Citat:
Ursprungligen postat av
svakrose
Det er lett se at han holder et hyt tempo i videoklippene som er offentliggjort. Det viser alts at veien fra Futurum og hjem ogs er svrt kort om man gr.
Om dette er TH: La oss anta at han forlot Futurum 10:15. Finnes deg en mte komme seg usett fra Futurum og til parkeringshuset v Ishallen?
Om han gikk ca 10:15 forklarer dette hvorfor han ringte flere anrop til AEFH fra telefonen sin fr dette (som han s legger igjen nr han gr). Deretter ringer han ikke p nytt fr i 13-tida, noe jeg syns er merkelig hvis han var bekymret. slette noen anrop skulle gjre ham hakket mindre bekymret spass tidlig p dagen. Jeg tror han glemte seg fordi hans fokus var rigge sin egen etterlysning.
Dro han hjemom den dagen for sjekke hvordan det s ut etter at noen hadde vrt der. Ville han forsikre seg om at det ikke var blod der? Skulle han f det til se ut som en kidnapping?
Jeg tror absolutt ikke det er TH som gr p den videoen. Det ligner ikke ham, eller hans bygning i det hele tatt. Dessuten gir det ingen mening.
Mann 2 synes jeg vi skal droppe diskutere. Han er ikke involvert.
Jeg tror derimot at mann 1 som gikk der er involvert i forbrytelsen. At han var p rekognosering, i etterkant av uthenting, for sjekke forholdene rundt eiendommen. Kan hende var det ndvendig holde ye med om politi eller prrende var varslet, fr videretransport av AE. Eller han kan ha vrt der for fjerne noe utstyr etter aksjonen. Overvkningsutstyr?
Politiet synes vre sikre p at hun dde hjemme. Kanskje var det ikke meningen at AE skulle d under overfallet, men at hun skulle drepes senere. Dette kan ha ndvendiggjort en ekstra tur tilbake til sstedet for fikse noe, hvis ddsfallet var uventet.
Jeg tror han gikk den veien han gjorde, fordi det var den smarteste mten bevege seg inn mot Sloraveien uten bli lagt spesielt merke til. Bil er mer risikabelt. Mange mennesker passerer Metrosenteret, og man stikker seg ikke ut som gende. I tilfelle han ble sett, s var han komplett maskert.
For meg ser det ut som han bar vpen under jakken, og vi kan anta at han ikke har bret noe som kan spore hans bevegelser elektronisk. Denne gjengen har nok basert seg p lukket samband under aksjonen.
Bilen som ble brukt til uthenting kan ha ventet ved ishallen eller et annet sted i nromrdet.