Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-07, 23:46
Medlem
Why is Greta Thunberg so triggering for certain men?

https://www.google.com/amp/s/www.iri...264%3fmode=amp
2019-09-07, 23:52
Medlem
Gretas större tal! https://www.fridaysforfuture.org/greta-speeches
2019-09-08, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
”... oavsett vart jag är ...” skriver Greta.

Var nog ingen bra idé att strejka från lektionen i grundläggande svensk grammatik.

Öppöppöpp! Hon har högsta betyg i Svenska och är smartare och bättre än du och jag. Glöm aldrig det!
2019-09-08, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Rika människor har alltid kunnat göra mer än fattiga, förstår inte poängen.
Och nej det är ingen mänsklig rättighet att kunna flyga till vrakpriser till Thailand på bekostnad utav andra.
BigOil, Soros den tvivelaktiga eliten eller vad ni föredrar att kalla dem är ju de som vanligtvis förknippas med illvillig lobbyverksamhet det är beklämmande hur lätt de lindar en del mindre bemedlade runt sitt lillfinger. Det är som och ge godis till småbarn och locka dom runt hörnet.
Bara dom får sina leksaker så låter dom de rika göra som de vill med planeten och framtiden
Dags och ta ifrån dom leksakerna ett tag

dp
Senast redigerad av Hibiscrub 2019-09-08 kl. 03:25.
2019-09-08, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Många bäckar små.
Man får förbereda sig på många områden som man tar för givet.
Hur hade du tänkt och få bukt med överbefolkningen i tid och vilka resultat blir det
Det är väl lättare och sluta okynnesflyga än att få ett annat land att sluta bli för många.
Överbefolkning är ibland ett led i förändrade levnadsförhålladen pga, klimat förändringar.
Jag ser det som helt orealistiskt i skarpt läge.

Att stoppa överbefolkningen och kolkraften ger resultat, att jaga flyget gör det inte och definitivt inte till priset att ingen vanlig människa längre har råd att resa.
2019-09-08, 04:18
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairEnough
Öppöppöpp! Hon har högsta betyg i Svenska och är smartare och bättre än du och jag. Glöm aldrig det!
Hon hade B i svenska och gjorde intervjun på engelska. Journalisten översatte till lite folklig svenska. Det finns till och med en låt av Niklas Strömstedt som heter 'Vart du än går'.
2019-09-08, 07:50
Medlem
Här är Gretas betyg som ni inte ens var i närheten av

Art: A
Biology: A
English: A
Physics: A
Geography: A
Home and consumer studies: B
History: A
Physical education and health: B
Chemistry: A
Mathematics: A
Modern languages, French: A
Music: A
Religion: A
Civics: A
Crafts: A
Swedish: B
Technology: A
2019-09-08, 08:10
Medlem
interjuv med Boris Herrmann

Boris Herrmann var med i en tysk pratshow nu efter han kommit hem från USA. Där pratar han om Greta nått som Aftonbladet skriver om. Han bekräftade också att Greta inte är intresserad av kallprat.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ntastisk-humor
Senast redigerad av jimmytheone 2019-09-08 kl. 08:14. Anledning: Tilllägg
2019-09-08, 09:46
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta behöver lära sig en bättre svarstaktik, där hon först upprepar journalistens fråga innan hon svarar, för att få mer egen kontroll över presskonferenserna!

Man får då klart mer tid att tänka ut sitt svar, kontrollerar att man uppfattat frågan helt rätt, och ger åhörarna mycket bättre chans att höra journalistens fråga (journalisten hörs ofta dåligt på grund av riktmikrofon, som riktas mot den intervjuade!).
Läser Greta Flashback och tar till sig dina tips tror du?
2019-09-08, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenager
Här är Gretas betyg som ni inte ens var i närheten av

Art: A
Biology: A
English: A
Physics: A
Geography: A
Home and consumer studies: B
History: A
Physical education and health: B
Chemistry: A
Mathematics: A
Modern languages, French: A
Music: A
Religion: A
Civics: A
Crafts: A
Swedish: B
Technology: A

Vad för slags skola gick hon på?
2019-09-08, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groms
Här talar den eminenta Lars Bern om produkten Greta: https://youtu.be/fFwD5PRzKh4?t=2395

Jag rekommenderar alla att se hela avsnittet men har lagt in en timestamp för att hålla mig till topic.

Intressant. Visste att hon var en framtagen produkt men det är ju löjligt hur klumpigt de som ligger bakom skiten sköter det. Som när hon talar för tomma rum och ger sken av en publik.

Greta = FAKE NEWS
2019-09-08, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairEnough

Regel nr I på sociala medier: gör aldrig inlägg under affekt eller vid tidsbrist.

Jag skulle iväg och tänkte inte på att kolla originaltexten. Det var Expressens journalist som använde felaktig grammatik (kanske skolkade för mycket när det begav sig?) och Greta ska absolut inte lastas för hennes misstag.

Däremot gjorde jag bort mig som f-n och känner mig skitdum.

Att Greta är smartare och bättre än både du och jag, FairEnough, behöver inte ens nämnas. Vi har ju inte absolut gehör heller. Och när ska Schwarzenegger dricka kaffe med lilla oss ..?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in