2020-07-02, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, jeg lurer p om 3.mann kan vre hettemannen. Behver ikke vre, men det sprs hvilken rolle de mener 3.mann har.

Slett ikke umulig.
Citera
2020-07-02, 15:42
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Det er lett se at han holder et hyt tempo i videoklippene som er offentliggjort. Det viser alts at veien fra Futurum og hjem ogs er svrt kort om man gr.

Om dette er TH: La oss anta at han forlot Futurum 10:15. Finnes deg en mte komme seg usett fra Futurum og til parkeringshuset v Ishallen?

Om han gikk ca 10:15 forklarer dette hvorfor han ringte flere anrop til AEFH fra telefonen sin fr dette (som han s legger igjen nr han gr). Deretter ringer han ikke p nytt fr i 13-tida, noe jeg syns er merkelig hvis han var bekymret. slette noen anrop skulle gjre ham hakket mindre bekymret spass tidlig p dagen. Jeg tror han glemte seg fordi hans fokus var rigge sin egen etterlysning.

Dro han hjemom den dagen for sjekke hvordan det s ut etter at noen hadde vrt der. Ville han forsikre seg om at det ikke var blod der? Skulle han f det til se ut som en kidnapping?
Jeg tror absolutt ikke det er TH som gr p den videoen. Det ligner ikke ham, eller hans bygning i det hele tatt. Dessuten gir det ingen mening.

Mann 2 synes jeg vi skal droppe diskutere. Han er ikke involvert.

Jeg tror derimot at mann 1 som gikk der er involvert i forbrytelsen. At han var p rekognosering, i etterkant av uthenting, for sjekke forholdene rundt eiendommen. Kan hende var det ndvendig holde ye med om politi eller prrende var varslet, fr videretransport av AE. Eller han kan ha vrt der for fjerne noe utstyr etter aksjonen. Overvkningsutstyr?

Politiet synes vre sikre p at hun dde hjemme. Kanskje var det ikke meningen at AE skulle d under overfallet, men at hun skulle drepes senere. Dette kan ha ndvendiggjort en ekstra tur tilbake til sstedet for fikse noe, hvis ddsfallet var uventet.

Jeg tror han gikk den veien han gjorde, fordi det var den smarteste mten bevege seg inn mot Sloraveien uten bli lagt spesielt merke til. Bil er mer risikabelt. Mange mennesker passerer Metrosenteret, og man stikker seg ikke ut som gende. I tilfelle han ble sett, s var han komplett maskert.

For meg ser det ut som han bar vpen under jakken, og vi kan anta at han ikke har bret noe som kan spore hans bevegelser elektronisk. Denne gjengen har nok basert seg p lukket samband under aksjonen.

Bilen som ble brukt til uthenting kan ha ventet ved ishallen eller et annet sted i nromrdet.
Citera
2020-07-02, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg tror absolutt ikke det er TH som gr p den videoen. Det ligner ikke ham, eller hans bygning i det hele tatt. Dessuten gir det ingen mening.

Mann 2 synes jeg vi skal droppe diskutere. Han er ikke involvert.

Jeg tror derimot at mann 1 som gikk der er involvert i forbrytelsen. At han var p rekognosering, i etterkant av uthenting, for sjekke forholdene rundt eiendommen. Kan hende var det ndvendig holde ye med om politi eller prrende var varslet, fr videretransport av AE. Eller han kan ha vrt der for fjerne noe utstyr etter aksjonen. Overvkningsutstyr?

Politiet synes vre sikre p at hun dde hjemme. Kanskje var det ikke meningen at AE skulle d under overfallet, men at hun skulle drepes senere. Dette kan ha ndvendiggjort en ekstra tur tilbake til sstedet for fikse noe, hvis ddsfallet var uventet.

Jeg tror han gikk den veien han gjorde, fordi det var den smarteste mten bevege seg inn mot Sloraveien uten bli lagt spesielt merke til. Bil er mer risikabelt. Mange mennesker passerer Metrosenteret, og man stikker seg ikke ut som gende. I tilfelle han ble sett, s var han komplett maskert.

For meg ser det ut som han bar vpen under jakken, og vi kan anta at han ikke har bret noe som kan spore hans bevegelser elektronisk. Denne gjengen har nok basert seg p lukket samband under aksjonen.

Bilen som ble brukt til uthenting kan ha ventet ved ishallen eller et annet sted i nromrdet.
Hvorfor skulle han ha bret vpen under jakken?
Hadde hun blitt skutt eller knivstukket osv. s hadde de ikke klart rydde/vaske opp s mye blod p s kort tid. Det hadde ogs vrt mye rester i sluk og lignende.
Citera
2020-07-02, 15:48
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinster
Det ser ut som mannen filmet p festplassen halter litt. Artrose?, som om han har gtt flest venstresvinger i livet???
Mystisk😄
Jeg har underskt nrbilder i Photoshop og tror han brer vpen i hylse langs venstre side av kroppen, under klrne. Det kan forklare et litt stivt og ujevnt ganglag.
Citera
2020-07-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
11:13 r videomannen inte tillbaka p jobbet, om man frstr polisen rtt. Har han ringt hem till AE frn parkeringshuset vid ishallen s br han ju inte ha kopplats upp mot samma mast som om han var i eller omkring futurumbygget, tnker jag.

Eller vad tror ni?

D ska MGM kanske ange att han varit p lunsj. I parkeringshuset? Det borde nd placera honom nra videomannens slutstation vid samma tidpunkt...

Spnningen tilltar.
Video-opptakene av mannen er t.o.m. kl 11.03. Jeg har ikke mistanker mot en bestemt person. Det ser for meg ut som at mann 1 og mann 2 ikke er ute og spaserer i et rolig tempo og at de kanskje har det litt travelt?

Jeg synes at politiet br se p video-opptak fra tidligere samme dag, for se om noen var ved avfallsdunken og som kan ha plassert noe der. Fordi det kan se ut som om mann 1 henter eller legger noe der. Hvis man skal overlevere en viktig ting uten treffes og uten bli sett sammen, s ville jo det vrt en lsning. (Se sitat under).

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
0.44 p videoen i linken stopper mannen ved en avfallsboks og etter en kort stund ser det ut som han retter p den ene hansken fr han gr videre. Kan han ha lagt fra seg eller hentet noe fra den boksen (som han oppbevarte inne i hansken)?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...erenskog-saken
Citera
2020-07-02, 15:51
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Hvorfor skulle han ha bret vpen under jakken?
Hadde hun blitt skutt eller knivstukket osv. s hadde de ikke klart rydde/vaske opp s mye blod p s kort tid. Det hadde ogs vrt mye rester i sluk og lignende.

Fordi han var del av en operasjonell gjeng som rutinemessig brer vpen ved denne type oppdrag. Hun ble garantert ikke skutt, og det var nok ikke planen heller.

Men - mine spekulasjoner kan vre helt feil. Han kan gjemme noe annet under jakken p venstre side, eller det kan vre naturlige forklaringer som asymmetrisk kroppsbygning.
Citera
2020-07-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Sorry for hlet,
men n er nivet her s lavt at jeg gir opp....puhhhh

Instmmer med litet torrt skratt hrifrn Sverige.
Men glm inte, inlggen hr r trevliga att lsa, bortsett frn mnet.
(OT)
Citera
2020-07-02, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
BB har jo vrt med stifte S*rum Venstre hvertfall.

Spk til side, slipper ikke helt tanken p at 1.hettemann kan stemme med BBs skjegg og armfring. (Linker i innlegget mitt fra fr i dag).

Mener at noen nevnte at Hettemannen kunne ha briller og skjegg. Det passer jo med BB.

N lurer jeg p hvordan offentliggjringen av ektepakt av 1993, som BB selv sier at han ikke kunne ha skrevet, har pvirket forholdet mellom TH og BB.

Eller i det hele tatt, hvor nrt forhold de to har hatt opp igjennom rene.

Om det har vrt mest profesjonelt og forretningsmessig. Eller om de har vrt sammen p fritiden, gtt p jakt sammen, turer, fisketurer, hytteturer osv.

Jeg har spurt om det mange ganger tidligere, vet noen om TH avtjente verneplikt? Det var mye vanskeligere slippe unna verneplikten i hine hrde dager, tilbake til rundt 1968 snn cirka.

S BB er Venstre-politiker, en aktiv sdan ?
Citera
2020-07-02, 15:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Video-opptakene av mannen er t.o.m. kl 11.03. Jeg har ikke mistanker mot en bestemt person. Det ser for meg ut som at mann 1 og mann 2 ikke er ute og spaserer i et rolig tempo og at de kanskje har det litt travelt?

Jeg synes at politiet br se p video-opptak fra tidligere samme dag, for se om noen var ved avfallsdunken og som kan ha plassert noe der. Fordi det kan se ut som om mann 1 henter eller legger noe der. Hvis man skal overlevere en viktig ting uten treffes og uten bli sett sammen, s ville jo det vrt en lsning. (Se sitat under).

Till 11:31 omkr min smnige vn, inte 11:03. Du missar allt det spnnande som pgr. Ls p och kom igen. Slpp sargen!
Citera
2020-07-02, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Fordi han var del av en operasjonell gjeng som rutinemessig brer vpen ved denne type oppdrag. Hun ble garantert ikke skutt, og det var nok ikke planen heller.

Men - mine spekulasjoner kan vre helt feil. Han kan gjemme noe annet under jakken p venstre side, eller det kan vre naturlige forklaringer som asymmetrisk kroppsbygning.
S du mener at du vet hvem denne personen er, eller er det bare "fantasi" om at det er en person er i en gjeng?
Citera
2020-07-02, 15:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
TH nekter stille i avhr, og unndrar seg bli konfrontert med politiets beviser.

Hvis mange av tipsene som kom etter videoen peker mot TH, vil jeg tro at politiet kan bruke disse for varetektsfengsle TH p nytt.

Det strider ogs mot allmennhetens rettsflelse at en drapssiktet fr g omkring fritt.
Det allmnna rttsmedvetandet r fr det frsta en ungefr lika gripbar materia fr juridiken, som den Helige Ande r fr teologin. Men fr det andra vill jag ppeka att om det strider mot det allmnna rttsmedvetandet att ngon som r siktet fr mord fr g omkring fritt utan att vara hktad, s finns det tv stt att lsa den konflikten p, varav ett, men inte det andra, kan verklagas. Jag tror inte att det r i polisens intresse att frska hkta TH nu, med mindre de har tskilligt mer solid bevisning nu n frra gngen de frskte hkta honom. En till hktningsframstllan som avvisas i domstol skulle var fullkomligt katastrofal fr frunderskningsledningen.
Citera
2020-07-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hoppas att det visar sig at vara rtt person, kan ju vara fel person, eller det kan ju ocks vara en person
som bara nskar sig uppmrksamhet.

Det jag undrade mig ver var varfr den efterlysta personen nr han nrmar sig Langvannet
kort avvek till vnster dr det str tv stora avfallsbehllare/sppelbokser, vad gr han dr ???
Det gr inte att se prcis vad han gr iom det placeras en rd text-boks ver just den platsen och personen.
Var det med vilje att den rds text-boksen placerades s, s att man inte skulle kunna se vad han gjord dr?
La han dit ngot ? eller hmtad han upp ngot ?

Andra hrinne som lagt mrke till det samma som jag ?

Nr jag sg videon fanns ingen text framfr men jag ser att han stannar och tittar p sopcontainern och gr vidare.
Han verkade ha ganska brttom men hade tid att intressera sig fr det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in