2018-12-08, 22:12
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Haha, s illa allts. Men kul att han fr till det IRL!

Jag fr testa Grindr istllet, har hrt att det ska vara lttare n Tinder fr oss killar.

Vad r det och vad r skillnaden p apparna?

Haha nvm kollade upp det
Citera
2018-12-08, 22:20
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mademoiiselle
Jag brukar radera konversationer som knns helt fel eller som irriterar mig, drar bara ondig energi att ha en hel lista med sdana. Lgger hellre den p mnnen som r trevliga och kan fra en konversation p Tinder, s jag har inget smaskigt att dela med mig av i skrmdumpsvg. Ska dock spara, s ni fr se vilka tomtar det finns!

Vanligaste misstagen:

- Stavar som krattor, veranvnder emojis och framstr som dyslektiska. Redan i det stadiet torkar det till.

- Inleder med "Vem r du d?", "r du en kul tjej?", eller verser med komplimanger. Komplimanger R trevligt, men jag tycker det kan sparas p sdant tills man ses.

- Killar som bara har vldigt dliga bilder, tagna underifrn/med en jttefisk i ett krampaktigt grepp/grumlig kvalitet/alkohol p alla bilder. Allvarligt talat, lgg lite krut p fina bilder. r du ingen supersnygging, se till att framst som att du har ett liv p bilderna och inte bara dricker l och pillar naveln p fritiden. Man vill ju ha ngon man kan ha ett kul liv med, ven om vardag r vardag.

- Ljug inte, eller frskna inte verkligheten. r du 160-165 cm, sg d inte att du r 180 cm. Det blir bara pinsamt om man sedan ses. Jag r 174 cm sjlv, det vill sga rtt lng fr att vara tjej. Det mrks om du ljuger om din lngd. Lngden var ingenting jag hngde upp mig p tidigare och det r fortfarande inget superviktigt s lnge han inte r kortare n mig. Men efter att minst 2 stycken ljugit om lngd och sedan dykt upp och varit minst 1 huvud kortare n mig, r det strigt nr det ljugs om sdant.

Ganska gulligt nd. Kortisarna tnker att om jag bara fr chansen att trffa henne s kommer hon inse att lngd inte r allt! Men de kan vl nd nja sig med att ljuga upp till 170, istllet fr att slaska in 1dm+. D har de ju p ett stt redan gett upp nr de inte ens kan ga sina egna frutsttningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Lgn om ldern hur ser du p det d? Jag sjlv r 30+ men stllde in lgre frn brjan, nu har det dock blivit 30+ i appen i alla fall och fr nd matchningar d och d av yngre brudar. Trodde faktiskt dom inte var intresserade nr man passerat 30 strecket som snubbe (19-25 brudar)
Haha, bsta av allt r att det nyss varit en brud hr inne som posta massa exempel p generiskt fjskskrp, nej men serist. Posta en konversation p en kille du trffat. Sudda ut bild/namn frsts. D r du frsta tjejen i flashbacks historia som faktiskt bjuder p en framgngsrik tinderkilles konversation "den hr killen fick ligga, och s hr skrev han" allts.

Hur lnge chattar du innan du vljer att trffa ngon d. r det ngra dagar eller kan smooth snack p en halvtimme/timmar rcka fr att du ska vilja ses ute fr ett glas eller whatever?

Fr egendel har det ju varierat s sjukt hrt. Senaste tiden har dock varit ganska snabba uppstyrningar av trffar. Jag postade en konvo fr ngot dygn sen dr bruden ville trffas direkt bara efter jadu, 30 meningsutbyten kanske? Hon ville frsts bara en sak, var mitt p natten, men nd. Det tillhr ju inte direkt vanligheterna om man sger s.

Kramen

Kramen? Varfr fr aldrig jag aldrig det i dina svar p mina inlgg, kakan?
Citera
2018-12-08, 22:24
Medlem
Citat:
Lgn oavsett gllande vad r nej. Nu vet jag inte vad just du, eller gemene man sker p Tinder men att inleda ngonting baserat p en lgn r inte ok. Jag har mitt spann p 25-32, har haft ett bredare spann frut, men det blev mer att slla bort d.

Haha, en vacker dag kakan. D kanske det delas med av. Men av vad jag lst tidigare i trden verkar en del snubbar hr ha rtt bra koll p hur man ska gra fr att "lyckas".

Hmm, svrt att sga. Beror p vad jag/han r ute efter, men generellt vill jag se att det verkar finnas ngon slags intelligens och emotionell intelligens hos personen, innan man ses fr att bli av med eventuell knppgk och utesluta katastrofdejt. Jag har blivit mer besviken nr jag har gtt med p att ses, efter att inte ha pratat mer typ 30 minuter. Upplever att det har klickat bttre nr man kanske haft konversationen rullande i 2-3 dagar innan man styr upp trff, och vl trffats. D har man dessutom lite att spinna vidare p ver det dr glaset, nr man trffas.
Hur lng tid brukar det ta innan du vill trffa tjejer du skriver med?

Du verkar ju tillhra den vre delen av "skalan" utseendemssigt, och mnga tjejer verkar sra p benen relativt ltt. Trodde drfr inte att du var van vid att behva jobba fr att f till det.

Jag stller frsts frgorna bara fr att underhlla trden, frska styra ifrn vriga trkiga diskussioner och sen fr att det r kul och intressant, rent generellt r tjejer det smsta man kan frga vad gller dejtingtips. Tjejer srar p benen vldigt ltt om jag har flyt, ja. Det str i senaste konversationen, men eftersom man bor i en smstad s kanske en sn brud dyker upp var 4:e mnad.

Men man knner vl lite s dr spontant ibland att jag tvivlar starkt p att bra konversations skills i en app kan gra skillnad. Antagligen drfr du inte vill dela med dig. Fr dom du trffat har bara varit snygga, men skrivit som sopor Knn pressen nu....
Citera
2018-12-08, 22:30
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Ganska gulligt nd. Kortisarna tnker att om jag bara fr chansen att trffa henne s kommer hon inse att lngd inte r allt! Men de kan vl nd nja sig med att ljuga upp till 170, istllet fr att slaska in 1dm+. D har de ju p ett stt redan gett upp nr de inte ens kan ga sina egna frutsttningar.

Det r frustrerande, och man blir frbannad ver att man lagt ner tid/ev hoppat ngot man skulle hitta p med vnnerna/piffat till sig fr att dyka upp och se att man blivit grundlurad. Frstr inte varfr riktigt korta mn ska ge sig p lngre tjejer, och ljuga. Vet inte om jag r vldigt primitiv, men det r inte direkt s att ktsafterna dryper nr det knns som att man r ute med en lillebror, som har sm hnder och spd kroppsbyggnad. Tnker mig att det mste vara s det knns nr ni killar dyker upp och tjejen r mycket tjockare n vad bilderna avsljat?
Citera
2018-12-08, 22:32
Medlem
Citat:

Haha, det r vl fr att man vill hlla trevlig godton mot brudarna. Nr vi ntligen fr lite kvinnlig vrme i denna frbannade mansrunkbulle trd
Man vill ju inte uppmuntra mnnen fr d fortstter dom ju "Ja idag fick jag knulla, mm s sknt, spruta 10gnger p hennes sexiga fasta rv, yessss du d olle fick du ocks komma till? Aha, hrligt, mm jad slickade henne i 20dygn i streck tills jag somnade av slickomani". Ja, vi bryr oss jttemycket. Eller kanske inte, slnge de inte delar med sig av tips och tricks. S som iaf jag upplever att diskussion br handla om. Tinder tips och tricks.

Ens sexliv, hur man fr kra in den och hur mycket fittsaft det sprutas i ansiktet av fontnorgasmer r s otroligt ointressant. Knns off-topic. Jag vet inte hur knner du sjlv om dessa nuvarande menlsa mansdiskussion i trden av nollvrde fr oss andra?
Citera
2018-12-08, 22:41
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Jag stller frsts frgorna bara fr att underhlla trden, frska styra ifrn vriga trkiga diskussioner och sen fr att det r kul och intressant, rent generellt r tjejer det smsta man kan frga vad gller dejtingtips. Tjejer srar p benen vldigt ltt om jag har flyt, ja. Det str i senaste konversationen, men eftersom man bor i en smstad s kanske en sn brud dyker upp var 4:e mnad.

Men man knner vl lite s dr spontant ibland att jag tvivlar starkt p att bra konversations skills i en app kan gra skillnad. Antagligen drfr du inte vill dela med dig. Fr dom du trffat har bara varit snygga, men skrivit som sopor Knn pressen nu....

r tjejer det smsta man kan frga gllande dejtingtips? Hur tnker du nu?

Givetvis har jag bara trffat mn jag tycker r snygga, varfr ska jag trffa ngon som spelar i en lgre eller hgre liga n mig sjlv?
Bra konversationskills kan absolut hja en kille som r medel utseendemssigt, det kan ju visa p att mnniskan r skrpt, humoristisk etc etc. Andra viktiga faktorer, du vet.
Citera
2018-12-08, 22:44
Citat:
Det r frustrerande, och man blir frbannad ver att man lagt ner tid/ev hoppat ngot man skulle hitta p med vnnerna/piffat till sig fr att dyka upp och se att man blivit grundlurad. Frstr inte varfr riktigt korta mn ska ge sig p lngre tjejer, och ljuga. Vet inte om jag r vldigt primitiv, men det r inte direkt s att ktsafterna dryper nr det knns som att man r ute med en lillebror, som har sm hnder och spd kroppsbyggnad. Tnker mig att det mste vara s det knns nr ni killar dyker upp och tjejen r mycket tjockare n vad bilderna avsljat?

Som kort kille sjlv s skulle jag naturligtvis uppge min korrekta lngd direkt till tjejen, d jag vet hur viktigt det r fr er kvinnor. Hller med dig om att det r ju helt fel att brja en relation med en lgn, och dessutom en s uppenbar lgn som enkelt genomskdas.
Citera
2018-12-08, 22:45
Medlem
snubblens avatar
Citat:

Titta upp p mitt ansikte! Jag spenderade 40 MINUTER p den hr sminkningen fr att jag skulle trffa DIG! Men vem r du? r Herkules ens ditt riktiga namn? Fr 190 r i vart fall inte din lngd. Frsvinn.

Du r inte mer primitiv n andra tjejer. Tjejer vill knna sig feminina med sin kille, och det r vl fullt rimligt. Samma sak med mnga killar, de vill inte ha en tjej som r fysiskt strre n dem sjlva. Och ja, fetfllan smller ihop som samma gamla bjrnsax varje gng det skett. And all that time invested was just wasted.
Senast redigerad av snubblen 2018-12-08 kl. 22:50.
Citera
2018-12-08, 22:45
Medlem
Citat:
Du verkar ju tillhra den vre delen av "skalan" utseendemssigt, och mnga tjejer verkar sra p benen relativt ltt. Trodde drfr inte att du var van vid att behva jobba fr att f till det.

Haha! Ass ni kvinnor har ju inte en enda jvla aning. Har ocks hrt det dr mnga gnger frn kvinnor och det visar ju mycket p hur totalt blgda och ovetandes kvinnor r om hur svrt och hur mycket slit som faktiskt krvs av gemene man, som inte r en kndis, fr att ens ha ngot sexliv att tala om.
Det rcker faktiskt liksom inte ens att bara se bra ver medel ut som kille utan man mste oftast ocks ha karisma osv. ifall det ska bli ngonting nd till slut dr man har regelbundet sex med attraktiva kvinnor.

Det r lite som kvinnor som whinar om diskriminering och svrt liv de har som mste sitta p HR-avdelningen och prata skvaller en hel arbetsdag och frga jobbskare "om du var ett trd, vilken typ skulle du vara d?" och dra in 600k samtidigt som ngon kille str ute i -20 C och frsker laga en kraftledning fr 110 spnn timmen.

Och en hel uppsj av uppkftiga kvinnor p appen med fr mycket luft som alla tror de r speciella snflingor fr att massa kta mn sitter och skickar skit som vi sg hr tidigare...
Senast redigerad av BrunoC 2018-12-08 kl. 23:06.
Citera
2018-12-08, 22:46
Medlem
lakritcs avatar
Citat:

Givetvis har jag bara trffat mn jag tycker r snygga, varfr ska jag trffa ngon som spelar i en lgre eller hgre liga n mig sjlv?
Bra konversationskills kan absolut hja en kille som r medel utseendemssigt, det kan ju visa p att mnniskan r skrpt, humoristisk etc etc. Andra viktiga faktorer, du vet.
Kanske p grund av "andra viktiga faktorer"?
Citera
2018-12-08, 22:53
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Titta upp p mitt ansikte! Jag spenderade 40 MINUTER p den hr sminkningen fr att jag skulle trffa DIG! Men vem r du? r Herkules ens ditt riktiga namn? Fr 190 r i vart fall inte din lngd. Frsvinn.

Du r inte mer primitiv n andra tjejer. Tjejer vill knna sig feminina med sin kille, och det r vl fullt rimligt. Samma sak med mnga killar, de vill inte ha en tjej som r fysiskt strre n dem sjlva. Och ja, fetfllan smller ihop som samma gamla rvsax varje gng det skett. And all that time invested was just a waste.

Haha! Snarare att man spenderat 40 min i garderoben, dragit p sig obekvma klackar och kmpat in i det sista med lejonmanen. S str man dr. Och varit nervs, frvntansfull helt i ondan. Efter halva glaset nr det brjar bli varmt i magen, och man avhandlat diverse ytligheter, s bara "Du.. mtte dig nyligen eller?".

Verkar vara otroligt vanligt. Minns en video p YT som cirkulerade fr mnga r sedan (kanske 5-6 r sen?) p sociala medier iofs. En tjock tjej som tipsade om hur man sg smal ut. Kvinnan var riktigt stor, men vervikten var inte s framtrdande i ansiktet och drfr lyckades hon se ut som vilken normalviktig tjej som helst p bilder. Helt tokigt..
Citera
2018-12-08, 22:54
Medlem
Citat:

Tjao, det r egentligen ganska enkelt. Det beror ju helt p vilken sinnesstmning tjejen ifrga r i. Sen tex r jag en tnt som du knner sympati fr? D sger inte tjejer rent generellt sanningen. Kanske ska sga mnniskor, detta r ju inget utbrett fenomen precis, hnder hela tiden. Det r ju s att vi mnniskor ljuger otroligt mycket fr att "komma undan" rent generellt. Vi sger rent hypotetiskt att din kille frgar "Har jag liten kuk?" "Nej lskling den r helt normal".

Sanningen? Han har liten kuk, men du kan inte sga det. Du vet att det skulle frstra honom, istllet hittar du p en vitlgn. Eller den hr klassikern. Vi sger du har en son eller dotter som kommer hem frn skolan och har gjort en trsljdkniv. "r min kniv fin?" "ja den r jttefin min son". Fast den inte ens gr att bre smr med. Hnger hon med?

S om jag frgar dig det hr r verkliga exempel ur mitt liv som singelhunk. Brudpolaren "Du kan inte ha bilder med andra tjejer". Jag gr tvrtom har en bild med skitsnygg blondin. Min bsta dejt hittils p appen sger till mig bara s dr "Du frresten din bsta bild r den med den snygga bruden, den borde vara huvudbild".

Happ. S varfr vill inte min tjejkompis sga det? Hr kommer ett gng alternativ. 1. Hon kan vilja ha min kuk. 2. Hon ger smst tips fr hon som "vn" upplever att det inte r bra att trffa en kille som r "populr bland tjejer". Dvs, hon ger inte rd utifrn att hon vill ha mig, utan som en vn, och det faller oftast ut helt fel. Sjlv har hon alltid dejtat killar som varit populra bland tjejer. Intressant va? Men fr mig s nej, jag ska inte se eller verka populr bland tjejer, det r en turnoff, jajamn!

Ett annat exempel. "Vi kollar inte p kroppar". Hennes pojkvnner? Allihop har varit bodybuilder/fitnesskillar, haha! Mnga gnger sger tjejer saker, sen gr dom precis tvrtom. Vi har ju exemplet hr inne ocks p bruden som kom innan dig. Hon sa hr r bra ppnare fr er killar, och visade screenshots som var ok p sin hjd, knappast ngra konversations killers.
Sen nr BrunoC frgade lite mer p djupet, visar det sig att hon inte ens gick p dejt med ngon av alla dessa killar med "bra ppnare", enligt henne. Igen, tjejer ger tips som inte verensstmmer med vad deras grej dr nere egentligen vill ha besk utav fr kttkompass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in