2018-11-16, 03:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rogerdotter
Man mste inte skicka bilder p sig sjlv varje gng. Man kan skicka bilder p annat med i rummet man befinner sig i, blandat med skrivande

Jag som tjej gillar inte nr snubben endast skickar bilder p sig sjlv, oftast med konstiga poser haha.

Vad skulle du tycka om ifall jag skickade bilder till dig p min ankel ur olika vinklar?
Citera
2018-11-16, 05:11
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Skicka max en gng per dygn, kvinnor ogillar mn som r fr p.
Annorlunda frsts om ni gr i skolan, d r ju killar mer barnsliga.
Citera
2018-11-16, 12:39
Medlem
SkepticalHippos avatar
Nu ppnar trden igen efter en liten rensning p ovidkommande sidodiskussioner. Hll er till mnet ntdejting fortsttningsvis s slipper vi pausa trden fr stdning!

Hr kommer en beskrivande meme om Tinder fr att ltta upp stmningen

/Moderator
Citera
2018-11-16, 14:03
Medlem
Goose420s avatar
Skriv att du vill trffas och snarast, alla andra rd r vrdelsa.
Citera
2018-11-16, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skopja
En till grej, r det lika hgt i tak p Tinder som p sajter som t.ex. Bodycontact? Hnde nyligen att en brud nnstans mellan 20 och 30 var ganska snabb p att skriva att vi kunde ha.. You know. Min uppfattning, den kanske inte r alla andras men man kan ju bara svara fr sig sjlv, r att det r lite en annan grej nr det gller tjejer, det r helt ok nr de frgar s efter spass kort tid medans killen mste vnta ett tag. r det bara min uppfattning?

Som ni kanske mrker s har jag rtt lite erfarenhet av detta, beror p att jag fick upp intresset fr tjejer och punani ganska sent i livet. Ja, jag vet att man ska tilltala dem ssom man tilltalar folk i vrigt, allts lta bli att sga "Fan damen, du r s jvla fin, vill g ner i brygga p dig och sen kra tvan, u up?"

Men jag blir fan galen av den hr JVLA NGESTEN!!!!! ngest ver att inte vga g ut med mitt budskap i chatten, ven fast jag har frstnd nog att inte tilltala bruden som om jag vore kund hos en prostituerad, jag kan ju inte veta att mnniskan i andra nden inte knner sig krnkt och vill anmla mig. ven om Tinder i huvudsak r en mtesplats fr folk som vill ha sig ett skjut eller flera, eller frhllande. ngest ver att inte vga gra andra saker ocks, som att ka Fritt Fall p Grnan, som att inte vga hoppa fallskrm osv.

Och ja, den r medfdd.
Det r nog inte lika hgt i tak. BC har ett mer uttalat syfte, medans Tinder endast har ett inofficiellt rykte om sig, och i praktiken rr det sig om mnga olika typer av kontakter, inte bara ligga. Mnga som sker serist.

Men ja tjejer har ett strre utrymme att kunna vara "rakt p" oavsett syfte. Kan inte tnka mig att s mnga killar skulle bli krnkta av explicita meddelanden frn en tjej, oavsett deras egen ambition med appen.

Mitt tips r att du kr en lite mer stilfull approach. Se var det leder, brja med lg niv av flirtighet och ka successivt, och se gensvaret.

Du kan ocks freg "fel" matchningar till en viss grns genom att skriva i din profil vad du sker fr typ av sllskap.
Citera
2018-11-16, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knobelsdorff
S r det ju helt klart. Vet inte hur mnga % av de kvinnliga singlarna som r p appen men det torde vara ganska vanligt. Jag r inte frvnad att de r singlar, s mycket kan man ju sga. Nr de under r suttit och letat kan man ju undra hur mnga frslag de mottagit och varfr de fortfarande pstr sig leta. Som kille r det dremot en riktig tidsslukare d du fr det frsta inte fr ngra frslag serverade, du lggs skapa intresse, transportera dig till dejter och bjuda.

Knns som att Tinder r andrahandssorteringen. Singlarnas Geks.

Knns som? Det R s. Det har jag hvdat hela tiden. Finns skert ngra f undantag dock.
Citera
2018-11-16, 17:23
Medlem
Har fyra Tinder-dejter inbokade p raken allts. Fredag, lrdag, sndag, mndag. Lite vl mycket fr fan. I synnerhet om alkohol ska vara inblandat p samtliga. Morgondagens dejt r en st artonring som freslog trff hos mig; jag gissar, vis av tidigare erfarenheter, att hon kommer stlla in eller fresl annan plats. Det kan ofta bli s med tjejer som p impuls bestmmer trff hemma. De fr kalla ftter, liksom. Gr hon inte det blir det himmelriket under ngra timmar (och frmodligen helvetet drefter om jag fastnar fr henne).

Oh, well. Dags fr dagens dejt i alla fall. Spnnande p ngot stt. Men det var inte meningen att det skulle bli s hr. Dumt att ha flera dejter inbokade. Knns som en lose/lose-situation p stt och vis. Men nu blev det p detta viset. Och samtidigt s gr det en ju mindre srbar infr den (dem) man trffar.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-11-16 kl. 17:27.
Citera
2018-11-16, 19:09
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Har fyra Tinder-dejter inbokade p raken allts. Fredag, lrdag, sndag, mndag. Lite vl mycket fr fan. I synnerhet om alkohol ska vara inblandat p samtliga. Morgondagens dejt r en st artonring som freslog trff hos mig; jag gissar, vis av tidigare erfarenheter, att hon kommer stlla in eller fresl annan plats. Det kan ofta bli s med tjejer som p impuls bestmmer trff hemma. De fr kalla ftter, liksom. Gr hon inte det blir det himmelriket under ngra timmar (och frmodligen helvetet drefter om jag fastnar fr henne).

Oh, well. Dags fr dagens dejt i alla fall. Spnnande p ngot stt. Men det var inte meningen att det skulle bli s hr. Dumt att ha flera dejter inbokade. Knns som en lose/lose-situation p stt och vis. Men nu blev det p detta viset. Och samtidigt s gr det en ju mindre srbar infr den (dem) man trffar.

Har sjlv gjort s tidigare och var nra p att gra s nu i helgen. Det skiter sig med alla i ett snt scenario. Det hr med Tinder och dejter r ofta en ketchupeffekt. Kan det ha att gra med kvinnornas synkning av menstruationscykler? Jag brjar undra.

Oavsett, s fr min del blir det inget mer ligga. Slut med det. Det ska vara en smart, intelligent och redig kvinna, frmodligen ngot under svenskt snitt i utseende. Skulle jag bli dissad r det bara att g p de tio r yngre damerna som lsgodisburkar p ICA.
Citera
2018-11-16, 21:18
Medlem
Skopjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Det r nog inte lika hgt i tak. BC har ett mer uttalat syfte, medans Tinder endast har ett inofficiellt rykte om sig, och i praktiken rr det sig om mnga olika typer av kontakter, inte bara ligga. Mnga som sker serist.

Men ja tjejer har ett strre utrymme att kunna vara "rakt p" oavsett syfte. Kan inte tnka mig att s mnga killar skulle bli krnkta av explicita meddelanden frn en tjej, oavsett deras egen ambition med appen.

Mitt tips r att du kr en lite mer stilfull approach. Se var det leder, brja med lg niv av flirtighet och ka successivt, och se gensvaret.

Du kan ocks freg "fel" matchningar till en viss grns genom att skriva i din profil vad du sker fr typ av sllskap.

Tack, ett vldigt bra inlgg. Men jag fr vl vara lite rlig ocks, vi alla vet ju att s lnge rtt person sger en sak s fr det en annan effekt n om fel person gr det. Spelar ju inte s stor roll vad det r fr sak, det handlar om vem som sger/gr detta. Jag har inte klarat av att acceptera det tidigare, fr erknna att s r fallet. Sen funkar det ju sklart inte med alla personer nd men denna princip finns nd.

Oavsett, just nu orkar jag inte med n nuppa nd, har inte legat p minst 1 r och jag knner att det finns lite annat jag r klart mer intresserad av just nu, var inte ens s sknt faktiskt senaste gngen, hon damen jag krp till kojs med en natt var s totalt knskokall. r ntligen p vg att f komma till ett jobb igen dr jag r rtt vertygad om att jag kommer trivas. Kommer bli lttare att ta tag i livet d och verkligen frndras, bli den man r menad att vara, den man alltid frskt vara. S sknt det ska bli!!

Fy fan vad jag hatar mitt nuvarande jobb!!
Senast redigerad av Skopja 2018-11-16 kl. 21:22.
Citera
2018-11-16, 23:41
Medlem
Hr r en konversation med en svrflrtad tjej men med en konversation jag tyckte var mycket underhllande!

http://www.bilddump.se/bilder/201811...208.39.157.png
Citera
2018-11-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Snacka om slseri med tid
Jag njt varje sekund av att skriva den konvon.

Hr r ytterligare en (misslyckad) konversation:
Senast redigerad av Tasklort 2018-11-17 kl. 00:01.
Citera
2018-11-17, 00:35
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasklort
Jag njt varje sekund av att skriva den konvon.

Hr r ytterligare en (misslyckad) konversation:

Haha. Allts det blir ju verdrivet flamsigt, men humorn r rtt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in