2020-06-05, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Fra brevet som TV2 gjengir:

"I etterkant av avhrene snakket jeg med min sster som kunne fortelle at politiet i hennes avhr bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til kalle mamma XXXXXXX.
Dette er selvflgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt."

Om sannheten er stikk motsatt, s var det alts den andre ssteren som hadde sagt at Tom hadde oppfordret barna til bruke dette nedsettende kallenavnet. Forvrig s ordlegger hun seg litt klnete underveis i brevet, s jeg skal ikke utelukke at hun ved si at sannheten er stikk motsatt, egentlig mener si at "sannheten er at jeg aldri har sagt noe snt". Men jeg tror ikke det er det hun mener. Hun virker opprrt over at HUN skal ha vrt den som sa det. Nr det egentlig var motsatt, alts at storessteren har sagt det.

Det som i hvert fall ikke er til misforst, er at dette kallenavnet har vrt i bruk. Hun benekter ikke det. I s fall ville man ha skrevet noe slikt som "dette stemmer ikke, ingen av oss ville kalt mamma det!".

Synes ogs det kan virke som at de to siste utspillene fra "barna", egentlig bare er yngste sster som str bak? Kanskje med godkjennelse fra de to andre. Bildet av sms-en hun sendte til politiet er tatt av hennes telefon, s hun m ndvendigvis ha gitt det til media selv. De to andre virker fremdeles forholde seg tause / uten nske om uttale seg.

Det er virkelig grusomt om det er slik du beskriver det her.

En delagt familie.
Citera
2020-06-05, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes det er helt uforstelig.

Kan det hende at datter HHB2, i et yeblikk av uskyld og fortrolighet, har fortalt politiet detaljer som hun n angrer bittert p?

Og at hun aner at TH snart vil bli konfrontert med denne informasjonen. Og at TH ikke vil bli ndig nr han fr vite hva hun har sagt.

Det er den eneste grunnen jeg kan komme p. At datter2 n forsker etablere et inntrykk av at politiet lyver om hva hun har sagt i avhr. Eller at politiet har misforsttt henne. Og at de har nektet rette opp skaden. Eller lignende.

Det kan vre en forklaring.
Citera
2020-06-05, 10:45
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Interessant teori. Sprsmlet blir vel hva slags reellt innsyn man har til huset ved hjelp av en telelinse fra bryggen. Antar at politiet har underskt det.
Null innsyn fra fiskebryggen til huset.
Citera
2020-06-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ah, da husker jeg.

TH har ikke benyttet seg av sin rett til ikke la seg avhre som siktet.

Fatter ikke at en advokat rder sin klient til gjre noe som trolig vil fre til strre mistanke. I tillegg kan det jo virke som TH ikke er intr.i finne ut hva som skjedde med AEH.
Alts stille i avhr.
Citera
2020-06-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hvorfor skal jeg komme med pstander jeg ikke har dekning for nr jeg heller kan konstatere fakta ?

Men det er jo klart at dette ikke er noen som sitter og forsker skrive s riktig som mulig.

Det er jo bare et konstruert brev, med et surr av ord og rot. Men vedkommende fr fram sin mening.

Hvis man bruker litt tid s klarer jo vedkommende sette opp setninger som er bare rotete og masse feil.

Alle kan jo klare det.

Her kan de jo kanskje konkludere med at det ikke er noen med skandinavisk morsml, men isfall m jo forutsetningen vre at den som skriver faktisk sitter og prver skrive riktig.

Jag ikke kan vete du tenke hvordan omm dete? Ar jej nosk ela from Ost-Europ?

Det er jo umulig tolke fra lese snt, men man kan jo konkludere med at det er konstruert tenker jeg
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-05 kl. 10:52.
Citera
2020-06-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Fatter ikke at en advokat rder sin klient til gjre noe som trolig vil fre til strre mistanke. I tillegg kan det jo virke som TH ikke er intr.i finne ut hva som skjedde med AEH.
Alts stille i avhr.

Det m jo vre at alternativet er enda verre.

At TH om han skulle ha stilt i avhr n for tiden, ville ha styrket mistanken mot seg selv. I enda sterkere grad enn om han flger forsvarerens rd om ikke stille til avhr.
Citera
2020-06-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg bemerker ogs at de snakker om mobiltelefonen hennes.

Som visstnok skulle bli sluppet fri, sammen med AEH, men langt fra huset.

Hvorfor l den da igjen i huset, p den plassen den pleide, og skulle ha ligget?

Men uten at TH hrte den, nr han ringte til den, da...

Jeg tolker ikke setningen som at det er snakk om hennes mobiltelefon, men som en mobiltelefon. Mulig uten sim da hun vil fortsatt kunne ringe ndnr ved en evt lslatelse.
Citera
2020-06-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Fra brevet som TV2 gjengir:

"I etterkant av avhrene snakket jeg med min sster som kunne fortelle at politiet i hennes avhr bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til kalle mamma XXXXXXX.
Dette er selvflgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt."

Om sannheten er stikk motsatt, s var det alts den andre ssteren som hadde sagt at Tom hadde oppfordret barna til bruke dette nedsettende kallenavnet. Forvrig s ordlegger hun seg litt klnete underveis i brevet, s jeg skal ikke utelukke at hun ved si at sannheten er stikk motsatt, egentlig mener si at "sannheten er at jeg aldri har sagt noe snt". Men jeg tror ikke det er det hun mener. Hun virker opprrt over at HUN skal ha vrt den som sa det. Nr det egentlig var motsatt, alts at storessteren har sagt det.

Det som i hvert fall ikke er til misforst, er at dette kallenavnet har vrt i bruk. Hun benekter ikke det. I s fall ville man ha skrevet noe slikt som "dette stemmer ikke, ingen av oss ville kalt mamma det!".

Synes ogs det kan virke som at de to siste utspillene fra "barna", egentlig bare er yngste sster som str bak? Kanskje med godkjennelse fra de to andre. Bildet av sms-en hun sendte til politiet er tatt av hennes telefon, s hun m ndvendigvis ha gitt det til media selv. De to andre virker fremdeles forholde seg tause / uten nske om uttale seg.

Som jeg leser det, s er det viktig for henne f fram at det ikke var faren som oppfordret dem til kalle AE dette nedsettende kallenavnet, men at hun selv var pdriveren. Hun er ganske intens i sine angrep mot politiet. Minner veldig om Berth*ussen sine utspill mot PST. Er det Elden som lurer i kulissene?
Citera
2020-06-05, 10:52
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Jeg tolker ikke setningen som at det er snakk om hennes mobiltelefon, men som en mobiltelefon. Mulig uten sim da hun vil fortsatt kunne ringe ndnr ved en evt lslatelse.

Ja, har sett det n. Snedig.

S snedg at en gammel mann som TH ikke ville visst hvordan han skulle utstyrt AEH med en burnerphone hun kunne bruke til ringe ham, nr hun ble sluppet fri etter noen mneder, nr alle transaksjonee hadde gtt igjennom...
Senast redigerad av Niffy 2020-06-05 kl. 10:55.
Citera
2020-06-05, 10:57
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Hvilket motiv skulle de to sstrene ha for delta p en slik gjerning tenker du, alts i samrd med far og drap?

Jeg har inntrykk av at det er TH som har vrt den urimelige i denne familien og skapt mye trbbel for flere. Har du noe indikasjon p at de ogs har slitt mye, alts de to sstrene?
Motivet har trolig vrt at hele imperiet var i ferd med rakne ved en skilsmisse. TH har greid manipulere barna til innse at AE mtte ryddes av veien.

Milli fikk sagt det i seneste video, Flasketuten pekte p TH.
https://www.vgtv.no/video/197970?utm...&utm_term=tabs
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-05 kl. 11:03. Anledning: Tillegg
Citera
2020-06-05, 11:00
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
https://www.dagbladet.no/nyheter/tru...lorte/72523277

N kan Dagbladet avslre at personer i Norge med fagkunnskap innen feltet rettslingvistikk har underskt brevet. Konklusjonen har vrt klar: forfatteren har ingen av de skandinaviske sprkene som morsml.

Det m jo ha vrt lingvistikkens svar p Anders Tegnell som har gjort denne analysen. Teksten er jo penbart manipulert, ikke rart det gr tregt for politiet i denne saken hvis slike idiotanalyser blir tatt p alvor.
Citera
2020-06-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Lurer p hvem disse "personene med fagkunnskap innen..." er?
Dette strider vel med politiets oppfatning, de mente personene bak var norske, det gikk de tidlig ut med husker jeg.

Ja dette var litt rart, Holden har jo fortalt at kidnappererne forstr norsk ( ikke at det trenger bety noe) Men det forteller vel at iallefall en av de er norsk evnt, innvandrer. I tillegg er det vel overveiende sannsynlig at bde papir, sko og strips er kjpt i Norge.

Jeg har egentlig ikke s stor tro p dette med steuropeiske kriminelle. Mange steuropeiske land har ogs et annet alfabet.

Men det er mest sannsynlig flere og jeg tror minst en av de er norsk. Jeg kan ikke fri meg fra tanken om at en av de tilhrer miljet en av dtrene en gang var en del.av.
Og det er fra han de har opplysningene om at TH er styrtrik. Det kan ogs tenkes at det er han som har ofret de med opplysninger om huset, evnt.hvor en nkkel ligger.Uvurderlige opplysningen hvis man skal lykkes med en slik plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in