2020-08-07, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Hvorfor gidde stille opp til avhr, nr all norsk jus p omrdet sier at det at du nekter uttale deg ikke skal brukes mot deg?

Politihaukene har absolutt ingen velvilje utvise mot TH, det eneste som kan redde deres gode navn rykte er at de knekker ham.

Jisses, TH var ikke samarbeidsvillig med politiet allerede fra forsvinningsdagen.
Citera
2020-08-07, 21:15
Medlem
Nr man ser till vad som skrivits om TH i media och ser bort ifrn vad som skrivs p detta forum, d r det inte mer n man kan frvnta egentligen. Om han knner sig orttvist utpekad och uthngd s finns det mer n mnga journalister som stller upp fr ett samtal dr han fr uttala sig. Vare sig han r skyldig eller ej kan han frska framst som en sympatisk person som saknar sin hustru, i stllet fr att s totalt stta sig p tvren.
Citera
2020-08-07, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
N synes jeg diskusjonen har havnet o.t. noe som sikkert er et ml for TT.

Hva kan vre en plausibel forklaring til THs 8 anrop til pfallende like minutter over timen, hvis han ikke er involvert? Disse tre dobbeltanropene f.eks.?

Anropene 1006 og 1306, 1118 og 1318 kan umulig vre tilfeldige, hva kan forklaringen vre for en uskyldig ektemann?

1. 1006 TH ringer AE - slettes
2. 1007 TH ringer AE - slettes
3. 1113 TH ringer AE
4. 1114 TH ringer AE
5. 1118 TH ringer AE
6. 1306 TH ringer AE
7. 1308 TH ringer AE
8. 1318 TH ringer AE

Jeg har delt mine tanker om dette tidligere. Nr vi i vr familie ringer til hverandre, s ringer vi ofte to ganget.

Si jeg ringer min mor, s ringer det til svareren slr seg inn. Da avsluttet jeg den samtalen og ringer tilbake like etterp.

Jeg gjr selvsagt ikke snt om jeg ringer en kollega, eller mer perifere, men jeg gjr det ofte til de nre. Det er nesten p refleks.

Svarer de ikke fr jeg ikke panikk, prver igjen om en stund. Kan bre neste pause p jobben, eller nr det passer slik.

Jeg kan ogs bli engstelig, srlig for barn eller eldre som ikke svarer, men det veksler litt mellom irritasjon, fornuften som sier at det ikke er noe galt, og litt uro.

Jeg ser ingenting rart med anropene. De er ikke engang regelmessige. Bortsett fra den ene time. Tenker det er tilfeldig.
Citera
2020-08-07, 22:01
Medlem
Tar opp igjen en tidligere artikkel fra TV2 17. juli 2020.
Tom Hagen sier han tegnet Futurum-mann fr video ble kjent
"Drapssiktede Tom Hagen (70) sier at han dro kjensel p en av de to ukjente mennene som viste seg utenfor Futurum den morgenen kona hans forsvant. Han fikk laget en skisse av den ene mannen fr videoen av dem ble offentliggjort, iflge et notat han har skrevet."
Eksempel p lekkasje fra Team Tom.
"TV 2 er kjent med innholdet i et notat han har skrevet, som omhandler Futurum-mennene.

Der skriver Hagen at han umiddelbart uttrykte at han hadde sett den ene mannen tidligere da han s bildene p TV. Han mente gjenkjenne mten den ene mannen gikk p."
Som var ment styrke THs troverdighet. Men som bare ser veldig rart ut nr det blir offentliggjort ett par mneder etter pgripelsen i april i r.
"Hagen spekulerer i om duoen bevisst viser seg for kameraet for bekrefte bortfringen p sin helt spesielle mte. Samtidig skriver milliardren at det er galskap bevege seg foran kameraet hvis de er involvert i en bortfring.

Men hvis hensikten er skape forvirring, s har de lyktes, heter det i notatet."
Det er nesten ikke til tro hvordan TH her p veldig aktivt vis forsker villede politiet.
Citera
2020-08-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tar opp igjen en tidligere artikkel fra TV2 17. juli 2020.
Tom Hagen sier han tegnet Futurum-mann fr video ble kjent
"Drapssiktede Tom Hagen (70) sier at han dro kjensel p en av de to ukjente mennene som viste seg utenfor Futurum den morgenen kona hans forsvant. Han fikk laget en skisse av den ene mannen fr videoen av dem ble offentliggjort, iflge et notat han har skrevet."
Eksempel p lekkasje fra Team Tom.
"TV 2 er kjent med innholdet i et notat han har skrevet, som omhandler Futurum-mennene.

Der skriver Hagen at han umiddelbart uttrykte at han hadde sett den ene mannen tidligere da han s bildene p TV. Han mente gjenkjenne mten den ene mannen gikk p."
Som var ment styrke THs troverdighet. Men som bare ser veldig rart ut nr det blir offentliggjort ett par mneder etter pgripelsen i april i r.
"Hagen spekulerer i om duoen bevisst viser seg for kameraet for bekrefte bortfringen p sin helt spesielle mte. Samtidig skriver milliardren at det er galskap bevege seg foran kameraet hvis de er involvert i en bortfring.

Men hvis hensikten er skape forvirring, s har de lyktes, heter det i notatet."
Det er nesten ikke til tro hvordan TH her p veldig aktivt vis forsker villede politiet.

Ikke sant, bare det at han fikk tegnet mannen fr han selv hadde sett videoen tyder p at dette var noe som var innvd.
Citera
2020-08-07, 22:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondevik
Ikke sant, bare det at han fikk tegnet mannen fr han selv hadde sett videoen tyder p at dette var noe som var innvd.

Umm, han fikk selvflgelig selv se overvkningsvideoene fr de ble offentliggjort.

Jeg kan ikke se at det kan tolkes som at han fikk gjort disse tegningene fr han selv fikk se videoene.
Citera
2020-08-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy

Jeg kan ikke se at det kan tolkes som at han fikk gjort disse tegningene fr han selv fikk se videoene.

Nja, hva tegnet han egentlig da ?
Citera
2020-08-07, 22:16
Medlem
Citat:

Ja det er utspekulert og innstudert. Var tenkt gi TH troverdighet.

Et tydelig forsk p manipulere. Og et tydelig angrep p politiet.

"De" er politiet. Og budskapet er snn omtrent ...

"De hrte ikke p meg. De fortale meg ikke om overvkningsvideoene av Futurum-mennene. De har gjort en alt for drlig jobb. Hilsen TH."

Fremfrt via TV2.

Men s ble timingen feil og det ble bare flaut alt sammen.
Citera
2020-08-07, 22:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Nja, hva tegnet han egentlig da ?

Det han s p videoen, og som han mente at han hadde sett fr?

Komplett med beskrive mannens gange som at han "gikk som en pingvin".
Citera
2020-08-07, 22:19
Medlem
Citat:
Det han s p videoen, og som han mente at han hadde sett fr?

Komplett med beskrive mannens gange som at han "gikk som en pingvin".

Mulig, det var iflge TH selv han fikk laget en skisse av pingvinmannen. Og da han s videoen s gjenkjente han mannen av ganglaget. Skikkelig smarting han derre TH
Citera
2020-08-07, 22:21
Medlem
Citat:

Det str jo rett ut.

Det er det han pstr ja. At han laget skissen fr han fikk se videoene. Og at han ikke fikk se videoene fr de ble offentliggjort.

Like etter pressekonferansen der forsvinningen ble kjent i januar 2019.

Edit:
Det er flere merksnodigheter her. Som hvorfor Futurum-mennene skulle spane ved Futurum, gjentatte ganger, iallfall flere enn n gang, om de planla kidnappe AEH fra hjemmet i Sloraveien.

Det henger ikke p greip.
Senast redigerad av kornblomst 2020-08-07 kl. 22:25. Anledning: Edit
Citera
2020-08-07, 22:22
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Mulig, det var iflge TH selv han fikk laget en skisse av pingvinmannen. Og da han s videoen s gjenkjente han mannen av ganglaget. Skikkelig smarting han derre TH

For meg virker det, slik det er fremstilt i media, som om det var omvendt, han ble frst vist videoene, s mente han at han dro kjensel p mannen og ganglaget og fikk laget en tegning.

Men at dette skjedde fr videoene ble offentliggjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in