2020-08-25, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
De er ogs eksperter. Men politiet i denne etterforskningen av denne saken ser ut til velge se p ting som mistenkelige selv om de tingene som de ser p som mistenkelige kan ha naturlige og uskyldige forklaringer.

Og det begrunner du med? Har ikke politiet litt bedre oversikt over fingeravtrykkene, hvor godt de vises osv, enn denne eksperten du viser til? Uttaler ikke han seg bare p generelt grunnlag?
Citera
2020-08-25, 21:57
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Nei det behves ikke. Jeg stoler p SH :-)

Stoler du p at Holden skal egenhendig rydde opp i det du beskriver som et totalt inkompetent politi som ikke vet hva de driver med?

Du har hye forhpninger.
Citera
2020-08-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Og det begrunner du med? Har ikke politiet litt bedre oversikt over fingeravtrykkene, hvor godt de vises osv, enn denne eksperten du viser til? Uttaler ikke han seg bare p generelt grunnlag?
Fetad: I tillegg til fingeravtrykkene kan du se p de andre tingene som det i flere avisartikler har blitt formidlet om at politiet ser p som mistenkelig og som de bruker som bevis. Det er ganske mange ting som kan ha naturlige og uskyldige forklaringer men som politiet ser p som mistenkelig og som politiet bruker som bevis p at TH er skyldig i drap eller medvirkning til drap. Tidligere i dag postet jeg link til en artikkel som omhandler slike "bevis" som politiet mener at er bevis.

Jo, eksperten uttalte seg p generelt.
Citera
2020-08-25, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Stoler du p at Holden skal egenhendig rydde opp i det du beskriver som et totalt inkompetent politi som ikke vet hva de driver med?

Du har hye forhpninger.
Jeg stoler p SH ja. Jeg har ikke sagt at politiet er totalt inkompetent. Alle kan ta feil og alle kan uheldigvis komme inn p feil spor.

Og alle kan rette opp sine feil og komme seg inn p riktig spor. Det har jeg ogs tro p at vil skje i denne saken :-)
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-25 kl. 22:08.
Citera
2020-08-25, 22:09
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg stoler p SH ja. Jeg har ikke sagt at politiet er totalt inkompetent. Alle kan ta feil og alle kan uheldigvis komme inn p feil spor. Og alle kan rette opp sine feil og komme seg inn p riktig spor. Det har jeg ogs tro p :-)

Men at et helt etterforskningsteam er p brtur, det ser du ikke noe i veien for.

Hvorfor skulle ikke dette kunne skje i andre saker ogs da?

Kan vi egentlig stole p at politiet er i stand til etterforske noe som helst?
Citera
2020-08-25, 22:12
Medlem
Citat:
Fetad: I tillegg til fingeravtrykkene kan du se p de andre tingene som det i flere avisartikler har blitt formidlet om at politiet ser p som mistenkelig og som de bruker som bevis. Det er ganske mange ting som kan ha naturlige og uskyldige forklaringer men som politiet ser p som mistenkelig og som politiet bruker som bevis p at TH er skyldig i drap eller medvirkning til drap. Tidligere i dag postet jeg link til en artikkel som omhandler slike "bevis" som politiet mener at er bevis.

Med andre ord kjenner ikke eksperten til konkret hvorfor politiet stusser p at avtrykkene ikke er der?
Du burde sette deg litt bedre inn i hvordan politiet i Norge jobber.

Nr politiet vurderer et bevis/indisium, er det absolutt frste de gjr lete etter naturlige/alternative forklaringer p det de har funnet. Alts har de allerede gjort de vurderingene eksperten uttaler seg om. Etter ha gjort denne vurderingen finner de alts mangelen p fingeravtrykk fortsatt mistenkelig.
Citera
2020-08-25, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
1) Men at et helt etterforskningsteam er p brtur, det ser du ikke noe i veien for.

2) Hvorfor skulle ikke dette kunne skje i andre saker ogs da?

3) Kan vi egentlig stole p at politiet er i stand til etterforske noe som helst?
1) Dessverre skjer det av og til.
2) Det har ogs skjedd i andre saker.
3) Ja. Men det er menneskelig gjre feil noen ganger.
Citera
2020-08-25, 22:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:
1) Dessverre skjer det av og til.
2) Det har ogs skjedd i andre saker.
3) Ja. Men det er menneskelig gjre feil noen ganger.

Meningen din om at politiet gjennomgende tolker funn i denne saken "feil" er ikke forenelig med at du allikevel pstr at man kan ha tillit til politiet generelt.

Du fr nesten bestemme deg for hva du egentlig mener.
Citera
2020-08-25, 22:18
Bannlyst
Citat:

En ting kan ha sin naturlige forklaring, men det er nr det blir mange snne smting som ikke henger p greip med THs forklaringer at man ser at han driver med manipulasjon og villedning. Se p de to slettede samtalene f.eks. Hva er oddsen for at akkurat de to samtalene som ogs var de to frste oppringningene til AE, ble borte av seg selv? Men ingen av de andre? Politiet har jo sine grunner for mene det som de mener. Grunner som ikke kommer fram i media. F.eks. kan det vre at de fant samtaler i loggen fra dagen fr, og dagen etterp, men at akkurat de to samtalene var borte. Da er det jo lite sannsynlig at de har blitt borte av seg selv.
Citera
2020-08-25, 22:21
Medlem
Citat:
Nei det behves ikke. Jeg stoler p SH :-)

SH er ikke objektiv. En kan aldri stole p at han vil fortelle om han vet noe som vil nagle TH. S han VET vi kun vil tale til THs fordel. Gjr han ikke det kan TH raskt f inn en ny. Jeg vil kalle han bukken og havresekken. Selv om han er helt uenig vil han ikke snakke TH ned.

Stoler du p dommere? For politiet kan presentere det de har, men det er dommeren som avsier dommen og avgjr om indisiene holder vann.
Dommeren kan avvise det og s str politiet der uten noe. Ja jeg tror at dyktig politiarbeid og fremskaffe bevis gir bedre jobb. Men str der uten noe s fr de ingen heder og ny jobb. Ikke hele gjengen er korrupte og kjpte, verken dommere eller politi.

Og jeg m si at TH har mange pussige forklaringer. Og han omtaler henne fryktelig stygt.

Hva tror du hans omtale av AEH betyr. Hvorfor sier de ikke at hun m f komme hjem og alt snt som folk sier i sin knugende fortvilelse.
Citera
2020-08-25, 22:28
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981
Med andre ord kjenner ikke eksperten til konkret hvorfor politiet stusser p at avtrykkene ikke er der?

Nr politiet vurderer et bevis/indisium, er det absolutt frste de gjr lete etter naturlige/alternative forklaringer p det de har funnet. Alts har de allerede gjort de vurderingene eksperten uttaler seg om. Etter ha gjort denne vurderingen finner de alts mangelen p fingeravtrykk fortsatt mistenkelig.
Nettopp! De beste djevelens advokater har de selv for unng bli latterliggjort i rettssalen av plausible forklaringer, enten det gjelder skoavtrykk, fingeravtrykk, blodspor, slepespor, slettede samtaler, basestasjoner, alibi m.m.

Edit: Eller aller viktigst: unng at feil person/er blir dmt.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-08-25 kl. 22:30.
Citera
2020-08-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigi1981

Fetad: Det burde alltid vrt slik som du skrev. Dessverre er det ikke alltid slik:

Feks det som politiet kalte slettede anrop p THs mobil og som var og er ett av politiets bevis mot TH som de ogs har brukt mot han uten frst foreta underskelser som foretas for finne eventuelle naturlige forklaringer p at anropene var borte fra anropsloggen p THs mobil og uten vente til resultatene av disse underskelsene er klare

Senere kom det frem fra politiet at de fremdeles ikke har ftt resultatsvar p underskelser som foretas for finne eventuelle naturlige forklaringer p at anropene var borte fra loggen. Men de brukte det allikevel som bevis.

Noe m jo vre riv ruskende galt nr politiet gr frem slik? Det som jeg formidlet om her, stemmer jo ikke med den mten som du skriver at politiet skal jobbe med slikt.

Dette leste jeg om ca p den tiden fengslingen av TH var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in