Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Det ser ikke ut til at du forstr at noen menn heller dreper kona enn g med p skilsmisse. Ektepakten av 1993 er en sterk indikasjon p at TH tilhrer denne gruppen eiesyke og voldelige menn.
Omgivelsene oppfatter ikke, eller bagatelliserer, signalene om at AEH ble holdt under et strengt og umenneskelig regime. De omtaler n heller ekteskapet som konfliktfylt, i et forsk p forklare at de ikke forsto alvorligheten av undertrykkelsen de s med egne yne, og samtidig redusere egen skyldflelse og skam for at de ikke gjorde mer for sttte, hjelpe og beskytte AEH. Plutselig var det blitt for sent, AEH ble borte for alltid, sannsynligvis drept i hjemmet av sin ektefelle.
Det var bare for AEH flytte ut av hjemmet, skriver du. Vel. Iallfall 155 kvinner har i rene 2000 til 2020 ikke greid komme seg helskinnet vekk fra partneren, de ble i stedet drept, fr eller under eller etter selve flyttingen.
155 kvinner drept av partner eller ekspartner, i lpet av 20 r. Iflge VG partnerdrapsprosjekt.
https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/
AEH var mest sannsynlig en av disse kvinnene som aldri kom seg vekk i live, men ble drept av ektefellen da de ville bryte ut.
Jeg mener de lokale i trden har bekreftet at MB fremdeles var lnningsansvarlig da AEH forsvant, 31. oktober 2018. Hvordan situasjonen er i dag vet jeg ikke.
Jeg trenger ingen belring om partnerdrap. Jeg har god innsikt i dette emnet, gjennom mange trder p Flashback og selvsagt fra media. Jeg leste om dette i blant annet Aftonbladet og Expressen, lenge fr VG og Dagbladet begynte omtale dette. Noen av de norske mediers reportasjer var +artikler. Da jeg studerte dem, var det blkopier av de svenske avisenes versjoner.
Dette er selvsagt et alvorlig samfunnsproblem, og det m forskes og settes i verk forebyggende tiltak. Blant annet er det tilfeller hvor kvinner gjentatte ganger har varslet politiet, men at disse ropene om hjelp har blitt neglisjert. Det er kjent at kvinner har blitt utstyrt med voldsalarm. Det burde vre motsatt. Hvis en person gjentatte ganger har truet kvinner, og endog har blitt ilagt besksforbud, br det vre en denne drittsekken som utstyres med alarm. P denne mten ville politiet hatt bedre kontroll.
Jeg skumleste masteroppgaven som det bli linket til for et par dager siden. Tanken som slo meg, var at dette er overfrbart til det jeg tidligere har lest i svenske media. Det dreier seg ofte om at bde gjerningsmenn, det er selvsagt flest menn, og ofrene var i en utsatt situasjon. Rusproblematikk, arbeidsledighet, tidvis bostedslshet, psykiske problemer, man kan krysse av for mye av det som kjennetegner et stort antall kriminelle.
Det jobbes iherdig for skape et scenario hvor AEH (og barna) fremstilles som ofre for THs psykopatiske terror. Ingen har belegg for hevde at dette er sant. "Alle" kan slenge ut en pstand om at de har "sikre kilder" p at det har vrt grusomme forhold i S4. Hvis ti personer hevder det samme, kan det faktisk vre kun en av ti, som har en plitelig kilde. Det er i det hele tatt veldig vanskelig vurdere en kildes plitelighet. Og vi vet heller ikke alltid hva som er vitnets motiv for meddele seg. Det kan dreie seg se om f oppmerksomhet. Noen beskylder vitnene i s for nettopp det. En illustrasjon p dette, er at forelpig har 150 forskjellige svensker "tilsttt" at de drepte Palme.
For runde av: Ja, TH kan vre psykopat. AEH og barna kan hatt det helt jvlig. Dette vil bli belyst i en eventuell rettssak. Per n vet vi ikke.