2020-01-13, 22:08
Medlem
postvagns avatar
Ang "shadowban".

Shadowban r real, ven fr de som betalar. Jag har testat tinder frn ett gng telefonkonton, telefonnummer och facebook. Oavsett om t.ex. "Gold" ger dig hur mnga hgersvep du vill, s snker det din rating. Om du har obetalt konto el betalar, s snks din rating av att vara "fr krsen" och svepa vnster p 90% (typ).

Om ni (killar) vill lyckas (matcha) p tinder, givet att ni inte r helt efterblivna och har sopiga bilder, kan jag rekommendera att skaffa ett konto. Fyll i en profil du r njd med. Lt den ligga i 2-4v och ev skaffa "Gold" efter det. Utan "Gold" och med nytt konto kommer du visas lngt fram (men har ingen aning om vem som gillar dig*) och kommer f ett gng "likes". Dessa "likes", r personer som svept hger (= ja) p dig. Nr du samlat p dig ett gng "likes", s kan det vara vrt (om du r dlig p att gissa) att skaffa "Gold". D ser du alla som gillat dig.

Jag ser extremt vanlig ut, men har ett bra jobb och annat. Jag fick 40 "likes" p ett par dagar (vid ett tillflle nr jag testade). Efter att jag skaffat "Gold" och sg vilka de var, visade sig det att 1-3 konton var trams. Ca 15 konton var nt jag ville matcha med. Av dessa 15 droppade 3-4 av ett tag efter matchning. Kvar, ca 10. Av dessa svarade 8. Av dessa gick det att hlla en intressant konversation med 3. That's your playing field!

* = med lite gissning kan du se vilka de r (visas ofta tidigt nr du loggar in).
Citera
2020-01-14, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Ang "shadowban".

Shadowban r real, ven fr de som betalar. Jag har testat tinder frn ett gng telefonkonton, telefonnummer och facebook. Oavsett om t.ex. "Gold" ger dig hur mnga hgersvep du vill, s snker det din rating. Om du har obetalt konto el betalar, s snks din rating av att vara "fr krsen" och svepa vnster p 90% (typ).

Om ni (killar) vill lyckas (matcha) p tinder, givet att ni inte r helt efterblivna och har sopiga bilder, kan jag rekommendera att skaffa ett konto. Fyll i en profil du r njd med. Lt den ligga i 2-4v och ev skaffa "Gold" efter det. Utan "Gold" och med nytt konto kommer du visas lngt fram (men har ingen aning om vem som gillar dig*) och kommer f ett gng "likes". Dessa "likes", r personer som svept hger (= ja) p dig. Nr du samlat p dig ett gng "likes", s kan det vara vrt (om du r dlig p att gissa) att skaffa "Gold". D ser du alla som gillat dig.

Jag ser extremt vanlig ut, men har ett bra jobb och annat. Jag fick 40 "likes" p ett par dagar (vid ett tillflle nr jag testade). Efter att jag skaffat "Gold" och sg vilka de var, visade sig det att 1-3 konton var trams. Ca 15 konton var nt jag ville matcha med. Av dessa 15 droppade 3-4 av ett tag efter matchning. Kvar, ca 10. Av dessa svarade 8. Av dessa gick det att hlla en intressant konversation med 3. That's your playing field!

* = med lite gissning kan du se vilka de r (visas ofta tidigt nr du loggar in).

40 likes p ngra dagar? r det normalt eller mycket fr en vanlig kille?
Citera
2020-01-14, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
Sker endast kk just nu, och har varit tydlig med att jag inte sker serist i min bio. Fick nu ett svar nu precis s hr: "Du r helt klart av intresse fr mig )"

Hur respondar man till detta? Jag vill inte ha nt serist som sagt och det verkar ju p hennes mess som att hon inte heller r ute efter det. Knns ju meningslst med massa kallprat.

Det r vl bara frga vad hon sker s snabbt som mjligt : Spnnande att hra. Vad sker du hr?
Citera
2020-01-14, 07:51
Bannlyst
Allts nt jag har mrkt och kan konstaterq mer eller mindre. Alla kvinnor som vill ha sex har bilder som aldrig visar deras ansikten och det r typ 1 av 300 profiler som r sna uppskattningsvis. Det r ljligt hur skevt det har blivit.
Citera
2020-01-14, 08:56
Medlem
Govas avatar
Funkar inte? Laddar nya folk att swipa p som aldrig dyker upp; fungerade inte att byta kn man r intresserad av heller.
Citera
2020-01-14, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
Sker endast kk just nu, och har varit tydlig med att jag inte sker serist i min bio. Fick nu ett svar nu precis s hr: "Du r helt klart av intresse fr mig )"

Hur respondar man till detta? Jag vill inte ha nt serist som sagt och det verkar ju p hennes mess som att hon inte heller r ute efter det. Knns ju meningslst med massa kallprat.
Vad r problemet? Lter ju som det bara r att kra p dr? Mste hon vara nnu tydligare och enklare n s?
Citera
2020-01-14, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Allts nt jag har mrkt och kan konstaterq mer eller mindre. Alla kvinnor som vill ha sex har bilder som aldrig visar deras ansikten och det r typ 1 av 300 profiler som r sna uppskattningsvis. Det r ljligt hur skevt det har blivit.
Det r nog fr att det finns s mnga desperata killar som r bengna att stalka fram dem p sociala medier, trots att de inte ens matchar. S de tar nog inga risker dels av den anledningen, dels av att det nd fortfarande finns en viss stigma kring att leva promiskust framfrallt som kvinna.

ven vissa tjejer inom vissa etniska subkulturer, men som sker serist, har vittnat (till mig) om att de blir uppsprade p FB av desperata killar (oftast och srskilt de frn deras egna etniska subkultur), och vljer drfr att endast ha enbokstavs-namn, dlja lder och avstnd (betalfunktioner) samt att synas med f eller skylda bilder.
Citera
2020-01-14, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Om en tjej dyker upp i min kortlek. Betyder det att hon nnu inte hunnit svepa vnster? Eller kan en tjej dyka upp i min kortlek ven fast hon svept vnster?

Ingen som vet?
Citera
2020-01-14, 11:39
Medlem
Citat:
Om en tjej dyker upp i min kortlek. Betyder det att hon nnu inte hunnit svepa vnster? Eller kan en tjej dyka upp i min kortlek ven fast hon svept vnster?
Beror p hur konspiratorisk man vill vara. Egentligen ingen som vet skert frutom Tinder.

Det r rimligt att anta att hon inte hunnit tagit stllning, dels det r vad man frvntar sig (om det inte blir en matchning nr sjlv man swipar). Dels behver tjejer generellt inte swipa lika mycket eftersom de i regel fr fler matchningar pga att mnga killar swipar hger p allt, men d kan ju kvalitn variera sklart.

Dremot kan Tinder vara s pass luriga att de (kanske bara i vissa fall) visar de som redan hunnit svept vnster p ens egen profil, fr att de vill ge sken av att det finns fler mjligheter n det egentligen gr. Detta blir ju srskilt aktuellt i glesbygd dr profilerna inte r lika mnga till att brja med. Tinder r ju mna om att man ska vara kvar i appen s lnge som mjligt, d chansen att man kper ngot betalmedlemskap kar. Finns inga profiler att swipa p s r det ju inte mnga som kommer kpa ngot i appen.
Citera
2020-01-14, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Beror p hur konspiratorisk man vill vara. Egentligen ingen som vet skert frutom Tinder.

Det r rimligt att anta att hon inte hunnit tagit stllning, dels det r vad man frvntar sig (om det inte blir en matchning nr sjlv man swipar). Dels behver tjejer generellt inte swipa lika mycket eftersom de i regel fr fler matchningar pga att mnga killar swipar hger p allt, men d kan ju kvalitn variera sklart.

Dremot kan Tinder vara s pass luriga att de (kanske bara i vissa fall) visar de som redan hunnit svept vnster p ens egen profil, fr att de vill ge sken av att det finns fler mjligheter n det egentligen gr. Detta blir ju srskilt aktuellt i glesbygd dr profilerna inte r lika mnga till att brja med. Tinder r ju mna om att man ska vara kvar i appen s lnge som mjligt, d chansen att man kper ngot betalmedlemskap kar. Finns inga profiler att swipa p s r det ju inte mnga som kommer kpa ngot i appen.

Jag har testat lite olika saker nu.

1. Jag registrerar ett konto och vntar 1 vecka innan jag brjar swipea. I detta fall finns det frre tjejer att swipea. Jag tar mig igenom samtliga p en dag. Jag Antager att de flesta redan swipat frbi mig och swipeat vnster och sledes visas inte dessa fr mig.

2. Hr om dagen hade jag slut p mina swipes. Det terstod 12 timmar till jag fick brja swipea igen. I min kortlek fanns tv tjejer. Jag kollade flera gnger under en hel dag om dessa tv fortfarande fanns kvar, vilket de gjorde. En av dessa tv r min granne och jag r 100% sker att hon kommer swipa vnster p mig och jag likas. 1 timme innan jag kunde brja swipa sg jag att grannen var borta frn kortleken och kvar terstod den andra tjejen. Jag tog d fr givet att min granne varit aktiv p Tinder och sett mig, varp hon swipade vnster. Och sedan dess har hon inte dykt upp fler gnger.

Av ovanstende anledning tar jag fr givet att det r s det funkar. Om en tjej swipar vnster s frsvinner hon ur kortleken p den kille hon swipat vnster p.
Citera
2020-01-14, 15:26
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Av ovanstende anledning tar jag fr givet att det r s det funkar. Om en tjej swipar vnster s frsvinner hon ur kortleken p den kille hon swipat vnster p.

En frga som dyker upp i huvudet p mig r, hur lnge? r det fr alltid? Det knns ju som att medlemmarna skulle ta slut ruggigt fort om de inte skulle f en andra chans efter ngra mnader, t ex.
Citera
2020-01-14, 16:54
Medlem
Skapade en profil utav motsatt kn fr skoj skull och fr att kika in konkurrensen och jvlar vilken skillnad. Efter 3 minuter var de kring 50 stycken som like:at och efter 7-8 min stod det bara 99+.

Tjejen jag valde var nog en 5-7 p skalan. Skulle varit kul att ta en fet feminist och se skillnaden, om det r ngon.
Livet som tjej p tinder kan inte vara svrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in