Citat:
Ursprungligen postat av
Mademoiiselle
r tjejer det smsta man kan frga gllande dejtingtips? Hur tnker du nu?
Givetvis har jag bara trffat mn jag tycker r snygga, varfr ska jag trffa ngon som spelar i en lgre eller hgre liga n mig sjlv?
Bra konversationskills kan absolut hja en kille som r medel utseendemssigt, det kan ju visa p att mnniskan r skrpt, humoristisk etc etc. Andra viktiga faktorer, du vet.
Tjao, det r egentligen ganska enkelt. Det beror ju helt p vilken sinnesstmning tjejen ifrga r i. Sen tex r jag en tnt som du knner sympati fr? D sger inte tjejer rent generellt sanningen. Kanske ska sga mnniskor, detta r ju inget utbrett fenomen precis, hnder hela tiden. Det r ju s att vi mnniskor ljuger otroligt mycket fr att "komma undan" rent generellt. Vi sger rent hypotetiskt att din kille frgar "Har jag liten kuk?" "Nej lskling den r helt normal".
Sanningen? Han har liten kuk, men du kan inte sga det. Du vet att det skulle frstra honom, istllet hittar du p en vitlgn. Eller den hr klassikern. Vi sger du har en son eller dotter som kommer hem frn skolan och har gjort en trsljdkniv. "r min kniv fin?" "ja den r jttefin min son". Fast den inte ens gr att bre smr med. Hnger hon med?
S om jag frgar dig det hr r verkliga exempel ur mitt liv som singelhunk. Brudpolaren "Du kan inte ha bilder med andra tjejer". Jag gr tvrtom har en bild med skitsnygg blondin. Min bsta dejt hittils p appen sger till mig bara s dr "Du frresten din bsta bild r den med den snygga bruden, den borde vara huvudbild".
Happ. S varfr vill inte min tjejkompis sga det? Hr kommer ett gng alternativ. 1. Hon kan vilja ha min kuk. 2. Hon ger smst tips fr hon som "vn" upplever att det inte r bra att trffa en kille som r "populr bland tjejer". Dvs, hon ger inte rd utifrn att hon vill ha mig, utan som en vn, och det faller oftast ut helt fel. Sjlv har hon alltid dejtat killar som varit populra bland tjejer. Intressant va? Men fr mig s nej, jag ska inte se eller verka populr bland tjejer, det r en turnoff, jajamn!
Ett annat exempel. "Vi kollar inte p kroppar". Hennes pojkvnner? Allihop har varit bodybuilder/fitnesskillar, haha!
Mnga gnger sger tjejer saker, sen gr dom precis tvrtom. Vi har ju exemplet hr inne ocks p bruden som kom innan dig. Hon sa hr r bra ppnare fr er killar, och visade screenshots som var ok p sin hjd, knappast ngra konversations killers.
Sen nr BrunoC frgade lite mer p djupet, visar det sig att hon inte ens gick p dejt med ngon av alla dessa killar med "bra ppnare", enligt henne. Igen, tjejer ger tips som inte verensstmmer med vad deras grej dr nere egentligen vill ha besk utav fr kttkompass.