2020-05-16, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg sliter fortsatt med forst hvordan man kan vre delaktig i bortfring av en person ved intetanende gi opplysninger til GM. I mine yne helt sprtt, hvis jeg delte min kompetanse med noen, og det ble brukt i en drapssak uten at jeg var klar over det, kunne jeg alts bli tiltalt for noe jeg ikke hadde peiling p hadde skjedd.
Ser den at politiet vet mer, samtidig er dette scenariet vi blir servert. Forst det den som kan.

RU kan ha hatt sine mistanker nr saken sprakk januar 2019. Det gjenstr se hvor mye han egentlig vet. Eller hvor mye han burde skjnt. blir litt som med Lars Grnnerd. Startet ut med 2 r, endte med 18 r.
Citera
2020-05-16, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
De har valgt tro p sin far. Det er kanskje noe de ndt til for i det hele tatt klare dette mentalt. De m jo vre i sjokk. Denne saken er vanskelig fatte, spesielt hvis det n viser seg at TH er skyldig.
Men de f uttalelsene som kommer, og bildene, sier mye. Som sagt s blir det for voldsomt. "Et svrt godt hjem" virker konstruert. At TH ikke har snakket om sin kone eller saken til nre venner eller til familie er ogs et rdt flagg. En kollega av TH har sagt i media at han aldri nevnte saken eller AE. Folk reagerer forskjellig, men dette er ikke positivt.

TH er det som kalles introvert, det betyr ikke at han er skyldig. Det er ikke noe unormalt i at han ikke vil snakke om saken, det sier bare mye om hans personlighet. Barna har tidligere bekreftet at ekteskapet tidvis var turbulent, tenker at de n fler at informasjonen de ga utlste denne drapssiktelsen. Selv om de n nekter la seg avhre klarer de ikke la denne informasjonen vre usagt.

Samtidig er det lett og forst at barna fler sinne og sikkert ogs bebreider seg selv for han delt denne infoen med politiet. Ja tenker vel at de fler seg misbrukt, for som du sier er det nok mye ta innover seg at far kan ha drept mor. En nesten umulig tanke vil jeg tro. Vi br kanskje prve sette oss inn i en slik situasjon fr vi dmmer. Det m nesten fles som verden gr i opplsning.

Det er et scenario som m fles som et mareritt av dimensjoner. Ikke bare har de mistet mor, men far er GM. Ja det er lett og tenke at dette vil vi ikke oppleve.

Samtidig vil jeg tro Holden med hans erfaring vil rde familien til samarbeide med politiet? Man kan ikke ta tilbake ord som er sagt, s familiens eneste hp er vel at politiet jobber videre med tanke p at faren er uskyldig.
Men tenker ogs at trass forsk p frikjenne faren er det nok sdd en tanke som de vil spinne videre med uansett.
Citera
2020-05-16, 10:16
Medlem
Citat:
TH er det som kalles introvert, det betyr ikke at han er skyldig. Det er ikke noe unormalt i at han ikke vil snakke om saken, det sier bare mye om hans personlighet. Barna har tidligere bekreftet at ekteskapet tidvis var turbulent, tenker at de n fler at informasjonen de ga utlste denne drapssiktelsen. Selv om de n nekter la seg avhre klarer de ikke la denne informasjonen vre usagt.

Samtidig er det lett og forst at barna fler sinne og sikkert ogs bebreider seg selv for han delt denne infoen med politiet. Ja tenker vel at de fler seg misbrukt, for som du sier er det nok mye ta innover seg at far kan ha drept mor. En nesten umulig tanke vil jeg tro. Vi br kanskje prve sette oss inn i en slik situasjon fr vi dmmer. Det m nesten fles som verden gr i opplsning.

Det er et scenario som m fles som et mareritt av dimensjoner. Ikke bare har de mistet mor, men far er GM. Ja det er lett og tenke at dette vil vi ikke oppleve.

Samtidig vil jeg tro Holden med hans erfaring vil rde familien til samarbeide med politiet? Man kan ikke ta tilbake ord som er sagt, s familiens eneste hp er vel at politiet jobber videre med tanke p at faren er uskyldig.
Men tenker ogs at trass forsk p frikjenne faren er det nok sdd en tanke som de vil spinne videre med uansett.

Det sies at AE ikke ble nevnt p et familietreff de hadde hsten 2019. Der alle ssknene og barna var samlet. Verken saken eller AE ble nevnt. Det er spesielt.
Citera
2020-05-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
RU kan ha hatt sine mistanker nr saken sprakk januar 2019. Det gjenstr se hvor mye han egentlig vet. Eller hvor mye han burde skjnt. blir litt som med Lars Grnnerd. Startet ut med 2 r, endte med 18 r.
|

Du har definitivt et poeng, husker ikke alt fra den saken men tror Grnnerud snakket seg selv inn i den saken, og sikkert gode muligheter for at han ikke hadde noen stor rolle. Sett i ettertid forstr jeg egentlig ikke hvorfor han fikk s streng straff kun p indisier. Men dette var jo en ntt for politiet og ingen andre enn Kristin snakket. Ingen tilsto og fortsatt er saken ulst, derfor gikk alle 4 med i dragsuget, selv om kanskje ingen av de egentlig er skyldige. Merkelig sak hvor man sitter igjen med et inntrykk av at ingen egentlig visste hvem som gjorde det. Alle sonet ferdig straffen sin, og kunne i dag ha fortalt sannheten, Grnnerud lever ikke lengre og skal jeg vre rlig tror jeg ikke han var involvert nei.

Sett utenfra har vi kanskje ikke s stor rettsikkerhet som vi selv tror, vi kan alts ved dele kompetanse med noen risikere og bli dradd inn i saker vi slett ikke er endel av. Faktisk litt skremmende
Citera
2020-05-16, 10:21
Medlem
Citat:
Tror ikke det har noen hensikt og spekulere i det, brevet er trolig uansett manipulert til se ut p en spesiell mte og derfor vil ikke verken politi eller sprkforskere finne ut noe som helst ved analysere det. Som man sier man kan finne ut endel om personer som skriver, men det innebrer at de skriver utfra egne forutsetninger, trolig ikke nr et brev er laget for denne settingen. Hvis jeg skulle sp ville jeg tenke at den som har forfattet brevet tenker at det skal se ut som mafia fra Svenske innvandrermiljer.

Men brevet er laget for denne settingen da blir det vanskelig og finne ut hvilken personlighet skribenten har. Alt er falskt for si det snn, og vanlig sprkforskning vil ikke kunne si noe om personen bak.

Selv om alt er falskt, kan det meget vel vre at man drar inn noe som kan peke p enn selv, mye i underbevisstheten man ndvendigvis ikke tenker over, men enig med deg at det er langt fra noe fellende.
Citera
2020-05-16, 10:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja dette med dusr er ogs merkelig, kan det tenkes at han er s gjerrig at han ikke er villig til dette, alternativt vil en dusr for tips som frer til oppklaring trigge eventuelle evnt. medhjelpere til skaffe seg enda flere penger. Merkelig uansett. Nr han n er siktet for drap, og tidspunktet for utlove dette kunne ikke vrt mer passende.
Undrar om dusr blir utbetalt om det leder till TH som GM?
Citera
2020-05-16, 10:27
Medlem
Rhingarikis avatar
Hei! Har fulgt denne trden lenge og irriterer meg grnn over alle de ubesvarte sprsmlene og at politiet til n ikke har klart spikre den. En tanke jeg har gjort meg som er drftet lite her:

-H*dda H*gen B*rentsen. Hun har flyttet lengre unna foreldrene enn de andre barna, bor i Lier. Hun er ogs eneste barnet uten noen form for styreverv i pappas imperium. Da hun hadde Facebook var hun svidt jeg fikk med meg ikke venn med ssknene sine eller moren (kanskje i et forsk p vre mer anonym). Hun er den eneste media har skrevet har hatt politibeskyttelse etter 31.10.18 og jeg mistenker derfor at hun ble nevnt spesifikt i trusselbrevet (det kom fram tidligere denne uka at noen av barna var nevnt ved navn). Jeg er usikker p hvilken betydning dette har, men ser for meg at hun har mer avstand til familien og kanskje lettere vil forklare seg pent om hvordan familielivet har vrt... Samtidig har alle 3 barna felles bistandsadvokat.

Ellers er min formening at det mest sannsynlige scenarie er TH+RU+tredjemann (MPU/VE/TI-kontakt) og at levningene er tilintetgjort 😪 Hper politiet kommer til bunns i saken, men synes det begynner se mrkt ut...
Citera
2020-05-16, 10:28
Medlem
Jeg kommer ikke over disse uttalelsene fra Svein Holden om THs digitale kompetanse.

Dagbladet 2. mai 2020
Avviser polititeori: Kan ikke nok om data
"Til Dagbladet sier Holden at klienten ikke har digital kunnskap til gjennomfre det han str siktet for - heller ikke til innhente bistand til det."
Det er s sant som det er sagt. Men p en litt uventet mte.

Lsepengekravet, med kommunikasjon i bitcoin, koder p papir, og betaling i Monero, kan p papiret se veldig avansert ut. Planlagt med tilsynelatende pinlig nyaktighet. Men i praksis, en megaflause. Totalt ubrukelig for formlet.

Uttalelsen fra Holden fra 2. mai, og som er blitt gjengitt eller sitert i alle medier, og som var ment som forsvar for TH, har n p snedig vis snudd seg til peke p TH.

Den som har kokt i hop kryptorigget, har stttet seg p ekspert-kompetanse fra noen som overhodet ikke eier eller besitter ekspertkompetanse. Og den som har kokt i hop kryptorigget, har overhodet ikke forsttt dette selv.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-16 kl. 10:29. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-05-16, 10:29
Medlem
[quote=agvvv|71599933]Det sies at AE ikke ble nevnt p et familietreff de hadde hsten 2019. Der alle ssknene og barna var samlet. Verken saken eller AE ble nevnt. Det er spesielt.[/QUOT

Egentlig ikke enig med deg her, vi mennesker er snn at vi ofte ikke klarer forholde oss til noen som har mistet noen. Det finnes utallige eksempler p at (skalte) venner unngr og treffe p noen som har mistet noen. Svrt mange av oss unngr derfor ta opp et slikt samtaleemne, og tenker at det m vre opp til den som mistet noen starte en samtale om den som dde.

Det er heller ikke s underlig at resten av slekten ligner p TH, og er introvert. Det samme kan det virke som barna er. Dette er som taler, i noen familier er taler veldig vanlig, mens i andre familier er det ingen som taler selv i bryllup. Hres sikkert rart ut men det er min oppfatning.

Er for vrig selv en person som ikke nevner ddsfall nr jeg mter en som har mistet noen. Og lar det vre opp til personen og ta dette opp selv,
Citera
2020-05-16, 10:31
Medlem
Citat:
Egentlig ikke enig med deg her, vi mennesker er snn at vi ofte ikke klarer forholde oss til noen som har mistet noen. Det finnes utallige eksempler p at (skalte) venner unngr og treffe p noen som har mistet noen. Svrt mange av oss unngr derfor ta opp et slikt samtaleemne, og tenker at det m vre opp til den som mistet noen starte en samtale om den som dde.

Det er heller ikke s underlig at resten av slekten ligner p TH, og er introvert. Det samme kan det virke som barna er. Dette er som taler, i noen familier er taler veldig vanlig, mens i andre familier er det ingen som taler selv i bryllup. Hres sikkert rart ut men det er min oppfatning.

Er for vrig selv en person som ikke nevner ddsfall nr jeg mter en som har mistet noen. Og lar det vre opp til personen og ta dette opp selv,

Vel. Dette har lekket ut fordi veldig mange syntes det var meget spesielt. Og ubehagelig. Husk de er 10 stykker, med flge. Ingen snakket om AE.

Edit: Og de har selv n sagt at hun var som en sster for dem, og at de er en nrt knyttet familie.
Senast redigerad av agvvv 2020-05-16 kl. 10:37.
Citera
2020-05-16, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
En klassiker..

I gr tnkte jag p en bok jag lst av Anne Rule, om Tom Capano, som dmdes i Delaware fr mord, utan att de hittade kroppen. En person ingen trodde kunde mrda, och sen bli dmd fr mord.

Capano r en mycket rik familj i byggbranschen, i Delaware, U.S.A, dr de som inte jobbade i firman var hgt uppsatta jurister och klagare.

Tom Capano mrdade sin unga lskarinna, trots att hade flera utomktenskapliga frbindelser samtidigt, och trots fru och barn. Motivet var att han tolererade inte att hon ville lmna honom, och att hon hade trffat en annan man.

Han mrdade henne i ett raseriutbrott, och kpte en isbox. Han bad om hjlp fr att flytta denna tunga last. Det var medhjlparna som skvallrade. Isboxen hittades av folk som lmnade in den till polisen, den hade ppnats till havs, och flt, liket var borta.

https://eu.delawareonline.com/story/...al/2482031002/
Senast redigerad av Vresrosen 2020-05-16 kl. 10:46.
Citera
2020-05-16, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg kommer ikke over disse uttalelsene fra Svein Holden om THs digitale kompetanse.

Dagbladet 2. mai 2020
Avviser polititeori: Kan ikke nok om data
"Til Dagbladet sier Holden at klienten ikke har digital kunnskap til gjennomfre det han str siktet for - heller ikke til innhente bistand til det."
Det er s sant som det er sagt. Men p en litt uventet mte.

Lsepengekravet, med kommunikasjon i bitcoin, koder p papir, og betaling i Monero, kan p papiret se veldig avansert ut. Planlagt med tilsynelatende pinlig nyaktighet. Men i praksis, en megaflause. Totalt ubrukelig for formlet.

Uttalelsen fra Holden fra 2. mai, og som er blitt gjengitt eller sitert i alle medier, og som var ment som forsvar for TH, har n p snedig vis snudd seg til peke p TH.

Den som har kokt i hop kryptorigget, har stttet seg p ekspert-kompetanse fra noen som overhodet ikke eier eller besitter ekspertkompetanse. Og den som har kokt i hop kryptorigget, har overhodet ikke forsttt dette selv.

Holden river seg i hret han ikke har, det er jeg sikker p. Spesielt vanskelig blir det nr klienten ikke er rlig, og det hele tiden dukker opp nye og uventede ting han m forsvare. Nr det i tillegg har oppsttt en situasjon der verken klienten eller barna vil samarbeide med politiet, men anser dem som en fiende, s blir det ganske hplst. Her jobber han i en stygg motbakke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in