2020-10-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Og i flge den tankegangen, s hadde det vrt logisk at TH hadde reist til Futurum til vanlig tid HVIS han hadde vrt skyldig. S, det at TH reiste til Futurum senere enn vanlig KAN tyde p at TH er uskyldig.

Vi vet med sikkerhet at TH skal ha regien 100% med alt han gjr. S at noe ikke gikk helt planen (naturligvis nr du skal regissere og eller gjennomfre et drap p partneren din i en alder av 70 r) er ikke veldig overraskende. Derfor ankom han ikke futurum i det tidsrommet som var planlagt.

Kanskje kontordamen ringte litt senere enn hva som var planlagt? Kanskje fikk han kalde ftter et yeblikk? Kanskje valpen var i veien?
Citera
2020-10-20, 22:37
Medlem
Citat:
Jeg er enig i at det hadde vrt interessant vite mer om slike detaljer.
Det er ogs et sammentreff at AE egentlig skulle ha vrt p jobb p Futurum den dagen.

Hvorfor og nr fant AE ut at hun var tvilende til om hun kom p jobb den dagen? Hvilke arbeidstider hadde AE p Futurum? Hvorfor hadde AE en avtale med den ene datteren (som AE ikke mtte opp til) og en avtale med elektrikeren p samme dag som hun egentlig skulle jobbe p Futurum (jeg tenker p hvis avtalene eventuelt var i konflikt med AEs arbeidstid den dagen). Og samme dag var det planer om at AE og TH skulle reise til Kvitfjell. Alt dette (inkl arbeid p Futurum) p en dag hres travelt ut, synes jeg.

AE skal ha vrt tvilende til om hun kom p jobb den dagen. Hun sa dette til den lnnsansvarlige som hun snakket med p telefonen p morgenen p forsvinningsdagen. (Dette er omtalt i artikkelen i linken, som dessverre ligger bak en innloggingsmur slik VG har gjort med mange av de eldre artiklene om saken).
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...te-til-soennen

"Anne-Elisabeth Hagen jobbet ogs ved Futurum og var p jobb enkelte dager i mnedene helt frem til forsvinningsdagen."
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Hvilket klokkeslett AE etter planen skulle ha reist hjemmefra og til Futurum den dagen, er interessant bl.a. med tanke p GM og GMs planer for tidspunkt for forbrytelsen og med tanke p om GM visste (eller ikke visste) at AE hadde arbeidsdag den dagen og om GM visste nr hun etter planen skulle ha reist hjemmefra og med tanke p om GM visste at AE hadde funnet ut at hun var tvilende til om hun kom p jobb den dagen. (GM kan eventuelt ha ftt greie p slike detaljer ved avlytte S4 og AEs mobil).

Hvis AE ikke hadde vrt tvilende til om hun kom p jobb den dagen og hvis AE hadde reist p jobb den dagen: Skulle valpen vre alene hjemme mens hun var p jobb eller skulle noen passe valpen? Hadde AE eventuelt avtalt noe med noen om pass av valpen den dagen?

Fetad: Jeg tror at dette er viktig.

Utmrkt skrivet Z-z-z, appld!
Du har i detalj tnkt igenom denna morgon och frmiddag ...
Sdant som flugit igenom mitt huvud men som jag inte "fick fatt" p.
Det r mycket intressant och mycket viktigt hur AEH tnkt sig denna dag, hur GM
fick knnedom om hennes planer.
GM kan inte ha chansat, det hade varit fr riskabelt.

Om hon sagt till lneansvarig p morgonen att hon frmodligen inte skulle komma till arbete den dagen kan det tyda p att hon brjade arbeta ngot senare n TH.
Men hur hnger det ihop med avtalet med elektrikern? Nr avtalade AEH med elektrikern?
Stmmer mitt minne att det var dagar innan 31 okt?
Kan vara s att de avtalat om frmiddagen och att AEH brjade arbeta
efter lunch ngon gng?

Vilka kan vara insatta i AEH:s tnkande och planer utom TH?
Elektrikern? Paret de var p teater och t middag med kvllen innan? Sonen ..?

Ja varfr var bde AEH och sonen hemma p morgonen, nr brjade sonen sitt arbete?
Valpen ... om AEH bara arbetade halvtid (det verkar s) kan ju valpen varit ensam hemma.

Detta liknar en rysare.
... ...
Senast redigerad av Moschata 2020-10-20 kl. 22:43.
Citera
2020-10-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Utmrkt skrivet Z-z-z! Appld!

Om hon sagt till lneansvarig p morgonen att hon frmodligen inte skulle komma till arbete den dagen kan det tyda p att hon brjade arbeta ngot senare n TH.
Men hur hnger det ihop med avtalet med elektrikern? Nr avtalade AEH med elektrikern?
efter lunch ngon gng?

Valpen ... om AEH bara arbetade halvtid (det verkar s) kan ju valpen varit ensam hemma.

Detta liknar en rysare.
... ...
Du stiller viktige sprsml! Jeg er enig med deg.

Elektrikeren gjorde avtalen med AE 2 uker fr den 31.10.
" Nr jeg har ringt til henne, s har hun jo pleid ringe tilbake igjen, sier Skansen, som forteller at han gjorde avtalen med Anne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ikke-fikk-svar

Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
"Puslespillbrikker" til Gone Girl teori.

Dokumentasjon som legges til grunn for teori. (Det meste jeg finner om saken / det som blir plass til p denne posten)
Det legges ogs til grunn alle telefonsamtaler og sms den dagen - hele tidslinjen - samt at 09.14 samtale er siste kjente livstegn.

(1) VG - 22.05.2020
"Etterforskerne kan p ingen mte vre sikre p at Anne-Elisa*beth Hagen ble kvalt. Til tross for at det har vrt en prioritert oppgave for politiet, er hun fortsatt ikke funnet. De kan dermed ikke sl fast at hun er drept eller hva som var ddsrsaken."

(2) VG - 09.07.2020
"Politiet har blant annet vrt opptatt av noen bloddrper som ble funnet p veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser p analysere og fortolke funnet, og VG fr opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde p at blodet er forskt vasket bort.
VG fr opplyst at politiet ogs etterforsker om andre spor er forskt trket eller vasket bort p toalettet i frste etasje
Et sentralt sprsml for politiet er om den eller de som var p stedet har forskt skjule eller dekke over spor - og i s fall hvorfor?"

(3) VG - 09.07.2029
I tillegg har politiets etterforskning avdekket at det skal mangle en vaskebtte fra 1.etasje i Slor*aveien.

(4) VG - 22.05.2020
"Funn p stedet:
Anne-Eli*sabeth Hagens klr
Det som omtales som slepespor
Andre biologiske spor fra Anne-Elis*abeth Hagen

(5) VG - 30.04.2020
"Politiet har ogs ftt svar p underskelser om det som omtales som et viktig biologisk funn fra Anne-Elisa*beth Hagen p en gjenstand i boligen, fr VG opplyst.
Iflge VGs opplysninger skal underskelsene av det biologiske materialet ha styrket politiets teori om at det kunne knyttes til forsvinningen
Funnet skal vre handlingsrelatert, alts at det kunne tyde p at Tom Ha*gen har hatt en forbindelse til forsvinningen, fr VG opplyst."

(6) VG - 19.05.2020
"P to ulike steder i huset fant politiet Tom Hag*ens blod. Eksperter mener det ikke beviser noe i seg selv, og retten s bort fra sporene"
Da bevisene ble lagt fram for lagmannsretten, ble de avfeid. Lagmannsretten konkluderte med at det ikke er skjellig grunn til mistenke Hagen for drap."

(7) VG - 04.07.2020
Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en br bevegelse eller et brtt fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 p forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, fr VG opplyst.

(8) TV2 - 08.11.2019
"Jeg husker at det sto en lang stige p baksiden av huset. Denne gikk fra bakkeplan og opp til en balkong andre etasje"

(9) VG - 30.04.2020
"Turbulent ekteskap.
Politiet fikk tidlig informasjon om at Anne-Elis*abeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere r hadde levd i et turbulent ekteskap.

(10) VG - 18.06.2020
"Politiet skal ha funnet separasjonspapirer som er signert med hennes navn.
VG fr opplyst fra flere uavhengige kilder at papirene ble funnet under en ransaking etter at milliardren Tom Hagen ble pgrepet og drapssiktet 28. april.
Iflge VGs opplysninger blir funnet beskrevet som viktige for etterforskerne, fordi politiet mener separasjonspapirene underbygger opplysninger de bare har hatt muntlige kilder p."

(11) Tv2 - 23.06.2020
"Den siktede kryptomannen (RU) kontaktet Tom Ha*gen med en forretningsid. Etter ha ftt avslag, skal han ha dukket uanmeldt opp flere ganger." Dagbladet

(12) TV2 - 23.06.2020
"NRK-artikkel sier at TH var "pen og nysgjerrig, og vil gjerne ha nye impulser"

(13) Dagbladet - 24.05.2020
"Mtene skal ha funnet sted i perioden hvor verdien av den digitale valutaen skjt i vret mot slutten av 2017 og begynnelsen av 2018" Dagbladet"

(14) Dagbladet - 24.05.2020
"Her beskrev han Hagens forstelse for kryptovaluta og hvordan dette fungerer, som p et lavt niv, fr Dagbladet opplyst. Han skal i avhr ha gitt uttrykk for at Hagen skjnte lite av teknologien.
70-ringen skal ha vrt interessert i temaet og stilte mange sprsml. Det var imidlertid vanskelig for den n 32 r gamle mannen f ham til forst teknologien bak og hva det faktisk dreide seg om, fr Dagbladet opplyst. Den siktede kryptomannen skal p bakgrunn av mtene ha betegnet Hagen som gammeldags"

(15) Aftenposten - 11.01.2020
En hndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utfrte vedlikehold i boligen 14 dager fr Anne-Elisa*beth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-ringen selv.
"Arbeiderne sluttfrte arbeidet 25. oktober, alts f dager fr Anne-Elis*abeth Hagen (68) forsvant, skriver*NRK, som melder at ansatte ble kalt inn til avhr allerede den frste uken i november. Hagen forsvant 31. oktober."

(16) HHB2's brev til politiet - Oktober 2019:
"Kunne politiet vre s p viddene etter flere mneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenrene og de min mor hadde vrt i kontakt med?"
"At mamma i mnedsvis hadde vrt p utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset"

(17) VG spesial - "mned for mned" Oktober 2019
"KL. 09.48 - ringer elektriker og nabo Tom*my Skansen til Anne-Eli*sabeth Hagens mobiltelefon. Han fr ikke svar. Noen uker i forveien gjorde de en avtale om at han skulle skifte lamper p kjkkenet. Han stusser over at hun ikke svarer."

(18) VG - 19.09.2019
"Nr jeg har ringt til henne, s har hun jo pleid ringe tilbake igjen, sier Ska*nsen, som forteller at han gjorde avtalen med An*ne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt"

(19) TV - 25.05.2020
"Bevegelsessensorer i Slor*aveien 4 skulle ta bilder dersom alarmen i huset ble utlst. Alarmen hadde imidlertid ikke vrt aktivert p nesten et r da Anne-Eli*sabeth Hagen forsvant
Tidligere har*VG*skrevet at Anne-Elis*abeth Hagen ble tilbudt et nytt og moderne alarmsystem kvelden fr hun forsvant"
"

Resten av Legokatt sitt innlegg finnes her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Citat:
(15) Det fetade har jeg ikke lest fr. Var det elektrikeren som utfrte vedlikehold i boligen 14 dager fr AE forsvant?
https://www.aftenposten.no/norge/i/K...k-i-vann-ved-h
Fra samme artikkel: "Stor aktivitet rundt huset fr forsvinningen.
Flere kilder fra nrmiljet opplyser til Aftenposten at det foregikk omfattende vedlikeholdsarbeider bde p fasaden og inni boligen til Hagen-ekteparet i tiden forut for forsvinningen."
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-20 kl. 22:57.
Citera
2020-10-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg gjr mine egne vurderinger akkurat som du, og jeg mener at TH er psykopat enten du liker det eller ei.

Dette har selvsagt ikke noe med hva jeg liker eller ikke.
Du str fritt til mene hva du vil.
Citera
2020-10-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er ikke mb en erfaren dame som ikke trenger lange rd fra aeh midt i en travel lnnskjring.

S har jag ocks funderat.
Men de var ju goda bekanta och AEH hade vl pratat om Kvitfjell / inte Kvitfjell med lneansvarig ocks
och detta med ln kanske bara kom med av bara farten.
Det var antagligen inte det som deras samtal egentligen handlade om, som jag frsttt.
Citera
2020-10-20, 23:02
Medlem
Det er s mange uskyldige ting som blir sett p som mistenkelig.
Hans DNA p en sko? Jeg vet ikke hvordan det er i andre hjem, men hos oss gr det fint an trakke ned i andre sine sandaler om man skal ut med bosset. Har balansert meg i oppkjrselen i barnas tfler, og i mannens alt for store sko. Det er absolutt ikke uvanlig, og betyr ingenting.
Disse anropene er heller ikke noe uvanlig med.
At bedriftseiere og deres familiemedlemkommer og gr litt dom de vil p jobben, er heller ikke unormalt, fordi om han vi snakker om her vanligvis er punktlig.
Hvilken bil han kjrer, virkelig? Min far og hans kompiser er i den generasjonen. God konomi har de alle, og noen har svrt s mye penger, hvor stilig bil de har er ikke den beste indikator p lommeboken. Ingen av dem har samme formue dom TH, jeg m vel presisere det, men noen titalls millioner finnes det hos flere av de. Alle dagens biler er gode biler, er kommentarene der i grden.

Det finnes flere opplysninger i saken som kan f en til stille sprsml, men det blir trekt frem og overanalysert s mange ting som unormale, som egentlig er helt normale.

At AEH slo av en liten prat med kontordamen er ikke merkelig, de hadde vrt venninner og kollegaer i mange r. Hos oss er det absolutt ikke slik at kontordamen ikke slr av et par ord, fordi om hun har kjring. Det er helt normalt.

Hvem er det med tenkelig motiv som var avhengig av gjre udden p dette dramatiske viset for f gevinst? Hvem som ikke har andre handlingsalternativ? Hva nsket de oppn? fjerne AEH fra jordens overflate? Neppe hovedformlet, det kunne lettere gjres p annet vis.
Citera
2020-10-20, 23:13
Medlem
Citat:
Jeg er enig i at det hadde vrt interessant vite mer om slike detaljer.
Det er ogs et sammentreff at AE egentlig skulle ha vrt p jobb p Futurum den dagen.

Hvorfor og nr fant AE ut at hun var tvilende til om hun kom p jobb den dagen? Hvilke arbeidstider hadde AE p Futurum? Hvorfor hadde AE en avtale med den ene datteren (som AE ikke mtte opp til) og en avtale med elektrikeren p samme dag som hun egentlig skulle jobbe p Futurum (jeg tenker p hvis avtalene eventuelt var i konflikt med AEs arbeidstid den dagen). Og samme dag var det planer om at AE og TH skulle reise til Kvitfjell. Alt dette (inkl arbeid p Futurum) p en dag hres travelt ut, synes jeg.

AE skal ha vrt tvilende til om hun kom p jobb den dagen. Hun sa dette til den lnnsansvarlige som hun snakket med p telefonen p morgenen p forsvinningsdagen. (Dette er omtalt i artikkelen i linken, som dessverre ligger bak en innloggingsmur slik VG har gjort med mange av de eldre artiklene om saken).

"Anne-Elisabeth Hagen jobbet ogs ved Futurum og var p jobb enkelte dager i mnedene helt frem til forsvinningsdagen."
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Hvilket klokkeslett AE etter planen skulle ha reist hjemmefra og til Futurum den dagen, er interessant bl.a. med tanke p GM og GMs planer for tidspunkt for forbrytelsen og med tanke p om GM visste (eller ikke visste) at AE hadde arbeidsdag den dagen og om GM visste nr hun etter planen skulle ha reist hjemmefra og med tanke p om GM visste at AE hadde funnet ut at hun var tvilende til om hun kom p jobb den dagen. (GM kan eventuelt ha ftt greie p slike detaljer ved avlytte S4 og AEs mobil).

Hvis AE ikke hadde vrt tvilende til om hun kom p jobb den dagen og hvis AE hadde reist p jobb den dagen: Skulle valpen vre alene hjemme mens hun var p jobb eller skulle noen passe valpen? Hadde AE eventuelt avtalt noe med noen om pass av valpen den dagen?

Fetad: Jeg tror at dette er viktig.

Jeg tenker ogs en del p det at en slektning hpet p at hun hadde blitt lurt av en religis sekt. Hva fikk slektningen til tenke det ? Hvorfor en religis sekt ? Ser p facebooksiden til AE at hun ogs viste interesse for sptjenester. Hun trykket liker/ eller fulgte med p en side som heter Esterella. Hadde hun interesser/ eller en side ved sin personlighet som vi s langt ikke kjenner til, men som familien kjente til ?

Noe m det vre som gjr at familie/slektninger i det hele tatt har tenkt tanken p at AE kan ha blitt lurt.

Barna er overbevist om at TH er uskyldig. Jeg tror ikke de ville ha uttalt seg slik om de i det hele tatt hadde hatt en bitte liten mistanke til faren eller at de er redd for arven, slik noen pstr.
Jeg tror de uttaler seg slik fordi de virkelig er overbevist om at han er uskyldig.
Citera
2020-10-20, 23:15
Medlem
Citat:
S har jag ocks funderat.
Men de var ju goda bekanta och AEH hade vl pratat om Kvitfjell / inte Kvitfjell med lneansvarig ocks
och detta med ln kanske bara kom med av bara farten.
Det var antagligen inte det som deras samtal egentligen handlade om, som jag frsttt.

Fant en artikkel som beskriver litt om de samtalene p morgenen:

Om samtalen med lnningsansvarlig:
Klokken 08.45 snakket hun med den ansatte ved Futurum. Samtalen varte i dryt ti minutter og den ansatte har forklart seg til politiet om innholdet:
Iflge den ansatte fremsto alt som normalt. Anne-Elisabeth virket vel og vedkommende mener at hun sannsynligvis hrte Tom Hagen i bakgrunnen av samtalen, fr VG opplyst.
Lnn, timelister, og teaterstykket The Book of Mormon, som Anne-Elisabeth og ektemannen hadde sett med et vennepar kvelden fr, var ogs tema.
I tillegg fortalte Anne-Elisabeth Hagen om at hun og ektemannen muligens skulle til Kvitfjell senere samme dag.
Anne-Elisabeth Hagen jobbet ogs ved Futurum og var p jobb enkelte dager i mnedene helt frem til forsvinningsdagen. I den aktuelle samtalen med den ansatte skal Anne-Elisabeth ha vrt tvilende til om hun kom p jobb den dagen.

Om 0914 samtalen med snnen:
Det var sin egen snn hun ringte denne morgenen. Samtalen varte i 92 sekunder.
VG fr opplyst at snnen har forklart seg om samtalen i flere avhr.
Han har fortalt politiet at han ble vekket av at moren ringte. Han hadde hatt en drlig natt og var derfor ikke spesielt pratsom, forklarte han.
I de to frste avhrene var snnen uklar om innholdet i samtalen. Han sier at han var lei seg for at han var sur og grinete, siden det i ettertid har vist seg vre det antatt siste sikre livstegnet fra moren.
Ti dager etter forsvinningen var snnen i nok et avhr. Da forklarte han at de snakket om lnnsutbetalinger og at det var Halloween. I tillegg dreide deler av samtalen seg om at Anne-Elisabeth skulle sitte barnevakt senere p dagen.
P den tiden var ogs snnen ansatt hos faren og jobbet ved Futurum nringspark i Lrenskog.
Bakgrunnen for at de to snakket om lnn var at Anne-Elisabeth tidligere p morgenen hadde snakket med en ansatt p Futurum med ansvar for lnnskjringer, som skulle kjres denne dagen, iflge VGs opplysninger.
Citera
2020-10-20, 23:20
Medlem
Citat:
Du stiller viktige sprsml! Jeg er enig med deg.

Elektrikeren gjorde avtalen med AE 2 uker fr den 31.10.
" Nr jeg har ringt til henne, s har hun jo pleid ringe tilbake igjen, sier Skansen, som forteller at han gjorde avtalen med Anne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ikke-fikk-svar

Resten av Legokatt sitt innlegg finnes her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Fra samme artikkel: "Stor aktivitet rundt huset fr forsvinningen.
Flere kilder fra nrmiljet opplyser til Aftenposten at det foregikk omfattende vedlikeholdsarbeider bde p fasaden og inni boligen til Hagen-ekteparet i tiden forut for forsvinningen."

Bde elektrikern och vriga hantverkare kan ju ha ftt knnedom om AEH:s planer fr 31 oktober eftersom hon och elektrikern stmt avtal om den dagen; att han skulle ringa (och eventuellt komma) d.
Det kan ju varit prat om vem som skulle byta lampor i kket .. om ngot mer behvde gras d, ev av vriga hantverkare, eftersom AEH tnkt vara hemma d p grund av elektrikern.
D r vi ter igen inne p hantverkare!
Citera
2020-10-20, 23:21
Medlem
Citat:
Utmrkt skrivet Z-z-z, appld!

efter lunch ngon gng?

Detta liknar en rysare.
... ...

Jeg er enig med deg. z-z-z har ftt ufortjent mye kritikk. Hun er en av f som stiller viktige sprsml. Mange andre er mer opptatt av diagnostisere og har bestemt seg for hvem som er gjerningsmann uten bry seg med at puslespillbrikkene ikke passer.

Jeg mener huske at elekrikeren uttalte at han laget avtalen 14 dager fr. Jeg har ogs stusset p dette. De lagde alts avtale 14 dager fr om at lampene skulle byttes akkurat 31 oktober ?
Citera
2020-10-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
De sa de visste at han var p arbeid om morgenen.
Men senere p dagen vet de ikke sikkert hvor han er. Gr ut i fra at da har de bevis at han var der en stund. Det tviler de ikke p.
Etter det vet de ikke helt sikkert hvor han er.
S dukker han opp igjen vet vi, fordi han sier til folk at han m reise hjem. Det har vi lest i avisene.

Hm ... Han var allts frmodligen borta en stund p frmiddagen ...!
Citera
2020-10-20, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det tror jeg venninner, hennes trofaste gode venninner har gjort allerede med en gang. En venninne sa til reporter at hun ikke ville fortelle til reportere. Jeg tror de vil holde tyst, ikke brette AE ut i media. Men politiet vet hva AE har sagt.

Tack. OK, huvudsaken att polisen vet det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in