Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-01, 23:27
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Nej, men kanske ngn form av provokation frånpojkarna?

Någon som vet något om hur BO var klädda? Kan de ha lurat MGM att tro att de ville? Och om de kanske sa nej så kanske MGM trodde det var en del av akten?
Citera
2020-09-01, 23:28
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jag gissar på miljonskadestånd.

Aldrig miljonskadestånd. Pojkarna får väl mellan 100000 till 200000 kronor var.
Citera
2020-09-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Någon som vet något om hur BO var klädda? Kan de ha lurat MGM att tro att de ville? Och om de kanske sa nej så kanske MGM trodde det var en del av akten?

Hahah inte så jag menade. Aja, det låter märkligt även för att vara utländska gärningsmän. Vidhåller återigen att unga grabbar, oftast från trasiga hem och från mellanöstern ställer till med en del stök. Jag skulle vara för straffskärpning; tyvärr har ni svenskar ett udda tankesätt. I mellanöstern skulle en sån gärning straffas med att de blir avrättade offentligt dels för att offren ska få upprättelse men framförallt som avskräckande. Tyvärr misslyckas svensk rättsväsende i båda avseenden. Det är bättre att följa guds lagar än manskapade lagar om man vill ha ordning i samhället.
Citera
2020-09-02, 00:08
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Alltså det klart detta är anekdotalt... hahah klart d inte finns statistik på sånt dummer. Men du kommer nog fatta om du träffar en iranier :P
Vad är det för jäkla skitsnack!? Du kan inte känna många iranier. De som flytt från mullornas Iran är i regel sekulariserat hederligt folk som inte vill leva i en sketen teknokrati med ideal från medeltiden. Innan den islamiska revolutionen var Iran en oas bland länderna i Mellanöstern med en extremt västorienterad framtoning.
En till mig närstående var med under shahen av Irans statsbesök i Sverige 1960 vid mottagningen på ambassaden i Stockholm. H*n berättade följande. Shahens hälsning till de samlade var, när de stod där med sina champagneglas, ett citat ur Koranen: "Förbannad vare den första droppen!". Sedan knäppte han med fingret bort en droppe ur sitt glas och skålade, med ett stort leende på läpparna.
Okej att han förde en hård regim med förtryck och fattigdom i släptåg. Man kan lugnt säga att han inte hade folket med sig. Men när hans rike började skälva var kommunisterna kanske det största hotet. Istället såg dock mullorna sin chans och de duperade pöbeln och fick med sig landsbygdens analfabeter på sin revolution.
De som flydde till Sverige var främst vänsterfolk och välsituerade intellektuella, även om de senare kanske försökte ta sig till USA i första hand. Det har dock varit en del hit och dit för iranier mellan Sverige och USA.
Men ändå, apropå ditt tidigare inlägg, är inte shiamuslimerna i Iran i närheten av att vara lika farliga som sunnimuslimerna i IS och andra terrororganisationer, eller bland de styrande i Saudiarabien.
Nå, nu är ju 21-åringen tydligen kurd, så det blir hur som helst en annan femma. De är också förtryckta i förhållande till perserna i det där skitlandet. Men min gissning är ändå att han och hans familj inte är särskilt religiösa.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2020-09-02 kl. 00:14.
Citera
2020-09-02, 00:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det var någon bara slängde ut sig att det var hälsenor för att han skulle gjort så.
Vet du att det är så och hur vet du det i så fall. Oavsett om det är sant eller inte vill jag ha detta från någon som vet. Okej?
Citera
2020-09-02, 00:13
Medlem
Usch fy fan vilka as
Vilken tur att vi har ”vänstermedia” så vi får reda på sånt här, alternativmedia är ju alltid sist på bollen, troligtvis hade alternativmedia inte ens vetat om att det inträffat utan ”vänstermedians” arbete

Hur skulle det gå utan ”vänstermedia”?
Hade vi fått reda på någonting överhuvudtaget eftersom alternativmedia bygger sitt arbete på vad ”vänstermedia” gräver fram.
Citera
2020-09-02, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vad är det för jäkla skitsnack!? Du kan inte känna många iranier. De som flytt från mullornas Iran är i regel sekulariserat hederligt folk som inte vill leva i en sketen teknokrati med ideal från medeltiden. Innan den islamiska revolutionen var Iran en oas bland länderna i Mellanöstern med en extremt västorienterad framtoning.
En till mig närstående var med under shahen av Irans statsbesök i Sverige 1960 vid mottagningen på ambassaden i Stockholm. H*n berättade följande. Shahens hälsning till de samlade var, när de stod där med sina champagneglas, ett citat ur Koranen: "Förbannad vare den första droppen!". Sedan knäppte han med fingret bort en droppe ur sitt glas och skålade, med ett stort leende på läpparna.
Okej att han förde en hård regim med förtryck och fattigdom i släptåg. Man kan lugnt säga att han inte hade folket med sig. Men när hans rike började skälva var kommunisterna kanske det största hotet. Istället såg dock mullorna sin chans och de duperade pöbeln och fick med sig landsbygdens analfabeter på sin revolution.
De som flydde till Sverige var främst vänsterfolk och välsituerade intellektuella, även om de senare kanske försökte ta sig till USA i första hand. Det har dock varit en del hit och dit för iranier mellan Sverige och USA.
Men ändå, apropå ditt tidigare inlägg, är inte shiamuslimerna i Iran i närheten av att vara lika farliga som sunnimuslimerna i IS och andra terrororganisationer, eller bland de styrande i Saudiarabien.
Nå, nu är ju 21-åringen tydligen kurd, så det blir det hur som helst en annan femma. De är också förtryckta i förhållande till perserna i det där skitlandet. Men min gissning är ändå att han och hans familj inte är särskilt religiösa.

Du har verkligen Fox-news versionen av historien. Du vet att det var folkets revolution 79 va?
Citera
2020-09-02, 00:15
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Lustigt att du intresserar dig - om det nu inte är någon större skillnad.

Uppgiften om att offren blev utsatta för knivhugg på vaderna kommer från Expressen 27 aug som citerar åklagaren.
Uppgiften om att de båda brottsoffren fick ett knivhugg var kommer från Expressen 26 aug där det står

Och du, ett rykte är falskt om man kan visa på att det uppstod genom ett missförstånd.
(FB) Solna: Pojkar kidnappades och misshandlades grovt på kyrkogård (2020-08-23)
Det finns absolut inget lustigt med detta. Och får jag påminna dig om att även du läser och skriver om detta på FB?

Är det ett missförstånd att de tillfogats skador på vaderna eller inte?
Eller sitter du och killgissar nu?

Sluta med det i så fall. Jag läser inte Expressen eller andra skeva fakenewstidningar från vare sig Schibstedt eller Bonnier förrän de börjar anställa riktiga journalister igen.
Citera
2020-09-02, 00:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Du har verkligen Fox-news versionen av historien. Du vet att det var folkets revolution 79 va?
Jag har väl inte sagt något annat. Det är alltid "folkets revolution" när det är revolution, oavsett vem som dirigerar den. Men det är skillnad på folk och folk. En del är lättlurade och idag är det väldigt många eller rent av en stor majoritet av iranierna som förbannar denna revolution.
Citera
2020-09-02, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag har väl inte sagt något annat. Det är alltid "folkets revolution" när det är revolution, oavsett vem som dirigerar den. Men det är skillnad på folk och folk. En del är lättlurade och idag är det väldigt många eller rent av en stor majoritet av iranierna som förbannar denna revolution.

Hur kommer ens shahen till makten förresten? Vad hände med mossadeq? Kan du ge forumet en historie lektion om hur moraliska västvärlden är?
Citera
2020-09-02, 00:37
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Hur kommer ens shahen till makten förresten? Vad hände med mossadeq? Kan du ge forumet en historie lektion om hur moraliska västvärlden är?
Det blir lite väl OT även om det är intressant. Nu handlar ju tråden om hur omoraliska några med rötter utanför västvärlden är. Vi kan hålla oss till det, även om det antagligen inte är hela sanningen.
Citera
2020-09-02, 00:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Ordet våldtäkt är egentligen ett ganska dåligt begreppet i det moderna samhället eftersom de flesta utgår från att detta innebär våld + penetration med penis.
De borde helt ta bort detta begrepp från BrB.
Att dra av någon kläderna med våld, är våldtäkt, förövaren behöver inte vara kåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in