Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-02, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Samtycke under våld och hot har ju skett i detta fall.

I det här fallet handlar det om att förövarna verkligen ville förnedra sina offer genom att föra in föremål i anus. Kanske tilltvingade de sig också oralsex av pojkarna.
"Samtycke under våld och hot? Det är ju inget samtycke. Din mening säger ju emot sig själv. Du får nog tänka en gång till.
Citera
2020-09-02, 02:32
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"Samtycke under våld och hot? Det är ju inget samtycke. Din mening säger ju emot sig själv. Du får nog tänka en gång till.

Det kanske var meningen. Ville undvika ordet våldtäkt och drog lite på orden.

Jag släpper det här ämnet nu, för tråden handlar ju om själva brottsfallet.
Citera
2020-09-02, 08:43
Medlem
Våldtäckts araber är som svarta i Amerika "Looks like typical school in Detroit except they don’t shoot at each other. 300 years living in US and no assimilation, just opposite – white kids in America start behaving as if they are savages.:
Citera
2020-09-02, 08:48
Medlem
amfibiesoldats avatar
Stort fokus på etnicitet och kultur här. Men med det åsidolagt så är det här det bedrövligaste jag hört på länge. Försöker vara väldigt selektiv i vilka nyheter jag läser men detta kommer jag följa med stort intresse.

Har säkert begåtts bedrövligare brott i Svensk historia men det här är nog det värsta jag läst om i mitt (korta) liv.
Citera
2020-09-02, 11:08
Medlem
kaosblattens avatar
Om det stämmer att ena GM är kurd, så vill jag bara säga att vi kurder i Sverige tar kraftigt avstånd från detta omänskliga beteendet! Detta är inte en del av vår kultur, tradition eller liknande. Jag hoppas båda döms till det hårdast möjliga straffet!
Citera
2020-09-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaosblatten
Om det stämmer att ena GM är kurd, så vill jag bara säga att vi kurder i Sverige tar kraftigt avstånd från detta omänskliga beteendet! Detta är inte en del av vår kultur, tradition eller liknande. Jag hoppas båda döms till det hårdast möjliga straffet!
Om det visar sig finnas ett hedersmotiv då?
Citera
2020-09-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare

Om det inte gör det då?
Citera
2020-09-02, 11:46
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Realistiskt, hur långa straff kan man tänka sig att dessa sadister kommer få?
Ett par år, minst.
Citera
2020-09-02, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Om det inte gör det då?
Ingen aning, fråga honom. Fast jag gissar att det blir det svaret som han nyss lämnade.
Citera
2020-09-02, 11:50
Medlem
kaosblattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Ja skulle det visa sig att BO exempelvis antastat ett barn eller misshandlat någon oskyldig stackare innan så är det ”hederligt” att ta lagen i egna händer och hämnas. Men inte om det ligger något bagatellartat bakom, eller ännu värre om BO är helt oskyldiga vilket jag tror dom är. Detta är totalt oacceptabelt bland äldre kurder.
Citera
2020-09-02, 11:52
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Ursäkta men du kan inte tala för alla bergsturkar. Det finns gott om klan och hedersstyrda män bland erat folk.

Själv hoppas jag att dessa två svin avrättas en mörk natt och grävs ner i skogen.
Citera
2020-09-02, 12:09
Medlem
Citat:
Ja skulle det visa sig att BO exempelvis antastat ett barn eller misshandlat någon oskyldig stackare innan så är det ”hederligt” att ta lagen i egna händer och hämnas. Men inte om det ligger något bagatellartat bakom, eller ännu värre om BO är helt oskyldiga vilket jag tror dom är. Detta är totalt oacceptabelt bland äldre kurder.
Men om BO dejtat en kurdisk tjej i hemlighet då? Det får väl anses rejält etablerat att hon då i sin roll som kurdisk tjej riskerar "omänskligt beteende" enligt typiskt kurdisk "kultur, tradition eller liknande".
Du måste förstå att det är otroligt svårt att med västerländska ögon skilja på vilka bagatellartade förseelser som ska straffas med döden och vilka som inte betyder något särskilt. När det gäller gränslösa grymheter, gärna inom den egna familjen, så är det få kulturer som kommer i närheten av den kurdiska i fråga om obegriplighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in