2020-10-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ja, dette er absurd. Hadde nsket ta livet av AEH, ville dette ha skjedd i form av en "ulykke". Hvis dette hadde vrt planlagt lang tid i forveien, hadde TH srget for et bombesikkert alibi. Som for eksempel ved vre p en forretningsreise til Elkraft i Sverige. Eller p guttetur med skyteklubben p Kvitfjell.
Det er mulig noen tror TH er tjukk i huet, men det er ikke s ille, at han han har en "gjesteopptreden" p Futurum for skaffe alibi. Alibiet begrenser til forholdsvis kort tid, det er vel snakk om noen f timer, hvis man skal forholde seg til opplysninger i media.
Jeg hadde frst en mistanke om at dette var et effektdrap, med alkohol innabords. Jeg mente at dette kunne ha skjedd i hjemmet, etter endt teaterforestilling. Skal man legge til grunn at lnnansvarlig hadde en samtale med AEH, faller min opprinnelige hypotese. Hvis det derimot skulle vise seg at dette er basert p lgn, endrer dette alt. Da er det stor sannsynlighet for at TH har drept AEH.

Det sier seg vel selv at TH kan ikke drepe AE i norge hvis han selv er i sverige.
Citera
2020-10-20, 19:54
Medlem
Interessant, fra en eldre artikkel:

(11.01.2019) "Hvilke spor er sikret?
stedsgranskere har i flere uker jobbet inne i huset. Totalt er det utfrt flere hundre timer med tekniske underskelser i boligen, iflge naboene. Noen av dem har til og med loggfrt politiets aktivitet. Vi vet ikke om politiet har funnet spor etter kamp i huset, men det skal ha vrt uorden og rotete p badet.

Har det vrt kommunikasjon?
Politiet har opplyst at det har vrt digital kontakt og at det har vrt noen i den andre enden, men nsker ikke svare p om Tom Hagen eller politiet faktisk har kommunisert med eventuelle gjerningsmenn.
Politiet nekter svare p konkret sprsml om det har vrt n eller flere kontakter. Dermed er det uklart om politiet kun sitter med en instruks om utbetale lsepenger.
Politiet har opplyst at den digitale kanalen som gjerningsmennene har valgt, krever innbetaling av penger, og at kommunikasjonsmetoden ikke legger opp til god kommunikasjon.
Helt fra dag n har politiet i denne saken vrt opptatt av opprette en annen kommunikasjonskanal som vil forenkle en dialog. Det har ikke gitt resultater."

https://www.aftenposten.no/norge/i/o...svinningssaken

Noen skrev noe om husvask, og hadde sprsml om nr TH flyttet tilbake til S4. I samme artikkel str dette:

"1. november 2018:
Tre nye spanere ringer p dren til naboen. De blir avvist og setter seg isteden i en bil som er parkert ved naboens sppelstativ. Spaningen foregr i flge naboer 24 timer i dgnet i ca. 14 dager."

"14. des 2018:
Eldste datter kommer til huset som har vrt tomt i lang tid. Hun henger opp julestjerner og begynner rydde plassen for sn."

"15. des 2018: Et rengjringsfirma har vasket huset i to dager. Nr de er ferdig, ankommer Tom Hagen boligen for frste gang p lang tid."

"17. des 2018:
Politiet bekrefter overfor Aftenposten at Hagen n har flyttet tilbake til boligen."
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-20 kl. 20:20.
Citera
2020-10-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg kan bekrefte at det var MB som AE snakket med og at hun fortsatt var lnningsansvarlig dengang. Det var en konkret opplysning hun trengte, et kontonummer. S det var ikke snakk om at hun ringte for f rd 😂
Tok det en halvtime f det opplyst. Aeh har vel ikke skiftet kontonummer. Mulig lnnskjringen ikke hastet veldig. Er de venninner er hun sikkert til stole p, selv om hun skulle ha et forhold til th.
Citera
2020-10-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Nei, de opplysningene som er kjent passer ikke sammen til et sannsynlig hendelsesforlp. Vi vet for lite.

Men skulle feks telefonsamtalen med lnningsansvarlig falle, pner det seg helt andre muligheter. Som du sier.

Jeg tror vi vil f vite hvordan og nr drapet skjedde. Nr rettssaken kommer.

Du er s lite troverdig. Du gir innimellom inntrykk av vite mer enn andre. F.eks skrev du til meg i gr at du ikke vet eksakt nr rettsaken kommer, men den kommer slo du fast.

Her viser du at du ikke vet noen ting og at du heller ikke har fulgt ordentlig med i saken. Det har sttt i media at lnningsansvarlig var en kvinne og at hun og AE har vrt venninner i mange r.

Det kan ikke ha vrt et affektdrap skjedd i fylla p natta (hvis ikke den kvinnelige lnningsansvarlige lyver) og hvis det hadde vrt et planlagt drap av TH, hadde han vel heller srget for reise bort slik noen skriver.

Det jeg synes er interessant er hvorfor AE skulle snakke om timelister og hva hun skulle videreformidle til snnen ang timelistene. Jeg lurer ogs p hvorfor snnen ikke var p jobb 9.15 , men l i senga ? Hvorfor jobbet han ikke den dagen ? Noen som har en forklaring ? Jobbet han deltid ?
Citera
2020-10-20, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
La oss for eks gjette at det ogs er DNA p for eks ringen .
Interessant tanke. Men om s var, har selv det ikke holdt i lagmannsretten. Jeg tror som flere andre det blir sammenfatning av videoer/kamera som kan bli fellende bevis, hvis det blir noe som kan kalles bevis.
N har jeg sett to poster der bruker skriver at TH parkerte et annet sted enn sitt faste sted p Futurum denne morgen, nettopp for bli fanget opp av kamera. Er dette noe som noen kan bekrefte, eller er det kanskje bare en tanke disse brukerne har hatt?
Citera
2020-10-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Du er s lite troverdig. Du gir innimellom inntrykk av vite mer enn andre. F.eks skrev du til meg i gr at du ikke vet eksakt nr rettsaken kommer, men den kommer slo du fast.

Her viser du at du ikke vet noen ting og at du heller ikke har fulgt ordentlig med i saken. Det har sttt i media at lnningsansvarlig var en kvinne og at hun og AE har vrt venninner i mange r.

Det kan ikke ha vrt et affektdrap skjedd i fylla p natta (hvis ikke den kvinnelige lnningsansvarlige lyver) og hvis det hadde vrt et planlagt drap av TH, hadde han vel heller srget for reise bort slik noen skriver.

Det jeg synes er interessant er hvorfor AE skulle snakke om timelister og hva hun skulle videreformidle til snnen ang timelistene. Jeg lurer ogs p hvorfor snnen ikke var p jobb 9.15 , men l i senga ? Hvorfor jobbet han ikke den dagen ? Noen som har en forklaring ? Jobbet han deltid ?

Kanskje hun sa i fra om at lnna til kompisen din, Mr X er p konto fr helga ?
Citera
2020-10-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det ser ikke ut til at du forstr at noen menn heller dreper kona enn g med p skilsmisse. Ektepakten av 1993 er en sterk indikasjon p at TH tilhrer denne gruppen eiesyke og voldelige menn.

Omgivelsene oppfatter ikke, eller bagatelliserer, signalene om at AEH ble holdt under et strengt og umenneskelig regime. De omtaler n heller ekteskapet som konfliktfylt, i et forsk p forklare at de ikke forsto alvorligheten av undertrykkelsen de s med egne yne, og samtidig redusere egen skyldflelse og skam for at de ikke gjorde mer for sttte, hjelpe og beskytte AEH. Plutselig var det blitt for sent, AEH ble borte for alltid, sannsynligvis drept i hjemmet av sin ektefelle.

Det var bare for AEH flytte ut av hjemmet, skriver du. Vel. Iallfall 155 kvinner har i rene 2000 til 2020 ikke greid komme seg helskinnet vekk fra partneren, de ble i stedet drept, fr eller under eller etter selve flyttingen.

155 kvinner drept av partner eller ekspartner, i lpet av 20 r. Iflge VG partnerdrapsprosjekt. https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/

AEH var mest sannsynlig en av disse kvinnene som aldri kom seg vekk i live, men ble drept av ektefellen da de ville bryte ut.

Jeg mener de lokale i trden har bekreftet at MB fremdeles var lnningsansvarlig da AEH forsvant, 31. oktober 2018. Hvordan situasjonen er i dag vet jeg ikke.

Jeg trenger ingen belring om partnerdrap. Jeg har god innsikt i dette emnet, gjennom mange trder p Flashback og selvsagt fra media. Jeg leste om dette i blant annet Aftonbladet og Expressen, lenge fr VG og Dagbladet begynte omtale dette. Noen av de norske mediers reportasjer var +artikler. Da jeg studerte dem, var det blkopier av de svenske avisenes versjoner.

Dette er selvsagt et alvorlig samfunnsproblem, og det m forskes og settes i verk forebyggende tiltak. Blant annet er det tilfeller hvor kvinner gjentatte ganger har varslet politiet, men at disse ropene om hjelp har blitt neglisjert. Det er kjent at kvinner har blitt utstyrt med voldsalarm. Det burde vre motsatt. Hvis en person gjentatte ganger har truet kvinner, og endog har blitt ilagt besksforbud, br det vre en denne drittsekken som utstyres med alarm. P denne mten ville politiet hatt bedre kontroll.

Jeg skumleste masteroppgaven som det bli linket til for et par dager siden. Tanken som slo meg, var at dette er overfrbart til det jeg tidligere har lest i svenske media. Det dreier seg ofte om at bde gjerningsmenn, det er selvsagt flest menn, og ofrene var i en utsatt situasjon. Rusproblematikk, arbeidsledighet, tidvis bostedslshet, psykiske problemer, man kan krysse av for mye av det som kjennetegner et stort antall kriminelle.

Det jobbes iherdig for skape et scenario hvor AEH (og barna) fremstilles som ofre for THs psykopatiske terror. Ingen har belegg for hevde at dette er sant. "Alle" kan slenge ut en pstand om at de har "sikre kilder" p at det har vrt grusomme forhold i S4. Hvis ti personer hevder det samme, kan det faktisk vre kun en av ti, som har en plitelig kilde. Det er i det hele tatt veldig vanskelig vurdere en kildes plitelighet. Og vi vet heller ikke alltid hva som er vitnets motiv for meddele seg. Det kan dreie seg se om f oppmerksomhet. Noen beskylder vitnene i s for nettopp det. En illustrasjon p dette, er at forelpig har 150 forskjellige svensker "tilsttt" at de drepte Palme.
For runde av: Ja, TH kan vre psykopat. AEH og barna kan hatt det helt jvlig. Dette vil bli belyst i en eventuell rettssak. Per n vet vi ikke.
Citera
2020-10-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf

Jeg er enig i at det hadde vrt interessant vite mer om slike detaljer.
Det er ogs et sammentreff at AE egentlig skulle ha vrt p jobb p Futurum den dagen.

Hvorfor og nr fant AE ut at hun var tvilende til om hun kom p jobb den dagen? Hvilke arbeidstider hadde AE p Futurum? Hvorfor hadde AE en avtale med den ene datteren (som AE ikke mtte opp til) og en avtale med elektrikeren p samme dag som hun egentlig skulle jobbe p Futurum (jeg tenker p hvis avtalene eventuelt var i konflikt med AEs arbeidstid den dagen). Og samme dag var det planer om at AE og TH skulle reise til Kvitfjell. Alt dette (inkl arbeid p Futurum) p en dag hres travelt ut, synes jeg.

AE skal ha vrt tvilende til om hun kom p jobb den dagen. Hun sa dette til den lnnsansvarlige som hun snakket med p telefonen p morgenen p forsvinningsdagen. (Dette er omtalt i artikkelen i linken, som dessverre ligger bak en innloggingsmur slik VG har gjort med mange av de eldre artiklene om saken).
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...te-til-soennen

"Anne-Elisabeth Hagen jobbet ogs ved Futurum og var p jobb enkelte dager i mnedene helt frem til forsvinningsdagen."
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Hvilket klokkeslett AE etter planen skulle ha reist hjemmefra og til Futurum den dagen, er interessant bl.a. med tanke p GM og GMs planer for tidspunkt for forbrytelsen og med tanke p om GM visste (eller ikke visste) at AE hadde arbeidsdag den dagen og om GM visste nr hun etter planen skulle ha reist hjemmefra og med tanke p om GM visste at AE hadde funnet ut at hun var tvilende til om hun kom p jobb den dagen. (GM kan eventuelt ha ftt greie p slike detaljer ved avlytte S4 og AEs mobil).

Hvis AE ikke hadde vrt tvilende til om hun kom p jobb den dagen og hvis AE hadde reist p jobb den dagen: Skulle valpen vre alene hjemme mens hun var p jobb eller skulle noen passe valpen? Hadde AE eventuelt avtalt noe med noen om pass av valpen den dagen?

Fetad: Jeg tror at dette er viktig.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-20 kl. 21:21.
Citera
2020-10-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg trenger ingen belring om partnerdrap. Jeg har god innsikt i dette emnet, gjennom mange trder p Flashback og selvsagt fra media. Jeg leste om dette i blant annet Aftonbladet og Expressen, lenge fr VG og Dagbladet begynte omtale dette. Noen av de norske mediers reportasjer var +artikler. Da jeg studerte dem, var det blkopier av de svenske avisenes versjoner.

Dette er selvsagt et alvorlig samfunnsproblem, og det m forskes og settes i verk forebyggende tiltak. Blant annet er det tilfeller hvor kvinner gjentatte ganger har varslet politiet, men at disse ropene om hjelp har blitt neglisjert. Det er kjent at kvinner har blitt utstyrt med voldsalarm. Det burde vre motsatt. Hvis en person gjentatte ganger har truet kvinner, og endog har blitt ilagt besksforbud, br det vre en denne drittsekken som utstyres med alarm. P denne mten ville politiet hatt bedre kontroll.

Jeg skumleste masteroppgaven som det bli linket til for et par dager siden. Tanken som slo meg, var at dette er overfrbart til det jeg tidligere har lest i svenske media. Det dreier seg ofte om at bde gjerningsmenn, det er selvsagt flest menn, og ofrene var i en utsatt situasjon. Rusproblematikk, arbeidsledighet, tidvis bostedslshet, psykiske problemer, man kan krysse av for mye av det som kjennetegner et stort antall kriminelle.

Det jobbes iherdig for skape et scenario hvor AEH (og barna) fremstilles som ofre for THs psykopatiske terror. Ingen har belegg for hevde at dette er sant. "Alle" kan slenge ut en pstand om at de har "sikre kilder" p at det har vrt grusomme forhold i S4. Hvis ti personer hevder det samme, kan det faktisk vre kun en av ti, som har en plitelig kilde. Det er i det hele tatt veldig vanskelig vurdere en kildes plitelighet. Og vi vet heller ikke alltid hva som er vitnets motiv for meddele seg. Det kan dreie seg se om f oppmerksomhet. Noen beskylder vitnene i s for nettopp det. En illustrasjon p dette, er at forelpig har 150 forskjellige svensker "tilsttt" at de drepte Palme.
For runde av: Ja, TH kan vre psykopat. AEH og barna kan hatt det helt jvlig. Dette vil bli belyst i en eventuell rettssak. Per n vet vi ikke.

Det er ikke belegg for hevde at TH ikke er psykopat heller.
Citera
2020-10-20, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er ikke mb en erfaren dame som ikke trenger lange rd fra aeh midt i en travel lnnskjring.

Dette er et viktig poeng, og jeg forstr ikke hvorfor lnnsansvarlig i det hele tatt m ha hjelp av AEH. Dette kan faktisk indikere at noen har overtatt MBs arbeidsoppgaver.
Citera
2020-10-20, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men r det s att han verkligen frsvann frn arbetet under loppet av dagen och att varken han eller kolleger kunde frklara att det var s, nr och varfr?

Har ingen svarat p frgan om han varit dr hela dagen eller vad han kan tnkas ha gjort om han
var borta en stund?

De har uttalt de har kontroll p at han ankom Futurum, ved video av bilen, innloggingene i systemet og dust, men ikke minst vitner.
Politiet sier de har kontroll p TH den forste tiden, men at i lpet av dagen vet de ikke om han forlot bygningen, eller om han var der.
Det tolker jeg som at han ankom jobb, sier han forble p jobb ut dagen, men at polisen ikke har det bekreftet av vitner hele dagen.
Citera
2020-10-20, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er ikke belegg for hevde at TH ikke er psykopat heller.

Det er dette jeg har skrevet om i flere innlegg. For det frste, s har ikke den jevne bruker kompetanse til vurdere dette. For det andre, s kan man ikke diagnostisere p bakgrunn av udokumenterte pstander. For det tredje m dette vurderes av fagfolk. Dette blir vanligvis vurdert over tid, kanskje av flere personer, og kanskje under forskjellige omstendigheter.
Alle har vel hrt historien om "Ola". Snill som dagen er lang. Fr han 3-4 drinker innabords , forvandles han til en ufordragelig type. Da kan man sprre: Hva er Olas egentlige personlighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in