2020-11-14, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Som jeg har skrevet fr var det geniale ved planen flytte drapstidspunktet etter alibiet og ikke motsatt.

En involvering av utenforstende ville for alltid innebre en hy risiko, hvor vedkommende kunne risikere bli dmt til 21 rs fengsel, i tillegg til at de frreste ville flt seg trygge av beskytte en drapsmann.

Derfor tror jeg de som deltok hadde selvstendige motiver knyttet opp mot TH, hans liv og virke. En slags ndrettshandling: Enten sttter de han, eller det svikefulle nullet som vil skilles med trusselen om at TH og familien mister kontroll p 850 millioner.

Jeg skjnner ikke helt hva du mener. Uansett om AEH ble drept i lpet av natten, eller etter lnningssamtalen, vil resultatet av 09:14-samtalen bli at drapstidspunktet forfalskes eller flyttes til etter 09:14.

Hvorfor skulle nye planlagt drap skje i morgentimene, da det lysnet, og involvere flere personer til flytte levningene vekk, og ringe alibisamtaler, og sende livsbevis-sms'er.
Citera
2020-11-14, 15:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg skjnner ikke helt hva du mener. Uansett om AEH ble drept i lpet av natten, eller etter lnningssamtalen, vil resultatet av 09:14-samtalen bli at drapstidspunktet forfalskes eller flyttes til etter 09:14.

Hvorfor skulle nye planlagt drap skje i morgentimene, da det lysnet, og involvere flere personer til flytte levningene vekk, og ringe alibisamtaler, og sende livsbevis-sms'er.
I mange saker skaffer man seg alibi for hendelsestidspunkt i ettertid, her flyttet man i stedet drapstidspunktet til et knallsterkt alibitidspunkt.

Hadde hun blitt drept p natten, kunne TH fint dratt p jobb som vanlig 07.

Det ville vrt mye mer mistenkelig med et snt scenario enn et raskt forlp med stoppeklokkepresisjon p morgenen 31.10.18.
Citera
2020-11-14, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Han har nok en ond tvilling/kopi Det er den eneste muligheten jeg kan se dersom hans ankomst til Futurum skulle vrt gjennomfrt av noen andre. opplysninger om hans ankomst til arbeidsplassen er bekreftet bde av videokamera, vitner p arbeidsstedet og sannsynligvis er ipaden som han logget seg p etter han ankom arbeidsstedet, (mer enn den gamle nokiaen) mulig finne posisjonen til. Ikke at jeg vet om politiet har gjort det, i henhold til opplysninger om andre opplagte ting de ikke har gjort, overrasker det meg ikke om det ikke har blitt gjort.

Det er fremdeles slik at helhetvurderinger peker mot TH.

TH er den eneste som ved selvsyn kan bekrefte at AEH var i live forsvinnings-morgenen. I tillegg kommer to vitner som bekrefter ha snakket med AEH p telefon, lnningsansvarlig og snnen TEH.

Jeg tenker det m vre mye tryggere og enklere f hjelp til bekrefte dekkhistorien, finne vitner som lar seg presse eller lure til lyve om ha snakket med AEH, enn f hjelp til drap og flytting av lik. Drap og flytting av lik ville vre voldsomt belastende for medhjelpere. Folk kan knekke sammen av mye mindre enn det.

N tuller du, det er klart at politiet har sikret og ettergtt absolutt alt av spor.
Citera
2020-11-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er fremdeles slik at helhetvurderinger peker mot TH.

TH er den eneste som ved selvsyn kan bekrefte at AEH var i live forsvinnings-morgenen. I tillegg kommer to vitner som bekrefter ha snakket med AEH p telefon, lnningsansvarlig og snnen TEH.

Jeg tenker det m vre mye tryggere og enklere f hjelp til bekrefte dekkhistorien, finne vitner som lar seg presse eller lure til lyve om ha snakket med AEH, enn f hjelp til drap og flytting av lik. Drap og flytting av lik ville vre voldsomt belastende for medhjelpere. Folk kan knekke sammen av mye mindre enn det.

N tuller du, det er klart at politiet har sikret og ettergtt absolutt alt av spor.
"N tuller du, det er klart at politiet har sikret og ettergtt absolutt alt av spor."
Siste opplysninger om de slettede anropene fra THs nokia, hunden som ikke ble underskt for DNA el. andre spor, pluss tidligere nevnte andre opplagte ting som ikke ble gjort, gjr dessverre at jeg tviler litt p det. Siste livstegn-samtalen har gjennom hele saken virket som et sikkert livsbevis, det har aldri fremkommet som noe politiet har sett p som usikkert. S hvis man tar sjansen og stoler p at politiet her har gjort en riktig vurdering, er det heller ingen grunn til trekke denne samtalen i tvil.
Citera
2020-11-14, 16:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
"N tuller du, det er klart at politiet har sikret og ettergtt absolutt alt av spor."
Siste opplysninger om de slettede anropene fra THs nokia, hunden som ikke ble underskt for DNA el. andre spor, pluss tidligere nevnte andre opplagte ting som ikke ble gjort, gjr dessverre at jeg tviler litt p det. Siste livstegn-samtalen har gjennom hele saken virket som et sikkert livsbevis, det har aldri fremkommet som noe politiet har sett p som usikkert. S hvis man tar sjansen og stoler p at politiet her har gjort en riktig vurdering, er det heller ingen grunn til trekke denne samtalen i tvil.
Hva ville skjedd om man offentlig gikk ut og sdde tvil om den samtalen og siste livstegn?

Da mtte i s fall bde TH og snnen bli satt i varetekt, noe som trolig er for tidlig i forhold til bygging av tiltale mot alle involverte.

At det tviholdes p at samtalen er ekte tar jeg derfor med en god neve salt.
Citera
2020-11-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hagen beskriver rene i ekteskapet som vanskelige og lurer i dagbkene p om han skal foreta seg noe.

Ikke noe bra bevis, men det bekrefter mitt inntrykk av en mann uten sterk nok selvkontroll til skjule denne forbrytelsen.

Se vg.no
Han vil tape troverdighet foran om han fortsetter som i NRK. Han tviholder p at ekteskapet var bra etter 93, bare med litt turbulens, nr alt tyder p at ekteskapet var ganske rttent.

Tror ikke han er "rlig" nok til fremstille dette troverdig. Tror han vil klamre seg fast til at dette var et relativt lykkelig ekteskap, nr han har skrevet i 2018 i dagboken sin at han mtte "finne en lsning".

Han har gravd seg ned rimelig dypt, la oss vre rlige.
Citera
2020-11-14, 17:21
Bannlyst
Citat:
Noen andre enn meg som tror barna/bistandsadvokat spiller et skuespill nr de sier de sttter faren?

Tenker det samme. Flere ganger har Holden sagt at barna samlet sier ditt og datt. Men jeg tviler p at Holden har ringt snnen og spurt hva han syntes om snn og snn. Ser for meg her at TH bruker datteren og Holden til prate p vegne av barna. Men at det er TH som trekker i trdene bak kulissene.
Citera
2020-11-14, 17:50
Medlem
Citat:
Han har nok en ond tvilling/kopi Det er den eneste muligheten jeg kan se dersom hans ankomst til Futurum skulle vrt gjennomfrt av noen andre. opplysninger om hans ankomst til arbeidsplassen er bekreftet bde av videokamera, vitner p arbeidsstedet og sannsynligvis er ipaden som han logget seg p etter han ankom arbeidsstedet, (mer enn den gamle nokiaen) mulig finne posisjonen til. Ikke at jeg vet om politiet har gjort det, i henhold til opplysninger om andre opplagte ting de ikke har gjort, overrasker det meg ikke om det ikke har blitt gjort.
r Ipaden frsedd med endast wifi r den knuten till firman ca 30 meter. Har den simkort kan man knyta den till den mast den kopplade upp sig mot.
Citera
2020-11-14, 18:01
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ganske spesielt det med bursdagskortene fra AEH. Hevngjerrig type det der, skulle kanskje skilt seg i 93..
Jeg finner det ganske utrolig at de voksne barna ikke skal ha sett noen tegn til turbulent ekteskap nr AE attptil har skrevet om det i bursdagskort til ektemannen. Her hjemme skriver vi utelukkende hyggelige saker til hverandre i bursdagskort, er ikke det mest vanlig?
Skal bli spennende se hva mer som kommer om motiv og mulighet framover.
Citera
2020-11-14, 19:15
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg finner det ganske utrolig at de voksne barna ikke skal ha sett noen tegn til turbulent ekteskap nr AE attptil har skrevet om det i bursdagskort til ektemannen. Her hjemme skriver vi utelukkende hyggelige saker til hverandre i bursdagskort, er ikke det mest vanlig?
Skal bli spennende se hva mer som kommer om motiv og mulighet framover.
Ok siden du ikke svarer nrme p hypotesen din, s registrerer jeg at du har flgende hypotese:

"Skal bli spennende se hva mer som kommer"
=
(jeg vet ikke hva som skjedde men jeg hper det er en mulighet for at TH er skyldig / fr hpe det blir en mulighet for at politiet fengsler TH / fr hpe jeg hadde rett)

Det er gtt over to r siden hendelsen. Hvorfor har ingen en god hypotese som forklarer hvordan TH utfrte dette?

Kan forklaringen enkelt og greit vre at brikkene ikke passer med en hypotese der TH = skyldig?
Citera
2020-11-14, 19:46
Medlem
Synes det passer med en reprise p kommentaren til ystein Milli i VG. Fra 31. oktober 2019.

Et iskaldt forsk p den perfekte forbrytelse

"Den grusomme handlingen noen har utsatt Anne-Elisabeth Hagen for, ser ut til vre designet med to forml: Ingen spor ingen straff."
nsker for julen som straks er her. At AEH blir funnet. At eier av Monero-konto blir avslrt. At det blir funnet fellende bevis og saken blir oppklart.
Citera
2020-11-14, 20:03
Medlem
" Journalister har stort sett ikke ftt til noe som helst, mange av dem kan ikke en gang skrive slik at folk forstr hva de mener."
Fra kommentarfeltet i denne artikkelen:
https://www.rb.no/lorenskog-saken-ha...s/5-43-1464380

Det er tydeligvis flere som reagerer p enkelte artikler. I denne VG-artikkelen (sitat under) m man ogs forske gjette seg til hva journalisten mener skrive. Grammatikk er nyttig kunne. Mener journalisten at AE skrev at hun var glad i han? Mente journalisten skrive at AE skrev at hun er glad i han? Nr journalisten attptil skriver "skriver hun" s burde vel resten av setningen stemme grammatisk med dette? Det hres ulogisk ut skrive p et bursdagskort at man var glad i vedkommende og at man nsket leve sammen med vedkommende (fr liksom, men ikke p det tidspunktet da hun skrev bursdagskortet? ) Jeg tror at det skulle st at hun skrev at hun er glad i han og at hun nsker leve sammen med han.

I et bursdagskort til hans 67-rsdag skriver hun at hun var glad i ektemannen og nsket leve sammen med ham, fr VG opplyst. Men hun gir ogs uttrykk for at samlivet til tider har vrt vanskelig og turbulent.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-om-konflikter

"Journalisten skal ha ropt motherfucker og kuksuger til politiet etter at han ble pgrepet i en park p 17. mai."
"Hendelsen skal ha skjedd i en park i Oslo p nasjonaldagen i r.
Mannen i 20-rene er tiltalt for ha utvet vold mot en kvinne. Iflge tiltalen ble kvinnen sltt flere ganger i hodet og ansiktet med knyttet neve.
Den tiltalte jobber som journalist i et riksdekkende mediehus, der han har en fremtredende rolle."

https://www.tv2.no/a/11773202/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in