Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Har du helt missat att du skriver i en skvallertråd gällande Isabella Löwengrip? Ovanstående är en uppräkning på ämnen som är OT.
Du avslöjar dig själv genom att du inte inser av jag och andra kvinnor kan ha fler än en tanke i huvudet samtidigt.
Det går finfint att intressera sig både för IL, vad senaste utvecklingen i Huwawei kan få för implikatior på handelsrelationerna mellan USA och Kina, vad MBS roll blir framöver, de tyska biltillverkarna utsläppsbedrägerier osv. osv.
Jag tror inte att du förstod vad jag skrev? Att du har ett horn i sidan till IL (eller är avundsjuk på henne, eller bådadera) tycker iaf jag känns sannolikt med tanke på den diskussion du fört i tråden.
Jag är i fallet IL helt neutral - känner inte ens människan. Anledningen till att jag ens bemödar mig att skriva i IL-tråden är för att jag tycker att det även i skvallertrådar för personer som valt att vara offentliga kan behövas lite olika vinklar på saker och ting. Kanske framförallt för att jag tror att IL i grund och botten faktiskt försöker göra något hon tror på och som hon tror är bra, och hon har drivet till det men saker snurrar till sig på vägen. En del snurrar hon till själv, en del snurrar andra till åt henne.
Listan är inte OT - den handlade inte om att "intressera sig för", den handlade om företag (och personer/representanter) som säger något annat än vad saker egentligen är, för att bygga varumärke, öka värde etc. - samma saker som du beskyller IL för (och som hon i delar också gör) - samt om alternativen. Att rikta driv istället för att döda driv.
Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Intressant att du ser IL om ett offer. Jag har högre tankar om henne än så. Offentliga personer bör granskas
Jag är övertygad om hon att lajvar medelålders affärskvinna fullt medvetet. Det handlar bara om vad som i slutänden genererar mest uppmärksamhet och mest pengar.
I grund och botten tycker jag synd om Isabella. Hon dras med besvärliga psykiska problem . Sover med tyngdtäcke och medicinerar. Behöver stöd av psykolog och ett helt team för att klara av vardagen.
Nej, jag ser inte henne som offer. Jag säger att hon blir ett offer för vissa saker XYZ (på samma sätt som du och jag blir offer för miljöproblem m.m.). I andra fall orsakar hon problemen på helt egen hand.
Ska man granska något (oavsett om det är IL eller något/någon annan) måste granskningen ske i rätt kontext. IL har gjort många fel, men hon har också gjort en hel del rätt. Likaså har du, jag och alla vi andra.
Att spekulera om en person i en skvallertråd är inte att granska. Granska är att ta fram fakta, relatera fakta till varandra och den kontext de finns i. Sedan är ju frågan vad syftet med granskningen är? Är det att neutralt lyfta fram sanningen, rapportera fakta? Är det att för sitt eget nöjes skull "sänka" någon annan?
Det finns en hel del frågetecken här och var runt bolag, innehav lån etc. som rör IL, men samtidigt är det också så att man kan ta nästan vilket bolag eller vilken affärsperson som helst och börja granska - det kommer att dyka upp konstigheter, frågetecken och lik i lasten även om det är Sankte Per AB som granskas. Den perfekta människan eller det perfekta bolaget finns inte. Och det är väl just i den kontexten som skvallertrådar hämtar sin näring.
Apropå "bara om vad som i slutänden genererar mest uppmärksamhet och mest pengar" - det med "mest pengar" är faktiskt vad mycket av företagande i slutänden går ut på. Så i det fallet gör ju IL rätt om hon försöker få ut "mest pengar". Sedan kan vi alltid diskutera tillvägagångssättet.