Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Et viktig vitne som sdan.
Kan det ikke vre et viktig vitne i forhold til VE som er siktet? (Hvis det er han)
Det vil si vitne er viktig i forhold til at VE ikke har det alibiet han sa med at de var p hytten 31, men 1 i stedet, som vil si at han kanskje ikke har noe sterkt alibi for hvor han var 31?
Citera
2020-10-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T--E
Tenkte som de fleste at det kunne vre VE som truet han som skulle gi alibi 31.10, men det viste seg vre 01.11. Men bde denne personen og svogeren har vitnet og media har skrevet om det. Gir det da mening true et vitne som allerede har vitnet og alle vet om det?
Jeg tenker at personen som er truet er noen som har holdt tilbake informasjon og vet mer enn den sier eller har forklart seg feil. Alts for eksempel MB siden hun er et sentralt vitne, eller noen andre som har vitnet om et alibi p jobb eller noe.
Samtidig er det utrolig hy risiko true noen da man framstr som skyldig ovenfor denne personen og politiet om den som blir truet gr til de som her. Derfor synes jeg det er noe muffens her.. Tror ikke VE eller andre hadde truet noen om det kunne sltt tilbake p han som skyldig.
Tenker ogs at denne personen som har truet har gjort dette for sitt eget vedkommende og st det stiller denne personen i drlig lys skyldig eller ikke skyldig.

Fra NRK:
Iflge Aanslkken fremstr anmeldelsen mot klienten hans som oppkonstruert, men sier at han av hensyn til den pgende etterforskning ikke nsker svare p ytterligere detaljer.

Og hva kan menes med oppkonstruert? Er det overdrivelse? Noen som liker drama?

Det kommer ogs frem:
Jeg kan bekrefte at min klient er blitt siktet i saken. Han erkjenner ikke straffskyld etter siktelsen, sier han.
Etter siktelsen alts. Han nekter ikke for ha snakket med vedkommende, s her handler det nok om forstelse for det som ble sagt.
Tror dette kan vre alt fra overdrivelse og ingenting, til vre avslrende. Vi m nesten avvente se hva som skjer videre.

Med oppkonstruert s betyr det at klienten benekter forholdet og at det er pstand mot pstand.

Du m ikke overtolke det du leser og tro at "nei det m vre noe annet"
Citera
2020-10-03, 22:36
Medlem
Dersom det er VE er det litt rart at de kaller ham slektning og ikke familie. Kanskje for barnas skyld.
Uansett, stinker jo VE.

Ser litt p advokaten han bruker, bra CV og bra firma ser det ut som, selv om aldri hrt om han/dem. Ikke noe lokal advokat fra Lillestrm slik RU bruker, men en Oslo-advokat. Str at han er oppnevnt, s vet ikke om denne slektningen har tatt et aktivt valg selv.

Kan ogs lure p hvorfor siktelsen kommer n. Om hendelsen skjedde forsommeren. Er timingen ren strategi?
Senast redigerad av StonesThrow81 2020-10-03 kl. 22:40.
Citera
2020-10-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Det "sentrale vitnet" kan vre personen som ikke kunne gi VE alibi. Denne mannen kan ogs beskrives som "forretningspartner" av TH, og vre den som ogs fikk risset inn "vr stille" i bilen.
Jeg tenker det samme, at vitnet er den personen som ikke kunne gi VE alibi likevel.

Det eneste jeg lurer p er hvorfor han skulle presse han til si feil dato, for da br jo VE skjnne at det ringer en bjelle hos vitnet? Trodde han vitnet kom til bli s redd at han ikke sa noe? Jo flere som skjnner hvem som er skyldig, jo fortere lekker jo info.
Rart han ikke bare sa "oi, ja det stemmer vi var der 1 og ikke 31". Hvorfor presse vitnet? Spontant?
Kan vitnet ha vrt med p noe av det, og lekket info til politiet for slippe en rolle i spillet, men at de ikke har bevis p at det vitnet sier er sant?
Jeg skjnner ikke hvorfor VE eventuelt skulle presset han dersom vitnet ikke hadde en rolle i spillet...
Citera
2020-10-03, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Kan det ikke vre et viktig vitne i forhold til VE som er siktet? (Hvis det er han)
Det vil si vitne er viktig i forhold til at VE ikke har det alibiet han sa med at de var p hytten 31, men 1 i stedet, som vil si at han kanskje ikke har noe sterkt alibi for hvor han var 31?
Hvilken oppfatning fr dere etter ha hrt reporter M*gnus B*aaten snakke om saken i et opptak her? (link i sitatet)
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja, det ble sagt her at det vitnet er et viktig vitne for politiet: https://www.tv2.no/nyheter/11687330/
Vitnet har forklart seg om ekteskapelige problemer.
Citera
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Dersom det er VE er det litt rart at de kaller ham slektning og ikke familie. Kanskje for barnas skyld.
Uansett, stinker jo VE.

Ser litt p advokaten han bruker, bra CV og bra firma ser det ut som, selv om aldri hrt om han/dem. Ikke noe lokal advokat fra Lillestrm slik RU bruker, men en Oslo-advokat. Str at han er oppnevnt, s vet ikke om denne slektningen har tatt et aktivt valg selv.
Slektning er riktig begrep om en nev.
Vi vet at det er en slektning og at det er en mann. Vi vet ogs at det ikke er et av barna: les snnen. En svigersnn er ikke slektning. Da er det ikke s mange alternativer igjen. Det kan selvflgelig vre en av de aldrende brdrene hans eller en annen nev enn VE.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er nok svrt mange sentrale vitner i denne saken, s det finnes mange muligheter for hvem det kan vre. Eneste vi vet med sikkerhet er at vedkommende sitter p inkriminerende opplysninger som kan skade TH.

Det vet vi faktisk ikke i det hele tatt.

Vi vet faktisk s lite at, basert p dagens info, kan dette vre sant:

Eks. pseudosvogeren (de var bare kjrester) henvender seg til et av barna eller andre vitner og sier:

N m du fortelle sannheten.

Hvis han gjr dette litt truende, er det grunn til anmelde.

Og politiet, som kanskje bare n planlegger for nr de skal frafalle siktelsen mot TH, velger ta affre for vise at de ikke har vrt tendensise i sin etterforskning.

OBS! Jeg sier ikke at dette er skjedd.

Jeg sier bare at jeg har like godt hold for mitt forslag, som du har for: Eneste vi vet med sikkerhet er at vedkommende sitter p inkriminerende opplysninger som kan skade TH.

Vi vet faktisk ikke det i det hele tatt.

Man stryker i logikk med slike konklusjoner.
Citera
2020-10-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Tror ikke det er eks-svogern det er snakk om n, han kan ikke regnes som et "sentralt vitne" i saken. Han beskriver noe han opplevde for flere tir siden, og er kun et "karaktervitne"
Kan det vre snnen? Som kan ha blitt truet? Kun en tanke.
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-03 kl. 22:46.
Citera
2020-10-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma

Jeg tenkte det samme, men det ville vre veldig avslrende true noen som har gitt alibi.
I og med at advokaten sier det er oppkonstruert og at siktede erkjenner ikke straffeskyld etter kjennelsen, tenker jeg at det kan ha vrt en diskusjon om en mening(ekteskap, personkarakteristikk e.l.) eller noe som ikke er konkret. Den som har anmeldt har flt seg truet, s blir sprsmlet videre om det har vrt en reell trussel eller oppfattet som dette. Dette tror jeg blir greit nste opp i av politiet og vi fr sikkert vite mer etter hvert.
Jeg frykter at dette ikke er avgjrende for saken, men kun er et sidespor inntil videre da f tar risikoen ved bevisst true noen da det er for avslrende.
Citera
2020-10-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doggerbank
Kan det vre snnen?
Det er avkreftet at det er noen av barna.
Citera
2020-10-03, 22:46
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det vet vi faktisk ikke i det hele tatt.

Vi vet faktisk s lite at, basert p dagens info, kan dette vre sant:

Eks. pseudosvogeren (de var bare kjrester) henvender seg til et av barna eller andre vitner og sier:

N m du fortelle sannheten.

Hvis han gjr dette litt truende, er det grunn til anmelde.

Og politiet, som kanskje bare n planlegger for nr de skal frafalle siktelsen mot TH, velger ta affre for vise at de ikke har vrt tendensise i sin etterforskning.

OBS! Jeg sier ikke at dette er skjedd.

Jeg sier bare at jeg har like godt hold for mitt forslag, som du har for: Eneste vi vet med sikkerhet er at vedkommende sitter p inkriminerende opplysninger som kan skade TH.

Vi vet faktisk ikke det i det hele tatt.

Man stryker i logikk med slike konklusjoner.
Tror du har misforsttt. Det er en mannlig slektning av TH som n er siktet for trusler. Slektning er en person med blodsbnd. Vi vet samtidig (NRK) at det ikke er snnen.
Citera
2020-10-03, 22:47
Medlem
...
Senast redigerad av Doggerbank 2020-10-03 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in