Flashback bygger pepparkakshus!
2020-11-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygren87
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-duscha-i-blod

Importerar man inavlade byfånar så får man inavlade byfånar. - Tänk filmen Deliverence. Danska politiker, medier och polisen är synnerligen medvetna om den låga intelligensen/extrema inaveln i förorterna. De skriver rakt ut att det är personer "varande i sinkestadiet" (byfånar) man har att göra med. Om två mandatperioder kommer tom DNs läsekrets att begripa det. Tills dess får vi alla se Aschberg jaga kvitton på NK och Sarnecki serverar ännu mer desinformation i tabloiderna och alla dessa batikkärringar som påstår sig kunna bota byfånar med handpåläggning. I Danmark anser man att det är invandrarna som är rasisterna. I Sverige håller SVT interna krismöten med araber/afrikaner som påstår sig vara evigt psykiskt kränkta och Aschberg viftar med kvitton medans våra egna barn grävs ner levande. Den teknik svenska PK-medier använder idag kallas "Alice i Underlandet" inom psykiatrin/PsyOps. Din verklighet/förnuft skall inte stämma överens med besluten, tidningarna, makten. - Skapa förvirring och knäcka folket.

Artikeln är från 2009 (Danska polistidningen)
https://web.archive.org/web/20180602...rgsmaal-om-tid
Citera
2020-11-19, 12:50
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Vad är det med arabbögarna som alltid ska hålla på och penetrera anus med föremål eller micropenisar? Måste vara en starkt kulturellt betingad företeelse.

Hade dessa jävlar begått detta i hemlandet hade de fått dödsstraff. I Sverige får de knappt något straff. Därför lever de ut alla sina satans fantasier och illdåd hos oss.

De skrattar inombords och sjunger "jävla Svenne" om natten. Precis som Blattelito. De kan systemet och hånar allt vad de kan. De borde stenas till döds men istället får de gratis bostad, fri mat och läkarvård för dina och alla andras surt förvärvade skattepengar som bättre kunde användas till att ta hand om våra gamla och sjuka mödrar och höja deras pensioner.
Citera
2020-11-19, 12:52
Medlem
ColinRobinsons avatar
Tänk om det var ombytta roller, två svenska förövare och två offer som är invandrare.

Det hade varit krigsrubriker, demonstrationer, upplopp, folk hade spammat på sociala medier och oskyldiga svenskar hade attackerats.

Det är skillnad på folk och folk. Inte bara för media och politiker, men även "vanliga" människor, svenskar som svartskallar.
Citera
2020-11-19, 12:55
Medlem
Dessa varelser är djävulens apostlar, nackskott är den enda lösningen.

Tror någon att dessa kan återgå till att bli laglydiga medborgare, dessa monster kommer att fortsätta terrorisera folk tills de blir mördade av andra avskräden.

Om dessa avarter har någon tanke om ett liv efter döden så kan de inte någonstans tro att de hamnar på något annat ställe än helvetet.
Citera
2020-11-19, 13:02
Medlem
Är det någon som har FUPen så ut med den, sekretessbelagd eller inte!
Citera
2020-11-19, 13:04
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Tänk om det var ombytta roller, två svenska förövare och två offer som är invandrare.

Det hade varit krigsrubriker, demonstrationer, upplopp, folk hade spammat på sociala medier och oskyldiga svenskar hade attackerats.

Det är skillnad på folk och folk. Inte bara för media och politiker, men även "vanliga" människor, svenskar som svartskallar.

Precis! Det som är så fruktansvärt, att det verkligen är skillnad på folk och folk i humanismens storborg Sverige. Kan tänka mig rubrikerna med etniskt svenska förövare samt alla fackeltåg med statsministern och övriga ministrar i släptåg. Straffen lär ju hamna på en nivå som kan liknas med dagisverksamhet eftersom förövarna tillhör rätt folk så att säga.
Citera
2020-11-19, 13:04
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Då lär du gissa fel. Tyvärr.
18 års fängelse är det ju knappt det blir tal om ens vid mord. Då ska det vara grymt
utöver det vanliga för att det ska komma i fråga.

Nej, i detta fall är nog det troligaste att det blir högst 4 år för den äldste i duon och
sen hälften av det för den andre då. Det är att vara realistisk.
...
Nej, mer än fyra år blir det garanterat åtminstone för den äldre men troligen även för den yngre.
Domstolarna måste ju (om några) följa lagen. Och den säger, om de döms för de brott de åtalas för:

Synnerligen grov misshandel - minst 5 år
Grov våldtäkt - minst 5 år
Grovt rån - minst 5 år
Människorov - minst 4 år
Grovt övergrepp i rättssak - minst 2 år
Grovt rån (fall två) - minst 5 år

Det blir sammanlagt 26 år för den äldre och 13 år för den yngre. Den yngre åtalas även för ytterligare ett rån så han bör få något mer än halva det straff den äldre får.
Nu verkar ju principen om mängdrabatt ännu inte vara slopad, vilket jag trodde, utan bara på gång, men att straffreduceringen skulle bli så stor som halva det minimala straffvärdet verkar i mina ögon inte alls troligt och så mycket som 85% helt osannolikt.

Jag tror alltså på en bra bit över 13 år för den äldre och 18 år är inte alls orimligt. Detta förutsatt att de döms för alla brott. De kan ju också dömas hårdare än de absoluta minimistraffen, man kan ju tycka att dessa brott är ovanligt vidriga och inte alls borde ligga vid lägsta möjliga gräns avseende straffvärde.
Det ska bli intressant att så småningom läsa domen.
Citera
2020-11-19, 13:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nej, mer än fyra år blir det garanterat åtminstone för den äldre men troligen även för den yngre.
Domstolarna måste ju (om några) följa lagen. Och den säger, om de döms för de brott de åtalas för:

Grovt rån - minst 5 år
Människorov - minst 4 år

Det blir sammanlagt 26 år för den äldre och 13 år för den yngre. Den yngre åtalas även för ytterligare ett rån så han bör få något mer än halva det straff den äldre får.
Nu verkar ju principen om mängdrabatt ännu inte vara slopad, vilket jag trodde, utan bara på gång, men att straffreduceringen skulle bli så stor som halva det minimala straffvärdet verkar i mina ögon inte alls troligt och så mycket som 85% helt osannolikt.

Jag tror alltså på en bra bit över 13 år för den äldre och 18 år är inte alls orimligt. Detta förutsatt att de döms för alla brott. De kan ju också dömas hårdare än de absoluta minimistraffen, man kan ju tycka att dessa brott är ovanligt vidriga och inte alls borde ligga vid lägsta möjliga gräns avseende straffvärde.
Strafflängden går inte att få fram genom att addera straffen för varje brott...
Citera
2020-11-19, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD

Grovt rån - minst 5 år
Människorov - minst 4 år

Mig veterligen så är det bara straffrabatten för unga som justerats aningen.

”Mängdrabatt” kommer garanterat utdelas, några 18 år för detta kommer aldrig dömas ut.

Är det ingen som hämtat FUP? Hela är ju inte sekretessbelagd, AB har uppenbarligen gått igenom den.
Senast redigerad av bouncingwiththat44 2020-11-19 kl. 13:15.
Citera
2020-11-19, 13:21
Medlem
Dessa araber till horor har inga som helst spärrar. De har ingen moral, ingen ånger, kan ej sätta sig in i hur andra känner.

Dessa är inga människor längre, högst troligt demon possessed, demoner har tagit deras själ när de intagit massa knark och en uppfostran där pappan kanske slagit mamman och dottern och kanske till och med honom.....deras själar är helst förstörda.
Vet ej vad som är rätt eller fel.

Det är såhär monster skapas.
Citera
2020-11-19, 13:22
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Strafflängden går inte att få fram genom att addera straffen för varje brott...
Nej, men straffvärdet. Och det jag staplade var minimivärdet för varje brott de åtalats för. Domstolen kan ju alltid hitta på att baka in en del av misshandeln i den grova våldtäkten, en del i det grova rånet o.s.v. Men redan människorovet bör ge minst 6 år då det knappast kan betraktas som mindre grovt. Ja, ja. Blir intressant att se hur de resonerar, som sagt.
Citera
2020-11-19, 13:28
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Mig veterligen så är det bara straffrabatten för unga som justerats aningen.

”Mängdrabatt” kommer garanterat utdelas, några 18 år för detta kommer aldrig dömas ut.
...
Straffrabatten för unga har ännu inte justerats. Mängdrabatten, asperationsprincipen, trodde jag var slopad men det är också bara på gång än så länge.

"Asperationsprincipen innebär att när en gärningsman döms för flera brott samtidigt och får ett gemensamt straff, så bedöms det allvarligaste brottet till sitt fulla straffvärde medan straffvärdet för övriga brott reduceras i en fallande skala."

Det allvarligaste brottet, sett till möjligt straffvärde, är ju människorovet som kan ge 18 år eller livstid. Då ska det alltså enligt den principen dömas fullt ut och straffen för de andra brotten reduceras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in