Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Bara det att man inte kan säga att något är en "politisk metaanalys", bara så där. Som forskare vet man att man måste visa varför, och att artiklar kan innehålla metodfel är inte direkt något väldigt avslöjande.
Måste man? Vet man?
Om någon skriver 'såvitt jag kan förstå' i ett PM så betyder det:
'såvitt jag kan utröna av det material jag tagit till mig och listat' - inget annat. Hade jag hävdat att att jag lade fram vetenskapliga bevis för att så var fallet och försökt få det genom peer hade det varit en annan femma. Men nu är det i pm-form, serru - så ett infantilt 'KÄLLA-PÅ-DET'-bjäbb biter föga. Det är sådant som brukar gå över redan första året på grundutbildningen - att invända mot någon semantisk petitess. Det var var väl dessutom ganska fjärran från den huvudsakliga problemet, nämligen det du adresserar senare; nämligen metod- (och, mitt tillägg, analys-)fel.
Och jo. Tappar man, som av en slump, bort MWP då är, faktiskt, resultatet ganska kontaminerat.
Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Greta hade ätit upp dig på några sekunder.
OnT
Ja. Hon kan ju, enligt uppgift, periodiska systemet utantill. Jag lärde mig redan i sjuan att klara mig utan den kunskapen då jag insåg att det var mycket enklare att använda tabellen som referens, snarare än att memorera skiten.
Så visst, kommer det till att rabbla grundämnen så är jag nog fullständigt körd.
/OnT
Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
Berätta istället om vad som är problemet.
Jag klargjorde väl det rätt tydligt, men här får du det i punktform:
- det är patetiskt med vuxna som duckar bakom Greta
- det är problematiskt att IPCC stirrar sig blinda på koldioxid
- det är problematiskt att det finns/funnits betydande metodik och analyskontrovers kring IPCCs rapporter
- det är bekymmersamt att vi (globalt såväl som nationellt) tappar fokus energiproduktion (oaktat vilka jävla energikällor det handlar om)
Jag hoppas du klarar dig utan en illustration?
Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
En ung kvinna försöker rädda världen och säger att vi ska lyssna på vad utbildade människor säger. Har du något emot det?
Nej. Det var väl precis det som var min poäng?
Jag tycker genuint synd om henne, och tycker att alla djävla vuxna som utnyttjar henne borde skämmas.