2020-06-27, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Jeg ved ikke om du gider hre danske podcasts, men der er en i gang her:
https://jyllands-posten.dk/podcast/m...-og-tom-hagen/

Der er et interessant interview med en kidnapnings- og gidselekspert, synes jeg.

Takk, snille du. Elsker hre p podkast, for da kan jeg jobbe samtidig.
Citera
2020-06-27, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Det var da en merkelig konklusjon. Tankefeil. Fikk meg til tenke p dette klassiske eksempelet:
" En sten kan ikke fly, mor Lille kan ikke fly, ergo er mor Lille en sten" (Ludvig Holberg).

Jeg har bedt deg om dempe deg. Du kan ikke bare slenge ut pstander om psykopati og narssisisme. Dette er kun basert p sladder og "noen som har hrt." Jeg har utfordret deg p dette flere ganger, men du er uanfektet. Det kan hende at TH har begge disse diagnosen, men ingen av oss to VET dette. At du ikke tler sprsml om dette , men fler deg "angrepet", er morsomt. Du er s skrsikker og brautende - dette m du jaggu tle!
Og for ta det med teskje: Jeg er helt pen for at TH kan ha hatt en rolle i dette.. Jeg har etter hvert blitt stadig mer skeptisk - men jeg utelukker det ikke.

Jeg har ikke noe problem med at du angriper meg, tvert imot, jeg syntes bare det er litt komisk og bekreftende. Det bekrefter jo at dette er et sentralt punkt. Samme som med skilsmissepapirene som Anne hadde gjemt, og de to telefonsamtalene som TH hadde slettet fra sin logg.
At min pstand om psykopati er basert p sladder, er dine ord.
At du er pen for at TH kan st bak, faller p sin egen urimelighet. Du prver plukke fra hverandre saken, s det er jo tydelig at du har en agenda med fremstille TH som uskyldig. Ex-svogeren er bare misunnelig sier du. Men basert p hva da? Det klarer du ikke svare p, som s mye annet. Og de to telefonsamtalene som TH slettet fra loggen, der kommer du ogs med bare svada til svar, akkurat som nr du prver forklare ang skilsmissepapirene og at Anne satt leitet etter bolig.
Jeg har flere ganger forklart i detalj om hvorfor jeg konkluderer med at TH er en psykopat. Det er ikke bare utifra den infoen som vi kjenner til gjennom media, men ogs fra andre kilder.
Du er s opptatt av prve framstille alt som bare "nabosladder". Du til og med stiller Minnimus ledende sprsml ang dette, og prver lede henne til si at infoen hun kjenner til kommer fra naboer.
Citera
2020-06-27, 13:21
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Ad trdsannheten om at AEH har hatt diverse styreverv i THs selskaper.
Flere p trden har bygget sine resonnementer p dette faktum.

Som ppekt tidligere har AEH kun innehatt rollen som varamann til styret (med TH som styreleder).

Forklaringen p dette kan ha vrt at loven tidligere hadde krav om mer enn 1 person definert i rolle som styre- eller varamedlem. Personlig har jeg sett dusinvis av selskaper med en mann som ene-/hovedaksjonr samt styreleder, om med en datter, snn, kone, sster, mor eller far som vara- eller styremedlem. Ofte fikk man inntrykk av at dette var for tilfredsstille det tidligere lovkravet, og at vedkommende ikke visste noe om driften.

Holding 2 er det sentrale TH-selskapet. AEH var varamedlem til styret fra stiftelsen 29 11 2005 til 17 12 2017:

https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent...1992&spraak=nb

Har ikke funnet andre roller p AEH.

"Fr 1. juli 2013 mtte styret ha minst ett varamedlem, hvis det bare var ett eller to ordinre styremedlemmer"

Rart hun satt helt til 2017, hvis hun var helt undvendig som du sier..
Citera
2020-06-27, 13:22
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Takk for det!

Hvor er det bekreftet av politiet at 09.14 samtalen var med snnen og ikke med VE som VG skrev frst? Det samme sprsmlet vedrrende 0845?

09.06 samtalen p 3 sekunder er det en mulighet for at det ble lagt p umiddelbart for skape alibi? Med en pflgende SMS om at hytteturen ikke ble noe av.

Har politiet offentlig bekreftet/avkreftet noe av dette? Jeg har ikke hrt eller sett akkurat det. Kun det som har sttt i avisene.

Politiet driver garantert ogs med villedning av MGM samtidig som de deler informasjon for generere tips. De har ogs anledning til lyve til dem de avhrer for f frem sannheten.

Jeg har n rimelig tunnelsyn p at TH og VE er MGM s nr tar jeg meg en bttur med bading🙄
Jeg har ikke henvisningene i hodet, men har lest det meste underveis, i tillegg til pfyll av intern info her inne.

09:14 telefonen har jeg aldri lest om har gtt til VE, heller ikke 08:45 telefonen.

Hadde det vrt som du skriver, ville nok saken vrt lst n.

Nr det gjelder VE tror jeg han har gitt en troverdig forklaring p hvorfor han angivelig vitnet falskt om leiebilen og turen til Kvitfjell, ellers ville han trolig allerede vrt siktet for medvirkning.
Citera
2020-06-27, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Takk for det!

Hvor er det bekreftet av politiet at 09.14 samtalen var med snnen og ikke med VE som VG skrev frst? Det samme sprsmlet vedrrende 0845?

09.06 samtalen p 3 sekunder er det en mulighet for at det ble lagt p umiddelbart for skape alibi? Med en pflgende SMS om at hytteturen ikke ble noe av.

Har politiet offentlig bekreftet/avkreftet noe av dette? Jeg har ikke hrt eller sett akkurat det. Kun det som har sttt i avisene.

Politiet driver garantert ogs med villedning av MGM samtidig som de deler informasjon for generere tips. De har ogs anledning til lyve til dem de avhrer for f frem sannheten.

Jeg har n rimelig tunnelsyn p at TH og VE er MGM s nr tar jeg meg en bttur med bading🙄
"Hvor er det bekreftet av politiet at 09.14 samtalen var med snnen og ikke med VE som VG skrev frst? Det samme sprsmlet vedrrende 0845?" Politiet har ikke bekreftet hvem denne samtalen var med, og VG har aldri skrevet at samtalen var med VE. Politiet fastholder at 9.14 samtalen er siste sikre livstegn: "Politiet bekrefter at de fortsatt mener at telefonsamtalen Anne-Elisabeth Hagen hadde med et familiemedlem klokka 09.14 forsvinningsdagen er det siste sikre livstegnet etter den savnede trebarnsmoren. Telefonsamtalen varte i 92 sekunder, iflge Romerikes Blads opplysninger"(26. juni 2020). VG har tidligere skrevet at samtalen var med TH., senere forandret til familiemedlem. Noen p forumet her har skrevet at dette familiemedlemmet er snnen, TEH.
Senast redigerad av univers123 2020-06-27 kl. 13:30.
Citera
2020-06-27, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det er merkelig at dette vitnet vil st fram med navn og bilde med at hun har sett de potensielle kidnapperne. Da utsetter hun seg for fare i og med at hun kan identifisere dem i en eventuell rettsak. Sagt p en annen mte, var det virkelig ndvendig st fram p den mten i media hvis det ikke handlet om overbevise TV- seerne. Litt rart er det.

Ja, og i en s alvorlig sak, er det veldig pussig at vitnene str fram slik. Tror det mest handler om overbevise folk som ser p TV.
Citera
2020-06-27, 13:28
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ikke VE. En kontordame. M*rit B*e. (*=a, *=y) Middelaldrende kvinne.

...
Citera
2020-06-27, 13:31
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
"Fr 1. juli 2013 mtte styret ha minst ett varamedlem, hvis det bare var ett eller to ordinre styremedlemmer"

Rart hun satt helt til 2017, hvis hun var helt undvendig som du sier..
Som du ser skjedde det en fusjon p slutten av 2017, og AEH rk ut ifm fusjonen.
Ble kanskje kommunisert - og oppfattet av AEH - som en naturlig utvikling el likn.

Fusjonen kan kanskje ses i sammenheng med at GHH var ut ca februar 2018, og inn kom VE.
Citera
2020-06-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
hvorfor bare i sverige? haha. De m jo etterlyses i hele verden for vre sikre. De er sikkert ikke s dumme at de bruker bilen slik den s ut den dagen. Er det ikke rart at ingen bilfrere har sagt at de s denne rde bmwen den dagen, at de kjrte foran eller bak den. Og den hvite bilen som nesten krsjet med de, den m jo ha reagert nr den var s nrme de? aldri sett noen med tilsmussede bilskilt jeg, tenker folk m reagere p det.

Det handlar inte bara om att hitta mnnen ngonstans i hela vrlden, utan om att f in tips och spr som kan leda vidare. Det r mest logiskt att man brjar med dr mnnen sgs i Norge,
s det r insnt material till norska TV2.
Att det blev snt om detta ven till svenska TV2 r ju inget fel?
De gr ibland reportage om hndelser i andra lnder ocks.

Mycket annat som kan tyckas vara ondigt, skrivs och sgs. S vad gr det om svenska televisionen fr sin del?
Senast redigerad av Moschata 2020-06-27 kl. 13:39.
Citera
2020-06-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Jeg hadde virkelig trodd at gjerningsmennene ville ha vrt langt smartere enn hva vi n er blitt vitne til!

Jeg tenkte flere biler som kjrte med ramper rett inn p en stjlet lastebil og bare ble borte. Men kjre hel penlyst p den mten her, de to fra videoen p arbeidsplassen, er jo bare helt bortevekke!!!

Akkurat like bortevekk som politiet selv har agert i akkurat denne saken her, helt til n!

Samtidig er det utrolig mange her p forumet som har hatt akkurat like komplett fantasifulle og drmmefantastiske teorier, nettopp slik som politiet selv, s kanskje det ikke er s rart at politiet ogs har evnet fantasere seg helt fullstendig langt bort i natta vekk fra de faktiske omstendigheter.

Likevel ser jeg n, endelig, at denne saken faktisk har en god mulighet til finne sin lsning, nettopp ved disse to vitneobservasjonene av en veldig spesiell bil, og hvor ingen av personene i denne bilen noen gang kommer til melde seg frivillig!

Politiet kommer nok n ogs til forholde seg stille som i grava, nettopp fordi de til slutt faktiskg vet se nok fakta til g ls p et helt nytt spor i en helt ny retning, og betimelig n la familien endelig f vre helt i fred.

Det er gtt altfor lang tid til etterlyse vitner igjen, annet enn hva TV2 allerede har satt fokus p, men dette nye konkrete spesielle sporet kan virkelig vise seg lede til en endelig lsning p denne saken her.

Alt jeg kan gjre er nske politiet et endelig Lykke Til n, og fle empati med alt hva hele denne familien beklageligvis har mttet f av negativ fokus og oppmerksomhet.

Dette er absolutt frste gang jeg har tenkt at dette helt og fullstendige, i denne saken sin anledning, idiotpolitiet er i nrheten av en endelig lsning. Dette er sjansen, og jeg sier med noe kvalme i halsen, men, n endelig: Veldig Mye Lykke Til!

Godt skrevet. Men husk n at de to mennene som gikk ved Futurum antagelig brukte maske og hansker begge to, og at de samme mennene i bmwen ogs brukte masker, og de har jo griset til skiltet som sagt.
Citera
2020-06-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, og i en s alvorlig sak, er det veldig pussig at vitnene str fram slik. Tror det mest handler om overbevise folk som ser p TV.

Vi har ju sett tv vittnen med bild och namn som sett den rda BMW:n.
Citera
2020-06-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Som du ser skjedde det en fusjon p slutten av 2017, og AEH rk ut ifm fusjonen.
Ble kanskje kommunisert - og oppfattet av AEH - som en naturlig utvikling el likn.

Fusjonen kan kanskje ses i sammenheng med at GHH var ut ca februar 2018, og inn kom VE.

Beklager hvis du skal gentage dig selv fra tidligere opslag, men vil du skre det ud i pap for mig?
Jeg forstr det ikke helt, hvad mener du AEHs rolle har vret i tilknytning til THs forretninger? (google translate vil ikke afslre hvad 'vara' betyder, og bestyrelsesposter er i forvejen ikke min spidskompetence)

Mht til fusionen i slutningen af 2017, kan du se hvilke virksomheder der fusionere, og har du noget bud p hvad det kan betyde ift at GHH vlger at stoppe efter 25 r fordi "de havde faglige uenigheder og der blev en del ndringer"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in