Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-25, 01:54
  #29569
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hur gör man för att testa sig?

ok.

1 - Borde inte Greta ha meddelat om det direkt då hon var sjuk?

2 - Under en live webinar i Fredags sa Greta inte ett ord om detta även om en stor den av tiden så pratade man om coronaviruset. Glömde Greta att säga att hon kanske hade det? Hon såg 100% frisk då.

3 - 4 dagar senare så meddelar hon att hon troligen hade corona. Varför just igår?

4 - Varför gjorde inte Greta en video när hon var som sjukast, helst med Svante. Då skulle det garanterat vara en stor världsnyhet!

(Knappast vet du svaren, men jag vill påpeka hur skumt det är)
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-25 kl. 02:12.
2020-03-25, 01:58
  #29570
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Tror inte hon varit sjuk. Hennes rådgivare såg att coronaviruset svämmade över nyhetsflödet.

Tror de faktiskt sa något i stil med. Håll käften jävla mongo. Ligg lågt och låtsas att du fått viruset, om några veckor så fattar alla att du är en jävla hoax.

Strategi: tror jag fick lite corona virus, host host. Min pappa blev ”jättesjuk också”. Han ”hosthost”.

Greta då hon var sjuk 20mars (5 dar sen)

Gretas svar

Så Greta pratade om Corona, men glömde att nämna att hon med pappa troligen "hade" det!
__________________
Senast redigerad av Gretanol 2020-03-25 kl. 02:08.
2020-03-25, 02:12
  #29571
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Greta då hon var sjuk 20mars (5 dar sen)

Gretas svar

Så Greta pratade om Corona, men glömde att nämna att hon med pappa troligen "hade" det!

Det verkar ju mest som att hon har problem med att artikulera normalt. Hon hade säkert inte skrift tillgänglig som var skriven i förväg av ”intelligenta människor”.
Ungefär som när Löfven talar.
__________________
Senast redigerad av DaChief 2020-03-25 kl. 02:15.
2020-03-25, 02:23
  #29572
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Det verkar ju mest som att hon har problem med att artikulera normalt. Hon hade säkert inte skrift tillgänglig som var skriven i förväg av ”intelligenta människor”.
Ungefär som när Löfven talar.

Lövfen skulle behöva mera "How dare you" angryface-stil

Ja, det var oklokt av töserna att inte ge Greta frågorna i förväg.
Tänka sig att man ska problem med att svara på en sån fråga som "vad är din favoritmat?"
2020-03-25, 02:48
  #29573
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Lövfen skulle behöva mera "How dare you" angryface-stil
"

Näe, det är inte läge att provocera folk när man är i underläge.

Dessutom är en relevant fråga, hur efterbliven är man om man är impad av en efterbliven? Allt denne gör är vad de som håller i trådarna tutat i denne.

”Oj, du är imponerad av en dockteater, wow du har så fina pk-åsikter.”
__________________
Senast redigerad av DaChief 2020-03-25 kl. 02:51.
2020-03-25, 05:36
  #29574
Medlem
Trött på denna jävla muppcirkus med Greta och hela äckliga maffian bakom.

Tror att det här cpdåliga och desperata försöket till PR kommer att bita dem i röven och det rejält

Folk har riktiga problem att tackla nu (och värre kommer de bli). Intresset att lajja med i klanen Ehrmans jävla roliga timmen sketch är över.
2020-03-25, 05:49
  #29575
Medlem
wwrs avatar
Det är ju samma krafter som försöker stressa samhället med klimatet och med Corona. Det handlar om att skapa motiv för stärkt överstatlig kontroll.

Kanske Greta helt enkelt fått order att gå i karantän. Det ingår i hennes jobb att bidra till både klimat- och Corona-oro.

...


Sedan känner jag inte detaljerna. Men berättade hon inte ganska sent att hon satt sig i karantän. Hade hon berättat tidigare kanske det framgått att hon inte var sjuk? Eller är det bevisat att hon är sjuk?

Men detta sista har jag inget bevis för. Jag var inte hängt med i hennes senaste historia.
2020-03-25, 07:26
  #29576
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
bara hon inte skriver:
"SPRID CORONA FÖR KLIMATET"

greta-thunberg-extremely-likely-i-had-coronavirus/

Dom skriver om Greta t.o.m i Usa. Det var jävligt länge sedan!
Många kommenterar att hon och hennes familj gjorde detta för att synas i tidningar. Inte många tror på henne...

Har inte läst i utländska medier, men undrar om det var ett särskilt lyckat ”PR-knep” att basunera ut detta när allt kommer omkring. Sant eller ej.

Tydligen drabbades Svante mycket värre. Frågan är om han i så fall hunnit tillfriskna?

Annars har vi en situation där Greta sitter i karantän i en lånelägenhet och skolstrejkar tillsammans med sin golden retriever och sjuka pappa, avskurna från omvärlden. Någon levererar mat till dörren men Greta går kanske ut med vovven för att den ska få uträtta sina behov några gånger om dagen.

Om inte annat borde hon oroa sig för att Svantes hälsa ska försämras. Men inte ett ord på sändningen om deras sjukdom och tillvaro. Jag får inte det att gå ihop.
2020-03-25, 09:45
  #29577
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Hon kommer kanske sitta med ett plakat med texten: I karantän för klimatet".

"Karantänstrejk för klimatet"
2020-03-25, 12:23
  #29578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
2 saker som är skumma:

Varför meddelade inte Greta när hon var sjuk och därmed kunde ha varnat andra som hon hade träffat. (bl.a alla i Bryssel EU-parlamentet)

Hon säger att hon hade 2 veckors karantän. Man brukar ha karantän för att se OM man är sjuk. Man kan vara sjuk längre än 2 veckor? Hur vet Greta att hon är 100% frisk? Jag har läst olika saker på hur länge sjukdomen sitter inne.

Det luktar en dåligt framförd PR. Trovärdigt som Satan i kyrkan.

Enig. Greta har fått för lite uppmärksamhet sista tiden, nu när alla är upptagna med Corona. Då utnyttjar skitungen Corona för att få uppmärksamhet.

Det Greta behöver är en miljö där hon är trygg när hon får ångest inför framtiden. Hon ska bort från dåliga rådgivare och PR folk som exploaterar hennes syndrom/störning. Det är hennes lata föräldrars förbannade plikt att göra läxor med henne och göra upp en plan så att hon tar sig igenom gymnasiet. Då kommer Greta ha en framtid.
2020-03-25, 12:28
  #29579
Medlem
Gretanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Enig. Greta har fått för lite uppmärksamhet sista tiden, nu när alla är upptagna med Corona. Då utnyttjar skitungen Corona för att få uppmärksamhet.

Hon trodde att massorna kommer att följa hennes uppträdande? Efter fiaskot hittade hon på detta med corona. Vi får se hur hennes "talks for climate" lyckas!

---------------------------------------------

10.000.000 på instagram
4.000.000 på twitter.

Greta annonserar en show där hon ska svara på frågorna.
Några tusen tittar. Efter 5 dagar 10.000 visningar.

https://twitter.com/FridayForFuture/...72741588680706

Vad fan?
2020-03-25, 13:08
  #29580
Medlem
KuReLuBs avatar
Gresus inom kort: jag kan se Corona.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in