Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-15, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryempact
Jag har mild balanit sen flera år tillbaka som inte vill försvinna och funderar på om omkärelse är det rätta valet för mig. Förhuden klibbar och är lite kletig, röd och blir lätt irriterad men går att hjälpa med krämer. Men är orolig över att förlora känsel (speciellt över tid) och att det inte kommer hjälpa mina problem.
Jag vet faktiskt inte så mycket om just balanit men har läst i tråden om flera som haft det som gjort omskärelse. Är nog bäst att du går till urologen och diskuterar fler lösningar än krämer om du är sugen. Är din förhud trång?

Tror också att det där med känseln inte är så stor förlust om det gynnar problemen du har. Men jag vet inte riktigt annat än att jag gjorde min omskärelse för 8 dagar sen och det går bra med läkningen förutom ett extremt obehag för ollon och stygn i kallingarna då det är så extremt känsligt.
Citera
2019-10-15, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriggerX
Har inte haft sex omskuren men runkade första gången igår efter hel omskärelse (dag 19 för den intresserade) och jag kan säga att jag märkte inte av att nån känsel skulle försvunnit utan det kändes fortfarande bra. Men tror det diffar rätt mycket person till person, jag kunde behålla strängen vilket gör nog rätt mycket för min känsel. Kan dock tänka för att för dom som aldrig haft förhudsproblem är det nog skönare att behålla men för min del som aldrig kunnat runka/ha sex ordentligt för alltid gjort ont så är det en befrielse.
Hur går det med läkningen för dig? Ser att du klarat dig ett bra tag nu.
Citera
2019-10-15, 17:33
Medlem
TriggerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneB99
Hur går det med läkningen för dig? Ser att du klarat dig ett bra tag nu.
Joorå läkningen går fint, är på dag 30 nu och fick pilla lös sista stygnet igår men nu är sista stygnet borta så nu väntar jag bara på att all svullnad ska gå ner men den värsta har gått över. Börjar träna igen och så lite försiktigt då det fortfarande känns lite obekvämt när jag rör mig men det är ingen fara utan det rullar på
Känns som jag klarat mig bättre än genomsnittet då jag verkligen haft 0 problem hitils, men då fick jag vänta nästan 4 år från att jag var på vårdcentral första gången så nått får väl gå bra för mig
Senast redigerad av TriggerX 2019-10-15 kl. 17:48.
Citera
2019-10-15, 18:45
Medlem
Citat:
Joorå läkningen går fint, är på dag 30 nu och fick pilla lös sista stygnet igår men nu är sista stygnet borta så nu väntar jag bara på att all svullnad ska gå ner men den värsta har gått över. Börjar träna igen och så lite försiktigt då det fortfarande känns lite obekvämt när jag rör mig men det är ingen fara utan det rullar på
Känns som jag klarat mig bättre än genomsnittet då jag verkligen haft 0 problem hitils, men då fick jag vänta nästan 4 år från att jag var på vårdcentral första gången så nått får väl gå bra för mig
Fan va kul å höra! Kan inte vänta tills jag får börja träna igen
Citera
2019-10-15, 20:33
Medlem
Hur duschade ni första veckorna? Använde ni tvål på eller bara vatten?
Citera
2019-10-15, 21:02
Medlem
Citat:

Online så läser man att man ska kunna ha sex från vecka 4-6. Du är på dag 30 och tog just ut sista stygnet? Verkar som att alla läker väldigt olika och vissa har svullnad i flera månader efteråt...
Citera
2019-10-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ookelvinoo
Jag använder vatten, tvålen fastande liksom i såren och jag fick inte bort den utan gnuggande vilket var extremt obehagligt.
Citera
2019-10-16, 16:25
Medlem
TriggerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryempact
Online så läser man att man ska kunna ha sex från vecka 4-6. Du är på dag 30 och tog just ut sista stygnet? Verkar som att alla läker väldigt olika och vissa har svullnad i flera månader efteråt...
Tror jag hade kunnat ha sex efter 3 veckor utan problem
Citat:
Ursprungligen postat av ookelvinoo
Jag var väldigt försiktig med tvål första två veckorna, hade det inte alls första
Citera
2019-10-18, 19:34
Medlem
Ingen som kan komma med erfarenhet hur sex kändes före och efter omskärelse? Och då menar jag någon som hade en normalt fungerande förhud innan, och inte phimosis.
Citera
2019-10-20, 20:05
Medlem
Citat:
Har en fråga, hur länge använde du kompressor? Imorgon är det dag 14 efter hel omskärelse och jag använder fortfarande kompressor som jag byter varje morgon och kväll. Smörjer också med vasselin på kompressorn så den lossnar lättare vid min sträng
Citera
2019-10-21, 18:16
Medlem
TriggerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneB99
Har en fråga, hur länge använde du kompressor? Imorgon är det dag 14 efter hel omskärelse och jag använder fortfarande kompressor som jag byter varje morgon och kväll. Smörjer också med vasselin på kompressorn så den lossnar lättare vid min sträng
Dag 16 har jag för mig jag började sluta med kompresser, men tror det är rätt individuellt. Lite tråkigt svar men när det känns bra själv är nog när det är dags att sluta använda dom. Jag slutade som sagt dag 16 sen men sen använde jag kompresser under dag 20-21 för det började blö lite. Är inget fel med att använda kompresser länge men tillslut kommer du vara tvungen att vänja ollonet med beröring från kalsongerna så ju tidigare du känner att du kan köra det desto bättre.

Edit: Vaselin använder jag fortfarande till och från, i början var det varje dag/varje gång jag bytte kompress men nu brukar jag främst he på vid strängen om det känns torrt vilket brukar bli var 3e dag
Citera
2019-10-21, 22:10
Medlem
Citat:
Dag 16 har jag för mig jag började sluta med kompresser, men tror det är rätt individuellt. Lite tråkigt svar men när det känns bra själv är nog när det är dags att sluta använda dom. Jag slutade som sagt dag 16 sen men sen använde jag kompresser under dag 20-21 för det började blö lite. Är inget fel med att använda kompresser länge men tillslut kommer du vara tvungen att vänja ollonet med beröring från kalsongerna så ju tidigare du känner att du kan köra det desto bättre.

Edit: Vaselin använder jag fortfarande till och från, i början var det varje dag/varje gång jag bytte kompress men nu brukar jag främst he på vid strängen om det känns torrt vilket brukar bli var 3e dag
Tack! Använder kompresser då det fortfarande kommer sårvätska som jag inte vill smeta runt i kallingarna. Annars ser det bra ut och stygnen verkar tappa fäste mer för varje dag som går!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in