2020-07-09, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Hon har såklart inte slarvat, hon har ju till och med haft reklamsammarbete med Adressändring när hon flyttade förra gången.
Jag tror ändå det kan vara slarv. Vi pratar om en av sveriges omognaste och sämst organiserade tonåringar i en vuxens kropp. Reklamsamarbetet var säkert ingenting hon ordnade själv, skulle bli förvånad om hon ens minns det.

Vad skulle hon kunna tjäna på att inte skriva sig i nya huset egentligen?
Citera
2020-07-09, 08:21
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Jag tror ändå det kan vara slarv. Vi pratar om en av sveriges omognaste och sämst organiserade tonåringar i en vuxens kropp. Reklamsamarbetet var säkert ingenting hon ordnade själv, skulle bli förvånad om hon ens minns det.

Vad vinner hon på att inte ändra sin folkbokföring?

Bellsan är inget oskyldigt barn.
Det är lustigt hur kvinnor så ofta reduceras till oskyldiga barn oförmögna att ta ansvar för sina handlingar.
Senast redigerad av DoraF 2020-07-09 kl. 08:34.
Citera
2020-07-09, 08:21
Bannlyst
Hon väljer hela tiden snubbar efter storleken på deras plånböcker. Inte fan mycket mys och varma känslor där inte. Det är det ju aldrig.
Citera
2020-07-09, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Bella har verkligen ökat på bröststorleken.

https://www.instagram.com/p/CB30RJrH...on_share_sheet

Mycket fint, mycket fint Fantastisk bild också, så att man kan jämföra. Om on ändå vek uut sig men det gör hon ju aldrig
Citera
2020-07-09, 08:37
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Mycket fint, mycket fint Fantastisk bild också, så att man kan jämföra. Om on ändå vek uut sig men det gör hon ju aldrig
Bröstens storlek varierar ganska rejält med dagsformen. Det tyder på att det finns en del stoppning i bh:n snarare än innanför huden, så du skulle förmodligen bli besviken om du fick se brösten au naturel
Citera
2020-07-09, 08:50
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF

Det är lustigt hur kvinnor så ofta reduceras till oskyldiga barn oförmögna att ta ansvar för sina handlingar.

Delgivningsmannen får det lite svårare att hitta henne.

Det kan också vara en kvarskrivning.

https://www4.skatteverket.se/rattsli....6/330545.html
Citera
2020-07-09, 09:29
Medlem
Citat:

Ja det är ju det JAG undrar, varför skulle det vara med flit, vad vore poängen.

Sluta spela kvinnokortet, som jag skrev är det hennes ”omognad” och totala brist på organisation som är problemet, inte att hon är kvinna. Generellt sett är ju kvinnor mycket mognare och mer organiserade än män, i alla fall i den åldern. Bella är undantaget.

Och självklart vore hon kapabel att mygla om folkbokföringen som hon myglar om allt annat, men om något kan förklaras med inkompetens behöver man inte anta ondska. Gammalt djungelordspråk.
Citera
2020-07-09, 09:30
Medlem
Citat:
Jo, jag känner till att det numera finns något som heter folkbokföringsbrott. Frågan är väl om Bellsan agerat med uppsåt när hon valde att inte anmäla flytten till Skatteverket. Jag skulle tro att Skatteverket ser mellan fingrarna om anmälan dröjer några månader efter en flytt. Då kan knappast brottet anses som grovt utan det stannar vid ringa.
Det intressanta för mig är varför hon gör så här. Antingen är hon selektivt slarvig och struntar i sånt hon inte tycker är viktigt nog att slösa tid på eller så finns det en baktanke, dvs hon vinner något på underlåtenheten.

Ja, allt är verkligen märkligt rörigt. Det är möjligt att att "slarvet" med folkbokföringen bara är ytterligare ett symptom på det som gör att Bellsan vid nästan 30 års ålder är tillbaka där hon en gång började: hennes enda (?) inkomstkälla är bloggen. Bloggen har utökats med Instagram och en pod, men i grund och botten har ingenring förändrats: hon försörjer sig fortfarande genom att berätta sagor om sitt privatliv. Hennes liv är fortfarande produkten och hon säljer fortfarande annonsutrymme. Just nu säljer hon sin romans med Paul. Kanske finns det inte ens någon romans utan allt är ett pr-trick i syfte att öka uppmärksamheten och därmed trafiken till de egna kanalerna vilket i sin tur ökar chansen till fler annonsörer. Och Paul har sina motiv för att spela med.
Cyniskt? Ja, i allra högsta grad. Men Bellsan har lärt oss att hon inte har några gränser utan ljuger ohämmat, så allt och ingenting är möjligt när det gäller Bellsan.

Hur är det ens möjligt att misslyckas så kapitalt med alla dessa företag såsom Bellsan gjort med de möjligheter och den massmediala uppmärksamheten hon åtnjutit under åren? Jag vet inte. Kanske är svaret enkelt: vi lever i narcissisternas tidevarv och den som har minst skrupler och störst käft är vinnaren. Tills verkligheten ibland kommer ifatt.

När det gäller flyttningsanmälan så är det ändrat under senare tid, då man förr hade upp till tre veckor på sig att anmäla sin nya adress. Skatteverket kan också göra "kontrollbesök" och en i Sverige bosatt person ska vara folkbokförd ner på nivån lägenhetsnummer. Nu har man bara en vecka på sig. Och det är inte till SvD, DN eller på en blogg man anmäler när och vart man flyttar.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...1_sfs-1991-481

"35 § Vid flyttning gäller den nya folkbokföringen från och med flyttningsdagen om den som flyttat gör en sådan anmälan som avses i 25 eller 26 § inom en vecka från flyttningen.
Kommer anmälan in senare gäller folkbokföringen från och med den dag då anmälan kom in."

Minderåriga barn är skrivna hos sina vårdnadshavare. Var barnen ska vara skrivna vid delad vårdnad mellan skilda föräldrar, brukar avgöras i samband med att vårdnadsfrågan avgörs. De flesta förmåner som barnen har styrs av var de är folkbokförda. Även om vi i Sverige har fria val när det gäller vård och skola, så är den rättigheten förknippad med en skyldighet för kommunen att tillhandahålla dagis, skola, BVC, sjukvård och tandvård.

Ja, är det så att IL har startat 28 företag som sen inte riktigt finns eller hur det nu är så bör väl Skatteverket och Folkbokföringen kontrollera förhållandena hur det är möjligt att en person blöder "i miljon om dagen" och har bostäder som verkar vara något slags hotell. Andra människor utan arbete och bostad kan erbjudas övernattning på enkla boenden. Finns det barn med så blir det en enklare lägenhet på socialens bekostnad. Men detta är nästan i "Macchiarini"-klass vad det gäller lögner och manipulationer.
Citera
2020-07-09, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Delgivningsmannen får det lite svårare att hitta henne.

Det kan också vara en kvarskrivning.

https://www4.skatteverket.se/rattsli....6/330545.html
Det hade kanske varit svårt att hitta henne om hon inte var fullblodsnarcissist och videobloggade om varenda liten obetydlig detalj i sitt liv.
Citera
2020-07-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pete Bondurant
Paul S. !!
Där ser man! Undrar om hon vet vad hon gett sig in på?
Har 10 helt sjuka historier om honom. Helt galet sjuka som i att hans närstående försökt få honom inspärrad på psyket för galenskapen.
Ex 1 är när han han får för sig att en random person på ett forum är hans biologiska tvilling och han söker kontakt
Ex 2 är när han och en sektliknande grupp sitter vid en strand i Mauritius och med 100% säkerhet väntar in jordens undergång som bara dom kommer överleva. Tror att det handlade om Mayakalendern.
Finns ett antal lika bra storys

Vet inte om jag missat, men det vore intressant att få höra mer kring detta!
Citera
2020-07-09, 13:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon är vacker, inte tu tal om det. Jag förstår dock inte varför hennes nuvarande bröststorlek skulle utgöra ett problem?

Hon har som jag tidigare påpekat förvandlats till en vacker ung kvinna till skillnad mot förut när hon var rätt intetsägande utseendemässigt.

Inte undra på att hon får unga finanshajar och lite äldre fastighetsmiljardärer och undervattensfotografer på fall
För att hon är en singelmorsa som pushar 30. Hade jag varit En Man av Status™ så hade jag tittat åt Bellsy Bombs av en anledning och det är för att kunna säga att jag hade legat med Blondinbella.
Citera
2020-07-09, 21:50
Medlem
FiniteLifes avatar
Jaha hur länge tror ni det håller den här gången?

Verkar väl ganska uppenbart att hon befinner sig i en motsvarande semesterflirt och alla vet ju hur det går med det sen när det blir vardag igen...

Är hon efterbliven eller vad fan är problemet?

Hur många karlar har hon haft nu? Seriöst?

Tror hon att det är bra för barnet med nya snubbar varje vecka?

Bryr hon sig nånsin om nån annan än sig själv och sina behov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in