2018-12-08, 22:58
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Kanske p grund av "andra viktiga faktorer"?

Sklart! Fast finns det ingen attraktion, hur ska de andra viktiga faktorerna ens bli relevanta d? D r det ju p ett kompisstadie. Brukar du dejta personer som inte faller dig i smaken?
Citera
2018-12-08, 23:03
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Tjao, det r egentligen ganska enkelt. Det beror ju helt p vilken sinnesstmning tjejen ifrga r i. Sen tex r jag en tnt som du knner sympati fr? D sger inte tjejer rent generellt sanningen. Kanske ska sga mnniskor, detta r ju inget utbrett fenomen precis, hnder hela tiden. Det r ju s att vi mnniskor ljuger otroligt mycket fr att "komma undan" rent generellt. Vi sger rent hypotetiskt att din kille frgar "Har jag liten kuk?" "Nej lskling den r helt normal".

Sanningen? Han har liten kuk, men du kan inte sga det. Du vet att det skulle frstra honom, istllet hittar du p en vitlgn. Eller den hr klassikern. Vi sger du har en son eller dotter som kommer hem frn skolan och har gjort en trsljdkniv. "r min kniv fin?" "ja den r jttefin min son". Fast den inte ens gr att bre smr med. Hnger hon med?

S om jag frgar dig det hr r verkliga exempel ur mitt liv som singelhunk. Brudpolaren "Du kan inte ha bilder med andra tjejer". Jag gr tvrtom har en bild med skitsnygg blondin. Min bsta dejt hittils p appen sger till mig bara s dr "Du frresten din bsta bild r den med den snygga bruden, den borde vara huvudbild".

Happ. S varfr vill inte min tjejkompis sga det? Hr kommer ett gng alternativ. 1. Hon kan vilja ha min kuk. 2. Hon ger smst tips fr hon som "vn" upplever att det inte r bra att trffa en kille som r "populr bland tjejer". Dvs, hon ger inte rd utifrn att hon vill ha mig, utan som en vn, och det faller oftast ut helt fel. Sjlv har hon alltid dejtat killar som varit populra bland tjejer. Intressant va? Men fr mig s nej, jag ska inte se eller verka populr bland tjejer, det r en turnoff, jajamn!

Ett annat exempel. "Vi kollar inte p kroppar". Hennes pojkvnner? Allihop har varit bodybuilder/fitnesskillar, haha! Mnga gnger sger tjejer saker, sen gr dom precis tvrtom. Vi har ju exemplet hr inne ocks p bruden som kom innan dig. Hon sa hr r bra ppnare fr er killar, och visade screenshots som var ok p sin hjd, knappast ngra konversations killers.
Sen nr BrunoC frgade lite mer p djupet, visar det sig att hon inte ens gick p dejt med ngon av alla dessa killar med "bra ppnare", enligt henne. Igen, tjejer ger tips som inte verensstmmer med vad deras grej dr nere egentligen vill ha besk utav fr kttkompass.

Men d kan vi ju egentligen konstatera att det gller bda knen. Det r inte s mnga mnniskor som r "svartvita", principfasta och agerar logiskt nr det gller kommunikation med andra. Mnniskor r trots allt mnniskor, mnga ofrutsgbara.
Citera
2018-12-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mademoiiselle
Men d kan vi ju egentligen konstatera att det gller bda knen. Det r inte s mnga mnniskor som r "svartvita", principfasta och agerar logiskt nr det gller kommunikation med andra. Mnniskor r trots allt mnniskor, mnga ofrutsgbara.

Jo, fast i det hr fallet handlade det ju om kvinnor. Men det appliceras ju p mnniskor rent generellt ocks, s r det. Men tex mn kan ju rligt sga vad som r fult. Jag har gjort det flera gnger och ftt kvinnor att grta. Hehe. Men att frga en brud vad hon tnder p, vad som r bra fr tinder osv. I 99% av fallen katastrof.
Drfr jag mest r intresserad utav att se dina konversationer med mn du trffat. D kan vi ju bla f svart p vitt tex det faktum som jag r 100% vertygad om. Skriver du OK som snygghunk. Jag r nog ingen snygghunk iaf inte i majoritetens gon, d skulle jag f betydligt fler matchningar ven om jag r i en smstad. Inga sexinviter ingenting utver det vanliga. Kan du f knulla, ven om konversationen r hjrndd. Fittsaft rinner nd.

Tex vad i min knullkonversation var fantastiskt? Var det verkligen "HAHA fan vad kakan r rolig, hahahaaa!" Inte direkt va? Edit: Denna: https://i.imgur.com/PvvG6cd.png
Citera
2018-12-08, 23:12
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Haha! Snarare att man spenderat 40 min i garderoben, dragit p sig obekvma klackar och kmpat in i det sista med lejonmanen. S str man dr. Och varit nervs, frvntansfull helt i ondan. Efter halva glaset nr det brjar bli varmt i magen, och man avhandlat diverse ytligheter, s bara "Du.. mtte dig nyligen eller?".

Verkar vara otroligt vanligt. Minns en video p YT som cirkulerade fr mnga r sedan (kanske 5-6 r sen?) p sociala medier iofs. En tjock tjej som tipsade om hur man sg smal ut. Kvinnan var riktigt stor, men vervikten var inte s framtrdande i ansiktet och drfr lyckades hon se ut som vilken normalviktig tjej som helst p bilder. Helt tokigt..

Mh, fr mnga porrpungar har rakats fr att man vid frsta synen insett att man istllet borde ha prioriterat lngkalsonger.
Men du gjorde ju dig fin och kan ju alltid be honom ta ngon schysst bild p dig iaf. Efter att han klttrat upp p en stol d
Citera
2018-12-08, 23:20
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Sklart! Fast finns det ingen attraktion, hur ska de andra viktiga faktorerna ens bli relevanta d? D r det ju p ett kompisstadie. Brukar du dejta personer som inte faller dig i smaken?
D undrar jag: P vilket stt kan dessa faktorer hja en genomsnittlig man? Hur intelligens, humor o.s.v. har ngon pverkan d utseendet r helt avgrande i ett frsta skede? Fr mig r det tv motstridiga pstenden.
Citera
2018-12-08, 23:23
Medlem
Citat:
Det r frustrerande, och man blir frbannad ver att man lagt ner tid/ev hoppat ngot man skulle hitta p med vnnerna/piffat till sig fr att dyka upp och se att man blivit grundlurad.

Sjlvstndig kvinna som gr rtt fr sig sjlv: spenderar minst en timme p att spackla upp sig varenda utekvll/dejt sen hon blev byxmyndig. lser magasin och kollar in youtube-klipp m.m. fr tips och spenderar tusenlappar fr att med hjlp av kemiska produkter framstlla sitt utseende i bttre dager osv. och redigerar sina bilder med diverse filter.

Man som helst borde dden d drfr att han r en falsk, vidrig och cklig lgnhals: kryddade sin lngd ett par centimetrar fr mycket och hade mage nog att rka ha henne att tro att han var en alfahane.
Senast redigerad av BrunoC 2018-12-08 kl. 23:35.
Citera
2018-12-08, 23:32
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
D undrar jag: P vilket stt kan dessa faktorer hja en genomsnittlig man? Hur intelligens, humor o.s.v. har ngon pverkan d utseendet r helt avgrande i ett frsta skede? Fr mig r det tv motstridiga pstenden.

I ett frsta skede kan det inte hja, men allt brjar ju ocks med en hgerswipe, innan man kan brja skriva med personen. Men jag frstr vad du menar och vill ha ut av din frga, jag uttryckte mig frmodligen luddigt.

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Sjlvstndig kvinna som gr rtt fr sig sjlv: spenderar minst en timme p att spackla upp sig varenda utekvll/dejt sen hon blev byxmyndig. lser magasin och kollar in youtube-klipp m.m. fr tips och spenderar tusenlappar fr att med hjlp av kemiska produkter framstlla sitt utseende i bttre dager osv. och redigerar sin bilder med diverse filter.

Man som helst borde dden d drfr att han r en falsk, vidrig och cklig lgnhals: kryddade sin lngd ett par centimetrar fr mycket och hade mage nog att rka ha henne att tro att han var en alfahane.

Hmm, fast nu tolkar du in saker som ingen har skrivit, eller hur? Det efterfrgades ett kvinnligt perspektiv p manliga tabbar. 10 centimeter r inte lite kryddande fr den delen heller.
Citera
2018-12-08, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Sjlvstndig kvinna som gr rtt fr sig sjlv: spenderar minst en timme p att spackla upp sig varenda utekvll/dejt sen hon blev byxmyndig. lser magasin och kollar in youtube-klipp m.m. fr tips och spenderar tusenlappar fr att med hjlp av kemiska produkter framstlla sitt utseende i bttre dager osv. och redigerar sin bilder med diverse filter.

Haha, du har en pong dr.
Citera
2018-12-08, 23:52
Medlem
Ewynnes avatar
Citat:
Jag brukar radera konversationer som knns helt fel eller som irriterar mig, drar bara ondig energi att ha en hel lista med sdana. Lgger hellre den p mnnen som r trevliga och kan fra en konversation p Tinder, s jag har inget smaskigt att dela med mig av i skrmdumpsvg. Ska dock spara, s ni fr se vilka tomtar det finns!

Vanligaste misstagen:

- Stavar som krattor, veranvnder emojis och framstr som dyslektiska. Redan i det stadiet torkar det till.

- Inleder med "Vem r du d?", "r du en kul tjej?", eller verser med komplimanger. Komplimanger R trevligt, men jag tycker det kan sparas p sdant tills man ses.

- Killar som bara har vldigt dliga bilder, tagna underifrn/med en jttefisk i ett krampaktigt grepp/grumlig kvalitet/alkohol p alla bilder. Allvarligt talat, lgg lite krut p fina bilder. r du ingen supersnygging, se till att framst som att du har ett liv p bilderna och inte bara dricker l och pillar naveln p fritiden. Man vill ju ha ngon man kan ha ett kul liv med, ven om vardag r vardag.

- Ljug inte, eller frskna inte verkligheten. r du 160-165 cm, sg d inte att du r 180 cm. Det blir bara pinsamt om man sedan ses. Jag r 174 cm sjlv, det vill sga rtt lng fr att vara tjej. Det mrks om du ljuger om din lngd. Lngden var ingenting jag hngde upp mig p tidigare och det r fortfarande inget superviktigt s lnge han inte r kortare n mig. Men efter att minst 2 stycken ljugit om lngd och sedan dykt upp och varit minst 1 huvud kortare n mig, r det strigt nr det ljugs om sdant.

Haha. Knner igen det dr alltfr vl. Man har piffat sig och tror man ska mta en stor karl. Istllet mter man en krympling som r 171 och som rundar av uppt till 180 i tron att det inte syns. Med sm svettiga hnder och fingrar och skostorlek 38. Som vger 53 kg. Rakar han pungen vger han 50 kg. nskar att jag dr och d hade kunnat gra mig till en hrig tjockis s att han ftt smaka p sin egen tortyr. Eller piska honom med mttstocken tills han lr sig anvnda den p korrekt stt.
Citera
2018-12-09, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parvaneh
r det verkligen s vanligt att tjejer ser helt annorlunda ut n frn sina bilder p tinder? Har ni liksom gtt p dejter och tyckt att hon sg ut som en helt annan tjej?

Skmtar du? Ja, det r det fr ett otrnat ga. Har ju sttt flera ggr i trden om secret internet fatties och annat.
Sen r det ven fr ett trnat ga inte s srskilt ovanligt att man vaknar upp dagen efter och att hon ser ut som en annan tjej, ja.

https://i.imgur.com/OjA6nxR.png

Bruden till hger dr r en WB fr mig och de flesta andra killar men ser ju ut som tant ragata i verkligheten, i sitt naturliga jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Parvaneh
Jag sg att mnga killar skrivit ngn kommentar om deg p sina profilbeskrivningar.

Fick ven en udda kommentar frn en kille p tinder, Hej! Din profilbild r otroligt charmig. Kan du leva upp till den?

Jag anvnder ej filter p mina bilder medvetet fr att jag tkr det skulle vara s pinsamt att trffa ngn p s stt d d r falsk marknadsfring. Men r det vanligt eller?

Filter r mer vanligt n ovanligt. Du r ju kvinna och br vl ocks ha sett hur jvla vanligt det r bland instahoesen? Ett bra tips nr man fr reda p deras Instagram r att kolla p bilder dr de r taggade ifrn andra anvndare, d brukar man f en mer realistiskare uppfattning om personens utseende.

S jmfr det hr:
https://i.imgur.com/xuJVm1c.jpg

Med hon till hger hr:
https://i.imgur.com/JnkTUfN.jpg

Ja, det r samma person.
Citera
2018-12-09, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewynne
Haha. Knner igen det dr alltfr vl. Man har piffat sig och tror man ska mta en stor karl. Istllet mter man en krympling som r 171 och som rundar av uppt till 180 i tron att det inte syns. Med sm svettiga hnder och fingrar och skostorlek 38. Som vger 53 kg. Rakar han pungen vger han 50 kg. nskar att jag dr och d hade kunnat gra mig till en hrig tjockis s att han ftt smaka p sin egen tortyr. Eller piska honom med mttstocken tills han lr sig anvnda den p korrekt stt.

HAHA, du beskrev det tminstone roligt, cred fr det!
Men vad fan r det fr fel p smhnder. Frvrigt vad menas? Knubbiga korta fingrar? Sm som i skelettfingrar/pianofingrar/lnga men smala etc?
Citera
2018-12-09, 00:31
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewynne

Kanske det man borde gjort, tvingat p tjejerna korsetter och dragit t: Det r ju shr smal du utger dig fr att vara! Fatty boombalatty!

Men h, alla vill vl se sitt bsta ut. r vl en mnsklig instinkt bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in