2020-07-09, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Det er det jeg er redd for ogs., og da kan man ikke lenger pst at politiet ikke har hatt tunellsyn i denne saken. Jeg skal ikke utelukke at TH str bak, men det rimer veldig drlig med at politiet har funnet ut at forbrytelsen var planlagt 6 mnd i forveien.
Men klart politiet har sikkert noen kort p hnden, de er likevel ikke sterk nok til f TH varetektsfengslet

Det jeg stusser over er alle disse personene som ikke har latt seg identifisere. TH kan umulig ha blandet s mange folk inn i dette.S har man teorien om at hun falt ned trappen, det var en ulykke. Heller ikke dette rimer med planlegging 6 mnd o forveien.

Snodig konklusjon du har. At siden det kan se ut som at drapet er planlagt i lang tid, s kan det ikke vre et ekteskapsdrap, fordi ekteskapsdrap begs i affekt, iflge en statistikk du ikke kan vise til.
Og hvilke spor har politiet p at drapet er planlagt 6 mnd tidligere? Bare den kryptokontoen?
Hva om drapsplanen er klekket ut i lang tid i forveien, men ikke hadde noe nyaktig tidspunkt for nr den skulle utfres?, og plutselig en kveld nr de satt hjemme og drakk noe sterke greier f.eks. Larsen 40%, TH var trtt og utslitt etter teater osv, og dette med skilsmisse kom p bordet, eller noe annet, s klikket TH, og drap henne i affekt. Men planen var klar, s det var bare iverksette.
Alts en kombinasjon av planlagt drap og affekt.
Senast redigerad av Orderud 2020-07-09 kl. 19:59.
Citera
2020-07-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
hvis avisen gjengir nyaktig de samme ordene som stod i brevet, s syntes jeg de bruker ganske vanskelige norske ord til skrive gebrokkent..

Ord som: dagsfersk, ulike vinkler...
Kanskje journalisten har skrevet om teksten til korrekt norsk?

Om eposten fra motparten i januar 2019:

TH mottok ogs en kryptert e-post fra den antatte motparten i januar i fjor, omkring samme tid som Anne-Elisabeth Hagens forsvinning ble offentlig kjent.

E-posten var langt mer konfronterende enn den som kom seks mneder seinere, og inneholdt blant annet flgende:
NR VI VETT DU IKKE BARE PRVET FUCK OSS, VI SEND BEVISEN HENNE LEVE. LIKE IKKE DENNE DEAL? OK. VI FERDIG. DU PRVE SPILLE SPILL MED OSS. BETALA 10% 15% ELLER BETALA I BITCOIN IKKE MONERO? OK. VI FERDIG. DU TRENG MERE TID FOR KJP MONERO? OK. VI FERDIG.

https://www.dagbladet.no/nyheter/tom...andel/72544125

Epost fra motparten i juli 2019:

Tom du n klart for forhandel? Du n underst fucke oss mistak? Anne-Elisabeth vent lang for du initiete forhandel.

Slik innleder den antatte motparten sin s langt siste mail til Hagen-familien. Den krypterte e-posten ble sendt i begynnelsen av juli i fjor, og Dagbladet har sett innholdet i meldingen.

Du vett vr kraven. Du send sekurity deposit 1/4 av priset vi vett du ikke fucke oss som du fucke oss fr. Vi send bevisen av livet, instruktion for twoway kommunikation. Vi forhandel. Forhandel finis vi send nyw bevisen av livet fortsetter avsenderen.
Citera
2020-07-09, 19:55
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Det er mye som er mulig men jeg synes det er rimelig drastisk pst at AEH var alkoholiker som smugdrakk. Vi har bare noen f som hevder kjenne til familien som sier dette.
Jeg har sagt og sier igjen det er sikkert godt mulig at TH er drapsmannen, men.utfra det vi har ftt vite br vi vre forsiktig med forhndsdmme.
Alt er mulig , men hvis AEH falt ned trappen og dde hvorfor skjule det?
Dette er jo mine tanker da, men det m jo uansett vre bedre si sannheten enn prve skjule at AEH var alkoholiker,/pillemisbruker.

Viktige poenger, dette. Sladder og ubekreftet informason br man ta med et par spiseskjeer salt.
Jeg anser denslags som noe man kan sette i parentes, det br ikke bli for avgjrende nr man
prver sette sammen et scenario.

For min del er alle omtaler av TH som mulig GM basert p politiets siktelse. Jeg har naturligvis
hatt mine egne tanker om dette siden nyheten falt i januar 2019, men alltid med forbehold om
at det meste blir spekulasjoner. Han er uskyldig helt til en rettskraftig dom sier noe annet.

Citat:
Jeg forstr alle dere som har bestemt dere for at TH er gjerningsmannen pga.statistikk tilsier det, men om man gr inn p denne statistikken vil man ogs finne ut at flertallet av oartnerdrao gjelder drap begtt i affekt.

Jeg har tenkt lenge at affekt og pflgende rigging for skjule drapet, er mest sannsynlig.
Men gitt alle de forvirrende faktorene med telefoner og alibier og mystiske menn vet jeg
egentlig ikke hva jeg skal tro.

Hvis TH er uskyldig, dvs. at de finner en annen GM og vedkommende blir dmt, ja da lurer
jeg p hvordan TH - og politiet - vil forholde seg til saken. Tror ikke de blir mer vennligstilt
overfor hverandre, akkurat.
Citera
2020-07-09, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg undres p hva som har skjedd her. Det str ingenting spesifikt om opptakene ble
tatt vare p eller ikke. Det jeg leser utfra dette er at de konsentrerte seg om de nevnte
rutene, men lot vr g gjennom alt det andre materialet "av praktiske hensyn".

"Praktiske hensyn" kan bety flere ting. Har de sett noe som fattet interesse i materialet
de har gjennomgtt, og dermed funnet ut at det andre var overfldig?
Eller har de manglet kapasitet til gjennomg alt det overskytende materialet?

Det er vel mange veier inn og ut av Lrenskog som burde sjekkes, ikke bare hovedveiene.
Enhver idiot ville vel anta at GM, uansett udd, ville funnet en rute utenom hovedveiene
nettopp for unng bli fanget opp av trafikkameraer og bomstasjoner.

Fanden vet hva dette mtte bety, og hva de har tenkt p.

Noe sier meg at de har fattet mistanke mot TH allerede fra frste stund.
Srlig siden de har inkludert E6 over H*mar og R*lingst*nnel*n.

De har nok fattet mistanke ganske tidlig, og kan ikke g ut med alt. Dessuten er det et uoverkommelig materiale skal g gjennom hvis de ikke engang vet hvilken bil de skal se etter. Men det kan hende at hvis vegvesenet uansett har lagret materialet i lang tid, s har det ikke vrt noe behov for f dette utlevert. Alts at vegvesenet f.eks. lagrer dette i kanskje 2-3 r.
Blir litt samme som med den BMW`en som ikke ble etterlyst i media, men andre detaljer ble blst opp i media. Bilen over plenen, futurum-mennene, fiskerne, bilen ved en parkeringsplass osv.
S tunnelsyn tror jeg ikke de har hatt, de har noe mer konkret som de ikke vil ut med.
Citera
2020-07-09, 20:00
Medlem
Jeg tror dessverre at det er snn ang.diskusjonen p flashback at mange nsker at det er TH som str bak, i tillegg vil jeg etterhvert tro at det er nske til politiet. For klart det er gtt mye prestisje i denne saken, og hvor trist det enn.hres ut har politiet etter s lang tid sm muligheten til finne evnt.kidnappere.

Jeg vil tro at de mest sannsynlig ikke er bosatt i Norge, men det er fullt mulig at i kidnappimgsteamet finnes en.person som er norsk kanskje ikke etnisk. Grunnen til at jeg tror det er at det m finnes en person i dette kidnappimgsteamet som visste hva TH var god for av penger. Og i tillegg visste at alarmanlegget ikke var inntakt
Og som muligens visste at det fantes en nkkel til huset i nrheten av huset. Grunnen til.at jeg tror dette er at det finnes mangfoldige milliardrer i verden, de fleste i Norge har ordnet seg med bde alarm og panikkrom
Siden de trolig ikke snakker norsk flytende har de ftt vite om dette tipset
Hvilken rolle vedkommende har hatt er usikkert.
Jeg tror at de kanskje ikke drepte AEH hjemme fordi hun tross alt var forhandlingskortet deres.
Men planen var kanskje drepe uansett.

Iallefall gjorde de en stor bommert, de hadde trodd at TH kom til bli s redd at han iallefall venter med g til politiet?
De har jo holdt huset under oppsikt og visste nok fort at TH hadde gtt til politiet. Jeg er s klart usikker p om de da drepte henne umiddelbart eller om de prvde f noe ut av dette.

Jeg regner likevel med at hun ble likvidert ganske fort, og nr TH ble desperat benyttet de seg av muligheten til f noe ut av dette.10-15 mill. Det faktum at det finnes s mange identifiserte personer i dette underbygger dette.
Det var nok et team som utfrte det.Nr hele 5 personer ikke lar seg verken identifisere eller melder seg er det noe som ikke stemmer.
Vi vet og at kidnappingen var planlagt 6 mnd i forveien.

Bare det faktum at hele 5 personer ikke lar seg identifisere sier mye. At dette er personer som ikke lengre befinner seg i Norge. aldri i verden om.TH hadde involvert 5 personer som resten av livet kunne presse han for penger i dette, men man skal aldri si aldri men lite tyder p at hypotesen er riktig.
Citera
2020-07-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Snodig konklusjon du har. At siden det kan se ut som at drapet er planlagt i lang tid, s kan det ikke vre et ekteskapsdrap, fordi ekteskapsdrap begs i affekt, iflge en statistikk du ikke kan vise til.
Og hvilke spor har politiet p at drapet er planlagt 6 mnd tidligere? Bare den kryptokontoen?
Hva om drapsplanen er klekket ut i lang tid i forveien, men ikke hadde noe nyaktig tidspunkt for nr den skulle utfres?, og plutselig en kveld nr de satt hjemme og drakk noe sterke greier f.eks. Larsen 40%, TH var trtt og utslitt etter teater osv, og dette med skilsmisse kom p bordet, eller noe annet, s klikket TH, og drap henne i affekt. Men planen var klar, s det var bare iverksette.
Alts en kombinasjon av planlagt drap og affekt.

Ogs en teori, jeg skal finne den statistikken til deg, men som sagt ogs en teori, som du sier er det kun den kryptokontoen som beviser at det var planlagt 6 mnd i forveien s vidt jeg vet.
Og jeg har aldri utelukket drap i affekt, det jeg har utelukket er planlagt drap.

Men drap i affekt, hvordan forklarer du at TH er registrert komme kjrende inn p arbeidsplassen med bilen sin. Du tenker da at han drepte henne fr han dro p jobb, det finnes endel iallefall indikasjoner p at AEH var i live nr han dro p jobb. Hvor plitelig de er vet ikke jeg, men de er iallefall der.
S hva er din forklaring om de? Jeg har sagt jeg utelukker ingenting, men lite tyder p at teorien din.stemmer men den som lever fr se.
Citera
2020-07-09, 20:10
Medlem
Har man enn ikke hatt konfronterende avhr av noen av de siktede s m man egentlig le litt. Men sn gr det nr det skal kvoteres til lederstillinger.
Citera
2020-07-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
De har nok fattet mistanke ganske tidlig, og kan ikke g ut med alt. Dessuten er det et uoverkommelig materiale skal g gjennom hvis de ikke engang vet hvilken bil de skal se etter. Men det kan hende at hvis vegvesenet uansett har lagret materialet i lang tid, s har det ikke vrt noe behov for f dette utlevert. Alts at vegvesenet f.eks. lagrer dette i kanskje 2-3 r.
Blir litt samme som med den BMW`en som ikke ble etterlyst i media, men andre detaljer ble blst opp i media. Bilen over plenen, futurum-mennene, fiskerne, bilen ved en parkeringsplass osv.
S tunnelsyn tror jeg ikke de har hatt, de har noe mer konkret som de ikke vil ut med.
Politiet har nok hatt gode grunner for mistenke TH.

Kidnapping er en sjelden foreteelse, men menn med savnet ektefelle har de lang erfaring med.
Han kan ha avveket langt fra "normalen" med sin oppfrsel, flelser, hva han sier etc som har ftt politiet til reagere basert p sin erfaring.
Citera
2020-07-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jagge r dd ser jag. Sorgligt. Vila i frid. Mnga som gr bort.

r det corona, har det nmnts?

Hjrtat spkar fr mnga. Det blir dubbelt besvrligt med corona frsts.

Frlt OT:n. Noterade att det var rtt lugnt i trden.

Jag tror det gr framt snart igen. Videon p hettemannen borde ta lite skruv tycker man. Det kan ju inte vara s mnga som passar in, i realiteten. Och polisen har letat lnge innan de gick ut med honom skulle jag gissa.

Ja vil tro politiet har forskt selv, og noen burde gjenkjenne mannen.
Selv s tror jeg det er BB.
Citera
2020-07-09, 20:37
Medlem
Spor etter blodvask:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...etter-blodvask
Citera
2020-07-09, 20:38
Medlem
kugutts avatar
S en reklame for Se og Hr i en TV reklame akkurat n. S litt spennende ut. Noen her inne som tr st fram som Se og Hr leser?

Har det kommet i salg enn, hva var isfall innholdet?

Edit: for ordens skyld s tenker jeg p reportasjen fra AEH saken.
Senast redigerad av kugutt 2020-07-09 kl. 20:42.
Citera
2020-07-09, 20:44
Medlem
VG: Politiet mener de har funnet spor etter blodvask
Politiet mener noen har forskt vaske bort blod fra AEH p stedet.
Politiet har blant annet vrt opptatt av noen bloddrper som ble funnet p veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser p analysere og fortolke funnet, og VG fr opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde p at blodet er forskt vasket bort.

VG fr opplyst at politiet ogs etterforsker om andre spor er forskt trket eller vasket bort p toalettet i frste etasje, hvor de mener AEH kan ha blitt utsatt for en kriminell handling.

Et sentralt sprsml for politiet er om den eller de som var p stedet har forskt skjule eller dekke over spor - og i s fall hvorfor?[
Etter det VG fr opplyst har politiet forskt rekonstruere hvor og hvordan AEH kan ha blitt drept, p bakgrunn av de ulike sporene som finnes i boligen.

I tillegg har politiets etterforskning avdekket at det skal mangle en vaskebtte fra 1.etasje i Sloraveien
.

Politiet har stilt sprsml ved hvorfor det ikke var en eneste vaskebtte i huset, da de startet sine underskelser.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...etter-blodvask
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in