2018-10-30, 20:38
Medlem
Det stod på Aftonbladet.
Ett tips, googla och läs.
M.N blev hotad & skuren med kniv innan han fick tag i bössan.
Det har inget med det så kallade bodadrevet att göra.
Varför skulle Byborna vara nervösa?
Svara gärna på min fråga!.!.!
Citera
2018-10-31, 10:28
Medlem
Klart att nödvärn åberopas. Falu-kuriren skrev fredag 26/10. Länka gärna den artikeln hit. Står att man går igenom datorn med omfattande material, väntar på NFC analys för beslag. Att mannen omhäktats - men nekar till brott. Inget om nödvärn där. Vidare att det fanns en liten konflikt, men att de inte har riktigt hela bilden klar, enligt åklagaren. Det som hände där är ensak, vad som föresig gick det tycker jag är betydligt intressantare då det är det som för M.E till M.N bostad. Exakt vad som skedde där den dagen tror jag aldrig vi säkert får veta. Bakgrunden är trakasserier och ofredanden som M.E försökte stoppa då inte polisen tog hans anmälningar på allvar. M.E blev mer och mer säker på att de skulle komma att döda honom. Han fick hotelser. Han sa namn på vissa människor och de namnen finns med i utredning och även här i tråden. Som jag tidigare skrivit finns det massor av bakgrund innan detta hände. Läs smutstuppen bla. Om polisen tog trakasserier i Boda på större allvar och inte rådde "jägarna" mentalitet skulle massa lidanden för många folk kunnat undvikits i många herrans år. Det är ytterst märkligt hur någon kan sitta och bara bestämma att sk bodadret inte existerar. Du vill innerligt gärna tro det. Smutstuppen det går ej skicka pm till dig, du har gjort för få inlägg. Måste vara över 50. Skicka gärna dina uppgifter till mig istället. Det verkar också som att folk utnyttjas i denna soppa. Det intressanta är den högsta hierakin.
Citera
2018-10-31, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsTuppen
M.E berättade i tidigt skede när han flyttat till Boda att höll man sig inte sams med AG och hans umgängeskrets så fick man med största sannolikhet problem som boende i Boda.
Han berättade även att folk i byn verkade rädda för att säga emot två personer. Dessa är JL och AG enligt M.E.

Det ska även finnas en äldre herre (BodyKY vet säkert vem det är) som hotat M.E inne på Konsum och sagt åt honom att folk i byn är inte har mycket till övers för folk som flyttar in utifrån och anpassar man sig inte efter det regler som gäller i byn blir man inte långvarig där och det skulle han se till att M.E inte blev.
Både M.E och vänner till honom har sett JL smyga omkring på fastigheten. Vid ett tillfälle tog M.E honom på bar gärning och gav honom ett par smällar. Detta hände inte långt innan mordet.

AG ska tydligen av "godhet" hjälpt till att klippa gräset på fastigheten efter mordet. Något jag inte tror det finns någon godhet alls i. Snarare rädsla och/eller skuldkänslor över vad som hänt då jag vet att M.E tyckte otroligt illa om AG.
Tycker att du skall delge vad du vet till förundersökningsledaren som är åklagare Knies.
Citera
2018-10-31, 10:34
Medlem
Smulpajen hur vet du att han tog bössan? Var du där? Vad jag vet är det bara aftonbladet som skrivit att han skjutits. Åklagaren har ännu ej delat med sig av dödorsaken.
Citera
2018-10-31, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BodaKY
Tycker att du skall delge vad du vet till förundersökningsledaren som är åklagare Knies.

Han vet
Citera
2018-10-31, 11:29
Medlem
Citat:

Citat:
Han vet

Jag antar att även du varit i kontakt med polis/åklagare
Citera
2018-10-31, 11:30
Medlem
Citat:
Han vet
Vem vet? Menar du smulpajen?
Citera
2018-10-31, 11:33
Medlem
Eller åklagaren?
Citera
2018-10-31, 11:33
Medlem
Citat:

Nä jag menar att Kneis vet.
Citera
2018-10-31, 11:38
Medlem
Citat:

Citat:
Nä jag menar att Kneis vet.

Fast jag får känslan att den där smulpajen vet en hel del också...
Citera
2018-11-10, 12:35
Medlem
positivt att se att någon förbarmat sig över M.N s ena hus och börjat lägga på teglet igen. Jag efterlyste det här för några veckor sedan, men det raderades. Vid M.E s gård har någon använt spray och gjort någon symbol som påminner om ett hjärta på en plåt vid gårdsväggen. Jag har inte sett den tidigare.
Citera
2018-11-13, 15:44
Medlem
Positivt? Jag hoppas huset ruttnar han är ju en mördare, han har dödat en man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här