Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2019-06-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Instämmer helt. Must yttrande sig t. ex om att de var beredda på nästa läcka.

Men det var ju inte på order av Bodström. Han förlorade sin regeringsposition år 2006. Det var Reinfeldts regering som höll i tömmarna 2006-2014. Ask var justitieminister, Bildt var. utrikesministrar, Sven Tolgfors, även kallad Tomhylsan, var försvarsminister när USA tryckte på. Gräv kring dem! Vad tog de för beslut kring Wikileaks och Assange sommaren/hösten 2010?

Borgström och Bodström behöver också granskas, men de som satt på regeringsmakten var avgörande.

Bodström har alltid uppdrag i de cirklarna. Det finns ingen off-knapp i de rollerna. Hans ettåriga vistelse i USA var en tydlig indikation på det. You know what I mean.
Citera
2019-06-16, 17:28
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Kan du räkna upp några på Russia Times då ?

OnT Jävlar vad snubben flyttas omkring bland skithålor, hade jag varit han hade jag inte åkt till USAs knähund till att börja med, sen hade jag hållt käft och varit jääävligt tacksam att få fristad mitt i smeten och inte gjort martyrscener, än mindre bitit handen som skyddar.

När han ändå planerade att hålla sig undan skulle han, medan tid fanns, stuckit åt helvete från England och inte till nån trång lägenhet med flagga. Killen kan uppenbarligen inte lägga ihop 2 och 2, bara att hoppa i säng med håriga apan Anna Ardin visar ett uselt omdöme.
Allt passar ihop om du bara antar att lägenheten med flaggan var målet.
Senast redigerad av wwr 2019-06-16 kl. 17:36.
Citera
2019-06-16, 17:39
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Det jag skrev om JA:s fängelsestraff för borgensbrott är fakta. Ser du inte det förstår jag inte riktigt hur du fungerar. Så världsfrånvänd kan ingen rimligen vara, alternativt att man så illa hänger med i turerna på något som diskuteras så ofta i media. Du är bortom all räddning, men JA älskar dig för att du håller honom troget om ryggen utan att ifrågasätta den alternativa verklighet han försöker lägga fram.

Ja, att straffet för att inte inställa sig i tid till Magistrates court, är endel av de 1% fakta du producerat under åren, inkl. i det inlägget.
Citera
2019-06-16, 19:20
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Ja, att straffet för att inte inställa sig i tid till Magistrates court, är endel av de 1% fakta du producerat under åren, inkl. i det inlägget.

Du kommer aldrig någonsin att förstå att borgensbrottet är ett mycket allvarligt brott, därför fick han också nära nog maxstraff på 50 veckor. Domen är tydlig:

Citat:
I have considered, and had regard to the Sentencing Council Guidelines for failing to surrender to bail, the seriousness of the failure to surrender, the level of culpability and the harm caused. This was in terms of culpability a deliberate attempt to evade or delay justice. In terms of harm, there are several features of this case which put this in the A1 category, but in addition, are exceptional in seriousness, and therefore in my judgment put this offence outside the Guideline range for even the highest category offences. The Magistrates Court has committed the matter to this court having considered that its powers of sentence were insufficient.

Firstly, by entering the Embassy, you deliberately put yourself out of reach, whilst remaining in the UK. You remained there for nearly 7 years, exploiting your privileged position to flout the law and advertise internationally your disdain for the law of this country. Your actions undoubtedly affected the progress of the Swedish proceedings. Even though you did co-operate initially, it was not for you to decide the nature or extent of your co-operation with the investigations. They could not be effectively progressed, and were discontinued, not least because you remained in the Embassy.

Secondly, your continued residence in the Embassy has necessitated a concentration of resources, and expenditure of £16 million of taxpayers’ money in ensuring that when you did leave, you were brought to justice. It is essential to the rule of law that nobody is above or beyond the reach of the law. Orders of the Court are to be obeyed

Thirdly, you have not surrendered willingly. Had the Government of Ecuador not permitted entry to the Embassy, you would not have voluntarily come before the court.

https://www.judiciary.uk/wp-content/...nge-010519.pdf
Citera
2019-06-16, 19:47
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Det jag skrev om JA:s fängelsestraff för borgensbrott är fakta. Ser du inte det förstår jag inte riktigt hur du fungerar. Så världsfrånvänd kan ingen rimligen vara, alternativt att man så illa hänger med i turerna på något som diskuteras så ofta i media. Du är bortom all räddning, men JA älskar dig för att du håller honom troget om ryggen utan att ifrågasätta den alternativa verklighet han försöker lägga fram.
Man blir ingen brottsling för att man söker asyl. Att söka asyl är inte kriminaliserat ens i UK. Asylen bör ha varit en minst sagt förmildrande omständighet, särskilt som han gjorde allt för att förhöret ända skulle kunna genomföras, och eftersom Marianne under 22 månader innan han sökte asyl inte brytt sig om att ta tillvara de möjligheter hon hade att förhöra. Vad tänkte domaren med? Var det bara ett sätt slippa häkta honom för USAs utlämningsbegäran? För något sådant vill väl ingen anständig människa ha på sitt samvete. Av två onda ting väljer man det minst onda.
Citera
2019-06-16, 19:57
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
särskilt som han gjorde allt för att förhöret ända skulle kunna genomföras.

Det där är helt enkelt inte sant. Han bromsade upp i flera år när åklagaren begärde att förhör skulle hållas på ambassaden. Han ställde en massa olika krav för att ens gå med på förhör men inget av detta fick han igenom. Allt tyder på att förhöret blev av enbart för att Ecuador tvingade honom, med hot om avhysning, vilket med facit på hand borde ha skett långt tidigare än i år. JA krävde bl.a. följande för att gå med på förhör:

- Att få asyl i Sverige
- Att Sverige och UK skulle erkänna hans asyl i Ecuador (vilket är befängt, varje stat tar själva ställning till asyl)
- Att Sverige och UK skulle ge garantier om att han inte skulle utlämnas till Sverige.

Det kan ha varit mer men det jag nämner är sådant som media har rapporterat om.

Och domen för borgensbrottet är också mycket tydlig angående JA:s obstruktion:

Citat:
Your actions undoubtedly affected the progress of the Swedish proceedings. Even though you did co-operate initially, it was not for you to decide the nature or extent of your co-operation with the investigations. They could not be effectively progressed, and were discontinued, not least because you remained in the Embassy.

V.v. ta in fakta.
Citera
2019-06-16, 19:59
Medlem
Citat:
Lägg ner det där med falsk bevisning nu och driv din agenda mot SöS någon annanstans. Låt oss hoppas att det blir åtal och rättegång, först då kan vi bedöma på vilka grunder man dömer baserat på bevisning, vittnesmål etc i fallet "Wikileaks grundare Julian Assange eftersökt för våldtäkt i Sverige" som är vad denna tråd handlar om.

Det framgår klart och tydligt i artikeln i DN att det 2010 i SÄPO-mansfallet fanns bevisning som int ehöll i hovrätten då den var felaktig. Just bevisningen från SöS var helt avgörnade i tingsrätten. Att det inte skulle vara relevant i en tråd i ett fall som var samtida och som hade exakt samma ombud, läkare och andra spelare inblandade är ett hån mot all logik och rimlighet. Och väldigt feministiskt. "Men are pigs!. Women are equal to men!".
Senast redigerad av anonontonson 2019-06-16 kl. 20:03.
Citera
2019-06-16, 20:05
Medlem
Jag litar inte med automatik på någon domstol sedan justiteminister Beatrice Ask utnämde sin pressekreterare Valfridsson till domare i Stockholms tingsrätt för att ta Assangefallet där och då.
Citera
2019-06-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonontonson
Det var en del av diskussionen 2010-2012. Det har uttryckts indirekt många gånger att rättsprocessen var riggad. Men Julian har också varit tydlig med att de inte vill attackera målsägare och motpartsombud eller andra advokater. Så du får göra skillnad på vad som varit offentligt uttalat och vad som varit känt av Julian och hans krets.

https://sputniknews.com/analysis/201...ge-was-set-up/

Tveksamheter i den svenska rättsprocessen har diskuterats hela tiden från 2010 och framåt. Den har det förstås uttryckts saker om, både direkt och indirekt. Det är bara relevansen att koppla det till asylen som jag invände mot.

Citat:
Ursprungligen postat av guaponi
Här är Assange asylansökan i sin helhet.

Ecuadors fulla motivering till asylen har också funnits publik men verkar nu vara svår att hitta ( har en kopia på en krashad dator) men relativt omfattande sammanfattningar går att hitta.

Tack till guaponi för faktiska dokument! (Du gav det som en twitter-länk. En direktlänk är https://justice4assange.com/IMG/pdf/..._june_2012.pdf .)

Efter att ha läst om detta får jag en aning revidera vad jag skrev, då ansökan nämner Sverige på flera sätt, framförallt från punkt 40 och framåt där Assange redogör "what has occurred to date in relation to me in Sweden" som bakgrund, inklusive flera tveksamheter. Men min huvudpoäng är densamma, att du felaktigt ger detta som asylskäl. Då låter du som alla dessa oräkneliga tidningsartiklar där det stått att Assange "gömmer" sig på ambassaden för att "komma undan det svenska åtalet" utan att USA ens nämns. Du klär detta i ord som låter mer positiva, men det är samma fel som förstärks.

Avslutningen av ansökan förtjänar att citeras:
I did so because of my fear, for the reasons I have attempted to set out in some detail in this letter, that I am trapped in an onward progression, which I cannot alter by access to any form of protection, towards imprisonment in isolation in the USA for the remainder of my life.

It is not my wish to avoid investigation or indeed trial in Sweden, however unjust I believe the context to date have been. I would welcome the opportunity after so long, of defending myself and clearing my name. Were I able, as I believe I am not, to know that I had any other route by which I could counter the accusations and the way in which those accusations have been mounted against me in the USA, and the methods by which I will be treated and my conviction inevitably achieved in that country, I would, and in the future will take it.
Citera
2019-06-16, 20:38
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Du kommer aldrig någonsin att förstå att borgensbrottet är ett mycket allvarligt brott, därför fick han också nära nog maxstraff på 50 veckor. Domen är tydlig:

https://www.judiciary.uk/wp-content/...nge-010519.pdf

Jag har aldrig förnekat att JA fick sin dom för att inte ha närvarat i tid till Magistrates Court. Vad har du fått det ifrån? Däremot så vilseleder du nästan alltid ca 99% (och då är det medräknat de rena lögnerna), när du svepande och raljerande blandar en liten del fakta, med eget hitte-på, på ett sådant sätt att den oinvigde (i fakta och viktiga detaljer) läsaren skall 'läsa felaktigt mellan raderna'.

Sluta upp med det, och hjälp till diskutera den fakta som finns i stället. Och var ärlig i din argumentation.
Sök kunskap, lämna din agenda därhän i tråden.
Citera
2019-06-16, 20:44
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Det där är helt enkelt inte sant. Han bromsade upp i flera år när åklagaren begärde att förhör skulle hållas på ambassaden. Han ställde en massa olika krav för att ens gå med på förhör men inget av detta fick han igenom. Allt tyder på att förhöret blev av enbart för att Ecuador tvingade honom, med hot om avhysning, vilket med facit på hand borde ha skett långt tidigare än i år. JA krävde bl.a. följande för att gå med på förhör:

- Att få asyl i Sverige
- Att Sverige och UK skulle erkänna hans asyl i Ecuador (vilket är befängt, varje stat tar själva ställning till asyl)
- Att Sverige och UK skulle ge garantier om att han inte skulle utlämnas till Sverige.

Det kan ha varit mer men det jag nämner är sådant som media har rapporterat om.

Och domen för borgensbrottet är också mycket tydlig angående JA:s obstruktion:

V.v. ta in fakta.

Det här får du allt visa källhänvisning på, gärna en hyfsat trovärdig sådan.
Citera
2019-06-16, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Tveksamheter i den svenska rättsprocessen har diskuterats hela tiden från 2010 och framåt. Den har det förstås uttryckts saker om, både direkt och indirekt. Det är bara relevansen att koppla det till asylen som jag invände mot.

Tack till guaponi för faktiska dokument! (Du gav det som en twitter-länk. En direktlänk är https://justice4assange.com/IMG/pdf/..._june_2012.pdf .)

Efter att ha läst om detta får jag en aning revidera vad jag skrev, då ansökan nämner Sverige på flera sätt, framförallt från punkt 40 och framåt där Assange redogör "what has occurred to date in relation to me in Sweden" som bakgrund, inklusive flera tveksamheter. Men min huvudpoäng är densamma, att du felaktigt ger detta som asylskäl. Då låter du som alla dessa oräkneliga tidningsartiklar där det stått att Assange "gömmer" sig på ambassaden för att "komma undan det svenska åtalet" utan att USA ens nämns. Du klär detta i ord som låter mer positiva, men det är samma fel som förstärks.

Avslutningen av ansökan förtjänar att citeras:
I did so because of my fear, for the reasons I have attempted to set out in some detail in this letter, that I am trapped in an onward progression, which I cannot alter by access to any form of protection, towards imprisonment in isolation in the USA for the remainder of my life.

It is not my wish to avoid investigation or indeed trial in Sweden, however unjust I believe the context to date have been.
I would welcome the opportunity after so long, of defending myself and clearing my name. Were I able, as I believe I am not, to know that I had any other route by which I could counter the accusations and the way in which those accusations have been mounted against me in the USA, and the methods by which I will be treated and my conviction inevitably achieved in that country, I would, and in the future will take it.

Det går inte att angripa SW eller SöS eller någon annan direkt som person eller institution i det läget. Accepteras inte i juridiska processer att man uttrycker det direkt. Men det lämnades säkert som underhandsinformation till Patino m m. Om inte av Assange, så av Ferrada Di Noli och andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in