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Vad r grejen med att folk tar bort matchningarna?

Sedan igr kvll har jag ftt 10 matchingar. Nr jag nu kollar r 2 kvar. 2 st av de borttagna var dessutom s kallade "super-likes". r man fr vrigt.

r det vanligt att tjejer tar bort matchning om man inte kontaktar direkt?
Saken r den att jag inte har tid att hlla p att skriva hela tiden pga. av jobb och andra aktiviteter.

Br man skriva ngonting direkt man fr en matchning fr att visa intresse eller?
Hade ju tnkt att kontakta matchningar ikvll nr jag har mer tid.
Raderar snart appen pga. av detta!

Och nej, det r knappast p grund av misstag frn tjejernas sida. Varit med om detta nu fr mnga ggr fr att det ska vara felswipes.

r fr vrigt VLDIGT selektiv med vilka jag vill matcha med p tinder. Swipar JA p kanske en tjej av tio.
Senast redigerad av CloserToTheHeart 2018-10-17 kl. 18:12.
Citera
2018-10-17, 20:01
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Vad r grejen med att folk tar bort matchningarna?

Sedan igr kvll har jag ftt 10 matchingar. Nr jag nu kollar r 2 kvar. 2 st av de borttagna var dessutom s kallade "super-likes". r man fr vrigt.

r det vanligt att tjejer tar bort matchning om man inte kontaktar direkt?
Saken r den att jag inte har tid att hlla p att skriva hela tiden pga. av jobb och andra aktiviteter.

Br man skriva ngonting direkt man fr en matchning fr att visa intresse eller?
Hade ju tnkt att kontakta matchningar ikvll nr jag har mer tid.
Raderar snart appen pga. av detta!

Och nej, det r knappast p grund av misstag frn tjejernas sida. Varit med om detta nu fr mnga ggr fr att det ska vara felswipes.

r fr vrigt VLDIGT selektiv med vilka jag vill matcha med p tinder. Swipar JA p kanske en tjej av tio.

Hnder inte alls s ofta fr mig, snarare att man reagerar nr det vl hnder.

Det kan ju vara s att du lyckas vara en av f som matchar med niver ver dig sjlv. Kanske har du en grym frstabild (den som flest swipar p). Sedan inser tjejerna att bilden inte vara representativ pga dina vriga, betydligt smre bilder?

Det kan finnas andra frklaringar ocks. Kanske matchar du med mnga fakeprofiler?
Citera
2018-10-17, 20:04
Medlem
De semi-snygga vill ses och de snygga vill ha fljare p instagram.
Citera
2018-10-17, 20:56
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hnder inte alls s ofta fr mig, snarare att man reagerar nr det vl hnder.

Det kan ju vara s att du lyckas vara en av f som matchar med niver ver dig sjlv. Kanske har du en grym frstabild (den som flest swipar p). Sedan inser tjejerna att bilden inte vara representativ pga dina vriga, betydligt smre bilder?

Det kan finnas andra frklaringar ocks. Kanske matchar du med mnga fakeprofiler?

Skulle ju kunna vara s, men jag tror verkligen inte det. Fr vrigt, kollar man inte alla bilder personen har innan man swipear? Det gr i alla fall jag
Det r inte direkt jtteskillnad p hur jag ser ut p bilderna heller, eller ja, de r ju frn olika situationer frsts, men inte som att man ser direkt p bild nr 2 att "jaha, han var ful". Jag ser ganska bra ut. Kanske inte det absolut versta toppskiktet, men bilderna ser helt okej ut.

Jag tror verkligen inte p det dr med "niver ver dig sjlv". Jag swipar ALLTID nej p tjejer som bland mnga anses som snygga(Extremt mycket smink, Duck-lips, instagram-konto med tusentals selfies, vltrnade, gymbilder osv osv). De jag r intresserade av r nog i mngas gon 4or eller 5or skulle jag tro. Jag r intresserad av att trffa en "vanlig tjej", inte ngon som lever sitt liv genom bekrftelse via sociala medier.

r som sagt vldigt restriktiv med att swipa ja. Fakeprofilsteorin kan omjligen stmma. Kanske bara haft extrem otur p senaste eller ntt... Nr jag hade tinder fr ett par r sedan(med liknande bilder som idag, ser likadan ut) var det inte shr i alla fall.
Citera
2018-10-17, 21:00
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Skulle ju kunna vara s, men jag tror verkligen inte det. Fr vrigt, kollar man inte alla bilder personen har innan man swipear? Det gr i alla fall jag
Det r inte direkt jtteskillnad p hur jag ser ut p bilderna heller, eller ja, de r ju frn olika situationer frsts, men inte som att man ser direkt p bild nr 2 att "jaha, han var ful". Jag ser ganska bra ut. Kanske inte det absolut versta toppskiktet, men bilderna ser helt okej ut.

Jag tror verkligen inte p det dr med "niver ver dig sjlv". Jag swipar ALLTID nej p tjejer som bland mnga anses som snygga(Extremt mycket smink, Duck-lips, instagram-konto med tusentals selfies, vltrnade, gymbilder osv osv). De jag r intresserade av r nog i mngas gon 4or eller 5or skulle jag tro. Jag r intresserad av att trffa en "vanlig tjej", inte ngon som lever sitt liv genom bekrftelse via sociala medier.

r som sagt vldigt restriktiv med att swipa ja. Fakeprofilsteorin kan omjligen stmma. Kanske bara haft extrem otur p senaste eller ntt... Nr jag hade tinder fr ett par r sedan(med liknande bilder som idag, ser likadan ut) var det inte shr i alla fall.

Ibland kan ju varians/otur spela ett spratt, absolut.

Haha okej. Det finns ju mnga mer "orrda" och vackra som inte jobbar ppen instaprofil med brstbilder varje dag... S jag fredrar en snygg men vanlig tjej
Citera
2018-10-17, 22:11
Medlem
Orkar inte lsa genom hela trden p flera tusen sidor, s det kan hnda att det redan str.

Om en kille tar bort en matchning p tinder, varfr hamnar han lngst fram nr jag gr in i appen? r det fr att han har tryckt till hger p mig eller fr att han anses som attraktiv? Stolt som man r klickade jag p vnster s vet inte om det skulle ha blivit en matchning eller ej :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in