Flashback bygger pepparkakshus!
2020-02-01, 06:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Onsdagar kl 20:00-20:45 va? Eller var det torsdagar?

Torsdagar, onsdagar var det Tre Kronor på fyran. Rederiet gick den tid du nämner dock.
Citera
2020-02-10, 20:34
Undrar om inte bland de sjukaste grejerna inträffade typ säsongerna 10 och 11 tror jag.

Carl svetsade in Erik Mattsson i förrådet efter att ha slagit ihjäl honom av misstag.
Tony vänslas med kuratorn (spelades av Anne-Lie Rydé) på Jonas skola och när Jonas senare frågar Anki när hon fått reda på alltihop: - Ska Tony flytta hem till kuratorn nu?
Bengtssons kriminelle bror Totte kastar en knarkkurir överbord för att rädda hela situationen.
Bengtssons buggning av kapten Lagers romans med Margareta var ju också en höjdare.
Citera
2020-02-12, 09:08
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Torsdagar, onsdagar var det Tre Kronor på fyran. Rederiet gick den tid du nämner dock.

Det var tider det! Två bra serier två dagar i rad. Framför allt torsdagar längtade jag till, perfekt att titta på när det nästan var fredag.
Citera
2020-02-13, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Är det ingen mer som sett någon rederiet stjärna på stan?
Jag har träffat Uno bland annst. Vi rökte och en cigg ihop. Frågade om han brukade bli kallad det, Jo så var det

Hade min praktik på SVT rederiet. Bland det roligaste jag gjort.
Citera
2020-02-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Det var tider det! Två bra serier två dagar i rad. Framför allt torsdagar längtade jag till, perfekt att titta på när det nästan var fredag.
Och tre kronor på onsdagar.
Citera
2020-02-13, 10:15
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me

Det bästa var ju att alla såg det i princip med, internet fanns ju knappt alls på 90-talet så man var tvungen att se det när det gick istället för att fuska med att se det på nån play-tjänst. Dessutom var det rätt få som snackade om det direkt efteråt utan det fick vänta till rastrummet/skolgården dagen efter.
Torsdagens morgon var "Såg du vad som hände i Tre Kronor igår?" och fredagen "Såg du vad som hände i Rederiet igår?". Det var tider det, ibland saknar man när vissa program verkligen samlade massorna.
Citera
2020-02-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det bästa var ju att alla såg det i princip med, internet fanns ju knappt alls på 90-talet så man var tvungen att se det när det gick istället för att fuska med att se det på nån play-tjänst. Dessutom var det rätt få som snackade om det direkt efteråt utan det fick vänta till rastrummet/skolgården dagen efter.
Torsdagens morgon var "Såg du vad som hände i Tre Kronor igår?" och fredagen "Såg du vad som hände i Rederiet igår?". Det var tider det, ibland saknar man när vissa program verkligen samlade massorna.

Håller helt med. Det är ju 90-tal över allt det du beskriver och det rörde ju inte bara Rederiet och Tre Kronor utan alla "långkörare".
Seinfeld, Vänner, X-files m.m. m.m.
Citera
2020-02-16, 11:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwaysaround
Håller helt med. Det är ju 90-tal över allt det du beskriver och det rörde ju inte bara Rederiet och Tre Kronor utan alla "långkörare".
Seinfeld, Vänner, X-files m.m. m.m.

Så var det, var ju likadant med Dallas, Varuhuset etc med. Än mer så då iom att det bara fanns två kanaler. Trevliga tider iaf!
Citera
2020-02-28, 21:30
Medlem
Jag och min sambo kollar nu om rederiet och jag har flera gånger lagt märket till att det är någon som nyser vid flera tillfällen i bakgrunden. Är det någon annan som reflekterat över detta? Haha.
Citera
2020-03-06, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karinmalin
Jag och min sambo kollar nu om rederiet och jag har flera gånger lagt märket till att det är någon som nyser vid flera tillfällen i bakgrunden. Är det någon annan som reflekterat över detta? Haha.
Det är ganska många bakgrundsljud som används lite hela tiden.
En klassiker är ju passageraren till hytt "2337" som jämt ska kontakta receptionen eller nåt, och det är också ganska vanligt att man hör nåt snabbt fylleskratt som låter ungefär "u-hi-hi-hi-hi!".
Senast redigerad av Peter_18 2020-03-06 kl. 07:15.
Citera
2020-03-06, 19:01
Medlem
Isnatts avatar
Apropå bakgrundsljud och liknande, fanns det inte nåt speciellt om när dom åkte hiss? Att dom alltid klev av på samma våning dom klev på (men man tänkte inte på det som tittare) eller liknande?
Citera
2020-03-07, 03:38
Medlem
They should make a Rederiet book , an encyclopedia where you can read about the different characters , their back stories etc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in