Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-19, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Om detta är riktigt så är det oroväckande.
Dock ingenting i media eller på de anhörigas Facebooksidor.

Kan vi få det bekräftat?? Någon i närheten?

EDIT: Jo! Nu!!
Man har spärrat av pga att man gjort fynd i terrängen, bl.a. skor:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...efter-wilma-17

ang fyndet av skorna

Tror du ens första tanke som anhörig efter att man fått ett hemskt besked är :"- Nu måste vi uppdatera fb-informationen!!!" ?
Citera
2019-11-19, 09:49
Medlem
Goliat1982s avatar
Är det inte konstigt att det inte står någon tidpunkt när hon försvann? Man vet ju inte om det var på morgonen, dagen eller natten.
Eller är det jag som har läst så förbannat dåligt så jag har missat det?
Känns som att det borde vara avvikt när man går ut och ber allmänheten om hjälp.
Det är ju mycket lättare att dra sig till minnes om man har någon form av tidsram att hänga upp sig på.

Någon måste ju varit den sista som såg henne innan försvinnandet och den personen eller personerna borde ju kunna sätta en ungefärlig tidsram.
Citera
2019-11-19, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Är det inte konstigt att det inte står någon tidpunkt när hon försvann? Man vet ju inte om det var på morgonen, dagen eller natten.
Eller är det jag som har läst så förbannat dåligt så jag har missat det?
Känns som att det borde vara avvikt när man går ut och ber allmänheten om hjälp.
Det är ju mycket lättare att dra sig till minnes om man har någon form av tidsram att hänga upp sig på.

Någon måste ju varit den sista som såg henne innan försvinnandet och den personen eller personerna borde ju kunna sätta en ungefärlig tidsram.

Ja en ungefärlig tid vore bra att gå efter!

Är det bekräftat av någon att hon bodde på ett hem? Isåfall vad är det för typ av hem och varför anmäldes hon inte försvunnen av hemmet?
Många frågor. Tror tyvärr inte att hon lever men frågan är, mord eller självmord.
Citera
2019-11-19, 09:52
Medlem
Citat:
Om jag ser rätt så har varken Emm*li S*lander eller Em*lie Carlsson delat eller uppdaterat något mer på Facebook sedan igår kväll. Detta efter att ha postat och delat inlägg frenetiskt angående försvinnandet.

Om man sedan kan utläsa något av det eller om det är en slump låter jag vara osagt.

Det är väl stor skillnad på att be om hjälp från allmänheten, och att uppdatera information i varje given stund likt en reporter. Det är trots allt en anhörig vi pratar om.
Citera
2019-11-19, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
OM det är så att hon bodde på Athenagården, som ligger ganska nära fyndplatsen av skor mm, så kanske hon inte hade "varje dag kontakt" med sina föräldrar.
Dom kanske hördes av lite då och då.

Men i såna fall så borde väl personal från Athenagården anmält hennes försvinnande.

Håller med - Nåt är lite lurt här.
Athenagården ligger en bra bit ifrån fyndplatsen. Athenagården ligger i norra (Dalaberg) Uddevalla. Så vidare dom inte flyttat.
Rätta mig om jag har fel.
Gräskärrs behandlingshem ligger närmare fyndplatsen. Och sen betyder de inte att skorna eller vad dom nu hittat tillhör henne. Dynamitbacken är kände för att dumpa saker, bränna djur, bilar osv. Men iomed att de är avspärrat så måste dom ju hittat nåt mer än skor ?
Citera
2019-11-19, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jmhorse
"Hej!

Jag efterlyser min syster Wilma Andersson, hon är 17 år gammal. Polisen är kontaktad.

Hon har sedan i torsdags vart spårlöst borta. Hennes telefon är avstängd. Familj och anhöriga är mycket oroliga då detta inte är likt Wilma. Hon har aldrig tidigare gjort detta.

Hon har haft sin boende plats i Uddevalla.

Wilma är 165cm lång ca märkt hår med blonda slingar, smal kroppsbyggnad, klädsel okänd.

Om du vet något kontakta polisen direkt"

Så skriver Wilmas syster på facebook. Är det någon som vet något?
Hoppas hon håller sig borta frivilligt och återfinns! Stog att ni gjorde anmälan först på lördagen varför?
Citera
2019-11-19, 09:58
Medlem
Citat:
OM det är så att hon bodde på Athenagården, som ligger ganska nära fyndplatsen av skor mm, så kanske hon inte hade "varje dag kontakt" med sina föräldrar.

Men i såna fall så borde väl personal från Athenagården anmält hennes försvinnande.

Har hon inte bott hemma med föräldrarna?
Citera
2019-11-19, 10:01
Medlem
Nån i Uddevalla eller Lysekil (om det nu är där hon kommer ifrån) måste ju veta något. Ut med informationen nu.

Hur mådde hon, umgängeskrets, skola, intressen, nått missbruk, etc...?
Citera
2019-11-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Givetvis, men varför då hänvisa till AB. Och går hon då som anhörig ut med information som polisen inte släppt? Låter långsökt men iofs inte omöjligt i detta uppmärksamhetstörstande samhälle.

"Uppmärksamhetstörstande Samhälle"?? Har du aldrig hört talas om shock ?
Citera
2019-11-19, 10:02
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina2017
Det är väl stor skillnad på att be om hjälp från allmänheten, och att uppdatera information i varje given stund likt en reporter. Det är trots allt en anhörig vi pratar om.

Du fattar inte vad jag skriver.

Det jag menade är att de plötsligt inte hade uppdaterat något sedan igår kväll, efter att febrilt hållit på i flera dagar. Då spekulerade jag i om det kunde betyda något - exempelvis då ett oroande besked eller så.

Nu verkar de dock ha börjat igen, så sannolikt var det bara en tillfällighet.
Citera
2019-11-19, 10:04
Medlem
Citat:
Du fattar inte vad jag skriver.

Det jag menade är att de plötsligt inte hade uppdaterat något sedan igår kväll, efter att febrilt hållit på i flera dagar. Då spekulerade jag i om det kunde betyda något - exempelvis då ett oroande besked eller så.

Nu verkar de dock ha börjat igen, så sannolikt var det bara en tillfällighet.

Dom kanske sover?

Det är ju du som inte fattar vad jag menar om du förväntar dig att dom ska hålla uppdateringar lika frekvent som dom skickade ut efterlysningarna.
Citera
2019-11-19, 10:14
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:

Varifrån kommer uppgiften att hon bodde på Athenagården?

Kan vi reda ut flickans boendestatus nu en gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in