2020-07-15, 00:05
Medlem
"Underskelsene som politiet gjennomfrer i Sloraveien 4 er bde tidkrevende og sammensatt arbeid av svrt dynamisk karakter."

Drfr behller polisen huset. Men tittar knappt in.

Gr man det fr att djlvas bara?
Citera
2020-07-15, 00:08
Medlem
Frst drap med ukjent gjerningsmann, og n er det masse knivstikkinger i Sarpsborg og, samme PD, de fr neppe tid til etterforske Hagen-saken p en stund.
Citera
2020-07-15, 00:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Har aldrig ngonsin hrt talas om att en mrdare frskt flytta fram eller tillbaka en ddstidpunkt p det sttet, genom att lta en mobiltelefon falla nedfr en trappa. Det r endast i krim-romaner som ett dylikt scenario hnder.

Mrdare som kommer undan har oftast tur, det handlar inte om att de r smarta.
Nei, men det er ikke ofte et drap blir kamuflert som kidnapping heller. Denne saken har avslrt en plan med stoppeklokkepresisjon, hvor alt virker vre planlagt til minste detalj, slett ikke basert p tur eller otur.

Dette var en Mesterplan i THs yne, og havari ble ikke ansett som mulig, men planen har i stede vist seg umulig lykkes med.
Citera
2020-07-15, 00:13
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
"Underskelsene som politiet gjennomfrer i Sloraveien 4 er bde tidkrevende og sammensatt arbeid av svrt dynamisk karakter."

Drfr behller polisen huset. Men tittar knappt in.

Gr man det fr att djlvas bara?
Jeg tror det er mest for att dem venter p svar fra tidligere underskelser og s fort dem fr svar kan det hende dem m underske mere i en rettning eller et sted i huset og ikke minst er det bedre beholde huset til dem er sikkre p att alt dem kan gjre i huset er gjort en levere det tilbake for s risikere mtte ta kreve f byne i huset p ny og finne ut att det er sabotert og fjerna spor...
men klart lett tenke att det er for djlvas...
Citera
2020-07-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
jo men nr siktede har motarbeidet politiets etterforskning fra dag en s kan ingen bli overasket over at han kan mtte bli siktet lenger tid en om politiet hadde ftt hjelp fra start, klart han kan motarbeide politiet og nekte avhr og surve over att politiet vill sikre alle spor i huset med mye mere men det behver ikke hvre til hans fordel heller, om TH er uskyldig s hadde det hvrt bedre hjrt til med etterforskningen for f en raskere avklaring, det burde jo SH tatt opp, han hvar jo enig i det i forige jobben s

Det er rett og slett feil at TH har motarbeidet politiet.

Han stilte hjemmet sitt til disposisjon i seks uker etter forsvinningen. Og politiet kunne ogs nr som helst f komme ditt nr de trengte det senere.

Han har ogs mtt opp hos politiet flere ganger og til og med kommet med sine teorier om hvem som kan st bak forbrytelsen.

At han oppfattes som tverr er noe politiet har kommet med etter at de begynte p PR-krigen sin.

Og for vre rlig hvis det var meg som opplevde dette, og jeg fikk en mistanke om at politiet trodde det var meg som var skyldig, hadde jeg ogs blitt tverr.

Du m ogs huske p at det i norsk rett finnes et sterkt vern mot selvinkriminering; TH har rett til forholde seg taus. Og det finnes ogs en begrenset adgang til bruke taushet som bevis for skyld.
Citera
2020-07-15, 00:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbanoa
Hvem er det som nsker bo i et hus ens kone sannsynligvis er drept i?

Der har du et meget godt poeng. Svaret kunne vre: en som kanskje syns det ikke var s ille at hun var borte?
Citera
2020-07-15, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Det er der vi er uenige da. Det er en grei sak. Jeg tror de jobber for oppklare den.

Litt p siden: antyde, vil nesten pst, at hele politivesenet og rettssystemet (som godkjenner skene) er p heksejakt etter TH er like mye konspiratorisk som de aller dryeste innleggene her. Og det gjelder begge veier...

Det siste kom i hvert fall ikke fra meg.
Citera
2020-07-15, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Jeg tror det er mest for att dem venter p svar fra tidligere underskelser og s fort dem fr svar kan det hende dem m underske mere i en rettning eller et sted i huset og ikke minst er det bedre beholde huset til dem er sikkre p att alt dem kan gjre i huset er gjort en levere det tilbake for s risikere mtte ta kreve f byne i huset p ny og finne ut att det er sabotert og fjerna spor...
men klart lett tenke att det er for djlvas...
Ja, och alla r semester (ferie) eller har Corona, eller har mycket annat att gra. S drfr tar det lng tid. Och Hagen mste visa frstelse fr detta.

Nej. Norges viktigaste brottsml fr frtur och vill man s har man allt klart direkt. Detta r en obstruktion.
Utan effekt. Lika lite som allt annat norska pilsen har fretagit sig. Om man inte jvlas s r det fr att man ltsas som om detta inte finns. Man glmmer bort detta. Trnger bort det.

Ja, s hade nog jag reagerat om jag var norsk polis (eller frn Sarajevo) och varit inblandad i det hela.
Senast redigerad av lakun 2020-07-15 kl. 00:55.
Citera
2020-07-15, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det siste kom i hvert fall ikke fra meg.
Foreslr vi lar det vre her. Dette blir bare forstyrrende for de andre.
Citera
2020-07-15, 00:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er rett og slett feil at TH har motarbeidet politiet.

Han stilte hjemmet sitt til disposisjon i seks uker etter forsvinningen. Og politiet kunne ogs nr som helst f komme ditt nr de trengte det senere.

Han har ogs mtt opp hos politiet flere ganger og til og med kommet med sine teorier om hvem som kan st bak forbrytelsen.

At han oppfattes som tverr er noe politiet har kommet med etter at de begynte p PR-krigen sin.

Og for vre rlig hvis det var meg som opplevde dette, og jeg fikk en mistanke om at politiet trodde det var meg som var skyldig, hadde jeg ogs blitt tverr.

Du m ogs huske p at det i norsk rett finnes et sterkt vern mot selvinkriminering; TH har rett til forholde seg taus. Og det finnes ogs en begrenset adgang til bruke taushet som bevis for skyld.

jeg sliter med skrive et svar uten fle jeg angriper deg det vill jeg ikke, men prver for det...
"Han stilte hjemmet sitt til disposisjon i seks uker etter forsvinningen. Og politiet kunne ogs nr som helst f komme ditt nr de trengte det senere. "
frste delen er sant men siste delen kan du ikke mene om tiden fra pske til n...
det er to sider her som ellers i denne saken kommer TH lett fram som tverr samme vilken side en hrer p...
du er altid flink til i nevne hva vi har rett p snnt, men du glemmer det moralske som ikke er nevnt i noen lovtekster, der gjr ikke TH og SH en fin jobb i mine yne, jada jada lett sitte her trolle, men han har vri gift med AEH sea 69 og da betyr det mer at saken blir oppklart en att folk ikke skall tro TH er en tomsing (frste mte med politiet face to face) eller bare det f att huset n det, er det 1% sjangs eller mindre for att saken blir oppklart s burden jo gitt dem fri tilgang til alt ogs kladdebkene sine og alt anna....
Citera
2020-07-15, 00:55
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakun
Ja, och alla r semester (ferie) eller har Corona, eller har mycket annat att gra. S drfr tar det lng tid. Och Hagen mste visa frstelse fr detta.

Nej. Norges viktigaste brottsml fr frtur och vill man s har man allt klart direkt. Detta r en obstruktion.
Utan effekt. Lika lite som allt annat norska pilsen har fretagit sig. Om man inte jvlas s r det fr att man ltsas som om detta inte finns. Man glmmer bort detta. Trnger bort det.

vi har det inte som dere, ting tar tid i norge serdu
Citera
2020-07-15, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Ufin maktdemonstration eller ndvendighet?
TH og SH kan anke om de er misfornyd med beslutningen. Alt annet er panket. N brukes avisa. Stoler ikke SH p at lagmannsretten er THs hye beskytter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in