2020-06-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Politiet utga seg for vre TH og lovet penger iflge brevet i tv2-artikkelen?

"I utgangspunktet var disse seks kodemeldingene den eneste mten familien kunne kommunisere med motparten p:

X Bitcoin = Jeg bekrefter at jeg vil betale.

X Bitcoin = Jeg har sendt penger til exchange og jeg venter p f monero.

X Bitcoin = Jeg sender monero (frst) om syv dager.

X Bitcoin = Jeg har problem, trenger mer tid.

X Bitcoin = Jeg har sendt deler av monero venter p mer.

X Bitcoin = Jeg har sendt alle monero E 9 millioner."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ige-brevkodene

Hvilken av disse var det politiet sendte ved en feil?

Det skal ha vrt ti forskjellige kodemeldinger familien kunne sende. Kun seks er offentliggjort.

Det er synd si men... at politiet mtte "gjre en feil" for prve f igang noe kommunikasjon med DenAntatteMotpart og n fr huden full for denne "feilen" ... det er ikke til tro.
Citera
2020-06-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
...Samme som tidligere video. Ekkelt blikk syntes jeg nr han s rett i kameraet. Hvis man setter p pause akkurat p 12 sekunder. Gjennomtrengende, iskaldt og drepende blikk...

Dette 12 sekunders blikket ble jeg nyskjerrig p, s jeg pnet NRK (som det ble referert til) og rullet nedover. Etter ca 40 andre saker fant jeg videoen fra bakgrden hos politiet i dag morges.

Politi representanten han str sammen med sier nok til TH at han blir filmet, s han kikker opp og gr s rolig i dekning bak en kontainer mens han iskaldt kler med telefonen.

Blant sakene jeg rullet forbi for finne dette klippet, var:

- Forsvarsministeren trosser Trump vil ikke bruke hren mot demonstranter

- Svensk politi bruker pepperspray for spre demonstranter

- Tysker i bobil er hovedmistenkt i Madeleine McCann-sake

- Fant spor av maursyre i dd gutt (Norge)

La oss hpe p en snarlig oppklaring av hva som hendte med AEH.
Citera
2020-06-03, 23:23
Medlem
Niffys avatar
S vi har ikke bare en antatt motpart som ikke vil ha betaling, vi har ogs en familie som helst bare ville sitte og vente, mens mor potensielt ble holdt fanget, p at motparten tok mer kontakt p en annen plattform, hvis de bare nektet initiere kontakt med dem.

Citera
2020-06-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Har TH et slags sammenbrudd i frykt fordi han ikke vet hvilke nye bevis politiet har funnet ?

Det virker som han er nervs for hva politiet har funnet eller hva de evt kan finne.

Det tror jeg ikke du skal se bort fra. Likevel kan det vre et taktisk spill vre " i drlig form "- Selv Holden m ha vrt i en elendig form som sendte en kollega til mtet.
Formen til TH hynet seg betraktelig straks etter gjennomgangen av tidligere avhre ble avslutte ( fr de ble pbegynt) og politiet kjrte ham rett p jobb.
Trste og bre.
Senast redigerad av Akeleye 2020-06-03 kl. 23:30.
Citera
2020-06-03, 23:29
Medlem
https://www.dagbladet.no/nyheter/hag...-brev/72530908
Citera
2020-06-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det tror jeg ikke du skal se bort fra. Likevel kan det vre et taktisk spill vre " i drlig form "- Selv Holden m ha vrt i en elendig form som sendte men kollega til mtet.
Formen til TH hynet seg betraktelig straks etter gjennomgangen av tidligere avhre ble avslutte ( fr de ble pbegynt) og politiet kjrte ham rett p jobb.
Trste og bre.

Det er penbart at det var avtalt spill at TH ikke skulle la seg avhre i dag ellers ville Holden ha vrt der selv.
Citera
2020-06-03, 23:31
Medlem
Citat:
Det er penbart at det var avtalt spill at TH ikke skulle la seg avhre i dag ellers ville Holden ha vrt der selv.

Det tror jeg ogs. Planlagt og avtalt spill.
Citera
2020-06-03, 23:33
Medlem
Citat:
Har TH et slags sammenbrudd i frykt fordi han ikke vet hvilke nye bevis politiet har funnet ?

Det virker som han er nervs for hva politiet har funnet eller hva de evt kan finne.

Ja, jeg tror iallfall at han er veldig preget av at politiets ransakinger i Sloraveien 4 fr fortsette.

Og hva kan det vre finne der? Hva er det han er redd for at politiet skal finne?

Det som jeg har fryktet for tidligere, innemurte lik etter personer forlengst forsvunnet fra jordens overflate, s langt tilbake som til tiden fr 1993, da TH sikret seg sreie p Sloraveien 4.

Og som jeg har sltt fra meg fordi jeg tror det allerede ville ha blitt avslrt om det fantes noe snt skjult i huset eller p eiendommen.

Nei, jeg vet ikke hva det er han frykter at politiet skal finne. Han ville jo flytte inn i Sloraveien igjen, allerede samme dag som AEH forsvant. Det er noe spesielt der.
Citera
2020-06-03, 23:35
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
S vi har ikke bare en antatt motpart som ikke vil ha betaling, vi har ogs en familie som helst bare ville sitte og vente, mens mor potensielt ble holdt fanget, p at motparten tok mer kontakt p en annen plattform, hvis de bare nektet initiere kontakt med dem.

Jepp, og en familie som er mer opptatt av sitt rykte og egen trygghet enn uttrykke frykt for hva som tilstter moren i de voldelige kidnappernes hender.

Dette utspillet kommer n, fordi nettet snrer seg sammen om minst en, kanskje to i familien. Forstelig at det er beintft, og at man vil lete etter syndebukker og steder plassere sinne og frustrasjon.

Hvorfor ble ikke brevet sendt for et r siden, hvis det virkelig ble skrevet da? Kanskje fordi det ble skrevet i affekt nr presset p familien kte? Heller ikke n, et r senere, ble det sendt myndighetene, men levert direkte til pressen. P et tidspunkt hvor ting begynner falle p plass.

Tenker vi skal ta dette utspillet med en stor klype salt og lese en gang til det kloke tilsvaret fra politiet nederst i artikkelen.
Citera
2020-06-03, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det tror jeg ogs. Planlagt og avtalt spill.

Da har jeg lest dette brevet

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/

Og heretter gidder jeg ikke diskutere denne saken med noen som ikke har lest det.

Jeg oppfatter meg selv som en av dem som har vrt mest skeptisk til politiet og politikanalen VG her inne, og i dag fikk jeg absolutt all min skepsis bekreftet.

Norsk politi er rett og slett dysfunksjonelt. De har rett og slett ALDRI etterforsket denne saken som en kidnappingssak.
Senast redigerad av Sandemose 2020-06-03 kl. 23:40.
Citera
2020-06-03, 23:46
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Den verste X-en? S hrte de ikke noe mer og fikk bekreftet at dette kidnappingsopplegget bare var tull. Gjetter jeg.
Antagelig. Det er penbart etter brevet fra H*dda og fra T*ms frste avhr at det aldri har vrt planer om hverken betale eller kommunisere. Skjnner godt at politiet var ndt til forske framprovosere dialog.
Citera
2020-06-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Da har jeg lest dette brevet

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/

Og heretter gidder jeg ikke diskutere denne saken med noen som ikke har lest det.

Jeg oppfatter meg selv som en av dem som har vrt mest skeptisk til politiet og politikanalen VG her inne, og i dag fikk jeg absolutt all min skepsis bekreftet.

Norsk politi er rett og slett dysfunksjonelt. De har rett og slett ALDRI etterforsket denne saken som en kidnappingssak.

Brevet ble skrevet i oktober 2019 av en person som penbart var forvirret og i ubalanse.

N skriver vi juni 2020, det er gtt syv til tte mneder siden brevet ble skrevet, og personen er penbart bde forvirret og i ubalanse fremdeles. Om jeg skal tro p innholdet i brevet, gjelder denne forvirringstilstanden alle tre av THs voksne barn.

Jeg mener bestemt at barnas bistandsadvokat har begtt et tillitsbrudd mot barna ved g til mediene med brevet. Det hrer ikke hjemme i offentligheten.

Jeg synes at TV2 br ta en ekstra gjennomgang av VrVarsomPlakaten.

Det er uverdig, at brevet har blitt offentliggjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in