2020-10-12, 13:33
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
...och 2016 var kritiken mot Trump att han krde presidentkampanjen som om det fortfarande var primrvalskampanj. Det skulle inte g hem, fick man hra. Fast det gjorde det.

Hans problem r vl att rallyn kanske inte knns lika frscht just nu.
Mnga, speciellt bland ldre, uppfattar det som nonchalant och ansvarslst.
2020-10-12, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Nej, frutom gigantiska skattelttnare (frmst fr de rikaste) s har han verkligen inte rensat i ngot trsk eller visat sig st p de svagas sida.
Extremt mycket snack och vldigt lite verkstad.
2020-10-12, 13:46
Medlem
Citat:

Fast det heter ju fredliga demonstrationer nu, och det anses ju som jttefrscht.
2020-10-12, 13:52
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Det var inte det jag tnkte p.

Det finns en politisk strategi-kunskap i USA att i primrvalet, nr man ska profilera sig mot andra partikamrater, ska man kampanja p srskiljande frgor. Nr man vunnit primrvalet ska man tona ner det srskiljande budskapet, och istllet g en mittenvg s att man inte stter bort ngon av det egna partiets vljare. Kritiken mot Trump 2016 var att han inte bytte skepnad nr han vunnit primrvalet utan var likadan frn start till ml. Han "borde" inte ha vunnit, enligt de politiska strategerna.

Nu r kritiken att han inte kampanjar som en incumbent, utan en outsider. Hm, han kanske vet vad han gr.
2020-10-12, 14:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
...och 2016 var kritiken mot Trump att han krde presidentkampanjen som om det fortfarande var primrvalskampanj. Det skulle inte g hem, fick man hra. Fast det gjorde det.

Fast du mste vl nd hlla med om att hans retorik inte fungerar, Trump r ett prvat kort ven med senat och representanshuset fyllt med republikaner
2020-10-12, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Just detta har jag inte koll p. Men jag har fr mig att Clinton skulle ven vinna oddsen.
Ja, absolut. Hon var stor favorit enligt oddsen, det vet jag. Undrade bara om hon var lite stor favorit som Biden r nu. Dessutom sgs ju Trump inte lika mycket som en seris kandidat som han gr nu. S dessa odds tar ju hnsyn mer till hans popularitet n de gjorde d.
2020-10-12, 14:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det stmmer nog. Florida :

The University of North Florida Public Opinion Research Lab released a poll of likely voters last week, which showed President Trump leading among seniors against Democratic nominee Joe Biden, but by a substantially smaller margin than he had in 2016 against then-rival Hillary Clinton

https://www.foxnews.com/politics/pol...down-from-2016

Som sagt vi fr se hur det slutar men att utg frn att allt r identiskt med 2016 r inte bara fel utan ven korkat.

Det skulle inte frvna mig om Trump frlorar men det skulle inte chockera mig heller om han vinner
2020-10-12, 14:14
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som sagt vi fr se hur det slutar men att utg frn att allt r identiskt med 2016 r inte bara fel utan ven korkat.

Det skulle inte frvna mig om Trump frlorar men det skulle inte chockera mig heller om han vinner

Personligen tror jag det (dessvrre) inte det blir avgjort under frsta natten. Skall vara mnga frivilliga pensionrer som rknar rster/postrster vanligtvis under val. Men i r med covid s lr de inte vara s pigga, p vara ute bland folksamlingar. Har varit manfall..

(lste det ngonstans)

Annars tror jag Biden leder, men det r betydligt jmnare n vad polls visar.
2020-10-12, 14:19
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Det var inte det jag tnkte p.

Det finns en politisk strategi-kunskap i USA att i primrvalet, nr man ska profilera sig mot andra partikamrater, ska man kampanja p srskiljande frgor. Nr man vunnit primrvalet ska man tona ner det srskiljande budskapet, och istllet g en mittenvg s att man inte stter bort ngon av det egna partiets vljare. Kritiken mot Trump 2016 var att han inte bytte skepnad nr han vunnit primrvalet utan var likadan frn start till ml. Han "borde" inte ha vunnit, enligt de politiska strategerna.

Nu r kritiken att han inte kampanjar som en incumbent, utan en outsider. Hm, han kanske vet vad han gr.

OK. D frstr jag vad du menade, och den analysen kan skert stmma.
2020-10-12, 14:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Ja, absolut. Hon var stor favorit enligt oddsen, det vet jag. Undrade bara om hon var lite stor favorit som Biden r nu. Dessutom sgs ju Trump inte lika mycket som en seris kandidat som han gr nu. S dessa odds tar ju hnsyn mer till hans popularitet n de gjorde d.

Trump frr hade mer skandaler. Folk var ovana. Idag r folk vana med att politiker kallar varandra dumma saker.
2020-10-12, 14:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Personligen tror jag det (dessvrre) inte det blir avgjort under frsta natten. Skall vara mnga frivilliga pensionrer som rknar rster/postrster vanligtvis under val. Men i r med covid s lr de inte vara s pigga, p vara ute bland folksamlingar. Har varit manfall..

(lste det ngonstans)

Annars tror jag Biden leder, men det r betydligt jmnare n vad polls visar.

Absolut, jag tror inte vi fr ett exakt(are) svar fren i slutet av November, men Trump har gjort fr mnga misstag i r, hade det inte varit fr Covid s hade jag varit rtt s sker p att Trump skulle kunna vinna men jag r inte ens i nrheten av sker p det i dagslget, speciellt inte efter frsta debatten och instllningen av andra debatten
2020-10-12, 14:35
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag sger inte att Trump vinner.

Det sger jag. Fga frvnande ;-)

Han behller alla stater han vann 2016 +

Kan ven nu ringa in vilka stater han switchar:
1. New Hampshire
2. Minnesota

Han kommer extremt nra: