2020-10-29, 13:43
Medlem
Oddsen p Trump har gtt ner lite idag p bettingsidorna. Frn 2.75 till 2.54 p unibet bl a. Kan bli spnnande val detta!
2020-10-29, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TextTv
Jag upprepar vad jag skrev fr en vecka sedan:

Det r mycket snack hr om att Clinton frlorade fr att hon var s oerhrt hatad. Hon hade trots allt en hel del som talade fr henne ocks, t.ex kunde hon bli den frsta kvinnliga presidenten i historien och hon hade betydligt mycket mer entusiasm p sina rallies n vad Biden haft under denna valrrelse.

Frgan r om Biden r en s mycket bttre kandidat? Ja, han r mer respekterad n Clinton men samtidigt framstr han som en svag, frvirrad, och halvdement 80ring. De som ogillade Clinton fr att hon var en falsk, korrupt och elitistisk etablissemangspolitiker lr ju heller inte tilltalas av Biden. Om vi dessutom vger in att en rst p Biden troligen r rst p Kamala Harris s sjunker attraktiviteten ytterligare. Tror ni Kamala hade vunnit heads up mot Hillary om valet stod mellan dessa tv? Det gr inte jag.

Min magknsla r att de som rstade p Trump 2016 r mindre bengna att rsta annorlunda i r n de som rstade p Demokraterna. Trump har ju trots allt verpresterat sett till hur vrlden trodde det skulle g om han vann valet. Det blev inget vrldskrig, ekonomin gick strlande fram tills corona. 54% upplever att de har det bttre idag jmfrt med fr fyra r sedan, trots pandemin.

Dremot tror jag att en liten del av de som 2016 rstade p Clinton vljer att att rsta p Trump i r, alternativt inte rstar alls, fr att de blivit desillusionerade ver riktningen det demokratiska partiet tagit. De ogillar de vnstertotalitra tendenserna som smugit sig in i partiet.
#Walkaway-rrelsen r ett exempel p det

Amerikaner gillar underdogs och media och big tech har sett till Trump framstr som en sdan trots att han r en sittande president.

Precis som Trump var hon mer populr hos sin vldigt hgljudda bas n Biden. Men i breda lager av rstberttigade var hon oerhrt impopulr. Precis som Trump r. Biden r mellanmjlk och det finns mnga mitten vljare, demokrater, independents och republikaner, som r trtta p det aldrig upphrande kaoset som tycker det r sknt med en mellanmjlks kandidat.

Man ska tnka p att spannet inom amerikanska partier r vldigt stort. I Republikanerna skulle i Sverige AFS, Moderaterna, Kristdemokraterna, Hger centern och hger Sverigedemokraterna och hger liberaler ing. Hos Demokraterna skulle best av Socialdemokraterna, Vnsterpartiet, Miljpartiet, Vnster SD, Vnster Center, Vnster Liberalerna, FI samt KPMLr.

Att d AFS delen av det "svenska republikanska partiet" eller FI hos de "svenska demokraterna" r vldigt entusiastiska ver partiets kandidat talar inte s mycket fr hur den stora massa stller sig.

Biden lr inte tappa s mnga radikala demokrater, de hatar Trump fr mycket helt enkelt. Och ingen som inte redan har druckit Trump Cool-aiden kper pstendet att en rst p Biden r en rst p vnster radikala.

Dessutom var ju Trumplgrets frsta angrepps taktik mot Kamala att hon var fr tuff mot stackars kriminella afroamerikaner. Men nr det inte gick frskte de mla ut henne som vnster radikal.

Hur vill de ha det? Antingen r hon fr hrd mot svarta kriminella eller s r hon hngiven BLM upplopperska. Det r svrt att hvda att hon r bda.
2020-10-29, 13:45
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Ungefr som islamister.

Vnstern i USA kokar redan och kan inte hantera en ny frlust mot Trump (den store Satan).

Enda anledningen fr amerikanare att rsta p Joe Biden r drmmen om att slippa arbeta.
2020-10-29, 13:45
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Du menar samma Rasmussen som var lngst ifrn 2018 och hade Republikanerna som +1 nr det slutade Denokraterna +8.4?

Det fanns inget Trump TDS 2018...
2020-10-29, 13:46
Medlem
TextTvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
#Walkaway-"rrelsen" r ett typiskt exempel p astroturfing. En propagandakampanj som ltsas vara grsrot. Precis som tea-party "rrelsen"

r dessa mnniskor som postar klipp om hur de gtt ver till republikanerna endast skdespelare menar du? Oavsett s tycker jag mig se mycket mer diversity bland Trump-supportrar i r n frra valet. Finns ven uppgifter om att fler svarta och latinos kommer rsta p republikanerna n tidigare r.
2020-10-29, 13:47
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Lista ver republikaner som motstter sig Trumps presidentvalskampanj 2020

Det var ju rtt mnga ven 2016.
Lista ver republikaner som motsatte sig Trumps presidentvalskampanj 2016

Var r dina listor ver demokrater som motstter sig Joe Biden?
2020-10-29, 13:48
Medlem
Slottsherres avatar
Joe Scarborough i Morning Joe - en republikan som avskyr Trump- sger i dagens program att han inte tror en sekund p dessa polls som ger Biden ledningen i s mnga battleground states. Han befarar snarare att Trump tar de flesta och att slutstriden kommer att st i Pennsylvania. Ruggigt vrre - han hade rtt frra valet nr han tidigt varnade fr Trump.
2020-10-29, 13:48
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Han r otroligt populr i sin egen vljarbas,...

Ja, det brukar knneteckna varje politiker som stller upp i ett demokratiskt val.
2020-10-29, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Joe Scarborough i Morning Joe - en republikan som avskyr Trump- sger i dagens program att han inte tror en sekund p dessa polls som ger Biden ledningen i s mnga battleground states. Han befarar snarare att Trump tar de flesta och att slutstriden kommer att st i Pennsylvania. Ruggigt vrre - han hade rtt frra valet nr han tidigt varnade fr Trump.

Ja det r ju vad jag tror ocks. Det r stor chans att han vinner. Mycket stor. S d fr man fyra r till av underhllning.
2020-10-29, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ett ovanligt korkat exempel nr till och med opinionsfretagen fick frklara i TV varfr SD underskattas sedan 20 r tillbaka.

Nr jag sger att vldtkter r ett importerat problem s finns det sjlvfallet undantag dr ocks.
Men att anvnda ett undantag (SD 2018) fr att beskriva en verklighet r ovanligt korkat.
Jag nmde Obama 2012 som ett exempel ocks. Men det ignorerade du ju frsts.

Du sa att OU ALLTID verskattar vnstern, jag drog upp flera exempel som motbevisade detta. Allts snackar du bara skit. Det varierar frn val till val.
2020-10-29, 13:52
Medlem
P tal om cherrypicking. Finns en poll fr Texas dr Biden leder +10. P tal om att vlja ut enstaka polls som bevis fr sin tes.

Vad r det Nixter brukar skriva nr han kommer med en sdan? Poff?

Jag tror naturligtvis inte att Biden vinner Texas med 10% innan ngon frvirrad Trumpster brjar gorma. Med strsta sannolikhet vinner Trumpen Texas.
2020-10-29, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ja, det brukar knneteckna varje politiker som stller upp i ett demokratiskt val.

Inte Biden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in