2020-12-13, 00:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Fetad: Men allikevel tenker jeg at det ville ha vrt viktig at AE ga livstegn fra seg. Fordi hvis hun ikke hadde gitt livstegn fra seg etter at TH reiste hjemmefra, ville politiet kunne ha mistenkt at TH drepte henne fr han reiste hjemmefra.
Sekunderna nr kidnappare ska ta kontroll ver offret r mycket kritiska. Jag gissar att den gamla damens styrka och kmpargld verraskade ev kidnappare. Mycket tyder p att hon dog dr i huset. I den bsta av vrldar hade dom vl grna kunnat prestera ett livsbevis. Men nu hade dom ju sn tur att dom kunde f tio miljoner i utbyte mot livsbevis. Det r ju s skruvat att det finns inte. Den enda anledningen till att transaktionen genomfrdes var fr att polisen frskte spra den. Och tyvrr misslyckades dom.

Men, som sagt, en person som kmpar fr sitt liv kan bli mycket stark. Sger dom som vet, r vl bst att tillgga.

Kidnapparna ville frsts inte att TH skulle hamna i finkan. Det r ju han som hller i plnboken.

Men om TH har planerat det hela s borde han vl ha sett till att befinna sig p ett lmpligt reseavstnd frn brottsplatsen, som i Sverige eller England eller liknande. Arbetsplatsen r vl lite vl nra kan jag tycka. Han mste ju uppenbarligen ha lejt bort kidnappningen.
Citera
2020-12-13, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Svaret er ganske enkelt: Hvis det var meningen f det til se ut som om TH stod bak, hvorfor gi ham alibi p drapstidspunktet? Han var angivelig p Futurum hele morgenen....
Det er telefonsamtalene som AEH hadde med kontordamen og snnen, som gir TH alibi.
Dette hadde ikke GM muligheter til styre, tross forsket sl til tidlig om morgenen, fr AEH forhpentligvis hadde snakket med noen.
Alt gikk galt for GM - TH reiste 1 time senere p jobb, og det medfrte at AEH rakk snakke med bde kontordamen og snnen, uten disse tilfeldighetene ville ikke TH hatt alibi.
Hvis dette ikke hadde skjedd, ville de fleste trodd at AEH ble drept i affekt, natt til 31. oktober. De fleste forstr at det ikke er mulig.

Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Men hun ble ikke drept i affekt. Drapet var planlagt i lang tid. Kan vi holde oss til fakta her?

Heldigvis finnes det svrt, svrt f mennesker som planlegger, utfrer og ikke minst klarer gjennomfre et drap i Norge. rsaken til beg en kriminell handling er ofte et sterkt personlig motiv, personlige behov som ikke blir mtt. Hvis man ser bort fra rus og psykiatri og drap i affekt.
Her er det du som ikke holder deg til fakta. Jeg skrev ikke at saken dreier seg om et drap utfrt i affekt.
Du skrev; "Hvis det var meningen f det til se ut som om TH stod bak, hvorfor gi ham alibi p drapstidspunktet?"
Mitt svar til deg handlet om hvorfor jeg mener at du tar feil, nr du mener at GM ga TH alibi.
Det er telefonsamtalene AEH hadde den morgenen som ga TH alibi. Det hadde mest sannsynlig ikke skjedd, hvis TH dro p jobb 1 time fr, slik rutinene var ellers.
Citera
2020-12-13, 00:34
Medlem
Citat:
Jeg er enig med deg. Jeg spurte Fenvatnet i et innlegg her i diskusjonen om hen kunne liste opp det som hen mener at er "THs lgner", men hen valgte svare p sprsmlet p PM. Derfor skrev jeg PM tilbake der jeg skrev at hen skulle f svar fra meg dersom hen postet det samme i diskusjonen.

Du fikk jo svar p dine sprsml, men nekter svare p hans sprsml.
Det er realiteten, og Fenvatnet har argumentert redelig om hvorfor han svarte p PM.
Citera
2020-12-13, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
1.Hvorfor nsker noen lede diskusjonen over til PM?
2. Hvorfor kan man ikke diskutere pent i trden?
3. Hvorfor holder man viktig informasjon utenfor trden?
LH07 stod for rets forsnakkelse, da han han fredag morgen rpet at eks-svogeren er kryptoekspert.
"Mistenker du ekssvoger fordi han er kryptoekspert". (Innlegg 57566)

Jeg svarte p dette: "Jss, her rper du at du vet at eks-svogeren er kryptoekspert. Dette er nytt for meg. Og dette vet da ndvendigvis flere i din gruppering. Dette forklarer redselen og sinnet, nr noen har forskt bringe ham p banen. Jeg har ikke psttt at han har drept AEH, jeg sier at han kan ha et motiv, og at han kan vre edderkoppen",(innlegg 57568).
Ingen andre har kommentert LH07s forsnakkelse. Her har alts en gruppering hatt kjennskap til eks-svogerens kryptokunnskaper, dette har garantert vrt samtalemne i denne grupperingen. Mye tyder p at man har blitt enige om holde dette faktumet skjult for andre brukere, som er utenfor denne grupperingen.

S gr det ikke lange tida , fr det glipper litt for AmundRa, i innlegg 57615:
"Jeg har tenkt p utsagnet fra TH, nr han skal forklare hvorfor hun ble lei seg p det foreningsmtet. Hun var lei seg fordi hun hadde tenkt slutte i foreningen, sier han, barna bekrefter ogs at hun ville slutte. Men dette er jo en forening som mange ville vre glad for slutte i...Familien burde jo vre GLAD for at hun sluttet"
Slik jeg tolker dette, hres ikke dette ut som en vanlig husmorforening. Utsagnet leder tankene til en religis menighet,
som kanskje er litt aparte. Hvorfor skulle familien ellers vre glad for at AEH skulle slutte? Og da kan man jo stille sprsmlstegn ved hvorfor det var s viktig anonymisere vitnene i denne foreningen? Var dette for beskytte vitnene, eller var det en redsel for at det kunne bli kjent at AEH tilhrte for eksempel Jehovas vitner, eller sekta til pastor Hanevold? Og dette med en religis forening, ble vel luftet tidlig i trden.
Eller kan det vre foreningen Anonyme Alkoholikere, De Norske Lenker eller lignende hjelpeorganisasjoner? Hvis familien var glad for at hun skulle slutte i en av de sistnevnte organisasjonene, m det i s fall ha vrt fordi AEH var i stand til st p egne bein.
Men dette er alts opplysninger som skal holdes innenfor en viss gruppering, og vi skjnner jo rsaken til dette hemmeligholdet.
Edit: Ser n at Havhest har kommentert rets forsnakkelse.

Att exsvgern r kryptokunnig r nytt fr mig ocks.
Om freningen som AEH deltog i .. man fr ofta en bild av vad det r man lser om ...och jag
fick bilden av ett slags grannsllskap, "vi hjlper varandra ver en kopp kaffe" och "Tag grna med
stickningen eller schackbrdet, fr de som vill stanna en stund extra".
Citera
2020-12-13, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Du fikk jo svar p dine sprsml, men nekter svare p hans sprsml.
Det er realiteten, og Fenvatnet har argumentert redelig om hvorfor han svarte p PM.
Fetad: "Argumentene" for hvorfor hen svarte p PM hrtes ikke ut som rederlige og ekte argumenter. "Argumentene" var lgner om meg...
"Argumentene" kan dere lese (fetad) i sitatet fra Fenvatnet:

Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
"s skal du f svar" skriver du, og med det s vedkjenner du jo at du ikke vil svare. Det betyr jo at du ikke vil svare pm, men kun her, snn at du kan fylle opp sider med tekst uten ml og mening.
Hvis du p ekte hadde vrt redd for (og nsker unng) at diskusjonen blir fylt med Off-topic-tekst, hvorfor fyller du selv forumet jevnlig med hyppige OT, beskyldninger, lgner og personangrep?
Senast redigerad av z-z-z 2020-12-13 kl. 01:00.
Citera
2020-12-13, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Om freningen som AEH deltog i .. man fr ofta en bild av vad det r man lser om ...och jag
fick bilden av ett slags grannsllskap, "vi hjlper varandra ver en kopp kaffe" och "Tag grna med

Det er Hersculls som har diktet opp at Eks svogeren er kryptoekspert, bare tys og tull.
Citera
2020-12-13, 00:42
Medlem
Citat:
Fetad: "Argumentene" for hvorfor hen svarte p PM hrtes ikke ut som rederlige og ekte argumenter.

Du som er ekspert p sitere alt mulig tys klarer vel trykke p copy past p Fenvatnets melding og poste den her og besvare den her hvis det er s viktig for deg?

Du snakker bare vs.
Citera
2020-12-13, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det med ekssvoger som kryptokung tror jeg var et sprsml uten sprsmlstegn etter, enkelt og greit. Bare et ironisk sprsml til en bruker, som da liksom skulle passe inn i at noen her p trden tror han er gm. Dette er kun min oppfatning, og jeg mener det er blitt klargjort tidligere. Jeg mener det er en misforstelse som beror p at det ikke var ? etter.
Citera
2020-12-13, 00:46
Medlem
Citat:
Det er Hersculls som har diktet opp at Eks svogeren er kryptoekspert, bare tys og tull.
Du leste ikke dette innlegget?
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Mistenker du ekssvoger fordi han er kryptoekspert. Tror du frivillig bortfring skjer s brutalt som sporene tilsier. Hvorfor m en kidnapping g s galt. Har du noen eksempler p ulykker under kidnapping. Hvorfor nektet th betale. Hva visste han.
Citera
2020-12-13, 00:48
Medlem
Citat:
Du som er ekspert p sitere alt mulig tys klarer vel trykke p copy past p Fenvatnets melding og poste den her og besvare den her hvis det er s viktig for deg?
.
Jeg kopierer ikke fra PM og poster i diskusjonen. Det er ikke riktig gjre det. En annen sak er at det kanskje ogs strider mot reglene her p FB gjre det?
Citera
2020-12-13, 00:57
Medlem
Bare snn for friske opp hukommelsen i tilfelle behov:
Vitner: Anne-Elisabeth Hagen virket fortvilet fr forsvinningen

Tre uker fr Anne-Elisabeth Hagen forsvant skal hun ha pnet seg om ektepakten med Tom Hagen. Politiet mener dette styrker deres hypotese om motivet for at hun forsvant.

Minst to av deltagerne p det nevnte mtet i starten av oktober 2018, har i avhr forklart at de gjennom mange r var blitt kjent med Anne-Elisabeth Hagen, og slik ftt et visst innblikk i privatlivet og ekteskapet.
Iflge disse fortalte hun at bakgrunnen for at hun var lei seg skyldtes den mye omtalte ektepakten med Tom Hagen og tillegget fra 1993. Her overfres Sloraveien 4 til Tom Hagens sreie.
I avhret kommer det frem at Anne-Elisabeth Hagen da skal ha fortalt at Tom Hagen fikk henne til skrive under p et papir for dryt 20 r siden og at dette papiret ville gjre henne arvels om hun forlot ham.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-forsvinningen

THs og barnas versjon er at AE var flelsesladet fordi hun skulle slutte i foreningen. Noen mennesker kan ro uten rer.
Citera
2020-12-13, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Bare snn for friske opp hukommelsen i tilfelle behov:
Vitner: Anne-Elisabeth Hagen virket fortvilet fr forsvinningen

Tre uker fr Anne-Elisabeth Hagen forsvant skal hun ha pnet seg om ektepakten med Tom Hagen. Politiet mener dette styrker deres hypotese om motivet for at hun forsvant.

Minst to av deltagerne p det nevnte mtet i starten av oktober 2018, har i avhr forklart at de gjennom mange r var blitt kjent med Anne-Elisabeth Hagen, og slik ftt et visst innblikk i privatlivet og ekteskapet.
Iflge disse fortalte hun at bakgrunnen for at hun var lei seg skyldtes den mye omtalte ektepakten med Tom Hagen og tillegget fra 1993. Her overfres Sloraveien 4 til Tom Hagens sreie.
I avhret kommer det frem at Anne-Elisabeth Hagen da skal ha fortalt at Tom Hagen fikk henne til skrive under p et papir for dryt 20 r siden og at dette papiret ville gjre henne arvels om hun forlot ham.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...-forsvinningen

THs og barnas versjon er at AE var flelsesladet fordi hun skulle slutte i foreningen. Noen mennesker kan ro uten rer.

Ikke regn med noe empati for AE i TT. det er Hagen som er det reelle offeret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in