Citat:
Ursprungligen postat av
Elagabalus
Nu skall jag om 7 dagar ännu en gång be om att bli totalt struken ur Klarna.
De handlade ju min hotellbokning som nu måste avbeställas pga Norwegian. Vad tycks om följande formulering: Vi kommer omedelbart att betala pengarna åter till ditt konto. Dock kan det ta upp till 7 dagar innan de syns". Vågar man gissa att det kommer ta 7 dagar....
Kommer aldrig mer bli intvingad hos Klarna genom att Visa inte accepteras. Kommer strunta i köp då
Om du t ex betalat med ett kreditkort, Visa, MC m fl, så tar det upp till sju dagar innan du ser återbetalningen, så det är inte bara Klarna. Varför det ska ta sån tid lär ju vara något fjantigt avtal som tillåter någon mellaninstans att hålla på pengarna denna tid. Med tanke på hur många återköp och returer som sker så är det mycket pengar som löpande hänger i luften, d v s pending.
Citat:
Ursprungligen postat av
ormbiten
Hm.. Jag handlar nog mot Klarna faktura 40-50 gånger per år varav cirka 90 procent är till mitt företag och resterande 10 procent är privat.
Jag har aldrig någonsin haft några problem.
Jag har heller inga problem med Klarna. Tycker det funkat bra senast 10 åren. Innan dess, så hade jag lite bekymmer med dem, fakturor kom aldrig varken på e-post eller fysiskt som utlovades, och jag vill väl minnas att det var något de satt i system. Var väl så att företaget fick någon anmärkning hos Finansinspektionen för detta om jag inte minns helt fel. Tog rätt många år innan jag gav dem en chans igen, men nu tycker jag att det funkar bra.
Jag och frugan har som rutin att logga in på Klarna i slutet av varje månad för att kolla. Detta för att vi handlar en del via nätet, bara så man inte missar något. Men jag ska säga att jag faktiskt börjat gå över till PayPal mer och mer .
Det jag tror Klarna lever lite på är att folk inte har koll på sina egna köp och glömmer. Har man bara koll så är det inga problem.