2020-07-10, 16:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Sklart en president kan stt krav
Det gick alldeles utmrkt och frbjuda stta knn i nacken, s varfr inte frbjuda hgerextrema, rasister och psyksjuka jobba som polis?

Det r bara frbjudet i teorin att mrda har vi mrkt, polisen fast han r filmad har polisen hllningen se p mig jag ddar han lngsamt.
Sjlvklart kan en president gra massor, men trumpen r inte s intresserad.
Du vet allts inte om att polisen r hktad! Det r ju fan s speciellt.
2020-07-10, 16:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Det r ju exakt det som redan r gjort, fr lnge sedan. Knner du till amerikanska lagar som vi andra inte knner till?

Presidenten och den federala nivn kan gra vldigt mycket:
- Ge tydliga signaler om att polisvld mot folk som ger sig aldrig r acceptabelt
- Villkora olika former av std, om det skulle finnas delstater som accepterar polisvld
- Diskutera frgan med delstater med mera

Problemet med Trump r att han snder precis de omvnda signalerna hela tiden. Stdjer hgerextremister i Charlottesville. Twittrar diverse nedsttande saker. Uppmuntrar aktivt splittring i det amerikanska samhllet genom att sga att motstndarna "hatar USA" och genom att kalla pressen fr nationens fiender osv. D kommer en och annan knppgk till polis att haka p detta.

Japhys mrkliga instllning att presidenten inte kan gra ngot alls kan vi lmna drhn. Det r som att frska frklara verkligheten fr ett barn.
2020-07-10, 16:18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Nope, d poliser inte ska mrda ngon de har kontroll ver och inte gr motstnd och under +8minuter.
Det r vad en president kan gra, rensa ut trashet med djupa psykologiska underskningar och innan man ens fr brja utbildningen.

Bryr mig inte. r du dum i huvudet mot polisen s fr du skylla dig sjlv. Ingen kommer tnka p dig nd efter 2 mnader. D r du bara en i mngden i nyhetsfldet.
2020-07-10, 16:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Det r ju exakt det som redan r gjort, fr lnge sedan. Knner du till amerikanska lagar som vi andra inte knner till?

Ska man, som du vill, rensa ut trash, r vl i s fall friare tyglar fr polisen svaret? Vill du det? Din tankegngs logik framstr lite luddig. r du verkligen arton fyllda?

Sjlvklart tolkas dina resonemang hr i trden som kraftigt haltande pga. ditt oturliga val av ideologi att frska st upp fr. S i bemtandet av detta r naturligtvis ideologi relevant.
Har jag fel i att du r helt vnsterbliven?
Tycker du det fungerar bra nr polisen mrdar ngon som de har redan kontroll ver och inte gr motstnd?

En hel del trash kan man slla ut med en djupare psykologisk underskning, men sklart det kan finnes mer man kan gra

Detta har inget med ideologi och gra utan anstndighet, men sklart nazism r en ideologi, men i vrigt inte.
Presidenten kunde frbjuda knn i nacken, sjlvfallet finns mer och gra, men vill trumpen ens det?
trumpen har ju inte ens en aning vad han vill med en nsta presidentperiod.

Biden r det enda skra valet fr USA.

Och jag har lrt mig att alla som inte hller med trump och trumpnissar r vnsterblivna, i brist p argument s tar man till ad hominem och tror det sger ntt, du personifierade dig sjlv just till detta nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du vet allts inte om att polisen r hktad! Det r ju fan s speciellt.
Historiken berttar ntt helt annat, men ja, det vet vi alla
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Bryr mig inte. r du dum i huvudet mot polisen s fr du skylla dig sjlv. Ingen kommer tnka p dig nd efter 2 mnader. D r du bara en i mngden i nyhetsfldet.
Haha, varfr skulle ngon bry sig om mig fr?
Vad r det ens ett argument fr, att f mrda svarta som man vill?
2020-07-10, 16:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Ja, anvndaren Tom.Of.Finland bryr sig inte om svarta ddas av polis lngt efter att de har givit upp och inte lngre gr ngot motstnd.

Men det r inte helt konstigt, i hans sinnevrld pgr en raskamp mellan svarta och vita, och i den frestllningen s ingr att man fr lyncha svarta helt godtyckligt bara fr att de r svarta. Det r ungefr som det var i sydstaterna i slutet av 1800-talet.
2020-07-10, 17:20
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Tycker du det fungerar bra nr polisen mrdar ngon som de har redan kontroll ver och inte gr motstnd?

En hel del trash kan man slla ut med en djupare psykologisk underskning, men sklart det kan finnes mer man kan gra

Detta har inget med ideologi och gra utan anstndighet, men sklart nazism r en ideologi, men i vrigt inte.
Presidenten kunde frbjuda knn i nacken, sjlvfallet finns mer och gra, men vill trumpen ens det?
trumpen har ju inte ens en aning vad han vill med en nsta presidentperiod.

Biden r det enda skra valet fr USA.

Och jag har lrt mig att alla som inte hller med trump och trumpnissar r vnsterblivna, i brist p argument s tar man till ad hominem och tror det sger ntt, du personifierade dig sjlv just till detta nu.

Haha, varfr skulle ngon bry sig om mig fr?
Nej KLyban. Historiken berttar att polisen r hktad och kommer talas fr mord. Dina fantasier r ljliga.
2020-07-10, 17:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
- Villkora olika former av std, om det skulle finnas delstater som accepterar polisvld

Problemet med Trump r att han snder precis de omvnda signalerna hela tiden. Stdjer hgerextremister i Charlottesville. Twittrar diverse nedsttande saker. Uppmuntrar aktivt splittring i det amerikanska samhllet genom att sga att motstndarna "hatar USA" och genom att kalla pressen fr nationens fiender osv. D kommer en och annan knppgk till polis att haka p detta.

Japhys mrkliga instllning att presidenten inte kan gra ngot alls kan vi lmna drhn. Det r som att frska frklara verkligheten fr ett barn.
Har du ens bemdat dig om att titta p Trumps kraftiga frdmanden av Floyd fallet, eller r det inget som intresserar dig i din vilja till Orange Man Bad?

I verkligheten har han gjort PRECIS det du efterfrgar.
2020-07-10, 17:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej KLyban. Historiken berttar att polisen r hktad och kommer talas fr mord. Dina fantasier r ljliga.
Nu hade jag lyft blicken och ser hela historiken som berttar det r bara en teori som sllan tfljs.
Dock visste du redan jag menade detta, s blir lite ljligt av dig och skriva ntt du redan vet jag inte menade detta enskilda fall.
Citat:
Har du ens bemdat dig om att titta p Trumps kraftiga frdmanden av Floyd fallet, eller r det inget som intresserar dig i din vilja till Orange Man Bad?

I verkligheten har han gjort PRECIS det du efterfrgar.
Frdma rcker inte, man mste ven agera mer n stoppa knn i nacken.

Vi fr hoppas Biden vinner presindetvalet 2020, fr det r svartas enda chans de nrmaste 4 ren.
2020-07-10, 18:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nu hade jag lyft blicken och ser hela historiken som berttar det r bara en teori som sllan tfljs.
Dock visste du redan jag menade detta, s blir lite ljligt av dig och skriva ntt du redan vet jag inte menade detta enskilda fall.

Frdma rcker inte, man mste ven agera mer n stoppa knn i nacken.

Vi fr hoppas Biden vinner presindetvalet 2020, fr det r svartas enda chans de nrmaste 4 ren.
Historiken r att polisen r hktad och kommer talas infr en jury. Har du helt missat det?
2020-07-10, 18:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Det r faktiskt rtt makalst att en president sen sitt folk mrdas helt utan anledning, och svaret r det skiter vl jag i.

Man kan gra mycket p omrdet, dock br det lsas med avmilitarisera polisen, omfattande utbildning och djupgende psykologiska underskningar fre man bli antagen.

trumpen r fr svag att genomfra sdana reformer, s man fr vnda till den enda skra kandidaten fr USA och Biden, ven om jag ogillar hans politik i sak, s r han det bsta valet fr USA.

Och nu nr trumpen vnt folket och dess medborgare ryggen, s r detta s extremt tydligt idag.
jaffy har aldrig klarat av att hlla en saklig diskussion med fakta, forskning med en rd trd fr n konsensus, h*n r livrdd fr detta.
Citat:
Historiken r att polisen r hktad och kommer talas infr en jury. Har du helt missat det?
Opps, se under
Citat:
...
Opps. det hade jag redan svarat p

Och nu ter till teorin att det r frbjudet, s har det inte varit historiskt alltid, eller ens nra med polisen i USA.
Ditt argument r att spela dum, inte konstigt d du inte ens vet vad du ska sga d det r s makalst uppenbart.
2020-07-10, 18:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det r faktiskt rtt makalst att en president sen sitt folk mrdas helt utan anledning, och svaret r det skiter vl jag i.

Man kan gra mycket p omrdet, dock br det lsas med avmilitarisera polisen, omfattande utbildning och djupgende psykologiska underskningar fre man bli antagen.

trumpen r fr svag att genomfra sdana reformer, s man fr vnda till den enda skra kandidaten fr USA och Biden, ven om jag ogillar hans politik i sak, s r han det bsta valet fr USA.

Och nu nr trumpen vnt folket och dess medborgare ryggen, s r detta s extremt tydligt idag.
jaffy har aldrig klarat av att hlla en saklig diskussion med fakta, forskning med en rd trd fr n konsensus, h*n r livrdd fr detta.
Opps, se under

Opps. det hade jag redan svarat p

Och nu ter till teorin att det r frbjudet, s har det inte varit historiskt alltid, eller ens nra med polisen i USA.
Ditt argument r att spela dum, inte konstigt d du inte ens vet vad du ska sga d det r s makalst uppenbart.
Dina svar r bara nonsens eftersom du missat att polisen r hktad och ska talas fr mord. Dessutom frstr du inte att kongressen stiftar lagarna. Det r mycket komiskt att du inget knner till. Dremot r Trump ppen fr att signera en lag om demokraterna klarar av att formulera en sdan. Men eftersom du inte frstr ens grunderna fr USAs lagstiftning blir det mest svammel frn din sida. Oerhrt lustigt.
2020-07-10, 19:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Dina svar r bara nonsens eftersom du missat att polisen r hktad och ska talas fr mord. Dessutom frstr du inte att kongressen stiftar lagarna. Det r mycket komiskt att du inget knner till. Dremot r Trump ppen fr att signera en lag om demokraterna klarar av att formulera en sdan. Men eftersom du inte frstr ens grunderna fr USAs lagstiftning blir det mest svammel frn din sida. Oerhrt lustigt.
Ingen aning varfr du repeterar ntt jag svarat p och berttat att jag vet skett, och att jag pratar om historiken att rent teoretiskt har bara frbudet att mrda funnits.

Jag trodde trumpen var president
Vi fr hoppas p Biden som president 2020, fr trumpen r en katastrof dlig president nu det senaste och vnt folket och dess medborgare i ryggen.
Och svarta r rtt frbannad p trumpen han anvnd Floyd fr politiskt syfte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in