Citat:
Ursprungligen postat av
sillynamnam
Jag menar alltså att det kan vara sexuellt ofredande att ta av kondomen trots överenskommelse, den lagen gällde även 2010. Länka kan jag inte från mobilen.
Men det är vanskligt när ord står mot ord. Varför HIV-mannen kom undan kan man verkligen undra, jag har inget svar.
Vilka indicier menar du stödjer JA?
(Att åklagaren är "fanatisk" är en åsikt, inget indicium)
Sexuellt ofredande är en helt annan sak. Ett sådant brott är sedan länge preskriberat, och frågan är om UK hade varit lika villiga att bevilja Nys EAW bara för ett ofredande som bestod i att kondom inte användes.
Tror du Interpol skulle ha efterlyst honom med red notice för ett sexuellt ofredande som bestod i att en rätt nyligen testad man utan sexuellt överförbara sjukdomar hade sex utan kondom med en kvinna som haft frivilligt sex med honom hela natten?
Och medan åklagarna skrapade ihop ett enormt antal brottsrubriceringar för AAs räkning, så brydde de sig aldrig om att ta med ett sådant ofredande för SWs räkning.
Det kanske är en indikation på att åklagarna inte var seriösa, och inte hade något intresse av att försöka fälla JA för ett sådant ofredande. Nej det enda de ville för SWs räkning var att ha en våldtäktsanklagelse, trots att det uppenbarligen var kondomlösheten som upprörde henne. Var inte det himla försumligt av Marianne och Erika? Varför sa Borgström inget? Eller Massi Fritz? Och
nu är det för sent att lägga till den brottsrubriceringen eftersom de fem åren då det var möjligt har gått. Vilken miss av svenska åklagare. De bryr sig bara om att blidka USA. Kom ihåg att Massi Fritz var målsägandebiträde åt Reinfeldts son, medan Reinfeldt var statsminister.
Nu verkar ju SW ha varit med på noterna, så inte heller en sådan anklagelse hade fungerat. "You better don't have HIV." "Of course not."
Det enda som återstod för åklagaren var en krystad våldtäktsanklagelse som han aldrig skulle ges chansen att försvara sig mot. Allt för att behaga USA.