Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-31, 17:11
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hunnit..låter som det är fullt på fängelserna. Vilket Sverige vi accepterar att leva i.
Nu kommer han inte komma ut i alla fall innan han ska avtjäna.

Fängelserna är överfulla, häktena också. Det gör att man ej har plats för nya fångar.
Mitt förslag är att hyra plats i fängelser i andra länder. Det blir billigare och hårdare för dom intagna. Vilket skulle glädja mig enormt. Ett land med dålig ekonomi och hög arbetslöshet skulle gladeligen tacka ja.
Vi kan betala byggandet och lönerna för fångvaktarna. Kostnaden skulle bli en bråkdel av vad vi betalar i Sverige.
Citera
2020-08-31, 17:16
Medlem
Vad tror ni straffet kan bli? Blir väl svårt att bevisa utom rimligt tvivel att dom hade uppsåt till att mörda ungarna. Människorov har väl ett lägsta straff på fyra års fängelse?
Citera
2020-08-31, 17:20
Medlem
tyskakutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
Undrar hur många såna här vansinnesdåd som beror på rohypnol eller annan tung benzo? GM har alltså hängt på kyrkågården utan att sova en hel natt och varit bestialiska. Centralstimulans + benzo + rasism/utanförskap/avundsjuka. Men det hade varit spännande att se generellt halterna ser ut kring sånt här överhuvudtaget. I Malmö kallade vi de för pundararaber. Araber som vägrade dricka alkohol pga religion men tog alla andra droger. En invandrarungdom, som idag är 39, sa "ge mig fem roppar och jag kan göra vad som helst". Det är snarare förvånande att det inte händer mer med tanke på alla tickande bomber som slumpartat rör sig genom samhället.

Fanns uppgifter tidigare om att GM verkade höga, inte otroligt:
21-åringen dömdes tidigare för ringa narkotikabrott när han droppade en karta Tramadol inne på Pressbyrån Sergels Torg när en polis närmade sig. Även dömd för att köra stulen moped under cannabisrus.
Citera
2020-08-31, 17:36
Avstängd
Den yngre, som tydligen var den galnaste av de två, lär kunna se fram emot rejäl rabatt givet sina 19 år. Jag tippar 1-2 års sluten ungdomsvård.
Citera
2020-08-31, 18:16
Medlem
Vice.s avatar
Finns det nån sammanfattning om vad som verkligen hänt?

Hört rykten om både avskurna hälsenor och att de tvingades till sexuella handlingar på varandra?
Citera
2020-08-31, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Riktigt tunn jävel. Klart han går på svagare.

Jo..han hade tur som lyckades vara starkare än 16 åringarna.
Citera
2020-08-31, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miraak
Vad tror ni straffet kan bli? Blir väl svårt att bevisa utom rimligt tvivel att dom hade uppsåt till att mörda ungarna. Människorov har väl ett lägsta straff på fyra års fängelse?
12 veckors samhällstjänst och önskat - ej krävt - deltagande i studiecirkeln "Du bör inte våldta minderåriga"...
Citera
2020-08-31, 18:34
Medlem
Grandiosos avatar
Man avundas inte direkt förhörsledarna. Även om dessa är duktigt luttrade.
För det blir väl som vanligt när man har att göra med ett utomvästligt klientel:
På de flesta frågor lär man få svaret: "Inga kommentarer" ihop med ett hånfullt flin.
Det har dom alla sett till att lära sig på svenska. Det och "knulla din mamma".
Eller syster för den delen. Viktigt att kunna som mindre välanpassad arab, afrikan eller afghan.
Förmodligen något man förmått tillägna sig redan första dagen på svensk mark.

Här kommer man nu ihärdigt förneka någon som helst skuld när man inte begränsar
sig till att just lämna det arroganta svaret: inga kommentarer.

När det högst komprometterande faktumet påtalas att den ene MGM påträffades
med offrens ägodelar på sig blir det kanske lite bekymmersamt, men förmodligen
tror man sig kunna ta sig ur den knivigheten genom att påstå något så genialiskt som
att man råkat hitta dessa saker någonstans eller att offren synnerligen frivilligt
gett bort dom. De var trötta på sina mobiler och hörlurar och tyckte dom här trevliga
främlingarna som man råkat i möte med en sen afton i ljuvliga augusti kunde behöva
dessa prylar bättre.
Nånstans där hamnar vi antagligen i förklaringsväg till den biten.
Allt sedan med bortrövande, misshandel och tortyr, ja, om detta vet man icke något.
Andra som är skyldiga till. Så är det, mannen.
Och för övrigt är Allah väldigt stor som alltid.
Citera
2020-08-31, 18:48
Medlem
Stocken99s avatar
Hemskt att brott av denna natur ens går att få fram i tankarna. Men verkar som att detta har blivit vardag istället för undantaget i Sverige.

Har bara lyckas läsa de första 20-25 sidorna av tråden men hoppas att det ger er nytta.

Norsk media av allt och alla, skriver om händelsen. Även bra sammanfattning för den som vill ha.

https://www.document.no/2020/08/26/t...ogsa-voldtatt/

Hur sanningsenlig och "opartisk" denna artikel är får läsaren själv avgöra men konfirmerar namnen igen och visar även bilder på gärningsmännen. Har inte kikat på dom själv men finns länkar till tidigare domar och även handlingar såsom dagboksblad och häktningsframställan.

https://jonehrsson.se/jahani-asl-ali...vnrU2lI8a9mISQ

Avslutningsvis vill jag säga att denna incident har hemsökt mig i mitt huvud under hela dagen och vill framföra mina djupaste kondoleanser till framförallt offrerna som genomgått detta vidriga och dekadenta brott, men även familjen och närstående. Så om ni läser detta så vet ni att en till person tänker på er och hoppas att allt ordnar sig och blir bättre.

Mvh. Stocken
Citera
2020-08-31, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stocken99
Hemskt att brott av denna natur ens går att få fram i tankarna. Men verkar som att detta har blivit vardag istället för undantaget i Sverige.

Har bara lyckas läsa de första 20-25 sidorna av tråden men hoppas att det ger er nytta.

Norsk media av allt och alla, skriver om händelsen. Även bra sammanfattning för den som vill ha.

https://www.document.no/2020/08/26/t...ogsa-voldtatt/

Hur sanningsenlig och "opartisk" denna artikel är får läsaren själv avgöra men konfirmerar namnen igen och visar även bilder på gärningsmännen. Har inte kikat på dom själv men finns länkar till tidigare domar och även handlingar såsom dagboksblad och häktningsframställan.

https://jonehrsson.se/jahani-asl-ali...vnrU2lI8a9mISQ

Avslutningsvis vill jag säga att denna incident har hemsökt mig i mitt huvud under hela dagen och vill framföra mina djupaste kondoleanser till framförallt offrerna som genomgått detta vidriga och dekadenta brott, men även familjen och närstående. Så om ni läser detta så vet ni att en till person tänker på er och hoppas att allt ordnar sig och blir bättre.

Mvh. Stocken

Läste bara nr 2, bloggen, och jäklar vad illa han skriver. Men det homosexuella inslaget verkar inte helt tydligt. Tvingade de pojkarna att göra saker med varandra eller idkade de själva homosexualitet? Båda hiphopparna som blev förnedrade är filmade blev på sina sätt våldtagna. Att den kriminella världen skulle ta den svängen kan ingen ha förutsett särskilt väl.

Jag var på Zanzibar och där är väldigt vanligt med homosexuella. Man ser det på gatan på ett som man inte gör här, och samtidigt är man hårt muslimska. Fast där var det kärlek då, här vetetusan vad det är frågan om.

Det finns inte strafflagstiftning nog för vad dessa herrar förtjänar, och självklart ska de utvisas efter avtjänat straff men vem vill ta emot dem.
Citera
2020-08-31, 19:23
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Man avundas inte direkt förhörsledarna. Även om dessa är duktigt luttrade.
För det blir väl som vanligt när man har att göra med ett utomvästligt klientel:
På de flesta frågor lär man få svaret: "Inga kommentarer" ihop med ett hånfullt flin.
Det har dom alla sett till att lära sig på svenska. Det och "knulla din mamma".
Eller syster för den delen. Viktigt att kunna som mindre välanpassad arab, afrikan eller afghan.
Förmodligen något man förmått tillägna sig redan första dagen på svensk mark.

Här kommer man nu ihärdigt förneka någon som helst skuld när man inte begränsar
sig till att just lämna det arroganta svaret: inga kommentarer.

När det högst komprometterande faktumet påtalas att den ene MGM påträffades
med offrens ägodelar på sig blir det kanske lite bekymmersamt, men förmodligen
tror man sig kunna ta sig ur den knivigheten genom att påstå något så genialiskt som
att man råkat hitta dessa saker någonstans eller att offren synnerligen frivilligt
gett bort dom. De var trötta på sina mobiler och hörlurar och tyckte dom här trevliga
främlingarna som man råkat i möte med en sen afton i ljuvliga augusti kunde behöva
dessa prylar bättre.
Nånstans där hamnar vi antagligen i förklaringsväg till den biten.
Allt sedan med bortrövande, misshandel och tortyr, ja, om detta vet man icke något.
Andra som är skyldiga till. Så är det, mannen.
Och för övrigt är Allah väldigt stor som alltid.
Man vet aldrig. De är unga och om 21-åringen är så "lättpåverkad" som farsan säger kanske de kan knäcka honom ändå. Det beror väl också på vem av dem som var mest drivande om det nu skiljer sig åt. Ifall de börjar beskylla varandra finns alltid öppningar att rikta in sig på. Även de olika bevisen som presenteras ska förklaras, där kan det skilja mellan de båda.
Var båda två närvarande hela tiden människoroven ägde rum, eller var någon av dem iväg och köpte knark, bärs eller gjorde något annat? Vi har ju också BO:s berättelser som man kan anta kommer att vara samstämmiga och pålitliga. Om man riskerar livstids fängelse duger inte "inga kommentarer" om man vill komma lindrigare undan än så.
Citera
2020-08-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
Om tortyren på kyrkogården - Fjärde statsmakten nr 58 med Bååth, Matikainen och Willgert.
Källa: https://www.swebbtv.se/blogg/553-om-...n-och-willgert
Tusen tack för länken, swebbtv har helt gått mig förbi.
Fantastiskt sunda o kloka tankar i samtalet om den svenska horribla verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in