2020-10-20, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Tenker du da at isfall kunne den samtalen med lnnsansvarlig istedenfor ha vrt en lang prat(10 min?) mellom TH fra huset men med AE sin telefon, og med VE? Og at AE isfall allerede var dd p det tidspunktet? Og at i tillegg til det s lyver snn om 0914? Hvem ringte isfall til snn 0914? En fjerde person? P det tidspunktet hadde vel TH dratt fra huset.

Jeg tror egentlig at hvis det var noe sannsynlighet for at den samtalen med lnningsansvarlig ikke stemmer, ville Lagmannsretten kanskje ment at det var grunn til mistanke om at TH kan ha noe med denne saken gjre. Siden politi nsket varetektsfengsle TH vil jeg anta at de ville forskt alt de kan skape tvil rundt den samtalen isfall, hvis mulig.

Jeg tror politiets plan er skaffe 100% oversikt over bevegelser av personer og biler til og fra S4 i det mest aktuelle tidsrommet. Frst nr politiet har utelukket at det har vrt noen bortfring etter 09:14 vil det bli aktuelt gjre en ny runde med vitnene som snakket med AEH denne morgenen.

Jeg tror kameraene p andre siden av Langvannet har fanget opp det aller aller meste av personer og biler til og fra Sloraveien 4. Politiet har god oversikt over bevegelser i omrdet.
Citera
2020-10-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg tror politiets plan er skaffe 100% oversikt over bevegelser av personer og biler til og fra S4 i det mest aktuelle tidsrommet. Frst nr politiet har utelukket at det har vrt noen bortfring etter 09:14 vil det bli aktuelt gjre en ny runde med vitnene som snakket med AEH denne morgenen.

Jeg tror kameraene p andre siden av Langvannet har fanget opp det aller aller meste av personer og biler til og fra Sloraveien 4. Politiet har god oversikt over bevegelser i omrdet.

Ok, s du mener vi ikke har kommet lenger i lypa, enn at det fortsatt er usikkert om det skjedde p natten eller ikke.
Jeg har ikke s stor tro p at et s omfattende etterforskningsteam kan ha misset tidspunkt s kraftig som dette ifht siste livstegn, og at ihvertfall minst en av de to siste tlf-samtalene m vre riktig. Det er jo kjempeviktige ting.

Jeg tror det prves litt for hardt f sin teori om TH til stemme, men presiserer, det er bare min forsiktige mening. Tvinge brikken p plass blir ofte feil. Ofte nr en brikke ikke passer s er det fordi det er feil brikke. Selv om den s riktig ut lenge. Det m stemme med andre fakta i saken og.
Citera
2020-10-20, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Etter politiet friga huset sa politiet at de hadde et klart syn p hendelsesforlpet. De forklarte ikke. Men han ble ikke fri siktelsen. Dvs at de har kvernet alle spor og ulike teorier for se om de feller eller fritar. De leter aktivt etter noe som fritar TH. Klarer de ikke finne det, s holder de fast ved siktelsen.

Men saken er at de trenger TH i avhr for hans forklaring m prves mot hendelsesforlpet og indisiene for sjekke om han lyger. Nr han forsvinner i lpet av dagen, de sier at de ikke vet hvor han er - og han ikke vil snakke mer, s er det vanskelig f bekreftet +/- noe. Samme med barna. Er han uskyldig s kunne han bare svart snn at han ble ferdig med det. Det m da vre kjedelig og ydmykende at dette strekker seg over flere r. Hva tjener han p det? Hvis han er uskyldig. Det dummeste du kan gjre om du blir uskyldig beskyldt for mord er sette seg ned i en krok og snurpe munnen igjen i flere r. Han delegger for seg selv i s tilfelle. Er han skyldig kan han derimot tjene p taushet. Men mistanken henger p pga oppfrselen.

nei?!

S det supersmarte politiet, som de fleste gjenvrende p denne trden tror p, har ikke lekket noe i dag heller?

Det du beskriver i ditt frste avsnitt beskriver det motsatte av hva vi tror p i en rettsstat; De leter aktivt etter noe som fritar TH. Klarer de ikke finne det, s holder de fast ved siktelsen.

Jeg tilhrer med andre ord et mindretall her inne, som trives best med at man ikke trenger bevise sin uskyld.

Deretter begr du enda en brler. Du hevder at han burde forklare seg.

Jeg forstr ikke hvorfor s mange p denne trden bruker THs manglende lyst til forklare seg som et bevis eller indisium p at han er skyldig.

Dersom du er mistenkt i en straffesak har du en rett til ikke forklare deg.

... og i THs tilfelle er det lett skjnne hvorfor.

Han prvde, godtroende, hjelpe politiet med finne AEH, men de lurte ham, de trodde han var skyldig, men sa han hadde status som fornrmet.

Nr en snn fyr som TH, en gammel gubbe som har trodd p kirke og fedreland og politi og ordensmakt, plutselig oppdager at de tror han er skyldig, og p toppen av det hele, i all hemmelighet, har romavlyttet ham i mange mneder og vrir og vrenger p alt han sier for forske stable p beina et motiv, ville de fleste sagt og tenkt: Nok er nok, den gjengen gidder jeg ikke snakke med.

Idiotpolitiet har ingen sak.

De skyldige lederne for etterforskningen sniker seg fortlpende ut av denne saken, og siktelsen mot TH kommer til bli frafalt dagen fr politet innkasserer seieren i Bertheussen-saken.
Citera
2020-10-20, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Godt sprsml. Nr britisk spesialpoliti har konkludert med at dette ikke er en kidnapping eller en kidnapping "gone wrong", s m mlet ha vrt drap hele tiden. AEH ble brutalt likvidert i sitt eget hjem. Det er jeg 100% overbevist om.

Hvem har hatt motiv for drepe, og samtidig villede slik at det ser ut som noe annet?

Noen som sker hevn over TH ville neppe arrangert et slikt skuespill, for hvorfor skulle de det? Det ville holdt tatt livet av konen hans og stoppet der. Eventuelt plantet noen spor som pekte mot ektemannen. Villedningen kan i et slikt tilfelle kun tjene til eventuelt legge igjen flere spor etter de ekte gjerningsmennene og ke risiko for bli tatt.

Derfor tror jeg drapet p AE ble planlagt av noen som ikke hadde noe annet valg enn f det til se ut som noe helt annet. Fordi vedkommende ellers ville blitt avslrt grunnet et sterkt motiv.

Motiv er dermed helt sentralt, og der sitter politiet p mye.
Vem kan ha vinning av AEHs dd ? En kidnappare har det, TH har det och barnen har det. Jag tror barnen har det p grund av att de rver sin mor.
Citera
2020-10-20, 18:24
Medlem
Citat:
Tenker du da at isfall kunne den samtalen med lnnsansvarlig istedenfor ha vrt en lang prat(10 min?) mellom TH fra huset men med AE sin telefon, og med VE? Og at AE isfall allerede var dd p det tidspunktet? Og at i tillegg til det s lyver snn om 0914? Hvem ringte isfall til snn 0914? En fjerde person? P det tidspunktet hadde vel TH dratt fra huset.

Jeg tror egentlig at hvis det var noe sannsynlighet for at den samtalen med lnningsansvarlig ikke stemmer, ville Lagmannsretten kanskje ment at det var grunn til mistanke om at TH kan ha noe med denne saken gjre. Siden politi nsket varetektsfengsle TH vil jeg anta at de ville forskt alt de kan skape tvil rundt den samtalen isfall, hvis mulig.
Det var en kvinne som ble oppringt av AE, iflge Nettavisen:

"Et vitne politiet har snakket med, en sentral ansatt i Tom Hagens firma, snakket med Anne-Elisabeth i ti minutter fra 08.45 forsvinningsdagen.

I avhr har hun forklart at det var hun som frst ringte Anne-Elisabeth, men ikke fikk svar. Kort tid etter ble kontordamen ringt opp, fr Nettavisen opplyst. Kvinnen er en av de siste som snakket med Anne-Elisabeth fr hun forsvant.
Nettavisen kjenner identiteten til kvinnen, men har ikke lykkes f kontakt med henne."

https://www.nettavisen.no/nyheter/to...423974009.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-20 kl. 19:12.
Citera
2020-10-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ja tidslinjen er nesten ndt til bli forskjvet, men er hennes venninne konomiansvarlig virkelig med p dette. Fantes der s mange som ville forrde henne? Bde familien og venninne. Og noen har ringt og sendt sms fra hennes mobil i hennes hjem. Det er da snakk om kun de frreste.

Hvem kunne ha vrt i huset? Barna, TH, VE?. Kunne RU hatt pskudd til komme inn? En proff kunne selvflgelig ha kommet seg inn. Men ikke ubemerket - hunden. Angrepet var visst startet oppe. Det er bare noen f som kunne g opp til soverommene sammen med henne. Liksom holde en samtale om et pskudd i gang. Jeg heller veldig mot at noen klatret opp stigen lg laget en lyd oppe slik at hun gikk opp for se etter. Samtidig smatt en inn en pen dr nede og tok hnd om hunden. De sto dog neppe og ventet til TH kom hjem og tok henne under kneet fr de dro av grde med henne.

Det er bare TH som vinner p g i basketak med henne hjemme, for hans DNA er overalt. Omtrent kun unntatt under kneet. En kniper ikke kjresten s ofte under kneet nr en har vrt gift i 50 r. Men hun kaller han voldelig, s

Nei n m jeg korrigere meg selv. Hunden har trolig sett noe oppe, blitt vettskremt og gjort fra seg p gulvet.

Hvis jeg ikke er helt p jordet, snakker vi om en valp av rasen Italiensk mynde. Den bjeffer, men er omtrent blottet for vaktinstinkt. Dette er ikke en rase som strutter av selvtillit. Rasen kan fremst som sky, og er ofte skeptisk mot fremmede.
Citera
2020-10-20, 19:28
Medlem
Citat:

At MB er lnnsansvarlig, er ikke dokumentert. Brukerne her antar det, ut fra linker til bedriftens hjemmeside i 2016.
Det ble tidligere diskutert i trden, at TH Eiendom skte etter ny lnnsansvarlig. Jeg tror stillingen ble annonsert ledig ca et halvt r fr AEH forsvant. Vi vet ikke om det ble ansatt en ny medarbeider i stillingen. MB kan ha fortsatt i stillingen, det kan ha blitt hentet et medarbeider utenfra, det kan vre internt "opprykk". Hvis jeg ikke husker feil, har ikke media omtalt lnnsarbeider som "hun", eller "han".

Det er mange tidsangivelser og holde rede p. Det gjelder ogs et vell av detaljer i media. Det er vanskelig konkludere, da det tidvis er motstridende opplysninger i media. I et annet forum, reagerte en debattant p at det figurerte tre forskjellige opplysninger om hvor AEHs mobiltelefon telefon ble funnet. Det ble opplyst om at VG hadde to forskjellige opplysninger. NRK hadde en tredje.
Jeg har ikke sjekket linkene, men jeg tror dette kan vre illustrerende for saken. Noen fakta er bortimot uomtvistelige. Andre opplysninger blir, bevisst eller ubevisst, ikke riktig gjengitt. Det er ogs fort gjort legge overdrevent mye vekt p noe som kan vre et svakt indisium. Jeg vil rose deg, du er kritisk! Er man ikke det , havner man kjapt p et kjr hvor man kun sker etter opplysninger som kan bekrefte sin egen hypotese.
Vi vet altfor lite, det er nrmest uforstelig at noen kan vre s skrsikre.
Citera
2020-10-20, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ja, dette er absurd. Hadde nsket ta livet av AEH, ville dette ha skjedd i form av en "ulykke". Hvis dette hadde vrt planlagt lang tid i forveien, hadde TH srget for et bombesikkert alibi. Som for eksempel ved vre p en forretningsreise til Elkraft i Sverige. Eller p guttetur med skyteklubben p Kvitfjell.
Det er mulig noen tror TH er tjukk i huet, men det er ikke s ille, at han han har en "gjesteopptreden" p Futurum for skaffe alibi. Alibiet begrenser til forholdsvis kort tid, det er vel snakk om noen f timer, hvis man skal forholde seg til opplysninger i media.
Jeg hadde frst en mistanke om at dette var et effektdrap, med alkohol innabords. Jeg mente at dette kunne ha skjedd i hjemmet, etter endt teaterforestilling. Skal man legge til grunn at lnnansvarlig hadde en samtale med AEH, faller min opprinnelige hypotese. Hvis det derimot skulle vise seg at dette er basert p lgn, endrer dette alt. Da er det stor sannsynlighet for at TH har drept AEH.
Vet vi helt sikkert at lnningsansvarlig er MB og at hun er til stole p. Virker som det er en liten klikk p jobben. Jeg mener aeh fremstod bekymret for at barna ble forfordelt ved at ve entret arenaen. Dette kan ha skapt turbulens og steget til forlate ekteskapet og angripe ektepakten. Paradokset er at barna stiller seg samlet bak th og vil ha saken henlagt. Moren kan ikke st hyt i kurs av en grunn. Litt mistenkelig, men flger ikke helt slettsnoken. Dog Ikke overbevist over samtalen teh og det avbrutte ringet til datter, men registrerer at politiet og th mener det skjedde 9'30.
Citera
2020-10-20, 19:36
Medlem
Citat:
At MB er lnnsansvarlig, er ikke dokumentert. Brukerne her antar det, ut fra linker til bedriftens hjemmeside i 2016.
Det ble tidligere diskutert i trden, at TH Eiendom skte etter ny lnnsansvarlig. Jeg tror stillingen ble annonsert ledig ca et halvt r fr AEH forsvant. Vi vet ikke om det ble ansatt en ny medarbeider i stillingen. MB kan ha fortsatt i stillingen, det kan ha blitt hentet et medarbeider utenfra, det kan vre internt "opprykk". Hvis jeg ikke husker feil, har ikke media omtalt lnnsarbeider som "hun", eller "han".

Det er mange tidsangivelser og holde rede p. Det gjelder ogs et vell av detaljer i media. Det er vanskelig konkludere, da det tidvis er motstridende opplysninger i media. I et annet forum, reagerte en debattant p at det figurerte tre forskjellige opplysninger om hvor AEHs mobiltelefon telefon ble funnet. Det ble opplyst om at VG hadde to forskjellige opplysninger. NRK hadde en tredje.
Jeg har ikke sjekket linkene, men jeg tror dette kan vre illustrerende for saken. Noen fakta er bortimot uomtvistelige. Andre opplysninger blir, bevisst eller ubevisst, ikke riktig gjengitt. Det er ogs fort gjort legge overdrevent mye vekt p noe som kan vre et svakt indisium. Jeg vil rose deg, du er kritisk! Er man ikke det , havner man kjapt p et kjr hvor man kun sker etter opplysninger som kan bekrefte sin egen hypotese.
Vi vet altfor lite, det er nrmest uforstelig at noen kan vre s skrsikre.
Fetad: Jo, Nettavisen skrev at det er en kvinne: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-10-20, 19:43
Medlem
Citat:
Det som er av helt avgjrende betydning, er vite hvem som var lnnsansvarlig. Det er ikke bekreftet at det var MB, det er ikke engang bekreftet at hun var ansatt. Hvis VE stod bak samtalen med AEH, er jo det av helt avgjrende betydning. Det vil jo sette saken i et helt annet lys. Poenget er: Vi vet altfor lite til ha helt bastante oppfatninger om skyldsprsmlet.
Er ikke mb en erfaren dame som ikke trenger lange rd fra aeh midt i en travel lnnskjring.
Citera
2020-10-20, 19:44
Medlem
Citat:
Her vi enig, og dette burde ikke engang vre tema for diskusjon. Jeg har veldig respekt for en av moderatorene i denne trden, Hamilkar. Han er vel nrmest en legende p FB. P grunn av sin juridiske innsikt og kloke kommentarer. Han har fulgt svensk kriminalsaker i mange r. Han har deltatt p Flashback siden 2007. Han nrmer seg 25000 innlegg. Jeg er klar over at det er forskjellige lover og regler i Sverige og Norge, men forskellene er ikke strre enn at Hamilkar med tyngde kan vurdere denne saken. Da oppstr det forunderlige. Hamilkar tar for seg utsagnene fra en bruker, og sier, kanskje litt mellom linjene: Dette har du ikke dekning for, dette kan du ikke pst! Brukeren greier ikke argumentere for sitt syn. Etter en tid skjer det samme. Hamilkar tar for seg den samme brukeren, og tematikken er ikke ulik frste runden. Hamilkar feier gulvet med denne brukeren. Ikke n gang, men to ganger i lpet av kort tid! Brukeren er fullstendig avkledd!
Brukeren er notorisk uplitelig, og det forundrer meg ikke om brukeren tror hen har "vunnet" diskusjonen med Hamilkar. Du har tydeligvis innsikt i psykologi. Jeg undrer meg, og jeg spr derfor p helt generelt grunnlag. Kan dette med grandios selvflelse, briljering med overflatiske kunnskaper p de fleste omrder, svekket evne til selvrefleksjon og korrigering, og for eksempel et kronisk behov for diagnostisere andre mennesker, krydret med personangrep, vre symptomer p for eksempel l psykopati og/eller narssisisme?
jeg understreker at disse sprsmlene stilles stilles p generelt grunnlag. Personer med disse "sjarmerende" egenskapene" finnes i nrmiljet og p alle nettforum.
Hvis noen fler seg krenket, ber jeg om blir rapportert til moderator.

Jeg er ikke enig i den, politiet har medhold fra statsadvokaten for siktelsen av TH og politiet hevder selv at de har funnet nye beviser mot TH som styrker saken.

Hva de har funnet holder de for seg selv, mulig de n legger en siste hnd p verket fr TH blir hanket inn igjen.
Citera
2020-10-20, 19:48
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er ikke mb en erfaren dame som ikke trenger lange rd fra aeh midt i en travel lnnskjring.
Jeg kan bekrefte at det var MB som AE snakket med og at hun fortsatt var lnningsansvarlig dengang. Det var en konkret opplysning hun trengte, et kontonummer. S det var ikke snakk om at hun ringte for f rd 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in