Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffemedaffe
Vad är det du vill, att jag ska filma när jag försöker ladda min iPod Nano med nästa generations laddare? Vad är det du inte förstår?
Jag förstår att du påstått detta...
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaffemedaffe
Apple har kunnat vara arroganta tidigare, som när de bytte en pin på laddningskontakten för varje ny version av deras iPod, men det håller inte längre. När de inte använder USB-C eller andra branschstandarder så blir folk nu mer irriterade, inte begeistrade.
Det påståendet är vad du bör styrka, för jag har visat dig att Apple bytt laddkontakt få gånger sen första iPod, och definitivt inte alls för varje ny version av deras iPod.
Man hade först 30-pin dockkontakt, och alla kablar och nätomvandlare av den sorten, från iPod iPad iPhone, kunde ladda alla iPod med samma kontakt. Sen bytte man till Lightning och igen kunde alla iOS-enheter med samma kontakt använda samma kabel och nätomvandlare.
Du kan läsa mer här.
https://itstillworks.com/differences...ers-17856.html
Så sitter du med en gammal Nano som har 30-pin dockkontakt och vill ladda den med en kabel med den nyare mindre Lightning-kontakten, vilket såklart inte går utan adapter. Men det bevisar ju inte att ditt påstående skulle vara sant.