Citat:
Ursprungligen postat av
Tom.Of.Finland
Litchman har sagt att Trump skanar en nyckel - Ekonomin.
Nu vet jag inte hur USA's ekonomi r just nu. Men det var katastrof nr Litchman sade att Trump kommer frlora p grund utav den hga arbetslsheten.
Det kanske var ltt att prediktera att Trump skulle vinna 2016? Jag menar, det var ju s jmnt.
Ekonomin har frbttras avsevrt sen brjan av pandemin, jag tror inte man riktigt har kommit igen sen brjan av pandemin men man har kommit lngt p vgen tillbaka. Under tredje kvartalet s vxte USA BNP med 7.4% vilket r den strsta kningen sedan 40-talet, sjlvklart har ocks ven nedgngarna varit historiska i och med att man har stngt ner ett helt land men det ser ut som att man hller p att vnda ekonomin.
Dock skulle jag vilja pst att Trump r mest trovrdig att ta hand om ekonomin, medans Biden r mest trovrdig att ta hand om pandemin enligt imprincip alla opinionsmtningar. S om det r ekonomin som fattas frn dessa "nycklar" s vet jag inte riktigt om det r korrekt, samtidigt har denna pandemi inte skett pgrund utav Trump adminstrationen s jag har svrt att se att den strsta massan ser Trump som syndabocken, precis som man i Sverige inte ser Lfven som en syndabock fr pandemin, men och andra sidan tror jag media r betydligt hrdare i USA n vad dem r i Sverige.
Men jag vet inte om det var ltt att frutse Trump valvinst 2016, det var vldigt f som trodde att han skulle ta hem en valseger. Det var lite jmnare, men mycket av det dr r en efterhandskonstruktion av mnga. Du kan enkelt g in och titta p gamla opinionsmtningar, ttt inp valet i Pennsylvania gav Franklin & Marshall Clinton +11, YouGov +8 verkliga resultatet blev -0.7 (Trump vinst) som ett exempel.
Klla:
https://sverigesradio.se/artikel/7588137