2020-05-26, 19:11
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Om man har en blinkande Tindersymbol i en konversation, vad innebr det?

Blinkar inte den i alla konversationer?
Citera
2020-05-26, 21:36
Medlem
Kvinnorna r i princip bara ute efter bekrftelse svida man inte r modellsnygg. Tnk sjlv vad mnga matchningar av 5/10 brud fr.

Det kan g frn "ligga imorgon" till unmatch p 1 dag. Eller inbokad dejt till avmatchning samma dag. Kvinnor r falska av ren natur och vill pumpa upp sitt eget ego.

Antingen r de s jvla bipolra att de inte har en aning om vad de vill eller s r det mycket schizofreni.
Citera
2020-05-26, 21:43
Medlem
Wheeler88s avatar
Finns bara ett stt att bryta denna onda cirkel och f en bttre dejting milj.. Swipe endast p de du kan tnka dig att prata med. No more shotgun swipes med dicken. Har inte swipat mycket sedan corona kom, men har gtt frn att ha runt 10 till 99+ p nolltid, swipar endast p ngon jag verkligen kan tnka mig. Vi bryter cirkeln genom att sluta matcha med alla.

Gr vi alla killar detta, s kommer vi ta tillbaka en del av marken som vi frlorat samt vran egna vrdighet. Den sociala hierkan r frskjuten dr, det 'r frsttt vi kan fortstta gnlla ver det, eller gra ngot t saken. ser du ngon som r 5/10 (ingen anstrning p en bio eller bilder) skit i den matchningen d, lt den vara. Lt den personen komma tillbaka till sin egen niv.
Senast redigerad av Wheeler88 2020-05-26 kl. 21:46.
Citera
2020-05-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Frutsttningarna p Tinder r ganska klara. Pongen r fljande: Fel och patetiskt av de som klagar om dessa inte anstrnger sig fr att gra sitt bsta. Livet r orttvist stillvida att vissa har genetiken p sin sida, men alla har mjligheten att gra sitt bsta efter de frutsttningar som finns. Och fr det finns ingen urskt.

Mnga killar som ser ut att bo i mammas kllare skulle kunna ka sina chanser att matcha med tusentalet procent om de hade kvalitetsbilder p sig nr de utvar olika aktiviteter och deltar i sociala sammanhang.
Jag vill grna vara positiv och sga att jag hller med. Och det gr jag, frutsatt att man besitter ett dugligt, till bra utseende p det. Ser du ut som quasimodo s kommer det ej spela ngon roll. Det r trist men frsteligt med tanke p kvinnors tillgngar p appen och de utbud typ 90% om inte mer besitter.
Citera
2020-05-26, 22:10
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Finns bara ett stt att bryta denna onda cirkel och f en bttre dejting milj.. Swipe endast p de du kan tnka dig att prata med. No more shotgun swipes med dicken. Har inte swipat mycket sedan corona kom, men har gtt frn att ha runt 10 till 99+ p nolltid, swipar endast p ngon jag verkligen kan tnka mig. Vi bryter cirkeln genom att sluta matcha med alla.

Gr vi alla killar detta, s kommer vi ta tillbaka en del av marken som vi frlorat samt vran egna vrdighet. Den sociala hierkan r frskjuten dr, det 'r frsttt vi kan fortstta gnlla ver det, eller gra ngot t saken. ser du ngon som r 5/10 (ingen anstrning p en bio eller bilder) skit i den matchningen d, lt den vara. Lt den personen komma tillbaka till sin egen niv.

Det lter rimligt att ge det ett frsk i alla fall. Det lr inte bli bttre med den obalans som verkar rda idag, s vl vrt att gra annorlunda mot idag.
Gissningsvis blir resultatet kanske nnu smre en tid innan alla parter vant sig vid det upplgget, men frhoppningsvis blir alla som anvnder appen mera angelgna om dom kontakter som tas om dom blir frre, och inte bara ger uppmrksamhet i "ondan"?
Citera
2020-05-26, 22:15
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Det lter rimligt att ge det ett frsk i alla fall. Det lr inte bli bttre med den obalans som verkar rda idag, s vl vrt att gra annorlunda mot idag.
Gissningsvis blir resultatet kanske nnu smre en tid innan alla parter vant sig vid det upplgget, men frhoppningsvis blir alla som anvnder appen mera angelgna om dom kontakter som tas om dom blir frre, och inte bara ger uppmrksamhet i "ondan"?

Exakt s, denna gummisnodd har dragits ut till bristningnsgrnsen, det r dags fr en rekyl t vrat hll.
Kan hlla med att det tyvrr kan ske gradvis som nr man sliper en brda med sandpapper. Men ju mer vi gr shr desto bttre milj kommer vi kunna tervnda till. Kommer bli mer serist och de kommer f anstrnga sig mer nr de vl fr en mtachning, s det inte matchas och de svarar en gng och aldrig mer.
Citera
2020-05-26, 22:24
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Exakt s, denna gummisnodd har dragits ut till bristningnsgrnsen, det r dags fr en rekyl t vrat hll.
Kan hlla med att det tyvrr kan ske gradvis som nr man sliper en brda med sandpapper. Men ju mer vi gr shr desto bttre milj kommer vi kunna tervnda till. Kommer bli mer serist och de kommer f anstrnga sig mer nr de vl fr en mtachning, s det inte matchas och de svarar en gng och aldrig mer.

Om det fr frvntad effekt s kanske det till och med gr att hitta en dejt
Lter ju inte som att s himla stor andel av kontakterna idag leder till en dejt, men jag vet inte hur det ser ut?
Om alla som hnger p Tinder har fr avsikt att verkligen hitta en dejt som kan leda till en relation lr det kanske bli bttre klimat ocks, d det verkar vara vldigt blandat med sexdejt och "vanlig" dejt, och fler borde bli njda om dom flesta sker ungefr samma typ av dejt?

Finns ju lite olika sidor och appar, s kanske blir nnu bttre att ska det man vill ha p lmpligt stlle fr det? Har en vninna som klagar ver att dom flesta mn bara verkar vilja ha sex, och mn klagar p att kvinnor inte svarar eller fortstter svara efter en pbrjad chatt, s verkar vara obalans p det sttet ocks?
Citera
2020-05-26, 23:12
Medlem
Citat:
Om det fr frvntad effekt s kanske det till och med gr att hitta en dejt
Lter ju inte som att s himla stor andel av kontakterna idag leder till en dejt, men jag vet inte hur det ser ut?
Om alla som hnger p Tinder har fr avsikt att verkligen hitta en dejt som kan leda till en relation lr det kanske bli bttre klimat ocks, d det verkar vara vldigt blandat med sexdejt och "vanlig" dejt, och fler borde bli njda om dom flesta sker ungefr samma typ av dejt?

Finns ju lite olika sidor och appar, s kanske blir nnu bttre att ska det man vill ha p lmpligt stlle fr det? Har en vninna som klagar ver att dom flesta mn bara verkar vilja ha sex, och mn klagar p att kvinnor inte svarar eller fortstter svara efter en pbrjad chatt, s verkar vara obalans p det sttet ocks?

Jag har dejtat tjejer som sagt att dom trffat jttemnga.

I min erfarenhet gr dessa med p att trffa en flera gnger, utan att ngot hnder.

Man kan f 3-5 dejter, utan sex eller att ses i ngons hem, och sen frsvinner dom.

Fr uppfattningen om att dessa r lngtidssinglar. Dejtandet kanske blir ett stt fr dom att frdriva tiden, eller f bekrftelse. Eller s vet dom inte vad dom vill ha.
Citera
2020-05-26, 23:39
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1

Man kan f 3-5 dejter, utan sex eller att ses i ngons hem, och sen frsvinner dom.

Fr uppfattningen om att dessa r lngtidssinglar. Dejtandet kanske blir ett stt fr dom att frdriva tiden, eller f bekrftelse. Eller s vet dom inte vad dom vill ha.

Det kanske inte r s ltt alla gnger?

Men tnker att efter ngon/ngra trffar borde man knna om man tror att det kan leda till ngot eller inte, och d borde man kunna sga som det r, att antingen fortstter man att ses eller s sger man att det inte knns som att det leder ngonvart.
Citera
2020-05-26, 23:54
Medlem
Citat:
Det kanske inte r s ltt alla gnger?

Menar du med ens egna utmaningar, eller ambivalensen man knner gentemot andra?
Citera
2020-05-27, 00:08
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Menar du med ens egna utmaningar, eller ambivalensen man knner gentemot andra?

Kanske lite av varje, alla kanske inte vet exakt vad dom vill frrn dom trffar den person som frefaller klockren fr dom?
Men r nog klokt att funderar igenom vad man vill f ut av dejting innan man brjar ta kontakt med ngon.
Citera
2020-05-27, 08:48
Medlem
Citat:

Sjlv freslr jag hemmadejt redan p dejt nummer 2. Brukar funka finfint. Och jag har tbh inte lust att lgga pengar p varandra frnn man faktiskt har trffats lite mer och nstan har en seris relation. D vill jag dock grna gra fine dining och snt men inte med ngon jag knappt knner. Annars pallar jag inte fortstta trffa dem. Det finns fler fiskar i sjn. Hade kunnat boka in dejter varenda dag i veckan om jag ville men har inte riktigt tiden. Sen blir jag nd liksom alla andra dissad av dem jag faktiskt fr ett genuint intresse av s det knns lite slseri med tid ven om man har mycket "valmjligheter" d jag vet att s fort det uppstr ett intresse frn min sida r det som desbestmt att jag kommer f ett sms dr det str ngot i stil med att dem inte tycker det knns 100% etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in