2020-10-05, 13:56
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja absolut. Men slutsatsen r ju att man mste rata Trump, eller hur?

Ja han har en kul personlighet r bra p att trolla och irriterar alla, men politiken r fruktansvrt illa, s det fr vga tyngre. Eller?
Vad har varit "fruktansvrt illa" med Trumps politik fr den vanlige amerikanen? Vad i dennes vardag har blivit smre?
2020-10-05, 13:59
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Vilket j*vla logiskt felslut syftar du p gghjrna? Orkar inte med ett cirkelresonemang till. Hger-hgeramatren Trump fick en lycktrff. Tajmingen var perfekt fr honom att ge sig in i drabbningen. Och han vann politikyatzy eftersom han som opportunist slog trningarna rtt med hjlp av stora dataanalyser.

Ingen har missfrsttt ngot. Man har underskattat de underliggande problemen bara.
Aha, han fick in en lycktrff.

Tnk att Hillary spenderade dubbelt s mycket som Trump, som fick in en lycktrff och vann.
2020-10-05, 14:02
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Aha, han fick in en lycktrff.

Tnk att Hillary spenderade dubbelt s mycket som Trump, som fick in en lycktrff och vann.
r det Trumps frtjnst att Hillary r den hon r? Var det inte ngon som frklarade den biten fr dig alldeles nyss?
2020-10-05, 14:05
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Vad har varit "fruktansvrt illa" med Trumps politik fr den vanlige amerikanen? Vad i dennes vardag har blivit smre?

Det r en stor frga du. Jag som r svensk fokuserar p det som berr mig, s jag ogillar hans idiotiska id att man ska avreglera s mycket som mjligt till varje pris. De regler som huvudsakligen tas bort r de som rr miljn och klimatet.

Sen s har vi ju det stndiga frsket att ta bort ACA, trots att man fortfarande inte har ngot frslag till vad som ska erstta det (trots mngder av utlovade datum fr nr planen skulle ha varit klar).

Och s har vi hur han spr p motsttningarna i landet, det r lnge sedan stmningen var s htsk som den r nu, med ett flertal politiskt motiverade mord. Och det r fr att han beskriver vnstern i helt hysteriska ordalag samtidigt som han gullar med extremhgern. Han kan inte ens frm sig att tala illa om Q-Anon, om teorin att han r en halvgud som ska befria vrlden frn demokraterna som r demoner och ter barn. Det hr r ocks politik.
2020-10-05, 14:18
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
r det Trumps frtjnst att Hillary r den hon r? Var det inte ngon som frklarade den biten fr dig alldeles nyss?
Hillary gick igenom en kvalificeringsprocess och hon var den kandidat som de demokratiska vljarna rstade fram. Det var det bsta de hade och hon fick gigantisk backning av en sittande president, first lady, enorm budget, kndisar i verfld, media osv osv osv. Och allt detta slog Trump med "en lycktrff"?
2020-10-05, 14:20
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Det r en stor frga du. Jag som r svensk fokuserar p det som berr mig, s jag ogillar hans idiotiska id att man ska avreglera s mycket som mjligt till varje pris. De regler som huvudsakligen tas bort r de som rr miljn och klimatet.

Sen s har vi ju det stndiga frsket att ta bort ACA, trots att man fortfarande inte har ngot frslag till vad som ska erstta det (trots mngder av utlovade datum fr nr planen skulle ha varit klar).

Och s har vi hur han spr p motsttningarna i landet, det r lnge sedan stmningen var s htsk som den r nu, med ett flertal politiskt motiverade mord. Och det r fr att han beskriver vnstern i helt hysteriska ordalag samtidigt som han gullar med extremhgern. Han kan inte ens frm sig att tala illa om Q-Anon, om teorin att han r en halvgud som ska befria vrlden frn demokraterna som r demoner och ter barn. Det hr r ocks politik.
S du kan inte ngot exempel p hur hans politik har drabbat den genomsnittlige amerikanen? D har du nog ocks svaret p hur det kommer g i valet.
2020-10-05, 14:23
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
S du kan inte ngot exempel p hur hans politik har drabbat den genomsnittlige amerikanen? D har du nog ocks svaret p hur det kommer g i valet.

Fast jag gav svar, den genomsnittlige amerikanen lider av den hr hemska stmningen som han har blst upp.

Jag nmnde ocks de idiotiska avregleringar han gr. Och s har vi ju hur tarifferna drabbar alla som handlar med utlandet. Det hr pverkar den genomsnittlige amerikanen. Har han gjort ngonting av vrde? Nej, han har huvudsakligen gnllt p att han inte fr tillrckligt med respekt. Att vara USAs president r uppenbarligen inte tillrckligt fr att ge honom det erknnande han anser att han frtjnar.
2020-10-05, 14:25
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Hillary gick igenom en kvalificeringsprocess och hon var den kandidat som de demokratiska vljarna rstade fram. Det var det bsta de hade och hon fick gigantisk backning av en sittande president, first lady, enorm budget, kndisar i verfld, media osv osv osv. Och allt detta slog Trump med "en lycktrff"?
Det gjorde henne inte tillrckligt populr...Fanns ingen 'skicklig' frmga som frndrade det. Hon fll p eget grepp. Men jmf Trump med Stenmark du. De hade skert lika mnga enablers bda tv (som Cambridge Analytica och GRU) i sina respektive ringhrnor.
2020-10-05, 14:26
Medlem
Citat:

Han lovade bttre och billigare sjukvrd fr ALLA. Det har han inte gjort och det r ju en sak som verkligen pverkar folks liv. Varfr har han inte jobbat med detta under de snart fyra r han haft p sig?

Infrastrukturen? Nej, ingenting dr heller.

Att utvisa illegala ur landet? Nej, det har inte vidtagits ngot ordentligt dr heller. Detta var ett lfte han gav. Och det har inte alls utvisats folk p lpande band som han sa skulle ske.

Nu far han runt sjuk och vinkar i en bil och twittrar. Det r inte att fra en politik. r ledsen men han r en stor besvikelse.
2020-10-05, 14:27
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Fast jag gav svar, den genomsnittlige amerikanen lider av den hr hemska stmningen som han har blst upp.

Jag nmnde ocks de idiotiska avregleringar han gr. Och s har vi ju hur tarifferna drabbar alla som handlar med utlandet. Det hr pverkar den genomsnittlige amerikanen. Har han gjort ngonting av vrde? Nej, han har huvudsakligen gnllt p att han inte fr tillrckligt med respekt. Att vara USAs president r uppenbarligen inte tillrckligt fr att ge honom det erknnande han anser att han frtjnar.
Du glmde polariseringen han stllt till det med ocks fr jag tror man aldrig sett et sdant US som det r i dag dr det r grupperingar och fraktioner som strider p gatorna mot varandra, Att Trump har stor del just i detta och allt det du sger r s han kastar mer eld p en flammande brasa genom sina tweets och uttalanden vilket inte ger ngon nytta!
2020-10-05, 14:32
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:

Tarifferna ger fler jobb till USA, vilket pverkar den genomsnittlige amerikanen. Srskilt icke hgskoleutbildade, de bar Trump till seger frra gngen och har de ftt det bttre kommer de gra det igen. Att vnstervridna eldar upp folks egendom i stderna och skapar en htsk stmning kommer inte drabba Trump.
2020-10-05, 14:34
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Det gjorde henne inte tillrckligt populr...Fanns ingen 'skicklig' frmga som frndrade det. Hon fll p eget grepp. Men jmf Trump med Stenmark du. De hade skert lika mnga enablers bda tv (som Cambridge Analytica och GRU) i sina respektive ringhrnor.
Hon hade inget budskap frutom "Stronger together" vilket r lika intetsgande som Centerns "Framt!". Vad r Bidens budskap? Ingen vet. Han r om mjligt nnu mer anonym och intetsgande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in