2018-11-19, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Apple Slut?

Aktien fallit 20% sedan oktober, iphone x säljer urdåligt o alltfler överger, ser vi en ny ericsson sorti?

hörde nyss på ekot den föll med 3 % idag igen..finito tror jag.

Så du menar att förra årets toppmodell av iPhone säljer dåligt idag....? Eller har du som så många andra dålig koll på det de pratar om?

Jag är rätt säker på ang få eller ingen iPhone-modell säljer ”urdåligt” för de antal det handlar om brukar vara som en våt dröm för konkurrenterna. Att det händer att iPhone-modeller säljer sämre än förväntat är sant, men det brukar som sagt i alla fall vara ruskigt stora volymer som konkurrenterna oftast inte kommer ens nära med sina konkurrerande modeller.

Sen har Apples aktie alltid gått lite upp o ned periodvis, men på sikt stigit. Men någon gång måste det ju plana ut, men det är ju inte desamma som att det är undergången förestående för Apple.
2018-11-19, 18:37
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Så du menar att förra årets toppmodell av iPhone säljer dåligt idag....? Eller har du som så många andra dålig koll på det de pratar om?

Jag är rätt säker på ang få eller ingen iPhone-modell säljer ”urdåligt” för de antal det handlar om brukar vara som en våt dröm för konkurrenterna. Att det händer att iPhone-modeller säljer sämre än förväntat är sant, men det brukar som sagt i alla fall vara ruskigt stora volymer som konkurrenterna oftast inte kommer ens nära med sina konkurrerande modeller.

Sen har Apples aktie alltid gått lite upp o ned periodvis, men på sikt stigit. Men någon gång måste det ju plana ut, men det är ju inte desamma som att det är undergången förestående för Apple.
35 % mindre sålda iphone x än vad apple räknat med o därav kursfall, vem borde läsa på?

Apple är slut enligt mig, nu bär det bara av mer nedåt.
2018-11-19, 18:49
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Så du menar att en satirisk tramsvideo skulle vara nåt bevis i saken? För fan, det kryllar ju av faktafel i den.... Källkritik för tusan....

Har personligen haft en radda olika iPhones och iPad från 2005 och framåt som haft 30-pin dockkontakt, alla kablar har funkat mellan alla enheter utan minsta knas.

Har en MBP 2009 som har den gamla MagSafe, den kan jag ladda nyare macBook’s med bara jag har en liten adapter. Apple har bytt laddkontakt på sina laptops 2 gånger sedan 2008, från stora till lilla MagSafe, och sen till USB-C, och haft två storlekar på laddare där en var kraftigare för att kunna ladda de större modellernas större batteri. Man kan ladda de mindre modellerna med den kraftigare laddare, och den större modellen med den mindre laddaren men det tar längre tid.

På iPhone/iPad/iPod så har mig veterligen alla Apples kablar varit fullt kompatibla med alla modeller där kontakterna är samma (förutom att man ev gjorde nån ändring på modeller före och efter 2008, men hittar inga säkra uppgifter om det nu) och man kan ladda alla iPod och iPhone med alla iPhone och iPad laddare. Så det är inte alls så att man bytte en pin på laddningskontakten för varje ny version av iPod eller nåt annat. Det är rent nonsens och igen undrar jag var folk får alla felaktiga påståenden ifrån, och varför de inte kollar upp fakta innan de sprider skiten vidare....

Du kan kika på kompatibiliteten här

https://www.apple.com/se/shop/produc...kabel?fnode=97

https://www.apple.com/se/shop/produc...apter?fnode=97

https://www.apple.com/se/shop/produc...l-1-m?fnode=97

https://www.apple.com/se/shop/produc...-12-w?fnode=91

http://lowendmac.com/2016/apples-30-pin-dock-connector/

https://www.apple.com/shop/questions...n-to-usb-cable

https://apple.stackexchange.com/ques...able-different

http://apple.wikia.com/wiki/30-pin_Dock_Connector
Jag äger alltså en iPod Nano som inte går att ladda med nästa generations iPod Nano-laddare. Du skriver också att det går att ladda alla iPod där "kontakterna är samma". Det är ju helt bisarrt att du tycker det är en bedrift, fattas bara annat. Problemet är ju att kontakterna inte är samma.

Håller dock med dig om att det är extremt svårt att hitta en överblick över de otaliga kontakter och laddare Apple har släppt. Det har de nog betalt för.
2018-11-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
35 % mindre sålda iphone x än vad apple räknat med o därav kursfall, vem borde läsa på?

Apple är slut enligt mig, nu bär det bara av mer nedåt.

Jag vet vad du pratar om, men det är ju ingen som vet hur det ser ut om några månader, och det är i te första gången som det ryktas om dålig försäljning, kapade orders etc etc men som sen ändå visar ha varit felaktigt och Apple redovisar ett bra resultat i både antal sålda enheter och omsättning.

Dessutom har självutnämnda domedagsprofeter påstått samma sak som du för nu, i en massa år, och haft fel så det stänker varenda gång hittills.
2018-11-19, 18:53
Medlem
Sen Steve dog har Apple inte utvecklats ett skit, varje produkt blir bara större bättre kamera och snabbare processer och det är allt. Samsung kommer med nya saker för varje ny produkt. Sen är ju priserna på Apple helt sjuka dessutom! Alla säger samma sak om Apple, vet många som varit besatta vid Apple innan som bara kör samsung nu.

Apple gick i graven med Steve tyvärr!
2018-11-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag äger alltså en iPod Nano som inte går att ladda med nästa generations iPod Nano-laddare. Du skriver också att det går att ladda alla iPod där "kontakterna är samma". Det är ju helt bisarrt att du tycker det är en bedrift, fattas bara annat. Problemet är ju att kontakterna inte är samma.

Håller dock med dig om att det är extremt svårt att hitta en överblick över de otaliga kontakter och laddare Apple har släppt. Det har de nog betalt för.

Nej, det är inte alls svårt att hitta en överblick, för Apple har definitivt aldrig släppt otaligt med olika kontakter och laddare, se är faktiskt de som snarare bytt färre gånger än många andra.

Jag har lagt fram info som inte styrker dina påståenden, utan tvärt om talar emot dem.

https://itstillworks.com/differences...ers-17856.html

Så det är din tur nu att hitta seriös i som styrker dina påståenden om att Apple skulle ha släppt ny laddare för varje ny version av iPod
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2018-11-19 kl. 19:01.
2018-11-19, 19:01
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Nej, det är inte alls svårt att hitta en överblick, för Apple har definitivt aldrig släppt otaligt med olika kontakter och laddare, se är faktiskt de som snarare bytt färre gånger än många andra.

Jag har lagt fram info som inte styrker dina påståenden, utan tvärt om talar emot dem. Så det är din tur nu att hitta seriös i som styrker dina påståenden om att Apple skulle ha släppt ny laddare för varje ny version av iPod
Vad är det du vill, att jag ska filma när jag försöker ladda min iPod Nano med nästa generations laddare? Vad är det du inte förstår?
2018-11-19, 19:11
Medlem
Citat:
Vad är det du vill, att jag ska filma när jag försöker ladda min iPod Nano med nästa generations laddare? Vad är det du inte förstår?

Jag förstår att du påstått detta...

Citat:

Apple har kunnat vara arroganta tidigare, som när de bytte en pin på laddningskontakten för varje ny version av deras iPod, men det håller inte längre. När de inte använder USB-C eller andra branschstandarder så blir folk nu mer irriterade, inte begeistrade.

Det påståendet är vad du bör styrka, för jag har visat dig att Apple bytt laddkontakt få gånger sen första iPod, och definitivt inte alls för varje ny version av deras iPod.

Man hade först 30-pin dockkontakt, och alla kablar och nätomvandlare av den sorten, från iPod iPad iPhone, kunde ladda alla iPod med samma kontakt. Sen bytte man till Lightning och igen kunde alla iOS-enheter med samma kontakt använda samma kabel och nätomvandlare.

Du kan läsa mer här.
https://itstillworks.com/differences...ers-17856.html

Så sitter du med en gammal Nano som har 30-pin dockkontakt och vill ladda den med en kabel med den nyare mindre Lightning-kontakten, vilket såklart inte går utan adapter. Men det bevisar ju inte att ditt påstående skulle vara sant.
2018-11-19, 19:16
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
En telefon kan ju alla springa runt i då dessa köps med ett abonnemang som man betalar 500kr för i månaden som de flesta har råd med. Det är allt annat som datorer nu surfplattor då deras datorer har skenat rätt rejält på senare år. Minns att man fick ett flaggskepp från apple för 23 tusen, nu efter 4år får man inte ens instegs modellen haha. Ska man ha en dator från apple så får du räkna med minst 33tusen och det är myclet pengar för en fucking dator. Speciellt när datorn för 33k inte är bättre än en windows dator för 20 tusen.
.

Allt apple gör har en agenda bakom då företaget endast tittar på pengar

1997 köpte jag min andra premium pc - en dell xps h266. Den kostade mig ca 34000 kr. Den höll riktigt bra och var en premiummodell för hemmamarknaden. Trots detta höll den bara i ungefär 8 år innan det inte pallade med alla windowsuppgraderingar, nya programversioner osv utan den fick bytas ut.

2011 köpte jag en macbook pro av mellansegmentet. Den har fått ny ssddisc men i övrigt är den fortfarande snabb i applikationerna (fotoredigering av ganska tunga karaktär samt programmering på hobbynivå) kör näst senaste versionen av macOS blixtsnabbt och den kraschar aldrig och känns som ny.

Den kostade 19000.

Det går ju inte att jämföra en appelprodukt med en billig bärbar HP för 3000:- eller en pisslur för tvåtusen.

Min apple extreme har ALDRIG gått ner eller buggat. Den har jag nog kört i 4 år eller nåt utan ett enda problem. Dlinkroutrar har jag kastat ett dussin av
2018-11-19, 19:39
Medlem
Citat:
Jag vet vad du pratar om, men det är ju ingen som vet hur det ser ut om några månader, och det är i te första gången som det ryktas om dålig försäljning, kapade orders etc etc men som sen ändå visar ha varit felaktigt och Apple redovisar ett bra resultat i både antal sålda enheter och omsättning.

Dessutom har självutnämnda domedagsprofeter påstått samma sak som du för nu, i en massa år, och haft fel så det stänker varenda gång hittills.

Är du anställd av Apple? I varenda tråd där Äpple diskuteras dyker du upp och försvarar Apple i vått och torrt.

Bluebeast72 har helt rätt i sitt påstående. Anledningen till att Apple visar ett hyfsat resultat är att alla fanboys som du fortfarande köper produkten, trots kraftigt höjd marginal och minskad innovation. Och det är väl definitionen på en fanboy? En som köper samma produkt om igen trots höjning av marginal på nästan 50%.
2018-11-19, 19:55
Medlem
De som fortfarande förespråkar apple är de som oftast inte köper något och om de köper så har de produkten i 10år innan de tar något nytt på avbetalning i 36mån. Sen räknar de ut hur mycket apple har kostat under 2000dagar osv för man måste ta till dessa åtgärder något man aldrig hörde förr. Jag har oså apple produkter då jag har investerat en hel del i deras produkter men inte är jag lycklig i deras ekohjul för jag vet hur mycket jag blivit blåst under åren då det hade kunnat kosta hälften vad jag lagt ut

Hade apple bara kört på någorlunda priser ungefär som Sony gör så hade nog folk slutat snacka skit då jag aldrig hört någon klaga på sonys priser. Folk klagar ju pga de överdrivna priserna då en iphone X för 13700kr hade lätt kunnat kosta 9700kr men det är apples girighet som driver upp priserna tills folket fått nog och det händer nu då de slutat redovisa deras vinster/försäljningar mm. Det betyder att det går dåligt på den fronten men vad apple kommer göra åt saken är att nästa års upplaga av iphone 11 kommer kosta 15700:- för att täcka upp förlusterna på kunderna som valt andra märken
2018-11-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Är du anställd av Apple? I varenda tråd där Äpple diskuteras dyker du upp och försvarar Apple i vått och torrt.

Bluebeast72 har helt rätt i sitt påstående. Anledningen till att Apple visar ett hyfsat resultat är att alla fanboys som du fortfarande köper produkten, trots kraftigt höjd marginal och minskad innovation. Och det är väl definitionen på en fanboy? En som köper samma produkt om igen trots höjning av marginal på nästan 50%.

Dr.T är en Apple Fanboy av värsta sorten men det roliga är att han äger ju inga produkter från märket jo en macbook pro från 2009 och en iphone 6 från 2014. Dett har kostat honom 7kr om dagen. fan det är ju billigare än en Chees burgare. WOW GRATTIS Ska vi äta tårta och fira

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in