2020-12-07, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Politiet sier de ikke kan datere det, at de ikke vet nr blodet er fra eller nr det ble vasket.

Jeg snakker om vask mens du snakker om datere blod, noe som er to forskjellige ting.
Politiet er nok ikke s dumme som enkelte her tror, til og med politifolk klarer finne ut om det er fuktig p gulv og vegger som kan tyde p at det er nyvasket.
Citera
2020-12-07, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Siden politiet fortsatt holder fast p at AEH's anrop kl 09.16 med snnen er siste kjente livstegn s er snnen mest sannsynlig ikke med p plottet. (har selv spekulert en del om snnen men jeg tror ikke lenger at han er innblandet)

Tenker det kan vre en annen GM som kjente TH / AEH / familien

Nr det gjelder film tror jeg filmen Gone Girl utgitt i 2014 er aktuell i denne saken

Filme beskriver et plott med alle hovedtrekkene i Hagen saken sett gjennom en slik hypotese.

Planting av spor p sted, blodvask, et fall, brev lagt igjen, samt hvordan utfre et plott for sette ektemannen i skelyset.

Passer faktisk ogs inn med at TH og AEH hadde vrt gift i 49 r og at forsvinningen skjedde like etter bryllupsdagen. Plottet i filmen Gone Girl skjer p bryllupsdagen etter flere rs ekteskap.

Filmen kunne vrt brukt som en "oppskrift" for at utarbeide dette plottet i Hagen-saken.

Se filmen s skjnner du kanskje at hypotesen min kan stemme.

Leggo, jeg tror det er ingen her som tar din teorien med gone girl seris.
Hvem er MGM?Kan det vre s enkelt som valpepasseren teh?Har han forresten kjreste-alibivenn som mottok 9.14 samtalen?
Citera
2020-12-07, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det har nok ikke noe med fuktighet i sprekker gjre...
Jeg mener at det eneste politiet har funnet ut, og bekreftet i media, er at blodet er forskt vaske bort, men at det ikke kan tidsbestemmes.

ja, men jeg bryr meg ikke om hva du mener.
Citera
2020-12-07, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
M si meg uenig. I sanne ndedrag som det blir poengtert av en bruker at TH stod for avgjrelser i familien og at det ikke noe spesielt med smsene, s blir det ignorert at en sms blir sendt fra AEs mobil med ordlyden det viser seg at hytteturen er avlyst, og TH ikke vet om det. Klart det er bemerkelsesverdig. Det kan for eks tyde p at den ikke ble sendt av henne, eller at TH slr en skrne. Hvem informerte henne i s fall at den var avlyst? I flge smsen ble avgjrelsen ikke tatt av henne, det er ikke rakettforskning.
Edit: eller simpelthen sendt av en annen. Evt som en kode.

Men det kan ju varit s att AEH bestmde att de inte skulle ka den dagen.
Dottern kan ha frgat AEH om att vara barnvakt ... och TH kan ha sagt till AEH att hon skulle
bestmma sig, s att de kunde finna ut vilken dag som var bst att ka.
Om detta skulle TH ha ringt efter en timme p arbetet och prata med AEH om -
...Att han skulle ringa och inte hon, hade vl att gra med att det var han som var p en
arbetsplats och visste nr han kunde komma ifrn och ringa om c:a efter 1 timme.

Vi vet inte hur viktigt mtet i Lillhammer var fr TH?
Han kanske kunde tnka sig att avst.
AEH kanske ocks (mtet kanske upplevdes som obekvmt fr henne), ven om hon gladde sig t turen.

Barnvaktsfrfrgan som var obesvarad och hngde i luften ...
Tv som ville till Kvitfjell, en som kanske mste till mte ...
Litet trtta efter teater o middag kvllen fre ...
"Vi pratar om en timme igen" ...
AEH bestmde sig ... innan TH visste.
Hon ville sga ja till att vara barnvakt, TH kunde f sitt mte dagen efter i Lillehammer,
allts bst att skjuta upp turen 1 dag.

Jag menar, inte konstigt med "ologiska" samtal ..
Senast redigerad av Moschata 2020-12-07 kl. 01:14.
Citera
2020-12-07, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Dottern kan ha frgat AEH om att vara barnvakt ... och TH kan ha sagt till AEH att hon skulle
...Att han skulle ringa och inte hon, hade vl att gra med att det var han som var p en

AEH kanske ocks (mtet kanske upplevdes som obekvmt fr henne), ven om hon gladde sig t turen.

Hon ville sga ja till att vara barnvakt, TH kunde f sitt mte dagen efter i Lillehammer,

Uttalelsen: "Vi skal visst ikke til Kvitfjell likevel" betyr at det er TH som har tatt den beslutningen.
Citera
2020-12-07, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Uttalelsen: "Vi skal visst ikke til Kvitfjell likevel" betyr at det er TH som har tatt den beslutningen.

Ja, i och fr sig.
Men om TH sagt till AEH att hon ska bestmma sig, s kan hon mycket vl ha uttryckt sig s, som om
det kom frn TH..om han gett henne lov att bestmma sig.
Hon ville vara barnvakt och TH kan ha sagt "OK", om du vill det s skjuter vi p turen 1 dag,
vi kan vila oss sedan".

De kan ha pratat en del p morgonen om detta, men inte lyckats besluta sig riktigt.

Jag skulle sjlv ha kunnat uttrycka mig som AEH, fr att frenkla.
Skulle knnas ondigt att skriva "Tom sa", "Tom har bestmt" .. osv.
Senast redigerad av Moschata 2020-12-07 kl. 01:32.
Citera
2020-12-07, 01:28
Medlem
Citat:
Ja, i och fr sig.
Men om TH sagt till AEH att hon ska bestmma sig, s kan hon mycket vl ha uttryckt sig s, som om
det kom frn TH..om han gett henne lov att bestmma sig.

De kan ha pratat en del p morgonen om detta, men inte lyckats besluta sig riktigt.

Jag skulle sjlv ha kunnat uttrycka mig som AEH, fr att frenkla.
Skulle knnas ondigt att skriva "Tom sa", "Tom har bestmt" .. osv.

Nei, at du ikke forstr norsk er ditt problem.
Citera
2020-12-07, 01:32
Medlem
Citat:
Nei, at du ikke forstr norsk er ditt problem.

Inte ngot stort problem.
Jag tror du och ngra till kanske "vertolkat" de dr samtalen och sms:en?

PS.
Gjorde ngra tillgg till mitt original-inlgg.
Citera
2020-12-07, 01:46
Medlem
Citat:
Inte ngot stort problem.
Jag tror du och ngra till kanske "vertolkat" de dr samtalen och sms:en?

PS.
Gjorde ngra tillgg till mitt original-inlgg.

Tolkningen er rett, det er du som ikke kan norsk.
Citera
2020-12-07, 01:50
Medlem
Citat:

Jag menar, inte konstigt med "ologiska" samtal ..

Enig med deg.

"Hagen har ogs forklart at han skulle i et mte p Lillehammer dagen etter, 1. november, klokken 11 p formiddagen. Avtalen skal ha vrt av ls karakter."
https://www.gd.no/vg-turen-til-hytta...s/5-18-1121501

"rsaken til at Tom Hagen skulle ringe Anne-Elisabeth var for avklare om de skulle dra p hyttetur p Kvitfjell senere samme dag. Dette fr Nettavisen opplyst av ulike kilder rundt Tom Hagen. Grunnen til at han mtte vente med denne avklaringen skal ha vrt fordi han mtte se an arbeidsdagen sin"
https://www.nettavisen.no/nyheter/to...-95-3423974009
Citera
2020-12-07, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig med deg.

"Hagen har ogs forklart at han skulle i et mte p Lillehammer dagen etter, 1. november, klokken 11 p formiddagen. Avtalen skal ha vrt av ls karakter."
https://www.gd.no/vg-turen-til-hytta...s/5-18-1121501

"rsaken til at Tom Hagen skulle ringe Anne-Elisabeth var for avklare om de skulle dra p hyttetur p Kvitfjell senere samme dag. Dette fr Nettavisen opplyst av ulike kilder rundt Tom Hagen. Grunnen til at han mtte vente med denne avklaringen skal ha vrt fordi han mtte se an arbeidsdagen sin"
https://www.nettavisen.no/nyheter/to...-95-3423974009

Hvorfor sier AE da at vi skal visst ikke til Kvitfjell i dag likevel s jeg kan sitte barnevakt ?
Citera
2020-12-07, 02:16
Medlem
Citat:
Hvorfor sier AE da at vi skal visst ikke til Kvitfjell i dag likevel s jeg kan sitte barnevakt ?
Husk at de ikke hadde bestemt at om de skulle reise den dagen eller en annen dag. De hadde heller ikke bestemt om de skulle reise hver for seg eller kjre i samme bil.

TH mtte se an arbeidsdagen sin frst, (fr han skulle avklare med AE tid for avreise da han skulle ringe til AE etter ca 1 time). Jeg tenker at det er sannsynlig at ogs AE tenkte over hvilken dag hun hadde lyst til reise og hvilken dag som passet best for henne reise.

AE har ogs blitt beskrevet som spontan.

Det er ikke noe merkelig med at hun skrev at vi skal visst ikke reise i dag, hvis hun hadde bestemt seg for ikke reise den dagen. Jeg kan tenke meg at hun hadde tenkt informere TH om at hun skulle reise neste morgen i telefonsamtalen nr han skulle ringe i ti-tiden.

"Skulle avklare om de skulle kjre i samme bil.
Men det var flere detaljer som enn ikke var spikret p dette tidspunktet. Dette gjaldt blant annet om de skulle reise hver for seg eller kjre i samme bil. Selve avreisetidspunktet skal ogs ha vrt uavklart."

https://www.abcnyheter.no/nyheter/no...r-hun-forsvant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in