2019-03-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Problemet är att det inte bara handlar om "värdelösa" män utan även om helt normala män (eller som trådstarten säger, "män som är helt OK") och att den rådande situationen förstör vårt samhälle.

Jag har aldrig tidigare deltagit i den här kategorin av diskussioner på Flashback (incels, MGTOW och relaterade ämnen) så detta kanske har rabblats upp till leda, men:

Det finns ett spektrum av sexuellt marknadsvärde. Om vi säger att detta går från 1-100 kommer merparten av befolkningen, av båda könen, att ligga någonstans i intervallet 30-70.

En genuint "värdelös" man, som det kanske vore lika bra om han inte sprider sina gener vidare, är i detta sammanhang någon med ett sexuellt marknadsvärde under 5-10, säg: någon som är för dum och slö för att vare sig försörja sig själv eller hålla sig ens måttligt fysiskt attraktiv. Dessa hade förmodligen haft svårt att skaffa sig ett förhållande även under patriarkatets storhetstid. Men det är verkligen inte bara de som drabbas av den rådande situationen.

Före den "kvinnliga frigörelsen" (som på sätt och vis började redan med suffragettrörelsen men blev oerhört mycket värre efter andra och tredje vågens feminism) var grundregeln att kvinnor förväntades bli gifta och hålla fast vid sin make. Det fanns ett socialt tryck på kvinnor att göra just detta. Generellt sett innebar det att de flesta blev gifta med någon som hade ungefär samma sexuella marknadsvärde som de själva, levde någorlunda lyckliga liv, och fick en hoper barn.

Idag finns det inget socialt tryck på kvinnor att gifta sig, att bevara sin oskuld för sin make, eller att inte rida på kuk-karusellen nonstop tills de (i "bästa" fall) börjar känna sig pressade av sin biologiska klocka. Vilket innebär att kvinnor, som av naturen är hypergama, alla strävar efter alfamännen: de med ett sexuellt marknadsvärde på 80-90 eller mer.

Eftersom kvinnor generellt sett saknar självinsikt och är korkade, innebär det inte att det är omöjligt att få knulla om du inte hör till den kategorin. Så länge du vågar flörta kan de flesta (men långt ifrån alla) få med sig random slyna hem från krogen eller hitta henne på Tinder. Men det är inte vad majoriteten av männen vill ha, och det är inte heller något som vare sig män, kvinnor, barn eller samhället mår bra av.

Vad det framförallt innebär är att kvinnor -- efter kortare eller längre tid -- överger sina män för någon som de fått för sig är lite mer alfa. Och eftersom kvinnor saknar självinsikt och är korkade behöver det inte ens vara så att den nya killen faktiskt har högre sexuellt marknadsvärde. En kvinna vars make (jag använder "make" även för "långvarig partner" eftersom många struntar i att gifta sig formellt) är välbärgad, hyfsat fysiskt attraktiv och har hög social status kan lätt få för sig att en arbetslös, tatuerad och lite "farlig" muskelknutte med låg social status (men kanske hög i hans egna kretsar) är "mer alfa". Eller vice versa för den delen.

Det finns alltid någon som är mer alfa än du. Både rent faktiskt, men framförallt i en kvinnas ögon. Ni som inbillar er att ni är så über-alfa att er kvinna aldrig skulle få för sig att det finns en bättre kille och att hon förtjänar att vara med honom istället bedrar bara er själva. Det måste finnas ett socialt tryck på kvinnor att vara trogna och nöjda med det de har, annars kommer antalet lyckliga förhållanden att fortsätta sjunka och antalet män som "slås ut" från den sexuella marknaden likaså.

Av dessa orsaker är det omöjligt för många, även de av oss som inte har några problem att få knulla slynor via Tinder, att få ett normalt, monogamt förhållande att fungera i längden. I avsaknad av ett starkt socialt tryck tror kvinnor alltid att de förtjänar någon bättre, att de har rätt att skaffa sig det, och att deras make håller tillbaka dem från att få den lycka de förtjänar.

Handen på hjärtat, hur många känner du som förblivit gifta (eller i ett äktenskapsliknande förhållande) tills deras barn nått vuxen ålder?

Den som tror att vare sig män, kvinnor eller barn mår bra av den rådande morallösheten och dekadensen förtjänar en kula i pannan.

Ja, det var bättre förr.

Ännu en av Andrew Anglin som förklarar varför MGTOW är en begriplig om än beklaglig reaktion på den rådande situationen: https://dailystormer.name/boomsplain...younger-crowd/

Trådstarten skulle precis lika gärna kunnat vara "Vi har nu ett samhälle där tudentals kvinnor som är helt OK slås ut" - för det är precis lika förekommande att "helt okej" kvinnor (dvs inte direkt vackra, vältränade eller välutbildade) slås ut.
Citera
2019-03-05, 23:00
Medlem
varför är ni så arga på kvinnorna istället för de andra männen som har företräde till kvinnorna som ni vill ha?
Citera
2019-03-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Isf kanske du såg hur de flesta av dessa snubbar ser ut? Vet inte om du tog nästa steg och började snacka med nån men jag har suttit ett flertal gånger och sett vad dessa killar skriver som första meddelanden till brudar de inte känner.

Det jag säger är: stå inte med en fisk på bilden, visa inte ditt halvrisiga "sixpack" på biden och försök inte se "tuff" ut på bilden. Och om någon börjar snacka med dig: nämn inte din kuk efter hej. Varsågod!

(I<3you) Detta är precis vad jag menar. Klart man som tjej kan få ligga direkt om man så vill via tex Tinder, men en extremt stor majoritet av de som förekommer kan inte ens STAVA. De tre meningar som förekommer är alltså fulla av stavfel. Bilderna är suddiga foton från högstadiebalen eller knepiga bilder där man poserar med fiskar. Alternativt foton där man "chillar" med lågbegåvade vänner med en Sofiero i näven.
Citera
2019-03-05, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Trådstarten skulle precis lika gärna kunnat vara "Vi har nu ett samhälle där tudentals kvinnor som är helt OK slås ut" - för det är precis lika förekommande att "helt okej" kvinnor (dvs inte direkt vackra, vältränade eller välutbildade) slås ut.

Starta en kvinnlig profil på Tinder med en bild på en "ful" kvinna och sedan en manlig med normalt utseende, sedan kan du komma dragandes med dina teorier om att ni "minnsan har det lika svårt"...

Du har dock fel, kvinnor kan hitta en man och få sex och närhet närsomhelst på dygnet en man kan försöka med detsamma i flera år utan resultat..
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-03-05 kl. 23:35.
Citera
2019-03-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det enda hon behöver göra är att logga in på valfri dejtingsite i 10 minuter så är det problemet löst. En man i samma situation måste göra allt det du beskriver och det dubbla därtill.

Men HERREGUD, klart en man kan få till ett ligg med någon gränslös galenpanna utan problem om han så vill. Men liksom få kvinnor vill ligga med en oduschad dota-hooked incel - så vill få män ligga med en gravt överviktig, missbrukande toka - dessa behöver väl också "ligga" men utbudet för dom är skralt såsom det är för "helt okej" män som är oförmögna gällande social interaktion.
Citera
2019-03-06, 00:03
Medlem
Citat:
Men HERREGUD, klart en man kan få till ett ligg med någon gränslös galenpanna utan problem om han så vill. Men liksom få kvinnor vill ligga med en oduschad dota-hooked incel - så vill få män ligga med en gravt överviktig, missbrukande toka - dessa behöver väl också "ligga" men utbudet för dom är skralt såsom det är för "helt okej" män som är oförmögna gällande social interaktion.

Nu har jag dock inte uppfattat ts inlägg som att det rör just "hurvida man får ligga eller inte" - utan hurvida man lyckas landa en livspartner eller ej.
Citera
2019-03-06, 00:14
Medlem
Citat:
Nu har jag dock inte uppfattat ts inlägg som att det rör just "hurvida man får ligga eller inte" - utan hurvida man lyckas landa en livspartner eller ej.
Jag skulle säga att du är i underläge i denna diskussion, bara för att fylla i

Det ÄR svårare för män, mer än någonsin, och så kommer det förbli. Dom svaga männen slås ut i den här perioden, och blir arg pga det
Sen vad deras intresse är kvittar

Kvinnor (speciellt 18-25) vill helst ha en gosse med pengar och stabil image. Det har inget med datorspel att göra

Jag personligen har hittat en lösning i celibat liv som jag fick inspirationen ifrån buddhister utav.
Just för att skandinaviska kvinnor är som dom är, helt underbara som människor, men som kvinnor så är det patetiskt
Jag är bland toppen utav männen och min personliga erfarenhet är att inte lägga min själ och hjärta i händerna på en kvinna

Relationer missbrukas idag, och kvinnorna är dom störsra missbrukarna
Jag förstår att männen är förbannad, ledsen, orolig inför framtiden. Just för att det är ett överflöd av män till att börja med och kvinnor älskar buffén

Jag tycker du låter som att du haft det lätt
Senast redigerad av KlasKapital 2019-03-06 kl. 00:16.
Citera
2019-03-06, 00:29
Medlem
mpees avatar
Bara bra att dessa ”män” slås ut så deras avkommor inte får växa upp och bli ännu värre.
Citera
2019-03-06, 00:30
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ditt förra exempel var utmärkt. Skillnaden mellan en innesittande kille och en innesittande tjej som inte tar initiativ mer än att logga in på en dejtingsida är avgrundsdjup. Det verkar som att du förstod det själv också med tanke på att tjejen helt plötsligt blev gravt överviktig och dessutom missbrukare från ett inlägg till ett annat.
Citera
2019-03-06, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Ditt förra exempel var utmärkt. Skillnaden mellan en innesittande kille och en innesittande tjej som inte tar initiativ mer än att logga in på en dejtingsida är avgrundsdjup. Det verkar som att du förstod det själv också med tanke på att tjejen helt plötsligt blev gravt överviktig och dessutom missbrukare från ett inlägg till ett annat.

Dessa typ-beskrivningar var ärligt talat bara några löst ryckta exempel på vad som brukat vara oattraktivt för "det motsatta könet".
Citera
2019-03-06, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getskill
Och med "slås ut" menar jag att dom inte får flickvänner, inte får någon romantisk eller sexuell erfarenhet, kanske aldrig kommer få några barn.

Jag menar också att dom blir ensamma, inga vänner, inget framtidshopp. Problemet ser ut att öka, för varje år.

"The epidemic of white male suicide"

https://www.youtube.com/watch?v=wrax1s4U5QA

Hur kan det ha blivit såhär och vad måste vi göra för att vända på "utvecklingen" ?

Du nämner tre punkter, av vilka två i princip är identiska. Låt oss ta dem var för sig:

1. Inga flickvänner/ingen romantisk eller sexuell erfarenhet. Menar du att AMS-utbildade brödrostinspektören NN idag har mindre chanser i den vägen än vikarierande byfånen Ingvar Rövskägg på 1300-talet? Det tror inte jag.

2. Inga barn. Well, get used to it! Vi kan inte fortsätta att avla på som kaniner i all framtid av rent matematiska skäl. Och många föredrar trots allt att slippa torka bajs och gå på klassmöten..!

Och vad ensamhet beträffar ser jag nästan inga ensammare än de som lever i parförhållanden.
Citera
2019-03-06, 06:42
Medlem
Det som gör att allt fler män får psykiska problem är att politiker skapar en obalans mellan antalet män och kvinnor i detta land. Det går omkring 120 män på 100 kvinnor.

Av den anledningen kommer allt fler män få allvarliga mentala problem.

För att åtgärda detta måste vi få tillbaka den balansen.

Män får varken barn eller kärlek medans kvinnor får ett överskott. Båda könen lider av detta.

Eftersom politiker inte förstår detta så måste invånarna i Sverige själva försöka åtgärda detta:

1. Män kan gifta sig med utländska kvinnor.

2. Män kan flytta till länder som har bättre könsbalans.

3. Par kan se till att de får flickor för att skapa balans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in