2019-10-17, 11:17
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
....Filip är den typ av person som man skrattar åt och inte med.
Håller förvisso med men samtidigt tycker jag ändå att både F&F - för en gångs skull - oftast är riktigt underhållande den här gången. Fast visst, underhållningsvärdet slår hårt i botten när Filip drar igång sina patetiska, och på tok för frekventa, försök att posera (oftast som någon typ av intressant och belevad person genom att namedroppa och/eller nämna att han bor i LA - vilket händer i snitt typ 3 gånger per program känns det som). Dessutom verkar han ha svårt att hänga med emellanåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Claes och Linnea var egentligen överlägsna ikväll. Ändå vann Hanna och Ebbot tack vare ett Under Pressure som var som skräddarsytt för Hanna. Jag tycker också som någon skrev här tidigare i tråden att det lag som har flest rätt svar i Under Pressure får 2 poäng och det andra laget får 0 poäng snarare än att de får 1 poäng per rätt svar som nu.
Håller helt med. En ändring måste till. Det börjar bli lite löjligt nu.
Citera
2019-10-17, 16:19
Medlem
Enmansdemos avatar
Ström av medvetande, El-komikern?

Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det är trevligt att du bidrar med dina tankar till tråden. Men ibland kan jag känna att det blir lite väl mycket 40-talistsvammel från din sida. Försök att staga upp dina tankar i någon form av punktform. Samt att du anstränger dig lite mer med meningsuppbyggnaden.

Som det är nu så är de flesta av dina posts bara obegripligt stream of consciousness-dravel. Ingen här förstår vad du menar.

Med all respekt. Som sagt, kul att du bidrar till tråden.
Årets komplimang, jag framstår alltså som en 40-talist, jag tror kanske att du defaktodotum bör dubbla det uppåt, vilket folksjukdom var populär under det årtiondet? det är snarare min ädle herre som uttrycker sä som en 40-talist ovan, din förebråelse rörande den ädlare skrivkonsten är inte värt att bemöta ens, been there done that

P.S Om du är nyfiken så åsnyftade jag Linnea Vikblads potentiella Elektra-komplex
P.S Jag bidrar inte till tråden, jag styr den själv
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-10-17 kl. 16:46.
Citera
2019-10-17, 18:20
Medlem
Elfsberg är ju överlägsen på egen hand men har dessvärre parats ihop med en okunnig och för mig totalt okänd person som heller inte tillför något i underhållningssyfte
Citera
2019-10-17, 22:43
Medlem
Enmansdemos avatar
Jag förstår att paret Schulman inte vet att det heter haram, då skulle dom ju måsta förstå det nya Sverige, inte kan man monoteism heller

Polynesien har något med berg å göra - Amanda

Och det är fortfarande en slump att rätt frågor kommer till gästens
specialområde....just att man försäkrar om att det är en slump gör
att man kan misstänka att så inte är fallet

Hela F&F historia handlar om anpassning till gästen, dom byggde
hela Hundra höjdare säsong 2 och 3 på att välja roliga klipp så
som passade gästen preferenser...så att iaf dom hade kul med gästen
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-10-17 kl. 22:50.
Citera
2019-10-18, 00:35
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
I Alex & Sigges podcast snackar Alex om att han fick 2000kr per avsnitt första säsongen. Denna säsong lyckades han höja summan till det tredubbla. Han nämner även att Jerka får ca 10 000 per avsnitt.

Vilka tror ni får bäst betalt för att vara med? Josefsson och Elfsberg?
Nja, två SVT-stofiler. Tror snarare att det är någon som är duktig och van att förhandla gage. Spontan gissning: E-type, Gry eller Magnusson.

Synd om Alex som får tävla ensam. Fast det gör väl nästan Hanna H också i och för sig.

Under pressure är som flera nämner alldeles för obalanserat.
Citera
2019-10-18, 14:55
Medlem
trattfans avatar
Idiotfrågan skrivs av idioter eller?
Gårdagens fråga kan väl knappast klassas som en idiotfråga?

- Kan man se kinesiska muren från månen?
- Vilka mynt har vi i Sverige

Tycker jag är rimliga och roliga "idiotfrågor"
Citera
2019-10-18, 18:08
Medlem
TruckUrbans avatar
Fan vad vidrig Schulman är.
Citera
2019-10-18, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TruckUrban
Fan vad vidrig Schulman är.

Jag tycker han är oerhört underhållande i detta format. Faktiskt i en klass för sig tillsammans med Emma Molin. Till saken hör att jag aldrig har gillat Schulman i några andra sammanhang men här gör han sig faktiskt bra.
Citera
2019-10-18, 23:50
Medlem
Gavins-Friends avatar
Egentligen bryr jag mig inte så mycket om vilka som vinner. Vet knappt vilka hälften är. Men några bojkottar jag att kolla på tyvärr. Exempelvis Schulman och terroristen.

Men är ändå lite tråkigt med poängen vid under pressure. Hanna vem hon nu är är ju duktig och det avgör ofta deras matcher. Momentet är roligt men kanske att det lag som får flest får typ 3p istället? Sen var ju hon Elfsbergs medtävlande kass där vilket avgjorde den matchen.
Citera
2019-10-18, 23:54
Medlem
Schulman är mina favoriter klart roligast att kolla på ! Sen gillar man Molin och Doktorow oxå roliga och fina att titta på !! Men Molin är utslagen redan ??
Citera
2019-10-21, 13:10
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Idiotfrågan skrivs av idioter eller?
Gårdagens fråga kan väl knappast klassas som en idiotfråga?

- Kan man se kinesiska muren från månen?
- Vilka mynt har vi i Sverige

Tycker jag är rimliga och roliga "idiotfrågor"
Den har redan ställts, din andra fråga var för ospecifik, men har nästan ställts....fast med sedlar och inte i idiotfrågan
Citera
2019-10-21, 13:22
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Den har redan ställts, din andra fråga var för ospecifik, men har nästan ställts....fast med sedlar och inte i idiotfrågan

Nu misstolkade du mig nog, eller så formulerade jag mig knas bara.
Jag tog två exempel av tidigare "idiotfrågor" och menade att den typen av frågor är bra varianter av "idiotfrågor".

99.99% säker att myntfrågan har varit en idiotfråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in